Hop til indhold

Hvad kan det her være?


Hofferne
 Share

Recommended Posts

Jeg har lige klippet denne dims af Sinus' halespids :badr: Nogen ide om hvad det kan være? :vedikke:

Den sad og ligesom vippede helt ude på spidsen, den blødte med frisk rødt blod, da jeg klippede den af, men det virkede ikke som den gjorde ondt. Han stod helt stille og lod mig pille og klippe osv.

Den ene ende er hård lidt lige som noget negl-agtigt - mens den anden ende er blød, som noget "levende" væv. Håret på de første billeder var nemt at pille af. Meget mystisk dims - jeg blir' lidt bange for, hvad det kan være....

 

Skal jeg gemme den og spørge dyrlægen mon :hmm:

 

DSC_0006.jpg

DSC_0001.jpg

DSC_0002.jpg

DSC_0005.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Så kom der endelig svar fra Dyrlægen.

Den var 100% godartet og ufarlig :banan: Men han advarede mig mod selv "lege kirurg", hvis han fik en igen. Den kan bløde så meget, at det kan være svært at stoppe blødningen - så jeg var heldig denne gang :shock: Måtte så lige forklare ham, at jeg ikke normalt klipper i min hund, og at det var et uheld, da jeg troede det var noget der sad fast i pelsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sagde han virkelig det??:shock:

frarådede han dig at "lege kirurg" på din hund??:sjov:

Han har seriøst troet, at du har fundet dimsen på hunden , fundet kniv og gaffel frem og på eleganteste vis fjernet "objektet" :-D

....men det kunne selvfølgelig være for at undgå at betale for både konsultation og for lab-undersøgelse af dimsen.

 

Det var nu meget godt dyrlægen sagde sådan.. Ellers ville han have gået med de underligste tanker om dig inde i sit hovede.. :lol:

 

ej, altså.. Tillykke med den gode nyhed!

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde dyrlæge en idé om hvad det sådan mere præcis var? Det var som om der var noget neglnoget, ikk?

 

Jo, den var som en negl i den ene ende, men blød som frisk væv i den ende, der sad fast på halen.

 

Han sammenlignede den med "gammelmandsvorter" - altså nogle gevækster, som ældre mennesker får, men ikke forårsaget af virus eller andet. Ganske almindelig, og heldigvis uskadelig!

 

Jeg tror den hårde ende var ligesom tørret ind, mens den anden ende stadig fik blodtilførsel - men det er gætværk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...