Hop til indhold

Afstemning om vores adfærd herinde


Ninjamor
 Share

Er tonen blandt brugerne for hård?  

50 stemmer

  1. 1. Er tonen blandt brugerne for hård?

    • Dårlig tone
      5
    • Fin tone
      30
    • "Mobberi" af andres holdninger
      19
    • Klikedannelse og rygklapperi
      18
    • Er du selv bevidst om at holde en sober tone
      18


Recommended Posts

Nej, det er ikke rygklapperi. Rygklapperi betyder jo netop at man erklærer sig ENIG med nogen, eller at man støtter op om nogen/noget man normalt ikke ville støtte op om, men man gør for at vise en person at man er med dem.

 

Der er da også nogen gange hvor jeg fravælger at sige en person imod og holder mig væk. Der kan være to grunde. Den personlige, hvor jeg bare ikke har lyst til at diskutere med en person jeg holder af.

 

Og så den grund der oftest er herinde; Man simpelthen ikke orker at starte en diskussion med en bestemt person, fordi man ved uanset hvad så går det i kage :lol:

 

Fair nok, men jeg kan afslører at tonen i de beskeder jeg fik i pågældende tråd, var rigtig "frisk".

 

Hvis man ikke vil diskutere med nogen man "holder af", så burde man heller ikke bagtale dem:vedikke: Det har jeg altså svært ved at kapere! Og havde det været en ny bruger der havde startet den tråd, var vedkommende blevet pillet fuldstændig fra hinanden:shock: Det er i hvert fald hvad der "normalt" sker når emnet kommer op herinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 122
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fair nok, men jeg kan afslører at tonen i de beskeder jeg fik i pågældende tråd, var rigtig "frisk".

 

Hvis man ikke vil diskutere med nogen man "holder af", så burde man heller ikke bagtale dem:vedikke: Det har jeg altså svært ved at kapere! Og havde det været en ny bruger der havde startet den tråd, var vedkommende blevet pillet fuldstændig fra hinanden:shock: Det er i hvert fald hvad der "normalt" sker når emnet kommer op herinde.

 

Jamen det er jeg helt enig i! Hvis jeg fravælger en diskussion fordi jeg holder af en person, ville jeg aldrig rulle øjne eller bagtale personen omkring det emne. Jeg ville som minimum trække personen til side og fortælle at jeg synes den var forkert på den.

 

Herinde er der dog ingen jeg "holder af", på den måde, og jeg kunne kun finde på at lade være at skrive min holdning, hvis jeg vidste at det bare endte galt, eller f.eks. som i flexi tilfældet hvor jeg faktisk ved at selvom personen egentlig siger en ting, så mener de helt sikkert noget andet; Jeg kan ikke se en grund til hvorfor jeg skulle påpege det.

 

Men nej, jeg har ingen respekt for de folk som bagtaler, og det foregår altså også herinde! Jeg har sagt flere gange at hvis folk vil, skal de være velkommen til at spørge og jeg skal med glæde fortælle dem min oprigtige holdning til dem omkring dem, i en privat besked (Som de desuden selv må vælge om de vil offentliggøre, for jeg står skam ved mine ord).

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens give min enighed til kende i pb eller karma. Det endda til brugere jeg absolut ikke har noget tilfælles me, uden selv at gå ind i debatten.

 

Det skyldes ikke rygklapperi eller kliker - det er fordi jeg ganske enkelt ikke orker det.

Nogle gange kan man jo fint være enig i en brugers indlæg og synes det er gode pointer og vil give brugeren kredit for dr det - Men samtidig ikke orke selv at tage debatten i det øjeblik.

 

Er det så slemt, at det ligefrem høre under klike-dannelse og rygklapperi?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens give min enighed til kende i pb eller karma. Det endda til brugere jeg absolut ikke har noget tilfælles me, uden selv at gå ind i debatten.

 

Det skyldes ikke rygklapperi eller kliker - det er fordi jeg ganske enkelt ikke orker det.

