Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. De er simpelthen så søde sammen :hjerte: Hvor spændende! :banan:
  2. Jeg vil også mene, at det er vigtigt at få hende tjekket af en dyrlæge. Det er rigtig svært at vurdere på nettet og det skal nok undersøges for at der kan blive givet et kvalificeret bud. God bedring med hende.
  3. Der er lige blevet lagt en video op i tricks udfordringstråden i dag, hvor det bliver vist, hvordan man kan lære sin hund at bakke rundt om ejeren. Prøv at tage et kig på den
  4. Jeg er med Bobo kan allerede twist forlæns, men ikke baglæns, så det er den vi går i kast med. Ideer til at indlære det?
  5. Han er flot. Hvilken race er han?
  6. Ja, den er altså ikke god. Af en eller anden grund har jeg fået ind i hovedet, at han fylder d. 9 august, men det er altså d. 3 og jeg bytter om på det hvert år. Det er lidt underligt, at ens hund pludselig er blevet 7 år uden man opdagede det Heldigvis ved han det jo ikke selv
  7. Jeg er glad for, at jeg ikke er den eneste, der er kommet til at glemme min hunds fødselsdag i år Forsinket tillykke til Oluf :tillykke:
  8. Det er virkelig så uretfærdigt, når man er nødt til at sige farvel til så ung en hund. Det er de værste tråde at læse Mange varme tanker og knus til jer. Sov sødt Paw :hjerte:
  9. topic svarede på Therese's PBC i Hvalpe
    Hun er nu flot :5up:
  10. Begge hundes udtryk er simpelthen genialt Godt fanget :5up:
  11. Jeg er ked af at høre, at I har været nødt til at træffe sådan en beslutning alt, alt for tidligt
  12. Krydser fingre for en god nyhed
  13. Altså ja, jeg synes faktisk artiklen er okay for dem, som egentligt bare gerne vil i gang med at træne det og som ikke orker at tærske igennem en masse teori inden. Det er ikke en fantastisk artikel og jeg siger ikke, at den ikke kunne være bedre, men den er okay. Og nej, selvfølgelig skal man ikke begynde til agility med en stor, tung hund eller hyrde med en hund, som slet ikke er avlet til det. Det tror jeg altså også godt, at de fleste selv kan regne ud. Så meget credit giver jeg alligevel andre hundeejere :blink: Men det er da fint at have i baghovedet, at uhensigtsmæssigt meget gøen kan skyldes kedsomhed og at det derfor kunne være en ide at træne noget. Punktet handler jo om aktivering og ikke om hyrdning eller agility i sig selv.
  14. Okay, jeg er åbenbart den eneste, der synes artiklen egentligt er okay Altså, forslagene om at ignorere hunden og at bruge anti-gø halsbånd er lidt dumme, men resten synes jeg egentlig er okay Det er i hvert fald ikke ting, som jeg ikke selv kunne finde på at foreslå
  15. topic svarede på Therese's Simba4 i Sygdomme
    Hunde får let blod i afføringen, når de har diarré, så det er ikke nødvendigvis noget du behøver bekymre dig for. Men lige i det her tilfælde kunne det på din beskrivelse godt lyde som om han er ret skidt tilpas og jeg ville nok lige høre hvad dyrlægen siger til det. Måske skal han have lidt hjælp til at blive frisk igen. God bedring med ham.
  16. Ja, lige præcis. Det giver ret god mening.
  17. Det er jo egentligt en rigtig god pointe. Især for hunde, der fra naturens side er samarbejdende, tænker jeg det kan være smart at være opmærksom på.
  18. Jeg stillede mig foran ham og gik hen imod ham. Det fik ham til at bakke og ja, så roste jeg jo bare Om det er den bedste måde aner jeg virkelig intet om, men det virkede for os
  19. Jeg håber I kommer til bunds i det og at du så vil opdatere
  20. Jeg kan i øvrigt godt forstå, at du er lidt ked af hele situationen - det er en træls situation at stå i, når man får noget andet end forventet og måske føle, at man er nødt til at gå på kompromis med de ønsker, man havde. Som du selv nævner, er 12-14 år mange år at skulle leve med en hund, som ikke helt passer ind. Også for hunden. Så hvis I virkelig ikke kan finde kemien træningsmæssigt og evt. finder ud af, at hun ikke har smerter (hvis I beslutter jer for at få det tjekket) så synes jeg ikke, at det er forkert at kaste håndklædet i ringen. Men jeg synes, I skal prøve at give det en chance og se hende som hun er og ikke som en slags border i forklædning
  21. Jeg tror faktisk ikke nødvendigvis du er blevet snydt. Du har bare fået noget andet end forventet og har måske ikke helt været oplyst godt nok om forskellen på Aussie og Border? Selvom de begge to er hyrdehunde, er deres arbejdsområder jo ret forskellige og giver to forskellige typer hunde. Måske er det i virkeligheden et spørgsmål om at I sætter jer ind i forskellene på en aussie og en border og forsøger at tilpasse træningsmåden efter det. Som andre også har nævnt, kan det også være en god ide at droppe cykelturene og evt. tage kontakt til en dyrlæge eller en kiropraktor for at se om der er smerter involveret. En anden mulighed kunne måske også være, at I har købt en hund af udstillingslinjer, som i reglen er mindre aktive end brugslinjer. Jeg fandt lige den her side igen, hvor du kan læse lidt om forskellen på aussie og border - måske kan det bidrage med lidt guldkorn http://bricksite.com/australianshepherd/aussie---border
  22. Ja, men det er jo bare super :5up:
  23. Det kan nemlig godt være svært med sådan en lille rullepølse Og nogle hvalpe har jo lidt hvalpefedt, som de vokser fra. Men som Alfen skriver, bør du kunne mærke hendes ribben, hvis du kører en hånd hen af siden på hende. Og ikke sådan at du kun kan finde hendes ribben, hvis du "graver" efter dem :blink: De skal helst være ret nemme at mærke. Hvis du fortsat er i tvivl, kan det måske være en ide at kontakte din opdrætter. Han/hun har sikkert erfaring med hvad en hvalp skal veje i den alder
  24. topic svarede på Therese's Foo i Hvalpe
    Jeg synes også at en retriever kunne lyde som et okay match, men jeg kunne godt tænke mig at få uddybet hvad du mener med medium motionsbehov, for det er jo forskelligt hvad man lægger i det? Altså, hvor lang tid om dagen tænker du, at du kan bruge på hund? Du har sikkert svaret på det før, men jeg kan simpelthen ikke huske hvad du har skrevet

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.