Hop til indhold

Voldsom diarre, what do to?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

  • Svar 119
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

jeg synes altså bestemt at du skulle have ringet til dyrlægen i dag.

Det er ganske alvorligt, at Ronja bliver ved med at have diarre..

 

De sagde der sagtens kunne gå nogle dage inden det bliver bedre, og hun bliver ikke kureret for suppemave fra den ene dag til den anden, så jeg er ikke så bekymret lige nu :-)

 

Har siddet i telefonen med alle mulige andre når jeg ikke selv var til læge eller på skole i dag, så må lige ringe til dem i morgen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan har Ronja det? Har du fået ringet til dyrlægen og fået resultaterne på blodprøven?

 

Hun har det ikke så meget bedre. Det er stadig tyndt, og vi var oppe tre gange i nat. Dog er der ikke så meget blod længere, hvilket er positivt

 

Dyrlægen kunne kun se en lidt forhøjet leverværdi, den var 0.9, hvor normalen ligger på 0.4-0.7.

Hun mente at det næste der kunne gøres var at sende en afføringsprøve til tyskland, for at se om der var tale om parasitter eller sådan noget, de er bare rimelig pebrede i prisen :???:

 

Tror dog lige jeg prøver at ringe til min almindelige dyrlæge i morgen, og høre hvad han synes, for han kender hunden, og jeg har tillid til ham.

 

Synes godt nok det er møgsvært altså! Ender jo nok bare med at tage den afføringsprøve, men som jeg snakkede med min far om, kan det jo også være en tarmsygdom, som man kun kan se ved kikkertundersøgelse, og så er 1400 til afføringsprøve spildt :vedikke: Det kan jo være så vanvittig mange ting, men skal bare have fundet ud af det! For det er ikke holdbart for nogen af os!

 

Lagde også mærke til i dag, at når hun ligger og sover eller slapper af, siver hun :???: Sgu ulækkert! og synd for hende :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har hun ofte haft dårlig mave?

 

For hvis ikke og dette er kommet akut er det jo ikke lige typisk parasitter.

 

Hvad får hun at spise?

 

Hun har forholdsvis ofte haft dårlig mave, men det har maks varet 2 dage, og aldrig været så slemt. Så dårlig mave har vi, desværre, massere erfaring med, bare ikke at det har varet så længe.

Dette kom ret akut.

 

Hun får havregrød og ris med torskerogn, hytteost og kogte grøntsager, og så får hun zoolac ca hver 6. time :-)

 

Ja. Så ring til den dyrlæge du har tillid til i morgen! Det går ikke med langvarig diarre. Du risikerer at hun bliver dehydreret igen..... Det kan hendes hjerte ikke klare...

Du kan ikke vente til du får ferie...

 

Det var det med hjertet som jeg ville vente til ferien med :-)

 

Ringer og høre hvad han siger, og så må jeg få behandlingen herovre, eller hvad det nu ender i :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis hjertemislyden skyldtes alvorlig dehydrering, så hænger det jo sammen med diarreen...

Din dyrlæge har da aldrig snakket om hjertemislyd når h*n har lyttet til hende?

 

Det er ikke noget din dyrlæge kan tage stilling til over telefonen... Og slet ikke ordinere behandling uden at have undersøgt hende...

 

Hjertesygdommen kan ikke vente, når hun bliver ved med at være syg... Det belaster jo hjertet at hun er syg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvis hjertemislyden skyldtes alvorlig dehydrering, så hænger det jo sammen med diarreen...

Din dyrlæge har da aldrig snakket om hjertemislyd når h*n har lyttet til hende?

 

Det er ikke noget din dyrlæge kan tage stilling til over telefonen... Og slet ikke ordinere behandling uden at have undersøgt hende...

 

Hjertesygdommen kan ikke vente, når hun bliver ved med at være syg... Det belaster jo hjertet at hun er syg...

 

Tror ikke hun er voldsomt dehydreret, for hun tisser usandsynlig meget :vedikke:

 

Nej der er aldrig snakket om mislyd før :-) Men dyrlægen i dag sagde at det ikke var noget akut, og jeg skulle lægge mærke til om hun begynder at hoste, og selv sige fra ved aktivitet, for det var tegn på at der var en forværing :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var dehydreret, da hun blev indlagt. Du så jo også selv, hvor hun livede op efter at have haft drop i nogle timer.

Tis er jo væske UD af kroppen. Og det er diarre også. Det fortæller ikke noget om, om hun er dehydreret.. Om hun får drukket nok..