Nogle gange kan man jo fint være enig i en brugers indlæg og synes det er gode pointer og vil give brugeren kredit for dr det - Men samtidig ikke orke selv at tage debatten i det øjeblik.

 

Er det så slemt, at det ligefrem høre under klike-dannelse og rygklapperi?

 

Det du beskriver ser jeg på ingen måde som hverken rygklapperi eller klike-dannelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes bestemt også godt, at man kan tilgendegive at man er enig med en given bruger uden at det behøver betyde andet end at man er enige.

 

Men hvis man bruger anledningen til at begynde at bagtale folk, så er det lidt noget andet. Ikke nødvendigvis klikedannelse eller rygklapperi, bare ikke særligt rart.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er selv stadig lidt konfliktsky (det er blevet bedre med alderen) gider ikke rod i harmonien, men hvis et emne er vigtigt nok for mig, ryger konfliktskyheden sig en tur. Mon ikke det er sådan for mange?

Det beskriver i hvert fald meget fint hvordan jeg har det. Tror muligvis også det er en aldersting? Da jeg var yngre kunne jeg i hvert fald godt være mere debatlysten - i dag har jeg meget nemmere ved at holde mig ude af debatter hvor jeg synes at jeg kan bruge min tid på mere givtige ting. Men de vigtige, der er jeg også langt mindre konfliktsky end i yngre dage!

 

Jeg kan sagtens give min enighed til kende i pb eller karma. Det endda til brugere jeg absolut ikke har noget tilfælles me, uden selv at gå ind i debatten.

 

Det skyldes ikke rygklapperi eller kliker - det er fordi jeg ganske enkelt ikke orker det.

Nogle gange kan man jo fint være enig i en brugers indlæg og synes det er gode pointer og vil give brugeren kredit for dr det - Men samtidig ikke orke selv at tage debatten i det øjeblik.

 

Er det så slemt, at det ligefrem høre under klike-dannelse og rygklapperi?

Kan også nikke genkendende til det med at ikke orke. Jeg er mange gange begyndt på at skrive et indlæg i en debat - bare for at slette det hele midt i, fordi jeg ikke orker debatten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det beskriver i hvert fald meget fint hvordan jeg har det. Tror muligvis også det er en aldersting? Da jeg var yngre kunne jeg i hvert fald godt være mere debatlysten - i dag har jeg meget nemmere ved at holde mig ude af debatter hvor jeg synes at jeg kan bruge min tid på mere givtige ting. Men de vigtige, der er jeg også langt mindre konfliktsky end i yngre dage!

 

 

Kan også nikke genkendende til det med at ikke orke. Jeg er mange gange begyndt på at skrive et indlæg i en debat - bare for at slette det hele midt i, fordi jeg ikke orker debatten...

 

har du diskuteret det i pensionistforeningen? :engel:

 

Det fede kan vi vist alle genkende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes næsten altid der er en rigtig god tone herinde. :5up:

Jeg er ca herinde en gang eller to ugen. Og ligeså på hundegalleri. Der er tonen derimod ofte meget mobbende, kristisk og bedrevidende.

Herinde er måske bare lidt for tavs :confused: ved spørgsmål og debatter.

Det syntes jeg er synd, for der er virkelig mange kloge og dygtige hundefolk herinde. Men selvfølgelig kan man køre træt i de samme spørgsmål og brugere der ikke svarer tilbage :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det er jo ret tydeligt at det betyder mere hvem der siger noget end hvad der siges - for nogen.
Jeg er godt klar over at du mener jeg er en af Ninjamors rygklappere, men som jeg har sagt,.. og som du afstår fra at lytte til, så er det ikke det du siger men måden du kobler tingene sammen.

 

Jeg spurgte fra starten om det at vi oplever mange hanhunde med overdreven kønsdrift kunne skyldes den megen fokus på kun positive træningsmetoder - og blev angrebet ret kontant på det. Nu drejer debatten i samme retning, men da det er bla. dig, der nu fremfører det med lidt andre ord - er samme debattører ret tavse.

