Hop til indhold

lette ben - hvornår begynder det?


Murphy
 Share

Recommended Posts

Det varierer fra alt mellem 8 uger og 2-3 år. Min den ældste begyndte først at lette ben som ca 2 årig, da hun var mentalt voksen. Den mellemste lettede ben fra hun var 9 uger, men som copycatadfærd er jeg ret sikker på. Den yngste på 9 måneder tisser bare siddende.

 

Men alle mine er tæver ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er meget forskelligt hvornår mine hanhunde er startet med at lette ben. Hailey lettede konsekvent ben da han var 14 uger. Huckie lettede kun ben, såfremt han var alene på tur, ellers stod han på alle 4 og tissede.

Hogan og Hero var begge omkring 6 måneder da de startede med at lette ben. Gipsy letter altid ben, både når hun laver det ene og det andet, og hun markerer også meget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Som andre har nævnt er det meget forskelligt.

 

Det har jo noget med deres mentale udvikling at gøre, og når de begynder at blive kønsmodne begynder de også at lette ben; Dog tror jeg at de mere selvsikre hunde gør det tidligere end de mere usikre hunde.

 

Jeg kan ærligt ikke huske hvornår Dexter startede, men nu er han 4½ år, og nogengange tisser han som en pige :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ramses var godt 4 mdr.. Jeg tror at det også har noget med både balance og selvsikkerhed at gøre..

Han var lige startet med at gå til svømning. Og det er vist godt for begge dele..

 

Men jeg blev vildt overrasket, for min første bernerhan var da tæt på et år, før han lavede noget, der lignede et forsøg på at lette ben..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så et par gange at Thailo lettede ben som helt lille, men et stabilt "letten ben" kom først da han var omkring 5 mdr. gammel.

 

Personligt tror jeg ikke det hænger sammen med selvsikkerhed, men mere om kropsbygning/ kropskontrol/ muskelmasse samt lidt af hvad der er af egenskaber inde i hovedet på hundene. Små hunde (især terrier) synes jeg begynder tidligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så et par gange at Thailo lettede ben som helt lille, men et stabilt "letten ben" kom først da han var omkring 5 mdr. gammel.

 

Personligt tror jeg ikke det hænger sammen med selvsikkerhed, men mere om kropsbygning/ kropskontrol/ muskelmasse samt lidt af hvad der er af egenskaber inde i hovedet på hundene. Små hunde (især terrier) synes jeg begynder tidligt.

Hehe ja... Taz lettede ben som lille i modvind og jeg måtte støtte ham, så han kunne tisse færdig og ikke væltede bagover.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...