Hop til indhold

Pais hundehvalpetråd


Siri
 Share

Recommended Posts

  • Svar 107
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Åh, vidste ikke hun havde haft hvalpe! Fedtfedtfedt, altså :klap:

 

Jo mine svigerforældre har en af hvalpene fra det kuld. Desværre blev det kun til et kuld, for en af hvalpene måtte jeg aflive som 4 uger gammel. Den havde en form for hjernefejl. Senere fandt man ud af at det var en genetisk lidelse (autosomalt recessivt nedarvet) og den er nu navngivet banderas neonatal ataxi.

Så jeg turde ikke avle mere på hende efter den oplevelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo mine svigerforældre har en af hvalpene fra det kuld. Desværre blev det kun til et kuld, for en af hvalpene måtte jeg aflive som 4 uger gammel. Den havde en form for hjernefejl. Senere fandt man ud af at det var en genetisk lidelse (autosomalt recessivt nedarvet) og den er nu navngivet banderas neonatal ataxi.

Så jeg turde ikke avle mere på hende efter den oplevelse.

 

 

Nej det forstår jeg godt. Føj, det må have været hårdt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Shit en fødsel!!! :shock:

 

Jeg har taget temperatur 3 gange dagligt, forventet fødsel var weekenden! Da jeg kom hjem fra job i går, var Pai brudt ud af hvalpegården. Herefter var hun hoppet over børnegitteret, der står foran trappen til kælderen, ned i kælderen, havde bygget rede i soveværelset og så til sidst ombestemt sig og født en hvalp i hundekurven! Surprise!!Hvalpen var helt nyfødt og Pai var både glad og stolt. Kort herefter kom hvalp 2, en hanhund. Herefter skete der ingenting og hun fik både oxytocin og kalk. Efter små 4 timer måtte vi afsted til akut kejsersnit. min grundige dyrlæge tager naturligvis røntgen inden og på billedet kunne vi se, at der ikke var flere. Så desværre må vi nøjes med to hvalpe i denne omgang. Hvorfor aner vi simpelthen ikke.

 

Hvalpene er begge små, men friske og aktive og har taget på allerede. Familien er nu flyttet ud af kurven og op i hvalperummet og er faldet godt til ro. Tæven er helt mørk, præcis som sin far. Hanhunden er splitface med sorte ører. Han får flot pigment, for snuden er allerede begyndt at blive sort.

10291071_10153520903658981_6409146807822557470_n.jpg?oh=682459bad2d57592041a15ffec4e7129&oe=57643178

12794477_10153520903653981_6444753936474657140_n.jpg?oh=775ab0dd2eb60f5d7aac282ed59d20ae&oe=5753C336

12742659_10153520903668981_1467864770546350279_n.jpg?oh=7f16ecb1e8cff89d1bbfe40ab2133957&oe=5767CD9F

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke! Hvor spøjst der kun kom to, selv om I havde set flere på scanning? Aner nada om den slags, havde dyrlægen et bud på hvordan det kunne være? De kan "opløses" i maven, ikke? Men det sker vel langt tidligere?

 

Hun kunne ikke sige noget om hvorfor, desværre. Men noget er jo nok sket, vi ved bare ikke hvad. Pai er selv ud af et kuld på 9.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj hold da op - det må da være noget af et "chok" at komme hjem til :shock:

 

Men hvor er de da kære :hjerte: - bliver spændende at følge dem med hvalpe-spam :-) men øv for Jer der kun kom to - hvordan udvælger man så de to køber ud af flere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ejjj hold da op - det må da være noget af et "chok" at komme hjem til :shock:

 

Men hvor er de da kære :hjerte: - bliver spændende at følge dem med hvalpe-spam :-) men øv for Jer der kun kom to - hvordan udvælger man så de to køber ud af flere ;-)

 

Det har jeg allerede gjort! Beholder tæven, den skal udstationeres, og hanhunden bliver i DK og skal gå DcH. Køber til hanhunden var absolut nummer 1 på listen.

ÆRgerligt at skulle skuffe så mange!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg allerede gjort! Beholder tæven, den skal udstationeres, og hanhunden bliver i DK og skal gå DcH. Køber til hanhunden var absolut nummer 1 på listen.

ÆRgerligt at skulle skuffe så mange!!

 

Lyder fornuftigt og jeg glemte at sige TILLYKKE ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan det egentligt være du vurderede, at hun skulle have kejsersnit? Var det fordi du forventede flere hvalpe eller?

 

Ja netop! Fordi vi forventede flere hvalpe, og dyrlægen (som var hjemme ved mig) faktisk troede der var en mere. Det kunne vi dog hurtigt se på billedet at der ikke var.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg allerede gjort! Beholder tæven, den skal udstationeres, og hanhunden bliver i DK og skal gå DcH. Køber til hanhunden var absolut nummer 1 på listen.

ÆRgerligt at skulle skuffe så mange!!

 

Tillykke med dem.

Mon ikke jeg støder på hanhunden om nogle år :mrgreen:

Går næsten ud fra, at det er en født B-hund

Link til indlæg
Del på andre sites

:lun: Tillykke med hundebabyerne, og selvom der kun var 2, var det da bare dejligt at der ikke skulle noget voldsomt indgreb til og hun selv klarede det hele :lun:

 

Ja altså ærgerligt der kun var to, men det gode er jo at det gik fra at være en kompliceret fødsel, der endte i kejsersnit til at være en komplet ukompliceret fødsel på rekordtid!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...