Jeg stillede spørgsmål til hvad du mente med dit postulat og det kan vel dårligt kaldes et angreb (jeg formoder det er mig du bl.a. taler til her). Desuden kan jeg godt fornemme at der er meget forskel på hvad du anser for at være positiv træning og hvad Ninjamor anser det for at være, så lad nu være med at spille offer, det klæder dig ikke.

 

Jeg nævner muligheden for, at mange hanhunde med for stor kønsdrift, kan have at gøre med at man ønsker og avler hanhunde med meget - for meget maskulint præg - dette bliver promte andrebet, men det skyldes tilsyneladende også mere hvem der siger det end indholdet.

 

Jeg nævner at visse ejere af FT Spaniels forhindrer eller begrænser, at hanhunde letter ben - og det udlægges, som for at vise hvem der er leder, mens, når andre gør det samme, er det for at holde fokus på træning mv.

 

Og så er der en debattør, som jo rent ud siger at hun foretrækker at vente med evt kastrering at hanhunde til de er kønsmodne bla fordi de så kommer til at se mere ud som hun ønsker en hanhund skal se ud. Det er sikkert en meget sympatisk debattør, som har kæmpet flere år med en sextosset hanhund, men det ændrer nu ikke på, at argumentet omkring eksteriøret i min verden, ikke bør have indflydelse på hvornår man kastrerer.

 

Jeg tror godt jeg kunne finde en del flere lignende paradokser, men mon ikke ovenstående dokumenterer debat-miljøet godt nok i sig selv.

 

Det er tydeligt, at der her er tale om kliker, rygklappere og ikke særlig meget fokus på indholdet i debatten.

 

Ninjamor, måske du ikke ser rygklapperne, fordi de befinder sig bagved dig.

 

Min reflektion over hvorfor det er sådan, fører så også til, at det er fordi jeg ikke deltager i kliker og rygklapperi. Jeg skriver det jeg mener - lige som @AnneMangetal (og mange andre) iøvrigt også gør - uanset hvem man taler til og med. Det betyder, at man nogen gange får noget payback, har jeg indtryk af, hvor det ikke handler om indhold, men om personer.

 

Dog er der stadig et flertal, som faktisk holder sig til at tage stilling til indholdet - og tak for det.

 

Jeg var lige tilbage og checke i afstemningen - godt 30% mener der er kliker og rygklappere, så jeg er altså ikke den eneste der oplever det sådan.

 

Hvad blev din refleksion @Ninjamor?

Ej hvor er det synd for dig, Per :ae:men hvor kan du dog få tingene vendt på hovedet.

 

Når der er en bruger herinde, der har rigtig meget viden om hunde, der er i stand til at tale pænt og se tingene fra flere sider, så er det sgu da ikke underligt at folk får tillid til det vedkommende skriver, til forskel fra en bruger der med jævne mellemrum laller et eller andet udokumenteret nonsense af, som værende den eneste sandhed. Eller en bruger der siger ét, men som man kan fornemme gør noget andet,.. eller take your pick, de fås i mange variationer.

 

Irene er et fantastisk asset for HF (noget selv nye medlemmer hurtigt finder ud af) og helt ærligt finder jeg det småligt af dig, at kalde folk der er enige i hendes holdninger for rygklappere.

 

Jeg har kendt Irene i over 15 år, taget uddannelse hos hende, overnattet hos hende i weekends osv.,.. selvfølgelig ved jeg præcis hvad hun mener når hun skriver noget, og omvendt. Der er ikke meget vi er uenige med hinanden i når det drejer sig om hunde (sjovt nok, når det lige var Irene jeg faldt i hak hos efter at have prøvet flere undervisere) men så kan man jo ikke debattere, for der er ikke noget tilbage at debattere.

