Hop til indhold

Mål 2016


Camilse
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

2016 bliver et roligt år her i huset.

 

Bella er rykket i A-klassen, og jeg tænker at vi bare skal træne det sådan nogenlunde fokuseret, og måske tage en enkelt konkurrence efter sommerferien.

 

Dorit er startet til rally, og det synes hun er super sjovt. Så mon ikke jeg forvilder mig afsted til en konkurrence eller to i løbet af sæsonen. Hun mangler stadig en masse grundøvelser, men jeg tror nu godt at hun kan snige sig op på en bestået i begynder:-)

 

Ud over det, er 2016 året hvor jeg skal lægge mig rimelig fast på en opdrætter af ny hund og komme lidt nærmere hvornår hun skal komme her. Det er jo egentlig en ret hyggelig opgave:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor jo ikke sammen med Pajko nu, men min drøm for næste år er at han kommer til Sverige fra påsken og frem til sommerferien. Hvis det lykkes skal vi bare nyde hinandens selskab og ud og udforske naturen sammen :lun:

 

Hvis ikke det lykkes, skal han bare have det ligeså dejligt, som han plejer hos mine forældre.

 

-------------------------

Personlige mål for mig er igen, som sidste år, at have flere gode end dårlige dage - og så i tillæg ikke mere drama omkring fyre. Gider det ikke.!

 

Ellers håber jeg meget at blive færdig med min bachelor, arbejde hele sommeren og så en rejse. Ved ikke helt hvor den skal gå til, men det bliver nok Island, New Zealand eller Canada - og gerne med mulighed for at arbejde med friluftsliv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fylder 30 så bliver nok nødt til at holde noget.

 

Min søster fylder 20 så mon ikke hun også skal holde noget :D

 

Så skal jeg have vaccineret Robin så vi kan komme til lineføring igen :D

 

Og så håber jeg på jobcenteret finder ud af hvad de vil sende mig ud i, eller om de venter til jeg fylder 30 og ryger i en anden gruppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fylder 30 så bliver nok nødt til at holde noget.

 

Min søster fylder 20 så mon ikke hun også skal holde noget :D

 

Så skal jeg have vaccineret Robin så vi kan komme til lineføring igen :D

 

Og så håber jeg på jobcenteret finder ud af hvad de vil sende mig ud i, eller om de venter til jeg fylder 30 og ryger i en anden gruppe.

 

Komme til lineføring????

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, 2016 bli'r forhåbentlig et år hvor der sker en hel del nyt her. Ikke så meget for Iso - hun skal bare fortsætte med at løbe agility og ha' det sjovt! Jeg har ikke nogle deciderede mål for os, vi skal bare bli' bedre. Jeg vil helst ikke rykke i klasse 3 med hende, men det ville da være fedt hvis diskprocenten kom ned! :5up:

 

Det nye kommer jo med Terkel. 2016 bli'r jo året hvor han så småt skal i gang med agilitytræningen. Jeg håber også at vi kan komme til at hyrde lidt. Hvis det rent praktisk kan lade sig gøre (tidsmæssigt), kunne jeg også godt tænke mig at komme på et LP-hold.

 

Så meget nyt her - men ikke nogle deciderede mål endnu...

Link til indlæg
Del på andre sites

Eneste rigtige mål er, at Lemon skal debutere i FS3 - og bestå - på et eller andet tidspunkt i løbet af året. Jeg synes ikke, at hun er helt klar til at skulle konkurrere i klasse 3 endnu (og under alle omstændigheder når vi næppe at træne et FS3-program færdigt til årets første konkurrencer), så jeg regner med, at vi starter med nogle træningsklasser, og så må jeg vurdere henad vejen, hvornår vi skal stille officielt.

 

Jeg overvejer en lillebitte smule at lave et HTM1-program til Lemon for at få muligheden for at konkurrencetræne hende noget mere med et program af klasse 1-længde og -sværhedsgrad, men jeg er ikke sikker på, at jeg får det prioriteret, så det er ikke som sådan et mål.

 

Derudover skal vi fortsætte med den ugentlige agilitytræning, som hun elsker, og hyrde ind imellem, hvilket hun også elsker.

 

Jeg har ikke nogle mål for Tyson, udover at vi skal hyggetræne, og han måske skal lære lidt flere nye tricks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Livas mål er nøjagtig det samme med de sidste par år - deltagelse i DCH DM.

Hun skal også ud og gå et par B-klasser. Her har jeg dog ingen mål omkring point og oprykninger.

 

Maggie skal ud og starte DCH's B-klasse.