 

Flere sygdomme giver øget tørst og øget urinering.. Hvis hunden så ikke får drukket nok, -hvis vandskålen bliver tom f.eks, så kan hunden kollapse i løbet af få timer... Og ikke være til at redde..

 

Jeg har set det ske... Silke mistede sin allerbedste veninde på den måde, for et års tid siden... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på det hele nok skal løse sig og at Ronja ikke lige pludselig falder om og dør :ae:

 

Fik I noget andet med hjem fra dyrlægen? Bobo fik både binyrebarkhormon, væske, antibiotika og kvalmestillende og det hjalp som sagt allerede samme dag. Nå ja, han fik selvfølgelig også skånekost med hjem fra dyrlægen.

 

Nå, men det jeg ville frem til var bare at hvis hun kun har fået lagt et drop, så er det måske ikke helt nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var dehydreret, da hun blev indlagt. Du så jo også selv, hvor hun livede op efter at have haft drop i nogle timer.

Tis er jo væske UD af kroppen. Og det er diarre også. Det fortæller ikke noget om, om hun er dehydreret.. Om hun får drukket nok..

 

Flere sygdomme giver øget tørst og øget urinering.. Hvis hunden så ikke får drukket nok, -hvis vandskålen bliver tom f.eks, så kan hunden kollapse i løbet af få timer... Og ikke være til at redde..

 

Jeg har set det ske... Silke mistede sin allerbedste veninde på den måde, for et års tid siden... :cry:

Ej birgitta... Rolig nu. Lise har skrevet at hun ringer til dyrlægen imorgen (idag). Hun er i forvejen nervøs over at Ronja pludselig har en hjertesygdom, som hun ikke har hørt noget om før - kunne vi måske skrue lidt ned for at Ronja snart dør af dehydrering og dårligt hjerte??

 

Altså jeg er helt med på at det KAN ske i alvorlige tilfælde, men Lise har jo en aftale med dyrlægen om at kontakte hvis det er blevet værre, hvilket det ikke er. Og hun ringer til sin sædvanlige dyrlæge idag. Og eftersom Ronja er en voksen hund og hun både spiser og drikker, så tror jeg altså ikke at hun dør af dehydrering.

 

Min pointe er bare - jeg synes du køre det hele op og giver Lise flere bekymringer end hvad der er nødvendigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok. Det er fin kost hun får. Men hvis maven stadig er så dårlig, så kunne det måske hjælpe at give et skåne kost produkt fra dyrlægen?

 

Det er i hvert fald min erfaring at det går hurtigere med at få maven normal igen så.

 

Husk loppefrø skaller er også fantastiske til at få samling på det, men skal gives i rigeligt vand så det ikke dræner hende for væske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund med voldsom blodig diarre gennem nu næsten en uge. Ved eneste dyrlægekontakt bliver der konstateret hjertefejl og derudover er hunden dehydreret og lægges akut i drop..

 

Lise var ikke selv klar over at Ronja var dehydreret ved første besøg.. Ved hun det nu? Ikke alle hunde skilter med dehydrering før det er for sent.

 

Jeg håber sørme at I har ret! At det ikke er så slemt.

Den sædvanlige dyrlæge kan jo ikke gøre noget som helst via en telefonsamtale. Så er det weekend igen? Og hvad så?

 

Jeg er sædvanligvis ikke tilhænger af at man render til dyrlæge for småting... Detteher er altså ikke sådan en "småting".

 

Og jeg ville meget gerne berolige Lise, men det er ikke ansvarligt i denneher situation..

Jeg tror ikke at Lise har overdrevet sin hunds symptomer. Måske endda det modsatte.. Fordi hun ikke har erfaring nok til at se faresignalerne.

 

Lise, se at komme til dyrlæge med Ronja. I dag!

 

Jeg trækker mig fra tråden. Men jeg følger selvfølgelig med.

Jeg ved bare, at det ikke gavner noget mere hvad jeg siger. Der kommer hele tiden ti indlæg, der fortæller, hvor meget, jeg tager fejl.

 

Og tro mig. Jeg ville rigtig gerne tage fejl i denne sag....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det synd for dig og stakkels Ronja :-( jeg tænkte på om du ved om hun er laktose intolerant? For så vil hun jo måske få dårlig mave af den skånekost du giver hende :-) . Jeg tænkte slet ikke over at hunde kunne være det, før Annemangetal skrev det herinde. Men så lavede jeg en "dagbog" over hvornår Inca fik fx. creme fraiche på hendes mad, eller et lille stykke ost, og hun kan virkelig ikke tåle mælkeprodukter. Hun får rigtig dårlig mave :-( Så måske noget foder fra dyrlægen som luckyluna skriver, eller i hvert fald noget uden mælkeprodukter er vejen frem ^^ God bedring <3

Link til indlæg
Del på andre sites

Hund med voldsom blodig diarre gennem nu næsten en uge. Ved eneste dyrlægekontakt bliver der konstateret hjertefejl og derudover er hunden dehydreret og lægges akut i drop..