 

Jeg bliver flyforbandet over at blive beskyldt for ikke at tage stilling selv. Hvilken idiot ville bruge så meget tid på at lefle for en anden bruger, som de bare kunne køre forbi med en kage til (og tro mig det ville virke meget bedre). Hvis du kalder folk for rygklappere, så siger du samtidig at de ikke tænker selv, lyver eller tilbageholder noget hver gang de skriver indlæg,... fordi du ikke kan forstå at nogle bare tænker ret ens. Tænk hvis jeg lavede den antagelse med dig og DKWiechert?. I bliver jo også altid ret hurtigt enige, ikke?. Er du hans rygklapper så, eller hvordan fungere det?.

 

.... men nu går vi jo efter bolden og ikke manden, er det sådan det er?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes generelt godt om HF. Når man skriver for at få hjælp til et eller andet faktuelt, er der altid hurtig hjælp at hente, og det er vel det vigtigste ved et forum som dette.

 

Billeddelingen og hyggehistorierne er også rigtig gode og de lejlighedsvise input fra hundeelskere der bor udenlands og dermed kan give et lille indblik i, hvordan tingene ser ud uden for vores lille andedam er guld værd.

 

Vi kommer dog ikke uden om, at debatten ind imellem giver et dårligere indtryk af HF, end siden fortjener. Mine tanker om, hvor problemerne ligger er her:

 

Tonen fra enkelte brugere, er utrolig lav, og hvis man skulle have den frækhed at holde dem op på det, bliver den bare mere skinger.

 

Langt de fleste læser det man skriver med et åbent sind, og spørger rimelig neutralt ind til hvad man mener, hvis der skulle være tvivl, men der er også enkelte brugere, der åbenbart finder glæde ved at dissekere ethvert indlæg fra brugere de har set sig sure på, på en måde, så det vil kræve den samlede bistand fra en advokat, en spindoktor og en børnehavepædagog, for at undgå ballade. Det ville hjælpe, hvis disse brugere fik en lidt mere positiv tilgang til tingene, og overvejede om et givet indlæg kunne forstås på en måde der ikke var helt så oprørende som først antaget.

 

Når man alligevel VIL konfrontationen, er det almindelig praksis, at man som minimum er klar til at modtage, som man selv giver, en ide som man måske skulle have med, når man synes de andre er for grove...

 

..og ja, jeg lader også mig selv rive med af stemningen en gang imellem!

 

Sidst men ikke mindst, kan man søge hjælp i dette lille gruk af Piet Hein: "Den som kun tager spøg for spøg, og alvor alvorligt, han og hun har fattet begge dele dårligt".

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan ikke helt tage stilling til tonen, men rummeligheden er ret begrænset. Gør som mig eller vær idiot er den gennemgående holdning, som en der går mine helt egne veje er det lidt trættende, altid at være gal på den, selvom det nu fungerer så udmærket hos os :engel: og så er det lidt pudsigt, når jeg afslører en hverdagsabsurditet, der er stort set altid besked fra et par andre, at gud, det gør de også, men tør ikke sige det højt. Lige den synes jeg er vanvittigt ærgerlig, der går god info tabt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at folk gider at færdes på et forum hvor de synes folk mobber, danner uigennemtrængelige kliker og generelt bare er grove og ubehagelige. Havde jeg haft det sådan, havde jeg da fjernet siden fra min favoritlinje og glemt at den eksisterede. Men i stedet insisterer folk på at blive herinde og forlange at alle andre skal ændre på deres adfærd,... sådan fungerer verden jo bare ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at folk gider at færdes på et forum hvor de synes folk mobber, danner uigennemtrængelige kliker og generelt bare er grove og ubehagelige. Havde jeg haft det sådan, havde jeg da fjernet siden fra min favoritlinje og glemt at den eksisterede. Men i stedet insisterer folk på at blive herinde og forlange at alle andre skal ændre på deres adfærd,... sådan fungerer verden jo bare ikke.

 

Jeg tager lige afsæt i dit indlæg Ascha

 

Nu har jeg i dag erfaret, at en bruger mener at du, jeg og en til danner klike, jeg ved ikke, hvem der ellers er med, hvis nogen, og at jeg bliver rygklappet. Det var nyt for mig, sådan oplever jeg det slet ikke, og som du vist skriver - eller var det mig selv - (laang dag) så må man vel "like" og "takke" for indlæg man er enige i, hvad er ellers meningen med disse funktioner?