Jeg gad rigtig godt komme i nærheden af oprykning, men kender min hund godt nok til, at det nok ikke bliver i år, at hun rykker op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er der ikke meget mere end to uger tilbage af 2015 og så er det ikke tid til nytårsforsæt, men målsætning for næste år.

 

Så hvad har I af mål og drømme for næste år?

 

Vi er nået så langt med vores "kennelhund", at vi nu kun har en udfordring som vi endnu ikke har trænet målrettet på: Andre hunde. Aslans store mål i 2016 bliver derfor at lære at færdes tryg og uden udfald mellem fremmede hunde af alle typer, og det kommer til at blive MÅL NUMMER 1

 

Først når det er lykkedes, kan vi begynde at se mod andre mål. Sideløbende arbejder vi indtil da med grundfærdigheder og KLIK KOncept og det går rigtig godt. Vi er også begyndt med platform.

 

Jeg er ved at have min mentalitet og hele set-uppet for træningen med andre hunde på plads. Jeg tror vi kommer til at starte på det fra januar fordi december er lidt fortravlet tit :) Men så løser vi det også helt og varigt er målet :)

 

Mit personlige mål er det samme som de seneste 12 år - jeg vil gerne fortsætte med at øve mig i at blive et bedre menneske.

Og så venter min mand og jeg spændte på familiesammenføring og kan endelig snart starte vores liv sammen for alvor, så det bliver sandelig et spændende år :):hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at 2016 var året hvor jeg fandt ud af hvad filan der er galt med Karla og hvad det betyder for fremtiden. Hvis det er øjnene som jeg mistænker eller om det er bentøjet - som de ikka kan finde noget på - eller bare alderen (lidt tidligt synes jeg)... Hvad end vi hitter ud af kan det betyde flere ting. Enten vender vi tilbage til konkurrencebanerne (hvis vi får det løst) eller også må jeg begynde at træne rally med hende. Jeg gider ikke tage til stævner for kun at løbe senior.

 

johna skal bare hygge sig med sit mantrailing og blive ved at have det godt. Han har haft et par uger hvir det var skidt igen og har tabt sig igen *suk*

 

Wilma skal fortsætte både sin jagttræning og sin agilitytræning, så må vi se om noget af det nogensinde munder ud i noget seriøst.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål med Walther i 2016, at han vil have det lige så godt som han har pt, hans 2. Ungdom. Ellers nyde hans liv som han elsker. :hjerte:

 

Mål med Zeus i 2016, prioritet 1 er at han skal lære ikke at lave udfald mod andre hunde, altså ingen hunde, alle skal kunne forbi gåes og ignoreres, så vil vi på hygge niveau gøre lidt mere ved apportering og søg som han elsker :lun:

 

Personligt mål, tabe de sidste fem kilo, og gå fra assistent til overassistent. Ikke pga titel men de par tusinde det kunne give ekstra hver måned :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mål for 2016

 

Charles Holde ham sund og i god form. Han gider jo ikke rigtigt at lave noget for alvor, men bliver da alligevel taget med og støvet lidt af til diverse løbeture, og lidt agility. Har faktisk planer om at lære ham felter, det kan alt andet lige kun være sundere end at han sætter af fra midten af nedgangen hver anden gang :lol:

 

Sally Samme som Charles, hun ser ikke 100% ud, og har ikke gjort det hele 2015, der har været diverse galt med hende. Tror måske lidt at hendes indstilling med at lægge hjernen hjemme inden hun går ud er ved at indhente hende, og fysikken måske begynder at skrante en anelse snart. Hvis hun er ok, kommer hun med på kortere løbeture, og kommer også til at træne agility, men konkurrencer er jeg ikke sikker på pt (hun kan alligevel ikke lave noget for alvor det meste af sommerhalvåret pga varme).

 

Dexter Mit største mål med Dexter en at løbe et maraton, men om det bliver på denne side af foråret eller først til næste efterår er ikke sikkert. I agility er vores mål at jeg finder gejsten igen, og at vi får flere fejlfri løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

2016 bliver et stille og roligt år for mig.

Har ikke planer om at gå efter noget specielt, det ligger først i 2017.

 

Yoda - Blive stabil sammen med mig i LP3 og gøre klar til Eliten året efter.

 

Bamse - Være frisk og glad

 

Kaia - Være frisk og glad og måske få en FS1 debut

 

2016 må viiiirkelig gerne være året hvor jeg bare har sunde og raske hunde og dyrlægeregningerne kun består af vaccinationer og alm. sundhedstjek.

Det er absolut det primære!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh sikke spændende!

 

Vi har også nogle mål herhjemme!

