Hop til indhold

Bur eller ej


MarieF
 Share

Recommended Posts

Hvad er jeres holdninger til bur?

 

Vi får vores hvalp hjem på onsdag. Vi har besluttet ikke at købe bur, da min mand virkelig ikke bryder sig om det.

Jeg er dog i tvivl om det vil skabe mere ro for hvalpen, at have et bur at gå ind i. Både i forhold til alene hjemme-træning og for at føle sig hjemme og tryg.

Især fordi vi også har en dreng på 2,5 (som dog godt forstår at lade ham være, hvis vi siger det).

Lige nu har vi forberedt, så han skal sove i en kasse i soveværelset og har en transportkasse i vores gang (som ligger sammen med stue/køkken)

 

Hvad synes I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ofte skal man jo alligevel have et bur til bilen - og det kan også være praktisk i en hel række andre situationer, så jeg synes i skal købe et bur og se om ikke hvalpen vil nyde at få lidt godbidder der og efterhånden sev opsøge det. Det kan jo være helt uden låge fra starten

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare hunden har et sted hvor den kan være i fred, har "helle" eller hvad man vil kalde det, så er det egentligt ret ligemeget om det er et bur, et hjørne af sofaen, en kurv eller en papkasse.

Og hvis I er så gode forældre, at jeres søn rent faktisk hører efter hvad I siger, så har I ikke brug for bur :5up: - i hvert fald ikke for hvalpens skyld.

 

Det kan være nødvendigt at burtræne hvis man forventer at skulle rejse med hunden, udstille el. lign. Men ellers kan det være lige meget.

 

Jeg prøvede at få min nuværende hund til at gå i bur da han var lille, men det blev aldrig et sted, han brød sig om at være, så det opgav vi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare hunden har et sted hvor den kan være i fred, har "helle" eller hvad man vil kalde det, så er det egentligt ret ligemeget om det er et bur, et hjørne af sofaen, en kurv eller en papkasse.

Og hvis I er så gode forældre, at jeres søn rent faktisk hører efter hvad I siger, så har I ikke brug for bur :5up: - i hvert fald ikke for hvalpens skyld.

 

Det kan være nødvendigt at burtræne hvis man forventer at skulle rejse med hunden, udstille el. lign. Men ellers kan det være lige meget.

 

Jeg prøvede at få min nuværende hund til at gå i bur da han var lille, men det blev aldrig et sted, han brød sig om at være, så det opgav vi.

 

Kunne ikke være mere enig :-D bur kan være praktisk, men er absolut ikke en nødvendighed.

 

En børne låge til et rum kan til gengæld være endnu mere praktisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har tidligere haft børnelåge i vores tidligere lejlighed, med vores gamle hund. Der gjorde vi så vores kontor var børnefrit område. Dengang var vores dreng dog mindre og forstod jo ikke et nej. I vores nye hus er det sværere at lave sådan en adskillelse, da det er 2 etager med opholdsrum på det ene og værelser på den anden etage. Vi har gitter for trappen, men synes jo heller ikke, at hunden skal være på en anden etage end os.

Tror dog ret hurtigt vores dreng vil acceptere, at når han går i transportkassen i gangen, så skal han have fred. Vi har altid snakket meget om hvad man må og ikke må med dyr, så det har han en form for forståelse for.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alle mine har bur - det er de vokset op med. De går til og fra deres bure som de har lyst. De får deres mad derinde - sover/hviler - buret er ofte køligere at være i om sommeren da det er hævet lidt op fra gulvet. Lågen står altid åben - så de bestemmer selv.

 

Fordelen ved bur er - hvis de skal med i bil - hvis de skal indlægges hos dyrlægen (der er de jo i bur) - hvis man går på udstilling - eller er ude en dag hvor hunden kunne bruge et slappe af sted.

 

Det er fremragende om natten under renligheds træningen - buret står ved siden af din seng - du hører hvalpen med det samme og får den ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Vi har kun bur i bilen, inden døre bruger vi børnegitter, men det er så labber vi har - dem ville jeg ikke sætte i bur mens de var alene hjemme 8 timer hver dag men det er jo bare min holdning til det.

 

Får jeg på et tidspunkt en lille hund kan det være jeg ændrer mening, men pt er min holdning at mine ikke skal være i bur - de har deres "værelse" i bryggerset når de er alene hjemme til hver dag ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har kun bur i bilen, inden døre bruger vi børnegitter, men det er så labber vi har - dem ville jeg ikke sætte i bur mens de var alene hjemme 8 timer hver dag men det er jo bare min holdning til det.