 

Klart at vi er flere herinde, som har samme holdning til det meste, det kan - og skal - vel ikke undgås.

 

Ca. 1/3 af dem som har stemt om tonen herinde mener, der mobbes mv. 1/3 er for mange, men - og det er ikke nogen undskyldning - en ting er hvad man oplever f.eks. at man bliver mobbet, noget andet er, om der reelt er noget i dette?

Måske, og jeg skriver det igen: Måske, er nogle for tyndhudede eller vi andre for tykhudede eller ser bare lettere på tingene?

 

Jeg ved det ikke, men jeg ved, at jeg ikke påtænker at ændre min tone, som jeg faktisk synes er lige så sober som de flestes.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem der har stemt at jeg oplever hvad der kan opfattes som klikedannelse og rygklapperi.

 

Det er helt sikkert ikke med vilje men den igangværende tråd om kastration er et godt eksempel.

Jeg lagde mærke til de samme eksempel er som pbc selv på peger og finder det pafaldende.

 

Han og kim er heldigvis bredskuldrede nok til at kunne forsvare sig selv, men helt ærligt så fatter jeg ikke at folk kan reagere helt forskelligt på om et udsagn kommer ud af munden på den ene bruger frem for den anden!

 

Det er til at grine højt over at det sker flere gange I den samme tråd.

 

Rygklapperi et opstår når bestemte brugere får rigtig mange likes mens andre ingen får, heller ikke selvom de siger det samme.

 

Hvis det stod til mig så blev den funktion fjernet og så kunne man skrive hvis man var enig I et udsagn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem der har stemt at jeg oplever hvad der kan opfattes som klikedannelse og rygklapperi.

 

Det er helt sikkert ikke med vilje men den igangværende tråd om kastration er et godt eksempel.

Jeg lagde mærke til de samme eksempel er som pbc selv på peger og finder det pafaldende.

 

Han og kim er heldigvis bredskuldrede nok til at kunne forsvare sig selv, men helt ærligt så fatter jeg ikke at folk kan reagere helt forskelligt på om et udsagn kommer ud af munden på den ene bruger frem for den anden!

 

Det er til at grine højt over at det sker flere gange I den samme tråd.

 

Rygklapperi et opstår når bestemte brugere får rigtig mange likes mens andre ingen får, heller ikke selvom de siger det samme.

 

Hvis det stod til mig så blev den funktion fjernet og så kunne man skrive hvis man var enig I et udsagn.

 

så vil jeg undlade at like :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er en af dem der har stemt at jeg oplever hvad der kan opfattes som klikedannelse og rygklapperi.

 

Det er helt sikkert ikke med vilje men den igangværende tråd om kastration er et godt eksempel.

Jeg lagde mærke til de samme eksempel er som pbc selv på peger og finder det pafaldende.

 

Han og kim er heldigvis bredskuldrede nok til at kunne forsvare sig selv, men helt ærligt så fatter jeg ikke at folk kan reagere helt forskelligt på om et udsagn kommer ud af munden på den ene bruger frem for den anden!

Det er muligt at du synes folk siger det samme, men det behøver alle andre jo ikke at synes. Jeg er ikke helt sikker på at jeg er fuldstændig med på hvad du taler om, så det ville være interessant at vide hvilke indlæg du synes, siger de samme ting.

 

Det er måske også nemt nok at stå udenfor og pege fingre ad andre, når man ikke selv er genstand for de herrers "opmærksomhed". Personligt kan jeg ikke altid nå at forholde mig til alle indlæg i en tråd og så bliver det kun dem jeg har en dialog kørende med, jeg kommenterer. Andre brugere har sikkert deres egne forklaringer, men jeg synes man skal passe på med at udlede for meget af noget man reelt kun kan gisne om.

 

Det er til at grine højt over at det sker flere gange I den samme tråd.

Jamen, så er jeg da glad for at vi har kunne underholde dig.

