Hop til indhold

gris til hund


Murphy
 Share

Recommended Posts

Min veninde har anskaffet sig en Pekingeser... Hun er førstegangs-ejer (vokset op med hund)

Hun har købt sig en 2 årig dame...

 

Alle ved, at når man får sin egen første hund, vil man gøre alt rigtigt... Jeg har dog sagt at hun skal slappe af og nyde at have hund i stedet for at leve efter den ene og den anden regel... Lær din nye hund af kende og nyd samværet...

Og selvfølgelig googler hun alt, når hun ikke lige spørger mig.. ;)

 

Men hun spurgte mig om noget jeg ikke vidste... Må hunde ikke få grisekød? Altså grise-tyggeben, ører osv?

 

Det har jeg aldrig oplevet før... Men det kan være jeg lærer noget nyt... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver lavet et masse af det med gris........jeg har dog ladet mig fortælle at de ikke kan bruge gris til noget, så normalt går jeg uden om gris. :vedikke:

 

Tænker at de ikke dør af det, men at de er bedre ting. Har dog på stående fod ikke noget fagligt belæg for det. :oops:

 

jeg blev skældt ud for at give mine hunde råt svin. Da jeg spurgte hvorfor, fik jeg at vide, at det indeholdt store mængder taurin og det var ikke godt, havde hun fået at vide i barf butikken. Hmmm.... en hurtig googling viser at rødt oksekød og hestekød indeholder mere taurin end svin - så hvorfor svin skulle være værre kunne hun ikke svare på.... Jeg giver stadig mine hunde rå svin, hvis det er det der er på tilbud.

 

Det er dog korrekt, at en del hunde får meget hård mave af svinekød.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg blev skældt ud for at give mine hunde råt svin. Da jeg spurgte hvorfor, fik jeg at vide, at det indeholdt store mængder taurin og det var ikke godt, havde hun fået at vide i barf butikken. Hmmm.... en hurtig googling viser at rødt oksekød og hestekød indeholder mere taurin end svin - så hvorfor svin skulle være værre kunne hun ikke svare på.... Jeg giver stadig mine hunde rå svin, hvis det er det der er på tilbud.

 

Det er dog korrekt, at en del hunde får meget hård mave af svinekød.

 

Giver ganske fin mening.......men ja, havde bestemt heller ikke belæg for at det ikke skulle være godt for dem. Så det er nok mere fordi jeg selv ikke er så meget til svin....:engel:

 

Så også lige at Acana (mener jeg) har lavet en version med svin, så helt forfærdeligt kan det bestemt ikke være.....:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller grunden er at forhandlere af barf ikke kan konkurrere med supermarkedernes priser på svinekød..

 

Silke er multiallergiker.

Det eneste animalske protein hun KAN tåle, er svin.

 

Måske fordi der åbenbart ikke er tradition for at fremstille godt tørfoder med svin... Så reagerer hun på de ting, hun har været udsat for hele livet, kylling, lam og fisk.. Og tåler ko og hjort og alt andet fjerkræ dårligt.

 

Men ikke alle hunde bliver jo allergikere..

De fleste kan fint leve af al slags kød. Variation er sikkert nok godt.

Silke fik hovedsagelig Olivers med kylling, og senere lam, det meste af hendes lange liv..

 

Hunde er jo forskellige. Man skal nok prøve sig frem med den hund man har, og gå efter hvad man føler for..

 

Silke får ikke færdige tørrede griseører eller røgede ting. Men hjemmetørrede flæskesvær er et stort hit. Og koteletter..

 

min næste hund vil få skiftende tørfoder mixet med hjemmelavet (hundevenligt) mad.. Også gris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...