 

Lise var ikke selv klar over at Ronja var dehydreret ved første besøg.. Ved hun det nu? Ikke alle hunde skilter med dehydrering før det er for sent.

 

Jeg håber sørme at I har ret! At det ikke er så slemt.

Den sædvanlige dyrlæge kan jo ikke gøre noget som helst via en telefonsamtale. Så er det weekend igen? Og hvad så?

Jeg er sædvanligvis ikke tilhænger af at man render til dyrlæge for småting... Detteher er altså ikke sådan en "småting".

 

Og jeg ville meget gerne berolige Lise, men det er ikke ansvarligt i denneher situation..

Jeg tror ikke at Lise har overdrevet sin hunds symptomer. Måske endda det modsatte.. Fordi hun ikke har erfaring nok til at se faresignalerne.

Lise, se at komme til dyrlæge med Ronja. I dag!

 

Jeg trækker mig fra tråden. Men jeg følger selvfølgelig med.

Jeg ved bare, at det ikke gavner noget mere hvad jeg siger. Der kommer hele tiden ti indlæg, der fortæller, hvor meget, jeg tager fejl.

 

Og tro mig. Jeg ville rigtig gerne tage fejl i denne sag....

Jeg tror ikke der er nogen der mener det er småting at Ronja har haft diarre lidt længere end hvad der er normalt ved almindelig dårlig mave. Men - Lise ringer til sin sædvanlige dyrlæge idag, og hvad der sker der efter, det ved du ikke. Du har på forhånd besluttet at Lise lader det være ved den telefonsamtale - det kunne jo være at dyrlægen sagde at Ronja skal til dyrlæge idag ja, det ved vi ikke. Men Lises plan er at ringe til dem idag, og det må siges at være første skridt. Derfor siger jeg rolig nu. Det er jo ikke fordi Lise ikke gør noget..

 

Og at påstå at Lise ikke har erfaring nok til at se faresignalerne, det kan du ærlig talt ikke være bekendt at konkludere - det ved du slet ingenting om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene gang i sit liv hvor Karla var ramt af sindssyg diarre med blod i - som de iøvrigt aldrig fandt ud af hvad var, på trods af utallige blodprøver og tests - der hjalp droppet helt vildt. Hun blev simpelthen så dehydreret så hurtigt. Vi var inde og få væskedrop 2-3 dage efter hinanden. STakkels lille tut.

 

Håber du finder ud af hvad der er galt, helt præcis. En mislyd på hjertet behøver ikke at være en dødsdom, eller være operationskrævende :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er Ronja blevet testet for giardia?...og så må jeg nok tilslutte mig Birgittas bekymring...det er lang tid med diarre og det kan sagtens være det der har påvirket hjertet eller noget helt andet, hunden mister jo også mineraler og vitaminer under sådan en omgang...men vi er jo ikke dyrlæger og reagere bare udfra hvad vi selv ville have gjort i den selv samme situation...dermed ikke sagt, at Lise er en dårlig hunde ejer, slet ikke :-)...siger bare, at vi er forskellige som hunde ejere og de af os som har haft hunde i mange mange år, har måske også lidt mere erfaring omkring syge hunde og ved, at det ikke altid er dyrlægerne der ved bedst...

Link til indlæg
Del på andre sites

Orkede ikke lige at multiqoute :genert:

 

Ringede til vores sædvanlige dyrlæge, og han foreslog en masse andet man kunne tjekke for, og han kunne tjekke for meget mere in house. Så vi tager til fyn i aften, så Ronja kan komme til sin normale dyrlæge i morgen. De er yderst kompetente, og kan klare næsten alt på selve klinikken :5up:

 

At jeg ikke er kompetent nok til at se faresignalerne er nok lidt en overdrivelse. Jeg har arbejdet ved en dyrlæge i 2 år, og derudover, ja så kender jeg Ronja bedre end nogen anden :vedikke:

 

Havde jeg ment noget var akut var jeg taget på til vagtdyrlæge med hende, men jeg tager altså til fyn, for at få den behandling jeg mener der er bedst for hende :vedikke:

 

Er ret sikker på hjertesygdommen ikke spiller den store rolle, hun kan have haft den længe, uden nogen har vist noget. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Orkede ikke lige at multiqoute :genert:

 

Ringede til vores sædvanlige dyrlæge, og han foreslog en masse andet man kunne tjekke for, og han kunne tjekke for meget mere in house. Så vi tager til fyn i aften, så Ronja kan komme til sin normale dyrlæge i morgen. De er yderst kompetente, og kan klare næsten alt på selve klinikken :5up:

 

At jeg ikke er kompetent nok til at se faresignalerne er nok lidt en overdrivelse. Jeg har arbejdet ved en dyrlæge i 2 år, og derudover, ja så kender jeg Ronja bedre end nogen anden :vedikke:

 

Havde jeg ment noget var akut var jeg taget på til vagtdyrlæge med hende, men jeg tager altså til fyn, for at få den behandling jeg mener der er bedst for hende :vedikke:

 

Er ret sikker på hjertesygdommen ikke spiller den store rolle, hun kan have haft den længe, uden nogen har vist noget. :vedikke:

 

Det lyder som en rigtig god plan :5up:

 

Rigtig meget held og lykke med det og god bedring til Ronja :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Orkede ikke lige at multiqoute :genert:

 

Ringede til vores sædvanlige dyrlæge, og han foreslog en masse andet man kunne tjekke for, og han kunne tjekke for meget mere in house. Så vi tager til fyn i aften, så Ronja kan komme til sin normale dyrlæge i morgen. De er yderst kompetente, og kan klare næsten alt på selve klinikken :5up:

 

At jeg ikke er kompetent nok til at se faresignalerne er nok lidt en overdrivelse. Jeg har arbejdet ved en dyrlæge i 2 år, og derudover, ja så kender jeg Ronja bedre end nogen anden :vedikke:

 

Havde jeg ment noget var akut var jeg taget på til vagtdyrlæge med hende, men jeg tager altså til fyn, for at få den behandling jeg mener der er bedst for hende :vedikke:

 

Er ret sikker på hjertesygdommen ikke spiller den store rolle, hun kan have haft den længe, uden nogen har vist noget. :vedikke:

 

Det var slet ikke for, at nedgøre dig eller noget andet, at jeg skrev som jeg gjorde, for selvfølgelig gør vi alt hvad vi kan for vores hunde, når de er syge...men vi agerer jo ud fra det skrevne ord og så kan det måske hurtigt komme til, at lyde som om man taler til en uerfaren hunde ejer og det var bestemt ikke meningen fra min side :-)

 

Krydser fingre for, at Ronja snart er fit for fight igen :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da godt. Men hvad sagde dyrlæge ellers? Undersøgte de også hjertet?

 

Du skriver at Ronja tit har dårlig mave,

har du overvejet et foderskifte?

 

Maven kørte perfecto på det nye foder :5up: Så det er bare det vi skal tilbage til når maven fungerer :-D

 

Han kiggede slimhinder, lyttede tarme, mærkede mave osv.

Det første han sagde da han så hende, var at hun så noget mere trist ud end hun plejer :lol:

 

Han beholder hende til i morgen, hvor hun får væske. Derudover bliver der dyrket lort og testet for antibiotika resistens, taget kontrast røntgen, ultralydsscanning, giardia-test, bugsputskirtel blodprøve + andre blodprøver, og sikkert mere jeg ikke kan huske. Så det er virkelig den helt store tur, der meget gerne skulle finde ud af hvad der er galt!

 

Han ringer i eftermiddag med en opdatering, så det glæder jeg mig allerede til :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Maven kørte perfecto på det nye foder :5up: Så det er bare det vi skal tilbage til når maven fungerer :-D

 

Han kiggede slimhinder, lyttede tarme, mærkede mave osv.

Det første han sagde da han så hende, var at hun så noget mere trist ud end hun plejer :lol:

 

Han beholder hende til i morgen, hvor hun får væske. Derudover bliver der dyrket lort og testet for antibiotika resistens, taget kontrast røntgen, ultralydsscanning, giardia-test, bugsputskirtel blodprøve + andre blodprøver, og sikkert mere jeg ikke kan huske. Så det er virkelig den helt store tur, der meget gerne skulle finde ud af hvad der er galt!

 

Han ringer i eftermiddag med en opdatering, så det glæder jeg mig allerede til :-D

Sikke en omgang for lille Ronja da :ae: håber de finder ud af hvorfor maven er i uorden :x::x:

 

:bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...