 

Rygklapperi et opstår når bestemte brugere får rigtig mange likes mens andre ingen får, heller ikke selvom de siger det samme.

 

Hvis det stod til mig så blev den funktion fjernet og så kunne man skrive hvis man var enig I et udsagn.

 

 

Du skulle lige prøve at gå ind på Ninjamors profil og se hvem der har liked hendes indlæg de sidste dage i den omtalte tråd (jeg formoder det også er Ninjamor du mener folk klapper på ryggen). Personligt har jeg været der en enkelt gang og det var fordi jeg ikke følte at jeg gavnede tråden ved at gentage hvor arrogant og flabet jeg syntes PBC var. Et enkelt like i den tråd,.. og jeg er vist den eneste der officielt er blevet udpeget til rygklapper.

 

Egentlig synes jeg indlæg med denne slags beskyldninger er frygtelig tarvelige. Alle der har haft indlæg i den pågældende tråd sidder garanteret og tænker: gad vide om det er mig der tales om,.. eller latterliggøres. Sådan noget er da næsten værre end at nogle lettere får samlet likes til sig end andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg orker ikke at forsvare eller pille tråde fra hinanden

.

 

Det er heller ikke nødvendigt. Per har lagt eksempler konkret ind med hvilke udsagn han selv først er kommet med og senere andre og med hver sin reaktion fra de samme mennesker.

 

Jeg forsøger virkelig ikke at pege fingre, men at bakke op om nogen der bliver trampet på!

 

Som jeg siger, det er helt sikkert ikke med vilje at det virker som ryg klapper i, men det er sådan det virker. På mig.

Jeg har ikke sagt hvad andre synes.

 

Det er det samme der sker i nye brugeres tråde til tider.

Pludselig er der en eller to brugere der får en hel masse likes, det kunne sagtens være mig der både modtog eller gav, og så kan jeg sagtens forstå at det for andre virker som kliker eller at rotte sig sammen

 

Er det ikke rimeligt logisk?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg orker ikke at forsvare eller pille tråde fra hinanden

.

 

Det er heller ikke nødvendigt. Per har lagt eksempler konkret ind med hvilke udsagn han selv først er kommet med og senere andre og med hver sin reaktion fra de samme mennesker.

 

Jeg forsøger virkelig ikke at pege fingre, men at bakke op om nogen der bliver trampet på!

 

Som jeg siger, det er helt sikkert ikke med vilje at det virker som ryg klapper i, men det er sådan det virker. På mig.

Jeg har ikke sagt hvad andre synes.

 

Det er det samme der sker i nye brugeres tråde til tider.

Pludselig er der en eller to brugere der får en hel masse likes, det kunne sagtens være mig der både modtog eller gav, og så kan jeg sagtens forstå at det for andre virker som kliker eller at rotte sig sammen

 

Er det ikke rimeligt logisk?

 

Det markeret med rødt kan jeg ikke få øje på, og hvis ikke du orker at finde det,.. så kommer jeg heller ikke til det.

 

Man har forsket i hvordan en kø opstår når der tilsyneladende ikke er en grund til det, ved at lade en flok billister køre rundt i en rundkørsel. I starten går det godt nok, men med tiden opstår der klumper hvor billisterne til sidst må standse helt op. Det er egentlig ikke nogens skyld, det er bare hvad der sker og hvordan det ser ud. Jeg synes du angriber folk for at like og for ikke at kommentere på bestemte brugeres indlæg, hvilket kan sammenlignes med at man udråber de biler der sidder fast i køen til at være årsag til proppen.

 

Skal man hjælpe nogen der bliver trampet på, kræver det nok at man i det mindste orker at forklarede folk man anklager, så de forstår hvad det er i deres adfærd der virker sådan,... og det bør man kunne uden at pille tråde fra hinanden. Men fair nok, jeg blev ikke klogere men heldigvis er man jo ikke forpligtet over sine evner......

