Hop til indhold

Halsbånd hele tiden?!


MissMqrn
 Share

Recommended Posts

Darko havde kun sin på når vi var på tur, fordi jeg oplevede at han som hvalp han fast i sit halsbånd i et læbælte herude.

Men da han som to årige forsvandt og var væk i 30 min., da gik det op for mig hvor vigtig hans hundetegn var, dem som havde fundet ham havde haft ham "boende" i 20 min., inden kæresten fandt ham, og da han ikke havde halsbånd og derfor ikke hundetegn på kunne de jo ikke ringe! Så lavede vi aftalen at han altid havde halsbånd på når han var ude!

 

Nu kommer den mest bare af til nat og når han er alene hjemme, og han har ikke været forsindet siden, nu 5 år gammel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Anne, stik lige et link, hvis du har det til de halsbånd. Aslan lavede et baglæns trick idag ud af sit.. Og da hans indkald stadig ikke er 100 % og han er lettere, at styre med halsbånd end sele, ville jeg gerne have noget a'la det du omtaler.

 

Dorits har jeg fået syet på mål, og Bellas er et udgået fra Hurtta. Men dette ville være SÅ lækkert til Aslan:hjerte: http://www.hooks.dk/produktsida/halsband-kvaler-grand/59646/59636/ Jeg har mærket på det (mange gange), og det er ret lækker kvalitet. Jeg kan godt smutte forbi butikken en dag og finde den bedste størrelse (hvis du måler hans nuværende).

Link til indlæg
Del på andre sites

Har jeres hund halsbånd på hele tiden, elelr kun når i går tur/er ude?

 

Min har kun halsbånd på når vi går tur. Undtagelsen er når vi er på ferie, så har han på hele dagen, men ikke om natten.

 

Præcis som Hofferne. Egentlig vil jeg helst de har tegn på, men har endnu ikke fundet halsbånd og tegn der er lydløse nok til at det ikke genere mig :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorits har jeg fået syet på mål, og Bellas er et udgået fra Hurtta. Men dette ville være SÅ lækkert til Aslan:hjerte: http://www.hooks.dk/produktsida/halsband-kvaler-grand/59646/59636/ Jeg har mærket på det (mange gange), og det er ret lækker kvalitet. Jeg kan godt smutte forbi butikken en dag og finde den bedste størrelse (hvis du måler hans nuværende).

 

Tusind tak. Det må du meget gerne! Sender dig et mål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Præcis som Hofferne. Egentlig vil jeg helst de har tegn på, men har endnu ikke fundet halsbånd og tegn der er lydløse nok til at det ikke genere mig :engel:

 

Prøv dem evt af plastic - det er tøsernes lavet af, netop også fordi jeg ikke kan holde ud at høre på den klirren. (Må også være irriterende at høre på for hundene selv)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

fint, men så er det med at finde halsbånd der ikke slider på pelsen, ikke filtre pels og ikke giver lyd fra sig eller som hundene kan sidde fast i...

 

Prøv dem evt af plastic - det er tøsernes lavet af, netop også fordi jeg ikke kan holde ud at høre på den klirren. (Må også være irriterende at høre på for hundene selv)

 

 

Plastiktegn larmer :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores har aldrig halsbånd på herhjemme, kun på tur og hvis vi er på ferie har de halsbånd på. De kan komme ud af haven hvis de virkelig vil, men i såfald anser jeg det umiddelbart som ret usandsynligt, at andre vil have held til at kalde hverken Chivas eller Joya til sig og kunne komme så tæt på dem, at de overhovedet kan læse hundetegnet, før jeg selv finder dem, da mine hunde aldrig er alene i haven ret længe af gangen, vil jeg ret hurtigt opdagede hvis en af dem er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

halfdan har sit hundetegn i selen. indendørs går han nøgen. vi ejer ikke engang et halsbånd.

 

risikoen for, at han kommer ud af vores låste hoveddør, gennem døren ud til trappen og igen gennem den låste dør fra trappen og ud på gaden, er jo mildest talt minimal. særligt fordi han nægter at forlade lejligheden uden en af os :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luffe har kun halsbånd på, når vi er uden for matriklen, som er hegnet ind med hæk/hegn/låger der er 2 meter høje. Han ville måske kunne hoppe over, hvis han ville og vidste at han kan, men der er intet der tyder på at han har de lyster, så hegnet er egentlig mere til for at forhindre at nogen kommer ind.

 

Jeg synes at et halsbånd er irriterende, når vi tumler rundt, og hundetegnet larmer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Vores har aldrig halsbånd på herhjemme, kun på tur og hvis vi er på ferie har de halsbånd på. De kan komme ud af haven hvis de virkelig vil, men i såfald anser jeg det umiddelbart som ret usandsynligt, at andre vil have held til at kalde hverken Chivas eller Joya til sig og kunne komme så tæt på dem, at de overhovedet kan læse hundetegnet, før jeg selv finder dem, da mine hunde aldrig er alene i haven ret længe af gangen, vil jeg ret hurtigt opdagede hvis en af dem er væk.

helt nøjagtig som her ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde har altid deres halsbånd på. For at minimere risikoen for at blive hængende med halsbåndet, er halsbåndene i samråd med min dyrlæge sat så stramt på som det er forsvarligt. Det fjerner risikoen for at blive hængende hvis det bliver gjort rigtigt.

Jeg har valgt omvendt,mine hunde har bløde, løse halvkvæl på, de glider nemt af hovedet hvis hunden skulle side fast;) jeg har så aldrig nogen sinde oplevet det, men har oplevet et par gange at en hund smutter efter en god duft eller lign;) halsbånd med hundetegn er i min verden helt uundværlig ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt omvendt,mine hunde har bløde, løse halvkvæl på, de glider nemt af hovedet hvis hunden skulle side fast;) jeg har så aldrig nogen sinde oplevet det, men har oplevet et par gange at en hund smutter efter en god duft eller lign;) halsbånd med hundetegn er i min verden helt uundværlig ;)

 

Helt enig, jeg gør det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har valgt omvendt,mine hunde har bløde, løse halvkvæl på, de glider nemt af hovedet hvis hunden skulle side fast;) jeg har så aldrig nogen sinde oplevet det, men har oplevet et par gange at en hund smutter efter en god duft eller lign;) halsbånd med hundetegn er i min verden helt uundværlig ;)

 

Jaja de der løse halsbånd med halvkvæl, hvor der hænger en løkke, lige til at fange en pote når hundene leger. Dét har jeg prøvet, og det skal ikke prøves igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...