Hop til indhold

Hvilken hund har jeg?


René
 Share

Recommended Posts

Hej,

 

Er ny her i forum, så undskyld hvis jeg ikke lige har ramt den korrekte kategori til mine 2 spørgsmål.

 

Min hund er en blandingsrace og jeg er ikke klar over hvilke det drejer sig om.

Er der nogen herinde, der ud fra billedet, kan give et praj om hvilken blanding der er tale om, eller i det mindste bare én af dem?

 

Hunden er til orientering knap 50 cm op til skulderbladene i højde - så hvad må han veje?

 

På forhånd tak for alle indputs.

 

René

 

Buster.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Umiddelbart vil jeg skyde på det klassiske Schæfer/Labrador-kryds, men der er ingen garanti. Man kan ikke, baseret på udseendet alene, sige hvilke racer, der er i en blandingshund.

 

Man kan heller ikke beregne vægt/højde efter et skema. Det kommer an på kropsbygning og alder. Men efter billedet at dømme, kunne din hund godt tåle at smide et par kilo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bukker og takker for de mange gode bud og svar.

 

Jeg hælder selv mest til noget Schæfer, men min kone mener Dansk/Svensk gårdhund.

Uanset hvad holder vi af hunden.

 

Han vejer 20 kg., men skal åbenbart tabe sig en smule forstår jeg.

Så må vi til at stramme lidt op på godheden ;-)

 

Endnu en gang tak og rigtig god weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ingen ideer til race men kan nævne at vores nabo havde en hund der lignede jeres, dog med meget langt hår.

Alle gæt var på at der var lab og schæfer i ham og det var noget af det eneste der IKKE var i.

Jeg husker desværre ikke hvilke racer han bestod af, men husker at det han lignede mest var han ikke ;)

Men en fantastisk hund var han.

 

God weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han vejer 20 kg., men skal åbenbart tabe sig en smule forstår jeg.

Så må vi til at stramme lidt op på godheden ;-)

 

Som før sagt, det er ikke så meget mål og vægt, men jeres hænder og øjne, der skal fortælle om jeres hund vejer for meget.

Jeg ved selvfølgelig ikke om han er kastreret, men nogle kastrerede hanhunde kan få en "fedtpukkel" på bagpartiet over halen, og det kan godt se ud som om han har lidt der. Også over skuldrene og på maven ser der ud til at være for meget. Det er normalt med hudfolder (uden fedt!) over nakke og skuldre, men man skal skulle mærke hundens ribben og skulderblade tydeligt når man rører ved den. På bagparten over halen skal der være muskel, men ikke fedt.

Men er I i tvivl, kan dyrlægen hjælpe.

 

Kan da lige tilføje at jeg har en hund på samme højde (50 cm), som vejer 40 kg, og ikke har et gram for meget. Men han er også bygget lidt anderledes :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil mene at der foruden Schæfer og Labrador må være en mindre hund involveret, når den er lige under 50 cm høj.

 

En Springer Standard Springer spaniel i samme højde vejer 18-20 kg, og det tror jeg også en pæn Labrador i den højde (hvilket så er en meget lille Labrador) ville veje.

 

Jeg tror jeg ville forsøge at motionere den 2 kg ( 10%)ned. Så kan vi se billeder igen, men 2 kg er noget på en 20 kg's hund og motioneres det væk vil noget opbygge muskler i bedste fald.

 

Hvor meget motioneres den nu?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad den dejlige dreng er sammensat af, finder vi nok aldrig ud af, men det bliver vi heldigvis ikke mindre lykkelige af :-)

 

Han skal til dyrlæge og have klippet negle om et stykke tid, så vil jeg høre om han kan komme en sammensætning nærmere.

Men - det bliver vel sikkert også noget gætteri, og så lever vi fint med det :-)

 

Endnu engang tusind tak for alle forslag, råd og vejledninger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...