Hop til indhold

Gammel med gammel på :(


Umulia
 Share

Recommended Posts

  • Svar 158
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Stort tillykke med Vinnie. Sikke en flot alder! Kan det passe at hendes ører/sholdning har ændret sig? Synes slet ikke de sidder ens :lol:

 

Tak :-D

Ja, det kan faktisk godt passe. Jeg tror det er fordi hun har haft blodøre flere gange. Det ene er syet på kryds og tværs. Hendes ører er nok blevet tungere med tiden, pga. arvæv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke huske at have læst Jeres historie, vil du fortælle den?

Kunne jeg også godt tænke mig at høre.

 

Nåååeh, nogle gode billeder af den aldrende dame. :lun: Jeg får altid sådan en varm følelse i maven af at se billeder af gamle hunde.

 

Og lige et forsinket tillykke med fødselsdagen, hun holder sig flot. h087.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke huske at have læst Jeres historie, vil du fortælle den?

 

Det er jo også helt vildt at det er 9 år siden :shock:

 

Vi havde haft en meget væmmelig oplevelse med vores lille tæve, Chili, der blev ramt af en bil og måtte aflives. Både min søn og jeg - og vores gamle hund, Bo for den sags skyld - var meget traumatiserede over oplevelsen, og jeg bestemte mig til at få en ny hund hurtigst muligt, især for min søns skyld.

 

Vi fik kontakt med nogle forskellige, der havde tæver de gerne ville af med, og vi havde besøg af en Rottweiler, der var meget sød, men Bo var bange for hende. Så fik vi besøg af Vinnie. Hendes ejer havde kørt meget langt med hende, og nu hvor jeg kender hende, fatter jeg ikke hvordan de gjorde, for hun er et absolut monster i en bil :lol:

 

Jeg var lidt chokeret da jeg så hende, for hun var tynd som en pind - hun lignede nærmest et af de bøjlestativer, de bruger i tøjbutikker. Og så var hun fuld af sår og ar.

Men ejeren havde fortalt en masse om hvor sød og nem, hun var. Deres 2-årige barn kunne gå tur med hende osv. Den fik ikke for lidt.

 

Nå men, det gik fint med hende og Bo. Han var faktisk vild med hende, og vi andre syntes også hun var dejlig, så vi sagde ja til at købe hende for en meget rimelig pris. Inden ejeren forsvandt igen, fik hun så lige fortalt hvad der var den bedste måde at stoppe Vinnie på, hvis hun gjorde noget, hun ikke måtte: Man skulle holde en flad hånd op og skråle "STOP!"

Første gang jeg prøvede det, faldt hunden fuldstændig sammen og krøb hen ad gulvet, og så kunne jeg jo godt regne ud at hun havde fået tæsk :cry:

 

Første gang jeg var ude at gå med hende, trak hun mig igennem en tjørnehæk. Hun (over)reagerede på alt, om det så var et blad, der faldt til jorden. Så hun en anden hund, gik hun totalt amok. Tidligere ejer må have haft en robust 2-årig :hmm:

 

Nå men, jeg kan takke Vinnie for at jeg lærte om klikkertræning, og det havde vi ret gode resultater med det første år. Men helt normal har hun godt nok aldrig været :lol: Vi elsker hende som hun er, og især hun og min søn, der var 8 - 9 år dengang, fandt sammen og var bedste venner. Så projektet virkede efter hensigten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige én historie til: Da vi havde haft Vinnie i ca. en uge, tog vi hende med til en dyrehandel i Odense for at finde et nyt halsbånd, for hun havde en hæslig gammel las på. Mine forældre var med.

Medens vi stod og kiggede på halsbånd kom en anden kunde hen til mig og begyndte at skælde mig huden fuld over hvor tynd og uplejet min hund så ud, og den blev helt klart ikke behandlet godt!

Der skulle både min mor og jeg til at overbevise hende om at jeg lige havde overtaget hunden,og derfor var uskyldig i mishandlingen. Hun var godt nok sur :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...