 

Rika: Skal nå at blive champion i 2016, vi skal have trænet lidt udholdenhed, hendes problem lige nu er at vi skal sørge for at holde hende i ro, fordi hun bliver for hurtigt træt, f.eks. var hun på toppen fredag, men lørdag tabte hun på gangen fordi hun simpelthen løb for slasket! Så tror vi skal igang med at presse hende, så hun kan holde til lidt mere i længden!

 

Amy: Vi skal have trænet bordtræning, målet for hende er at få 2 cac i 2016, dog skal hun jo helst ikke spænde ben for Rika :)

 

Ellie: Vi træner dårlige vaner væk! Jeg vil gerne at 2016 er året hvor vi får hendes vane med at gø af fremmede hunde væk. Hun må gerne fortsat hade dem, bare på en lidt mindre højlydt måde!

 

Alba: Vi skal ikke træne med Alba i 2016, det bliver dog forhåbentlig året hvor hun får et kuld hvalpe!

Link til indlæg
Del på andre sites

er hun tjekket for pra, Amocca? Kan hun have det, med den blanding hun er?

 

Hun er kun blevet tjekket kort ved dyrlægen, ingen tegn på film eller stær ved første øjekast, men ja. Hun er lab/cocker/dsg - de to første døjer vist begge med pra, så jeg skal have tjekket det tænker jeg.

 

hun springer ok på snævert handlede ting eller på helt lav højde. Men selv på kl1 højde stepper hun ind under springene, ligesom om hun ikke kan bedømme højden hun skal springe

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et kæmpe ønske for 2016 og det er mine hunde er sunde og raske. Jeg syntes at jeg har haft brug for dr. dyr alt for mange gange.

 

Ud over det, har jeg følgende mål.

Celina; gå nogle gode stabile champion klasser i rally, komme med til DM og måske i årets hund. Så har jeg planer om at begynde at træne til færdighedsprøve 1 med hende, da hun er gået på efterløn i lydighed. men om vi kan finde ud af det det må tiden vise.

 

 

Aqua som nu er 8 mdr. jeg håber på hun i løbet af året bliver klar til LP1 og rally begynder, men vi tager den tid der skal til.

 

 

Det er så hyggelig en tråd:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha jeg ved ikke om jeg tør at tænke for meget over mine mål for 2016, for det kommer jo helt an på hvordan det grå stær i Ayas øje udvikler sig.

 

Men! hvis vi nu går ud fra forestillingen om at stæren ikke udvikler sig voldsomt hurtigt over det næste år, så er målene således.

 

Agility:

Vi skal blive stabile på klasse 2, og så skal vi kvalificere os til DcH's DM.

Desuden skal vi begynde at løbe DKK konkurrencer.

 

Til træning skal vi få helt styr på ståfelter på balancen. Vi skal få helt styr på vippen, da hun pt. har en tendens til at stoppe på midten og derfor tager det lang tid for den at falde. Så skal vi have noget mere tempo på, og mit personlige agility mål er at stole mere på min hund, tage flere chancer og presse hende mere.

 

Andre hundemål:

Vi skal have helt styr på Ayas stress og lydfølsomhed, og så skal Aya neutraliseres til sommer, hvis ikke vi står med en øjenoperation der.

Desuden har jeg et mål om at forøge familien med et lille nyt hunde medlem.

 

Private mål:

Jeg skal have tabt mig, ikke et bestemt antal kg. går efter hvad spejlet fortæller mig.

Jeg skal færdiggøre min uddannelse, og så skal jeg have et job.

Jeg skal have kørekort

 

Og så er målet nogle sunde og raske dyr, for synes jeg er blevet alt for gode venner med dyrlægen her de sidste par måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Afse skulle gerne blive bedre til at være alene og vi fortsætter vores rallytræning ;) Pjevs træner frit søg, jeg kommer aldrig til at gå konkurence mere og har besluttet at det kunne være sjovt hvis hun kunne blive rigtig god til at finde tabte ting;) desuden arbejder vi en del med "lad være med at trække". Vipse skal bare lære rigtig mange små sjove ting, jeg tænker fx at springe op i min favn, at snurre rundt, at danse og meget andet kun for sjov;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har ingen decideret træningsmål - Zazu er blevet rigtig god til rally og kan sagtens gå en flot begynderbane, og kan også flere øvet øvelser. Men uanset hvor dygtig hun bliver, så skal hun aldrig ud og konkurrere. Derfor sigter vi ikke mod noget, vi hygger os bare med træningen, og det vil vi fortsætte med næste år også.

 

Camy har i sidste sæson gået på lydighedshold - ikke fordi vi vil noget lydighed, men for lige at få skilt Zazu og Camy ad i træningen, så de kan komme afsted hver for sig. Hvis der kommer to rallyhold, så hopper Camy og jeg tilbage på rallyen også, og ellers fortsætter vi på lydighedsholdet.

