Hop til indhold

Hundes mad?


hundeelsker1
 Share

Recommended Posts

Hej. Hvad giver i jeres hund af mad? Jeg har selv en golden retriever på knap 30 kg. og den livret er undentvivl leverpostejmad. Men er i tvivl om der er næring nok i det. Jeg har tidligere hørt folk snakke om hundefoder fra onlinebutikker bla. essentialsfoods.dk. Men hver er jeres erfaringer? Igår på dr1 var en udsendelse, "spis og spar" , hvor deltagerens hund kun fik økonogisk leverpostej, hvilke jeg selv synes er for dyrt at købe økologisk til hunden, man jeg vil ikke selv spise andet. Hvad gør i andre? 

Pft. Det er et dejligt forum <3

Link til indlæg
Del på andre sites

velkommen til.

Jeg er en af dem der aldrig vil give min hund menneskemad. Det er (i mine øjne) slet ikke ernærringsmæssigt godt nok til hundens behov.

Til den yngste af vores bruger vi essentials og den ældste får eukanuba

Foder er en jungle og du vil få mange forskellige svar, dog mener jeg at de fleste vil fraråde menneskemad til hunden og anbefale dig en form for hundemad.

Vi handler næsten alt vores på zooplus.dk og vi er glade for det. Det er også der vi køber naturlige godbidder (tørret hest/ko/hjort og lign som tyggeting til dem).

Fortæl endelig hvad du ender med at vælge.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

Velkommen til herfra også.

Jeg er enig med pivpiv - jeg ville heller ikke give mine to labber menneskemad.

Ville man endelig selv kokkere til sine hunde - altså give menneskemad - så tror jeg man skal sætte sig grundigt ind i hvad de skal have af både proteiner og vitaminer.
 

Begge mine får ARION. Og vi køber det i PetWorld - hver 6. pose får vi gratis

Og har vi nogle rester som kylling, kartofler eller lidt grøntsager så får de da det, over deres tørkost men ellers ikke ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen;) mine hunde får forskellige mærker tørfoder som deres hovedernæringskilde, desuden får de tørret kød af forskellig art, kødrester fra husholdningen og af og til en Skive brød ;) du kan sagtens lade være med at give hundemad hvis du hellere vil fodre med hjemmelavet, du skal bare huske at hunden skal have betydelig mere kød end du og jeg, det vil sige at rester fra middagen skal suppleres op med mere kød, rugbrød med leverpåsteg skal der altså ret meget leverposteg til hvis det skal bruges som ernæring og ikke kun som en godbid;)

det letteste vil ofte være at bruge et godt tørfoder som grund og så supplere op med rester og lidt rå kødben.

 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er endt primært på Lily's Kitchen - som jeg skifter mellem venison/duck og duck/chicken varianterne - udover det får mine beagler også james wellbeloved - risvarianterne som jeg veksler lidt i mellem. 

De får også vådfoder - primært James Wellbeloved eller noget jeg laver selv hvor jeg veksler mellem kød alt efter hvad der er tilbud på. Og så får de havregrød 2 x i ugen.

Sommetider får de lidt knæbrød eller lidt rugbrød - men det er vel kun et par gange i måneden. Min anden ældste beagle er på livs varende medicin så det får han to gange om dagen i et lille stykke rugbrød med flødeost så det glider ned.

Det sker også at jeg har en rest leverpostej, ost, tun, kylling eller lign - som de får sammen med deres tørfoder.

Jeg går ikke så forfærdeligt meget op i om det er hundemad eller menneskemad - alle mine beagler er sunde og velholdte og deres blodprofiler er fine og det er nok for mig -

Min måske næste hund skal ikke op fodres på tørfoder - dertil syntes jeg mange produkter er for ringe - det er da den erfaring jeg har gjort i et efterhånden langt hunde liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til :)

min hund har foderallergi over for mange typer af proteiner, blandt andet, okse, svin og kylling, så ingen mad rester her, han har tidligere fået levninger i sit foder fra bordet som suplement til sit hundefoder - tænker tilmed det er mere rent end alverdens træningsgodbidder som man fylder hunden med, for nogen næsten det halve af hundens daglige kost, så ser ingen problemer i menneske mad. 

Om leverpostej indeholder af vitaminer, proteiner, fedt mm så hunden kan klare sig så jeg svar skyldig herpå, aner det ikke. 

Vi har fodret med et super dyrt hydroliseret (staves?) foder fra dyrlægen, mærket specifik - det er desværre også fyldt med kornprodukter, så jeg har ikke været stor fan tilmed ikke fordi det er vildt dyrt! Men hunden har trives godt på det og vi kan holde hans allergi nogenlunde i skak. Jeg blev bekendt med at Arion har lavet et allergivenligt foder, noget billigere, uden korn, men med kartofler dog, og så på laks (det har vi umiddelbart ikke allergi overfor), og så er proteinet hydroliseret (staves) - så vi krydser fingere! 

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores får ingen rester el.lign. som en del af deres kost. De kan få en lille bid som en lille godbid indimellem - men da vi har en med allergi overfor gluten, svin, okse og fjerkræ, så udelukker det store dele af vores kost. Men under alle omstændigheder ville de ikke få rester som en del af deres primære mad og leverpostej ville jeg til alle tider holde igen med - det har både et højt salt- og fedtindhold. 

Vores fodres med 50/50 vådfoder og tørfoder. Veksler mellem forskellige mærker - de skal bare alle være fri for gluten, svin, okse og fjerkræ. Så det er primært fodertyper med fisk, kanin, vildt, lam eller hest vi bruger. 

Link til indlæg
Del på andre sites

Leverpostej får mine hunde kun når de har fødselsdag, eller hvis jeg skal ha' dem til at sluge medicinpiller. :)

Foder er en jungle! Der er masser af mærker, som alle mener at de er det bedste. Der er kun én vej at gå - at bruge sin sunde fornuft (læs f.eks. om indholdet), og at se på sin hund om den trives på foderet. Herinde bruger vi helt sikkert rigtig mange forskellige slags foder, og mærker. Mine får Taste of the wild, som de fungerer rigtig godt på. Zooplus.dk har mange mærker til ok priser.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fodrer med BARF dvs. råt kød i alle afskygninger tilsat vitaminer og lakseolie. Jeg ville aldrig - som i ALDRIG - fodre med leverpostejmadder.

Jg bruger leverpostej til at snige tabletter ned med, ellers er det forbudt foder. Som Anne skriver så er der rigtig meget af foder at vælge mellem på Zooplus, og jeg ville til enhver tid finde et fuldkost tørfoder fremfor leverpostej.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 7 months later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...

Vi Anbefaler Arion og vejleder dig gerne hvis du har brug for hjælp om du har en hvalp, gammel hund, tyk, tynd  eller en hund med problemer. så tag kontakt måske har vore lange erfaring et godt råd til dig. 

fang os på dyrenes-verden.dk

 

Eller find kvalitets foder her Arion Hundefoder

Redigeret af dyrenes-verden.dk
Link til indlæg
Del på andre sites

25 minutter siden, dyrenes-verden.dk skrev:

Vi Anbefaler Arion og vejleder dig gerne hvis du har brug for hjælp om du har en hvalp, gammel hund, tyk, tynd  eller en hund med problemer. så tag kontakt måske har vore lange erfaring et godt råd til dig. 

fang os på dyrenes-verden.dk

 

Eller find kvalitets foder her Arion Hundefoder

Når ikke du ved mere end racen, på hvilken baggrund kan du så anbefale et specifik mærke hvis ikke det bare er for reklame ;-)

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...