 

Får jeg på et tidspunkt en lille hund kan det være jeg ændrer mening, men pt er min holdning at mine ikke skal være i bur - de har deres "værelse" i bryggerset når de er alene hjemme til hver dag ;-)

Jeg er enig i at bur IKKE er til alene hjemme ;) men jeg er nu super glad for mine bure, fx når vi har gæster, gæstehunde inde, møj beskidte hunde, m.m, jeg finder et bur uundværlig der er rigtig mange situationen hvor det er meget meget praktisk at hunden kan være i og er glad for sit bur.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, som andre før mig har skrevet, at et bur ikke er nødvendigt, men kan være praktisk. En stor hund repræsenterer dog ofte en udfordring, da buret jo bliver tilsvarende stort, og ofte kan blive lidt af en udfordring at indpasse fornuftigt i hjemmet.

 

Muligheden for at sove i soveværelset, vil til gengæld med garanti blive populært!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Jeg er enig i at bur IKKE er til alene hjemme ;) men jeg er nu super glad for mine bure, fx når vi har gæster, gæstehunde inde, møj beskidte hunde, m.m, jeg finder et bur uundværlig der er rigtig mange situationen hvor det er meget meget praktisk at hunden kan være i og er glad for sit bur.

det kan jeg sagtens se det praktiske i ville faktisk være super her med lalleglade labber når man har gæster der ikke kan lide hund ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har huler/bure alle steder i vores hus, hundene elsker det :lun: Vi lukker dem dog aldrig!

 

Vores transport bur/trolley, står indenfor imellem udstillingerne, og der sover de helst inde i løbet af dagen :lun:

 

Jeg synes det er meget praktisk, men bestemt ikke en nødvendighed. Vi har et stort bur, som vi bruger når vi får besøg af nogle som ikke er super glade for en million hunde der hopper op i deres fjæs :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan jeg sagtens se det praktiske i ville faktisk være super her med lalleglade labber når man har gæster der ikke kan lide hund ;-)

 

Vi har huler/bure alle steder i vores hus, hundene elsker det :lun: Vi lukker dem dog aldrig!

 

Vores transport bur/trolley, står indenfor imellem udstillingerne, og der sover de helst inde i løbet af dagen :lun:

 

Jeg synes det er meget praktisk, men bestemt ikke en nødvendighed. Vi har et stort bur, som vi bruger når vi får besøg af nogle som ikke er super glade for en million hunde der hopper op i deres fjæs :lol:

 

Hæ, jeg inviterer aldrig folk der ikke kan lide hunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ, jeg inviterer aldrig folk der ikke kan lide hunde...

 

Hos mig skal du også kunne leve med der er hund når du gæst i dens hjem, lige fod med at man lever med der er børn når folk har dem.

 

Medhensyn til bur så Zorro ikke fan, men lære det af hensyn til bil. Så det står åbent, han elsker dog de selv valgte huler, så det kommer måske.

 

Går klart ind for at hundene lærer at være i bur, det praktisk

Link til indlæg
Del på andre sites

Da Sascha var omkring 1 år og allermest destruktiv købte jeg et stort stofbur til hende. Det hjalp lidt, men så bed hun bare i det i stedet for. Bedre end i skabe og vægge dog. ;)

 

Ellers har jeg ikke brugt bur. Men jeg opdagede da jeg havde fået Ezio hjem for nylig, at han godt kan lide at gemme sig under sengen og lignende, så jeg har købt et bur. Eller bur og bur, det er en hundehule der ikke kan lukkes. Men han er allerede ret glad for det. :)

image.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK
Hæ, jeg inviterer aldrig folk der ikke kan lide hunde...

Det gør vi heller ikke men det her er svigersønnen så da synes vi det er lidt en anden sag, men det går bedre. nu skal jeg ikke holde dem i snor når han kommer eller lukke dem på deres værelse i bryggerset bag en børnelåge. Så det er dejligt. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig før ny brugt hvalpegård/ bur indendøre. Nu er krudtuglen 11 md. Og buret bliver ikke lukket mere. Tilgengæld står det der stadig da hun selv går derind. Det er hendes hule. Den gamle hund går heller ikke derind. Så når krudtuglen selv vælger at gå derind, ja, så kan det da ikke være helt skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig brugt bur til mine hunde, som jo så også er af de store racer (schæfer og hovawart). De har haft sovesteder flere steder i huset, og mine børn (som nu er voksne) og nu mine børnebørn har altid lært, at soveplads = helle!

 

Min datter har en Cavalier King Charles, som altid er i hvalpegård når den er alene - det havde den lært fra opdrætter. Og den bruger så hvalpegården som helle når den vil være fri for børn. Det virker som en rigtig god løsning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...