 

Ellers træner jeg herhjemme, med alle fire hunde, diverse tricks og øvelser via klikker. Det hygger de alle sig med.

 

Ayo skal måske afsted på noget dogpackour, det tror jeg lige kunne være hende.

 

Mit absolut største håb for 2016 er dog at vi kun skal besøge dyrlægen til planlagte ting. Synes ikke der har været ét eneste år med ro på ift. sygdom eller operation. Så det må gerne blive 2016, der bliver dét år - hvor ingen er syge eller skal opereres. :pray:

 

Mit andet store mål, eller i hvert fald fokus, i 2016 bliver også fortsat Zazu. Vi skal sørge for at holde hende smertelindret, så vi derved også kan holde hendes stress nede og hun bliver bedre til at håndtere fx andre hunde på gåtur. Det har længe gået fremad, men vi har ligesom været sat lidt tilbage, uden at have vidst hvorfor - det tror vi dog vi har fundet nu, hvor hun ser ud til at have ondt pga. spondylosen i ryggen. Så vi håber der kommer helt styr på dén del, og vi dermed kan fortsætte med at se fremskridt. :kys:

 

Og ellers skal jeg bare nyde mine fire fantastiske hunde, NYDE at gå herhjemme mens jeg studerer og derved have ekstra meget tid med dem. Det er simpelthen så dejligt! :hjerte:

 

Personlige mål må være at få afsluttet de første 6 fag på min HF til sommer, uden at gå i baglås over at skulle til eksamen. Og så forsætte med den sidste halvdel, så jeg er færdig i 2017.

 

Det altoverskyggende personlige mål er dog at få styr på min angst. Eller i hvert fald bare lidt mere kontrol over den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Startede lige med at gå tilbage til 2015, og se målene fra dengang :-D

 

Jeg har ikke så mange mål for 2015, men:

 

Rigmor - Agility:

- Rykke op i let-øvet/øvet hold i DAF - Rigmor og jeg går nu på konkurrence holdet hos DAF

- Træne op til at kunne blive klar til stævner - Vi har været til nogle få DKK stævner i år

- Gennemføre et kl. 1 løb hos DKK uden disk :mrgreen: - Dette mål er bestemt blevet op fyldt. Og ikke nok med det, så var vi til sidste stævne her i nov. ved Garbogarrd, hvor vi løb vores første fejlfrie løb i agility, hvilket betød at vi fik vores allerførste pind og vi endte faktisk med at få en 1. plads i klassen ud af ca. 20 hunde. Jeg var simpelthen så stolt af Rigmor.

Mig:

- Starte som føl hos DAF - Har nu været føl i hele agility sæsonen 2015

- Komme i form så jeg rent faktisk kan løbe en hel agilitybane - Det går da bedre :mrgreen:

- Finde ny bolig så Rigmor kan få en lillesøster - Boligen er ikke fundet endnu, men jeg har heller ikke så travlt med at få nummer 2 hund lige nu. Nu skal @sonja77 også først lige overtales :slem::mrgreen:

 

Og ellers skal vi bare hygge os sammen og have det sjovt! Vigtigst af alt!

 

Nye mål for 2016 må være at vi skal have det lige så sjovt og dejligt, som vi har haft i hele 2015. Og udover det, så...

 

Rigmor - Agility:

- Jeg gad rigtig godt at Rigmor kunne få lidt mere udholdenhed når det kommer til træne og stævner. Men nu må vi se, det vigtigste er bare at hun synes det er sjovt.

- Rigmor skal blive mere tryg og glad for vippe og balance, og så skal vi ha’ bygget noget mere værdi i slalom.. Rigmor synes den er keeedelig :-D

- At vi bliver mere stabile i vores løb ude til stævner. Jeg regner dog med at det også vil bliver bedre jo ældre Rigmor bliver. Hun er jo kun 2 1/2, så der er stadig fuld gang i hende. Men nogle gange er hun også bare pisse fræk :mrgreen:

- Nu hvor vi har fået vores 1. pind, så er der altså for alvor kommet blod på tanden. Så vi håber at der kommer lidt flere til samlingen i løbet af 2016... Måske endnu så vi kan komme op i klassen 2 :-D

Mig:

- Jeg skal starte som træner hos DAF. Hvornår det helt præcist bliver ved jeg dog ikke. Ved ikke om det bliver nu her fra forårssæsonen eller om jeg hellere vil vente til efterårssæsonen. Men indtil da skal jeg bare fortsætte som føl, hvilket virkelig har sjovt :-D

- Og så vil jeg gerne tage på. Gerne 4-5 kg, hvilket jeg allerede arbejde på pt. Måske det allerede kan nåes her i dec? :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...