Alt der er opslået af Therese
-
Bobos slankekur
Jeg har været ude og veje Bobo i dag... 42 kg :scared: Vidste godt han var lidt tyk, meeeen... Når standarden siger 25-34 kg, er han jo meget for tyk. Kan godt forstå, at han ikke har haft lyst til at gå lange ture og kan have ondt i benene Nå, men planen har jo hele tiden været, at han skulle tabe sig, når jeg havde en vægt at gå ud fra. Vi har varmet lidt op de sidste 14 dage, hvor vi har forsøgt at begrænse hvor mange kalorier han får. Men nu skal vi rigtigt i gang. Jeg starter den her tråd for selv at kunne læse tilbage og for at få nogle input, hvis nogen har noget at byde ind med. Planen er at droppe al menneskemad lige nu. I stedet kan han få noget forskelligt fyld i et marvben og en kong, når jeg får købt sådan en. Jeg tænker, at sådan noget som tørret kylling og tørret lever, tun og makrel i tomat kunne være gode alternativer :hmm: Derudover er jeg så priviligeret, at han sagtens kan nøjes med hans tørfoder som godbidder - og også har gjort det i en lang periode. Ift. mere motion tænker jeg at svømning 2-3 gange om ugen kunne gøre en hel masse. Så det tror jeg vi skal prøve. Og så håber jeg, at det har virket, når vi skal veje ham igen om 14 dage.
-
Kan man lære sin hund at kunne lide at soppe??
Ja, lækre godbidder kunne sikkert virke fint i starten, indtil hun evt. finder ud af at det er rart nok Jeg kan bare huske, at jeg engang prøvede at lokke min hund til at hoppe i vandet og det virkede bare overhovedet ikke. Han gad ikke, og det hjalp ikke at jeg spillede fransk klovn og gjorde det til en kæmpe ting. Men da jeg droppede det og nøjedes med at lege med min anden hund i vandet, ville han efter et stykke tid godt være med alligevel. Jeg kan selvfølgelig ikke udtale mig om hvordan det er for Trille, men for nogle hunde tror jeg det har den stik modsatte effekt at gøre et stort nummer ud af det.
-
Kan man lære sin hund at kunne lide at soppe??
Jeg ville nok bare selv gå ud i vandet. Evt. med dit barn. Hvis I går og hygger jer, kan det være hun bliver fristet til at være med :blink:
- Oppustet mave
-
Cykeltrailer til hund
Den ser også virkelig god ud! Noget bedre end den jeg fandt, synes jeg Jeg bliver bare sendt på forsiden
-
Gå uden at trække - hvordan?
Hvis problemet bare er, at hun trækker ud til siden for at snuse (og altså ikke trækker for at komme fremad) så ville jeg bare gå med hende ud mod siden. Alternativt købe en længere snor. Men jeg har så heller ikke noget problem med at min hund trækker en smule for at komme ud til siden og snuse så længe den ikke hiver mig af sted i snoren konstant. Men hvis problemet er at hun trækker dig rundt mere eller mindre hele tiden, så ville jeg forhindre hende i at komme hen til duften, før snoren var slap og du havde hendes opmærksomhed. Først der kan I gå hen til den gode duft. På den måde bliver du "adgangen" til noget hun rigtig gerne vil have, og det kan kun være godt Giver det mening??
-
Cykeltrailer til hund
Det er der nemlig Og bundplade, der kan tages ud og vaskes - det er en fordel, når han har været i vandet! Og held og lykke med tilvænningen
-
Cykeltrailer til hund
Bobo er ved at være gammel og er begyndt at døje lidt med bentøjet... Desuden er han lidt for tyk, hvilket ikke ligefrem hjælper på ondt i benene. Det er bare svært at motionere ham, når han ikke kan holde til at gå ret langt. Det er lidt en ond cirkel! Så jeg overvejer at købe en cykeltrailer og har kigget lidt på denne her model: http://www.alttilhundogkat.dk/hunde-cykeltrailer?/Generelt/HUNDE/Cykel%20tur%20med%20hund%20NY/12816%20Cykeltrailer,%20str.%20L%20(60x57x80cm)%20Op%20til%2040%20kg.%20R%F8d/&showitem=9578 Er der nogen der har erfaring med den? Eller med andre, som I kan anbefale?
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
-
Min hund skaber sig ved synet af andre hunde
Jeg tror hun gør det, fordi hun har fået en forventing om at hun skal hilse på alle hunde - derfor bliver hun ivrig og piber. Hvis jeg var dig, ville jeg derfor skære lidt ned på hundemøderne... Lære hende at det er helt okay at passere en hund uden at skulle hilse. Find nogle faste hundekammerater at mødes med og lad hende lege med dem, men lad være med at lade hende hilse på andre. Bare sig "kom" og gå videre - og men det! Det har hjulpet rigtig meget på min hund, som havde nogenlunde samme problem, at han kunne mærke, at jeg mente det og at han egentligt ikke havde et valg. Jeg oplevede, at det gav mere ro, fordi han ikke skulle forholde sig til om han nu skulle hilse eller ej, for den beslutning tog jeg for ham. Hvis hun stresser sig selv så meget op, at hun ikke er til at få med, kan du bede hende om at udføre en øvelse eller et trick, som kræver at hun koncentrere sig om noget andet. Jeg tror i hvert fald det er vigtigt at få fjernet den ide om at alle hunde er nogle man skal hilse på.
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
- Boris siger hej.....
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
-
Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
Det smitter gennem afføring. Snegle spiser det, og når en hund så slikker på en snegl eller på anden måde kommer i kontakt med dem, vil den blive smittet. Larverne vandrer så fra tarmen op til hjertet, hvor de vil begynde at ligge æg. Æggene føres med blodet til lungerne, hvor de bliver til larver og begynder at irritere hunden, så den hoster. Når den så synker igen, vil larverne komme tilbage til tarmen. Og så kan man starte forfra. Det er i hvert fald sådan jeg har forstået det.
-
Oppustet mave
Jeg tror altså ikke der er nogen grund til at blive ved med at nævne, at det er for dårligt, at der ikke er blevet søgt dyrlægehjælp noget før. Det ved Kirsten jo godt, men hvad skal hun gøre? Hendes forældre er jo voksne mennesker og man kan ikke presse det ned over hovedet på dem, at de skal til dyrlæge med hende. Den her tråd handler vel mere om, at en hund hun holder af, skal aflives og det er hun vildt ked af. Så mon ikke man bare skulle lade det andet ligge?
- Æv æv æv, så fik hun hjerteorm
- Oppustet mave
-
Hellere lille og stædig....
Nej, hvor er den da skøn
-
Hvad gør jeg forkert??
Nej, det ville jeg nok heller ikke gøre. Men tænkte bare, at der vel ikke er nogen, der lukker hunden inde i en transportkasse.
-
Hvad gør jeg forkert??
Mon ikke Anne-Lise mener et bur :hmm:
- Alt og Intet - om foder!
-
Alt og Intet - om foder!
Vores essential foder er lige kommet i dag. Og det er vist godkendt, hvis man skal gå ud fra Bobos reaktion Han snuste så meget, at jeg næsten ikke kunne få lov til at åbne posen - et øjeblik var jeg bange for, at han ville inhalere sæk og det hele Han fik også lige lov til at smage lidt, og det gled selvfølgelig godt nok ned. Så må jeg se, om han trives ligeså fint på det som på MM. Men det håber jeg, for det ser ud til, at han meget bedre kan lide det her Og så fik han en gave med... Et tyggeben