Hop til indhold

Ulve i Danmark


PBC
 Share

Recommended Posts

Jeg troede ikke vi kunne sammenlignes??:vedikke:

 

det kan vi heller ikke med henhold til hvor mange ulve der er plads til, og hvilke foranstaltninger der kommer til at blive nødvendige.

 

Geografien i landene er simpelthen for forskellige til vores.

 

Men problemerne de har i de lande, er nødvendigvis de samme som vi har/får herhjemme. Med den markante forskel at arealet ulvene har at gøre med, er langt mindre hér.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 444
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Man kan ihvert fald godt undre sig over at man ikke vil bruge erfaringer og lave en bedre handlingsplan, når nu vi tilsyneladende skal have ulve i Danmark.

 

Er der nogen bud på hvor folk bor sammenholdt med om man er for eller imod ulve? Jeg tænker både på fordelingen Sjælland, Fyn og Jylland, men måske mest by ifht land?

 

Jeg tænker om det lidt som med radioaktivt affald - det skal jo være et sted, men ikke her ved mig!

 

Det ved jeg faktisk ikke om der er lavet målinger på, men jeg kan da sagtens forestille mig at en fåreavler i vestjylland nok er mere nervøs end en hundeejer på sjælland;)

 

jeg bor dog selv ikke langt fra et område hvor der er fundet spor fra dem og jeg kommer gerne på arealer hvor de med stor sandsynlighed findes, feks thy nationalpark.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke et sekund i tvivl om at du og jeg kunne bliev enige om rigtig meget, særligt ansigt til ansigt.

Du kender DOF "indefra". Det gør jeg ikke, hvis vi skal være helt ærlige.

De 75.000 til tidsskriftet har jeg grundlæggende ikke noget problem med. Grundlaget det er givet på er, at det er forskning og observationsdata og deling af objektive fakta og lignende.

 

Men hvem skriver indholdet i tidsskriftet? Udover frivillige medlemmer af DOF og af dem betalte folk? Hvor objektivt er det reelt? (jeg skal gerne indrømme, jeg har adlrig, til dato, modtaget det tidsskrift, og en fed 30-års joke er at give abbonnement og medlemskab i DOF blandt mine kammerater ;)

Men du kan jo uden tvivl godt se hvad mine tanker omkring dét er.

 

Men 75.000... fair nok. Lad dem få det.

 

Så kommer de 1.3 mil.... Til hvad? Endnu mere anti-jagt arbejde?

Hvem betaler for alle de fredningsområder og natura2000 områder og hvad har vi? (svaret er: jægerne, igennem jagttegnsmidlerne)

Og så smider naturstyrelsen 1.3 mil i nakken af indædte indspiste modstandere af jagt og jægere, så de kan.... hvad?

 

Men fair nok at de får 1.3. Fred være med dét... men gider de ydmyge sig til at fortælle deres medlemmer, udspecificeret, i deres budget, på generalforsamlingerne, hvor de får deres penge fra? Næh..... Det gider de "sjovt" nok ikke.

 

Og 1.2 til ringmærkning... Tja... Reelt er de penge givet til "Zoo" som en fællesbetegnelse... men hvem står for det ;) Om det er så nødvendigt, det ved jeg nu ikke helt. Jeg kan ikke se pointen i at mærke ikke-trækkende fugle i det omfang det sker.

Ligesom jeg heller ikek kan se pointen i at kortlægge ikke-trækkende fugles udbredelse i danmark for x-nde gang...

Ligesom jeg ikke kan se pointen i at ringmærkerne anvende de net de gør, når de beviseligt gør skade på fuglene, uden reelt formål, andet end at bevise at man kan.

 

Jeg er dermed ikke 100% enig i at ringmærkning er vigtig.

Vigtig for nogle arter, absolut. Men ikke i den form, og på den måde som det sker på nu.

For hvad det angår, så besidder DOF en hel del dobbeltmoral overfor os jægere.

Tror virkelig ikke dit blodtryk har godt af at være DOF medlem..:lol:

 

Hvad angår bladet er det ofte halvt fyldt op med ture som landsdelsforeningerne laver, og møder som de har. Og noget så klassisk som Fugle Pigerne, som er samling kun for hunkønsvæsner, det kan godt gøre mig lidt træt i koderne når jeg støder på den gruppe omme bag bladet..:roll: og kan informere om at tilhører selvsamme køn på fugleturene så er skal det ikke være en overraskelse for dig hvis du bliver tiltalt: "Nu skal du høre her lille ven, dengang jeg......" og så får jeg lidt lyst til at hælde mit indhold af varm kaffe fra mit thermokrus i skridtet på dem og sige: "HVA!!!!"...:evil:

 

Men der er også gode ting ved bladet, det fra Sep. har en fin lille artikel om hvinællinger der forlader en rede, med dertilhørende billeder af de små kamikaze ænder..:mrgreen:

 

Ellers er det det gænse hvad render vi rundt og laver, reportage af en gammel ged der har kigget på fugle en menneskealder, og så lidt eksotisk indslag om fugle i udlandet, hvad kan man lave i lokalforeningerne bla. bla. bla.