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke at folk gider at færdes på et forum hvor de synes folk mobber, danner uigennemtrængelige kliker og generelt bare er grove og ubehagelige. Havde jeg haft det sådan, havde jeg da fjernet siden fra min favoritlinje og glemt at den eksisterede. Men i stedet insisterer folk på at blive herinde og forlange at alle andre skal ændre på deres adfærd,... sådan fungerer verden jo bare ikke.

 

Nu giver de fleste jo udtryk for, at de generelt synes godt om HF, så det er jo ikke "alle andre" der skal ændre adfærd, blot de få uheldige elementer. Det er måske heller ikke helt rimeligt, eller endda ønskværdigt for siden, at dem der erkender problemerne forsvinder, og lader de få der er årsag til problemerne være tilbage til at forme siden? Et alternativ kunne jo være, at dem som er problemskabende ændrede adfærd, eller fandt en side hvor den slags er normen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu giver de fleste jo udtryk for, at de generelt synes godt om HF, så det er jo ikke "alle andre" der skal ændre adfærd, blot de få uheldige elementer. Det er måske heller ikke helt rimeligt, eller endda ønskværdigt for siden, at dem der erkender problemerne forsvinder, og lader de få der er årsag til problemerne være tilbage til at forme siden? Et alternativ kunne jo være, at dem som er problemskabende ændrede adfærd, eller fandt en side hvor den slags er normen?

Det lyder i mine ører som om du føler at du kan afgøre hvem der skaber problemerne?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ret ny her på siden men har i mange år været ret aktiv på diverse hardware forums, og jeg oplever at der her på siden tillades en tone som promte ville give en advarsel fra mod på forums som fx xda-developers.

Og man skal heller ikke læse ret meget har på HF for at bemærke at nogle brugere tilsyneladende bare ikke kan lide hinanden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det markeret med rødt kan jeg ikke få øje på, og hvis ikke du orker at finde det,.. så kommer jeg heller ikke til det.

 

Man har forsket i hvordan en kø opstår når der tilsyneladende ikke er en grund til det, ved at lade en flok billister køre rundt i en rundkørsel. I starten går det godt nok, men med tiden opstår der klumper hvor billisterne til sidst må standse helt op. Det er egentlig ikke nogens skyld, det er bare hvad der sker og hvordan det ser ud. Jeg synes du angriber folk for at like og for ikke at kommentere på bestemte brugeres indlæg, hvilket kan sammenlignes med at man udråber de biler der sidder fast i køen til at være årsag til proppen.

 

Skal man hjælpe nogen der bliver trampet på, kræver det nok at man i det mindste orker at forklarede folk man anklager, så de forstår hvad det er i deres adfærd der virker sådan,... og det bør man kunne uden at pille tråde fra hinanden. Men fair nok, jeg blev ikke klogere men heldigvis er man jo ikke forpligtet over sine evner......

 

Spar dine ubehagelige sarkastiske bemærkninger.

 

Nej jeg orker det ikke, for det kræver at jeg åbner computeren for at få overblik og lede og det tillader min hjernerystelse ikke;)

 

Så hvis du kan vente 14 dage så skal jeg gerne finde det frem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver helt ked af det når jeg læser den her tråd;( jeg opfatter. Denne side som sober og med masser af venlige hundefolk som af bedste evne forsøger at hjælpe hinanden.

jeg bliver da lidt trist over at nogle tilsyneladende finder det voldsomt provokerende at nogle af deltagerne er enige, faktisk er det for mig en af grundene til at jeg er her,her er mennesker jeg kan lide, med holdninger jeg deler;) jeg forstår ikke hvorfor det er et problem at man er enige, jeg tænker lidt at målet med en debat side ikke nødvendigvis skal være så mange medlemmer som muligt, hvis det betyder at medlemmer skal lave om på det som gør siden hyggelig for dem;) jeg ved ikke om det giver mening, men hvorfor skal denne debatside ligne de andre, flest mulig deltagere ingen generel holdning;) den slags sider er der da nok af;) hvorfor ikke bare lade siden udvikle sig omkring de brugere der er, skræmmer de "nye" væk, ja men så finder de nok en anden side;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...