Hop til indhold

Hvornår hundedækken?


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Her i de sidste par dage har min hund kun ville ud når det blev lyst. Fair nok da jeg går hjemme, så jeg venter bare :roll: Hun gider bare ikke rigtigt morgen/formiddagsturen når det er rigtig koldt. Hun har rystet lidt indimellem, men jeg har bare tænkt at hun var lidt spændt.

Jeg har tænkt på at købe et lille dækken til de ture. Jeg er bare lidt usikker på, om hun kan blive for pivet og kuldskær. Hun har en okay god pels og godt helbred. Hvornår bruger i dækken? :)

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Johna har nærmest ingen pels og slet ingen underuld, så hun har dækken på lige så snart den kommer under 5 plusgrader. Karla og Wilma har noget kraftigere pelslag, så først dækken på når temperaturen runder 0. Den gamle Mollie jeg passer har lidt mere pels, men er gammel og har gigt, så hun har dækken på ligeså snart det er vådt eller under 5 graders varme. Når de går i snor vel og mærke. Når de kan løbe løs går de for det meste uden. Men PT hvor det er minus 10-14 grader har de det på alle steder udendørs undtagen i haven og til agilitytræning. Wille har det på til jagttræning og Johna har det også på til mantrailing

 

12512595_10153504045042054_6980093923496172009_n.jpg

905600_10153506164247054_6475035849432825472_o.jpg

12238093_10153395078747054_7798273185198034132_o.jpg

12485827_10153507756497054_6242783563196279793_o.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Så snart der er frostgrader smider jeg et dækken på min snart 10 år gamle lab. Grundet gigt.

 

Den lille lab på 3 år har ikke dækken på han har underuld.... men på sådan en lille pige som din ville jeg bruge dækken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved mine ser det dog ud til at være deres poter der egentlig er hårdest ramt i denne ekstreme kulde? Ikke pga salt, men de bliver simpelthen trebenede af at gå på den kolde jord. Ligesom om deres poter fryser til is. Så må jeg lige nulre dem godt inden vi kan gå videre. Det gælder dem alle, ligemeget hvor meget potehår der er imellem tæerne. De to gårdbanditter er dog hårdere ramt end spanielsdyret eller bretonen, så måske hårene mellem tæerne alligevel hjælper noget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har mine hunde ikke vist tegn på at fryse, men hvis de gjorde så ville jeg uden at blinke smide dækken på dem. Så hvis din hund ikke vil ud, og også ryster lidt, så ville jeg gi' hende dækken på. Jeg tror ikke på at de vil bli' mere pivede eller kuldskære af det. Min Iso får jo f.eks. BoT-dækken på til stævner, selv om det ikke er koldt og hun ikke fryser, men for at hendes muskler skal holdes varme. Og hun er da ikke blevet mere kuldskær af den grund, jeg har f.eks. aldrig set hende vise tegn på at fryse om vinteren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke dækken på på turene, og fryser heller ikke, heller ikke poterne. Men igår aftes til træning, kunne jeg se på Dorit at hun frøs når vi ikke lavede nok. Fx øvede vi potetarget, og dér kunne jeg se at hun frøs. Så vi gik over til at lave noget andet.

 

Jeg ville dog ikke tøve et sekund med at give dem trøje eller dækken på, hvis jeg kunne se at de frøs. Du bor i Skæring, ikke? Prøv at tage et smut ud til Hööks i Tilst. De har trøjer og dækkener til meget rimelige penge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved mine ser det dog ud til at være deres poter der egentlig er hårdest ramt i denne ekstreme kulde? Ikke pga salt, men de bliver simpelthen trebenede af at gå på den kolde jord. Ligesom om deres poter fryser til is. Så må jeg lige nulre dem godt inden vi kan gå videre. Det gælder dem alle, ligemeget hvor meget potehår der er imellem tæerne. De to gårdbanditter er dog hårdere ramt end spanielsdyret eller bretonen, så måske hårene mellem tæerne alligevel hjælper noget...

 

Det samme problem har Sheila. I morges virkede Ingen ben pludselig og hun lagde sig ned og så lidende ud

 

Mysla har ingen problemer. Selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har en hjemmestrikket trøje som hun har haft på indimellem på lange ture. Det er ikke hele tiden hun viser tegn på at fryse men jeg vil tage ud og købe en ordentligt dækken der sidder godt.

 

Det rød/hvide Wilma har på, på det første af mine billeder er købt i Hööks til 50 kroner (restlager). De har samme model, blot nu i blå, til 150-200 kr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine har ikke dækken på på turene, og fryser heller ikke, heller ikke poterne. Men igår aftes til træning, kunne jeg se på Dorit at hun frøs når vi ikke lavede nok. Fx øvede vi potetarget, og dér kunne jeg se at hun frøs. Så vi gik over til at lave noget andet.

 

Jeg ville dog ikke tøve et sekund med at give dem trøje eller dækken på, hvis jeg kunne se at de frøs. Du bor i Skæring, ikke? Prøv at tage et smut ud til Hööks i Tilst. De har trøjer og dækkener til meget rimelige penge.

Nej jeg bor i Randers, men tusind tak for tippet :) Det ligger tæt på, måske jeg skulle tage derud et smut
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Mht at fryse poterne, gør mine det også - især Walther, så stopper han og står på 3 ben, med ex. bagben lige ud i luften, så skal jeg lige varme fussen op og fjerne sne også kan vi gå igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht at fryse poterne, gør mine det også - især Walther, så stopper han og står på 3 ben, med ex. bagben lige ud i luften, så skal jeg lige varme fussen op og fjerne sne også kan vi gå igen ;-)

 

Det er altid godt med lidt omsorg fra Moar ;) Lucca gør det også. Så må man stå og nulre poter midt på gaden

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik købt en ny strikket trøje til hende :) Rullede sig helt tosset rundt i sneen så den nu er våd.. På med regnjakke udover ;)

 

Hvorfor en strikket? Hvorfor købte du ikke et vandtæt dækken? :hmm:

Ved godt det er for sent nu - men jeg tænker, om der er en særlig grund eller forkærlighed for den strikkede version?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor en strikket? Hvorfor købte du ikke et vandtæt dækken? :hmm:

Ved godt det er for sent nu - men jeg tænker, om der er en særlig grund eller forkærlighed for den strikkede version?

Fordi butikkerne ikke havde andet end restordrer dvs meget ringe udvalg. Og kun Buster dækkener, hvilket hunden ikke kan bruge. Hun har en speciel krop og er svær at købe noget til. Og jeg skulle have noget til hende. Har en regndækken jeg kan putte udover

Link til indlæg
Del på andre sites

Fordi butikkerne ikke havde andet end restordrer dvs meget ringe udvalg. Og kun Buster dækkener, hvilket hunden ikke kan bruge. Hun har en speciel krop og er svær at købe noget til. Og jeg skulle have noget til hende. Har en regndækken jeg kan putte udover

Vi har to hunde som ser ud til at have meget samme kropsbygning som din Lucca - lang ryg og korte ben. Jeg har købt Back on tracks vinterdækken i deres gravhunde-model. Den sidder perfekt på dem og dækker helt ud til halen! :5up: Vi havde nemlig også problem med Busters dækkener - når de passede i omkreds mv., så var de simpelthen for korte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...