 

Dog har jeg kun haft Saga med på ture med den lokale jagtklub og jagttegnsholdet, og hun bliver mobbet hver gang. Dog var de imponerede over hvor meget heste lort hun kunne æde og gide at slæbe rundt på en bunke ravnefjer. Men på fugleturene er hun ikke velkommen for hun skræmmer fuglene og larmer, det gør den flok på 30 halvdøve mennesker nu også..:stupid:

 

Med hensyn til net, så mener jeg nu også at det eneste tidspunkt de skal bruges er når der skal ryddes i storbyduerne, og selv det syntes jeg er ubehageligt at se på...:???:

Gad vide om det her også får sindene i kog?:hmm:

http://nyhederne.tv2.dk/samfund/2015-01-13-det-her-er-ikke-set-i-danmark-i-500-aar

 

De spiser alle vores sild!!!!!:lol:

 

Nej gråsælen er der ikke frygteligt mange af, men fætter spættet sæl er fiskerne jævnt trætte af. De går nemlig efter deres net med indhold...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var / er jeg ikke helt uden "kontakt" med den "danske bedsteborger"

 

http://www.tvsyd.dk/artikel/270503:Ulve-frygt-faar-skole-til-at-aflyse-ture-i-naturen

 

Jeg følger afgjort for lidt med kan jeg godt se :lol: Det er jo lige ved siden af os og vi har flere gange været i Vester Vedsted og gå med hundene :shock:;-)

 

-og i mens jeg skriver dette indlæg, siger de det netop i radioen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så var / er jeg ikke helt uden "kontakt" med den "danske bedsteborger"

 

http://www.tvsyd.dk/artikel/270503:Ulve-frygt-faar-skole-til-at-aflyse-ture-i-naturen

Ej nu må de kraftedermanme slappe lidt af, ungerne bliver sgu da ikke ædt i det øjeblik de stiger af bussen af en ulv. Der er større sandsynlighed for at de render ind i en pædo eller bliver glemt i skoven af en pædagog...

 

Bare gør dem bange for at komme i naturen.. Jeg har ikke fået kaffe nok til det her hysteri...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu må de kraftedermanme slappe lidt af, ungerne bliver sgu da ikke ædt i det øjeblik de stiger af bussen af en ulv. Der er større sandsynlighed for at de render ind i en pædo eller bliver glemt i skoven af en pædagog...

 

Bare gør dem bange for at komme i naturen.. Jeg har ikke fået kaffe nok til det her hysteri...

Jeg mener også der er større grund til at frygte alle de psykopater der kan gå på to ben, fremfor ulvene!

 

De må da lige slappe lidt af... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej nu må de kraftedermanme slappe lidt af, ungerne bliver sgu da ikke ædt i det øjeblik de stiger af bussen af en ulv. Der er større sandsynlighed for at de render ind i en pædo eller bliver glemt i skoven af en pædagog...

 

Bare gør dem bange for at komme i naturen.. Jeg har ikke fået kaffe nok til det her hysteri...

 

Jeg ville helt klart også frygte de glemte et barn derude, fremfor at de blev ædt af en ulv.

Det første er sket flere gange rundt om i landet, uden at man så har aflyst fremtidige udflugter - det sidste er ikke sket endnu (og sker sikkert heller ikke).

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis de nu glemmer et barn - og der er ulve :confused:

 

Det er vel lige præcis det som gør folk bekymrede. Altså noget går ikke som forventet. Et barn bliver væk. Et barn som er lidt væk fra gruppen, ser en ulv og løber skrigende bort = vækker ulvens jagtinstinkt osv.

 

Det er nemt at sige at folk er pyldrede - og der er andet som er farligere. Det farligste i dette land, er at køre en tur i bilen, men der er mange andre ting vi er mere bange for - fx at møde en psykopat en mørk aften osv. Vi er ikke selv rationelle, hvorfor tror vi så andre er? Frygt og angst er ikke rationel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis de nu glemmer et barn - og der er ulve :confused:

 

Det er vel lige præcis det som gør folk bekymrede. Altså noget går ikke som forventet. Et barn bliver væk. Et barn som er lidt væk fra gruppen, ser en ulv og løber skrigende bort = vækker ulvens jagtinstinkt osv.

 

Det er nemt at sige at folk er pyldrede - og der er andet som er farligere. Det farligste i dette land, er at køre en tur i bilen, men der er mange andre ting vi er mere bange for - fx at møde en psykopat en mørk aften osv. Vi er ikke selv rationelle, hvorfor tror vi så andre er? Frygt og angst er ikke rationel.

 

Men det kan man medicinere sig ud af:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

AnneMangetal, så du er meget mere bange for at køre 130 km/t på motorvejen end at gå en tur alene i en meget mørk skov i udkanten af Århus? Jeg tror de fleste føler sig helt trygge i bilen, men lidt bekymrede i en mørk skov selvom statistikken måske siger det burde være omvendt.

 

Er det panodil man skal tage:slem: - måske et par snapse ville gøre forskellen og bilturen endnu mere risikabel :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...