Hop til indhold

Binde hunden og lade den vente


Pernille og Lucca
 Share

Recommended Posts

Min søster og jeg havde en ret stor diskussion den anden dag. Jeg går til undervisning 2 gange om ugen a 1 1/2 time og sørger selvfølgelig for at hunden er luftet inden jeg tager af sted til det.

Og tager bussen frem og tilbage.

Min søster mente så at jeg kunne tage hunden med og binde den på plænen der ligger bagved centeret for så at jeg gik turen hjem bagefter. Jeg var doven hvis jeg ikke gjorde det og hunden kunne sagtens ligge der og vente hvis den bare fik noget vand.

Jeg stiller bestemt ikke min hund alene og slet ikke i 1 1/2 time :shock:

 

Er det noget i har hørt om at folk gør? Jeg blev ret forbavset over tankegangen

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh og slet ikke når man ved, at hunde bliver stjålet.

 

Tankegangen viser at din søster ikke har nogen indsigt i hunde og så er det jo nemt at være praktisk på andres vegne. Andre ville kalde det uansvarligt at gøre, som din søster foreslår

 

Hun er opvokset med hunde og har tidligere haft hund selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

De eneste der ville få noget ud af den situation, er de mennesker der kan lide at kramme, drille, sparke eller stjæle afbundne hunde.

 

Ud over at hunden bliver udsat for unødig fare, vil den skulle være på vagt hele tiden. Alt andet lige er det mere afslappende at ligge hjemme i trygge omgivelser og slappe af. En hund sover alligevel 16-18 timer i døgnet, så tiden alene hjemme bliver jo som regel brugt bare til det.

 

Din søsters ide er derimod perfekt til den dovne hundeejer, som gerne vil have en hund der falder halvdød om af træthed, efter at have ligget alene et fremmed og ukendt sted. Med mindre selvfølgelig at hunden bliver så stresset at den bare aldrig falder til ro igen....

 

Din søster er garanteret klog på mange andre områder, men hunde skal hun nok ikke råde for meget om:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt... Din søster synes at du er doven fordi du ikke tager hunden med til undervisning og binder den af på et komplet fremmed (for hunden) sted?

 

Jeg synes tværtimod det tangerer til dovenskab, når hundeejere slår lufteturen sammen med indkøb, fordi de ikke gider gå to ture.

 

Edit: Og så lige for at svare på spørgsmålet - jeg er helt enig med de andre. Jeg synes det er uansvarligt og i øvrigt også meget, meget synd for hunden, hvis den skulle stå bundet, især i så lang tid :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med det alle har skrevet herinde. Synes det er absolut uansvarligt, at skulle stille sin hund udenfor alene i 1½ time. Den stakkels hund ville jo ikke få et roligt øjeblik, og der er alt for mange idioter derude som ville kunne gøre skade på den. Min hund får i hvert fald lov til at ligge hjemme i sofaen og gumle tyggeben mens jeg er nede i centret og træne. Men det ville hun sådan set også gør selvom det bare var en tur i rema100. Det eneste sted jeg efterlader min hund ude foran er vores pizzaria eller bager, for der er nogle store glasvinduer der gør at jeg kan se alt og reagere med det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Udover det uansvarlige i det....hvordan er det lige hun ser hunden? som noget der bare skal stå der i halvanden time, begrænset i sin bevægelse...det er jo ikke en ting man bare sætter fra sig?! Hvad får hunden ud af det der? Hvem gavner det egentlig? det er da dovent at undgå den ekstra tur med hunden efter træning...Du kan sagtens gå ned til træning uden at pine og plage hunden med halvanden times kedsomhed og begrænsning af bevægelsesfriheden... hvis det endelig er det det handler om :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Man er enten ikke rigtig klog, eller har nerver af stål, hvis man tør lade sin hund stå så lang tid, uden opsyn, bundet et fremmed sted ! Nogen gange sker det at jeg efter en længere gåtur med vovsen, svinger forbi en bager, eller en rema tusind og køber et par småting, men jeg undgår det, for jeg er verdens værste kunde, når jeg ved at min hund står udenfor uden opsyn, galopere rundt i butikken, står i nakken af de andre og bider mig selv i tungen for ikke at skynde på enten ekspedienten eller de andre kunder, mens jeg forstiller mig alle de tragedier der sker ude foran butikken, mens jeg ikke er der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og der kan ske meget på få minutter.

 

Nogen stjæler hunden, nogen mishandler hunden, nogen "låner" hunden, nogen krammer hunden, nogen fodre den med kage, slik, eller andet den ikke kan tåle, nogen driller den og sikkert meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

I dagens samfund vil jeg ikke turde binde hunden nogen steder, sørgeligt nok!

Men vi må desværre indrette os efter dem som ikke kan opfører sig ordentligt.

 

Nu ved jeg ikke hvad det er for noget undervisning du går til, eller hvor stor hunden er.

Men hvis det er en lille hund kunne man måske undersøge om den må sidde i et medbragt bur (evt lille stofbur), hvis hunden kan forholde sig i ro, om den så må være i undervisningslokalet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg forstår ikke helt... Din søster synes at du er doven fordi du ikke tager hunden med til undervisning og binder den af på et komplet fremmed (for hunden) sted?

 

Jeg synes tværtimod det tangerer til dovenskab, når hundeejere slår lufteturen sammen med indkøb, fordi de ikke gider gå to ture.

 

Edit: Og så lige for at svare på spørgsmålet - jeg er helt enig med de andre. Jeg synes det er uansvarligt og i øvrigt også meget, meget synd for hunden, hvis den skulle stå bundet, især i så lang tid :(

 

Ja.. Jeg tror vi ser fuldstændig på det at have hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville heller aldrig stille min hund alene! Jeg har gjort det nogle gange men ikke mere..

Min søster har haft schæfere, dem tør man måske mere at stille fra sig hvis man kan finde på det.

Jeg tror ikke det handlede så meget om hunden for hende, mere at så kunne jeg gå turen hjem i stedet for at tage bussen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis forholdene var til det, og hvis hunden var ok med det, så er det vel i orden.. Det er ekstra oplevelser for hunden og ekstra samvær for hund og ejer..

 

Men hvis jeg selv skulle gøre det, så ville det kræve, at jeg selv opholdt mig ved et vindue i stueetagen, hvor jeg havde frit udsyn til min hund. Og at hunden virkelig havde fornøjelse ved at kikke på verden omkring sig..

 

Det er vel ikke noget man gør for at bevise at man ikke er doven? :stupid:

 

Hvorfor er det vigtigt for din søster at du går hjem i stedet for at tage bussen?

...det lyder som en lidt dominerende storesøster......:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...