Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Hun er simpelthen så køn :hjerte:
  2. Det er svært at svare på, når man ikke kender hunden, men jeg har fulgt jer herinde og det lyder desværre ikke som om hendes angst bliver mindre på trods af dine tiltag. Så jeg forstår godt dine tanker. Det ER svært at leve med en hund, som er så angst for så mange ting og det er svært at se på, at det bare bliver værre og værre. Det er kun dig, der kan tage beslutningen. Du må prøve at se objektivt på det og vurdere, om du tror, hun ville kunne få det bedre et andet sted. Problemet følger jo med, så det kræver en kompetent ejer at rette op. Og det kan nok godt være svært at finde en ny ejer, som kan leve op til det og tør påtage sig opgaven. Det kræver jo også, at du er tryg ved at overlade hende til en anden. Hvis ikke, så er det bedre at sige farvel selvom det er pisse hårdt. Men det er et liv med angst også. Både for dig og Lucca. Og hvis du føler, at du ikke har mere overskud at give af og efter 3,5 år ikke ser fremskridt, så er det ikke nogen skam at kaste håndklædet i ringen. Men som sagt er det kun dig, der kan tage beslutningen.
  3. Håber det hele er gået som det skal og at tøserne har taget godt imod Vega
  4. Jeg tænker, at en af selskabshunderacerne måske kunne være et bud. Pelsplejen behøver ikke være omfattende, den kan let bæres ovenpå og hvis I finder ud af, at I ikke vil træne efter hvalpetræningen er det hunde, der som udgangspunkt godt kan leve med at træne lidt derhjemme, lege med børnene og gå nogle gode ture. I kan se nogle af dem her: http://www.canis-minor.dk/ Ellers kan I kigge her: http://koebhund.dk/kb/hvalpeliste/list Det er selvfølgelig ret overordnet, men det kan måske give lidt inspiration til nogle racer, som I så kan gå i dybden med efterfølgende.
  5. Bobo har været skide sej i dag Vi har mødt to hunde og som man kan læse ud fra startindlægget, plejer han ikke at have andet i hovedet end at humpe, men i dag var der nærmest ingenting :banan: Lige til sidst lagde han an til det og inden jeg nåede at sige noget, løftede lille Zeus lige overlæben og så var det ligesom slut og han gik fint med den anden vej, da jeg besluttede, at det nok var det for i dag. Men udover den ene gang opførte han sig faktisk som en helt normal hund Han lagde op til leg og da de ikke bed på, gik han bare ved siden af dem og snuste. Jeg er SÅ glad! Det er virkelig dejligt, at han ikke ender i alle de konflikter længere, den søde hund
  6. topic svarede på Therese's Jane i Hvalpe
    Dejligt at høre, Jane :banan:
  7. topic svarede på Therese's pivpiv i Hvalpe
    Hvor er det dejligt, at det bare går så godt det hele :hjerte:
  8. topic svarede på Therese's pivpiv i Hvalpe
    Ej, men altså... Hvor nuttet har man lige lov at være :hjerte:
  9. topic svarede på Therese's Bøvle i Debat
    Hvor er det synd, at han slet ikke er blevet aktiveret og fået lov at bruge kroppen tidligere Det er jo for pokker ikke et godt hundeliv! Og det gør det bare endnu bedre, at han er endt hos en, der vil tage sig så godt af ham :5up: Jeg aner ikke hvor lang tid sådan noget kan tage, men tror det går hurtigere end man lige regner med.
  10. topic svarede på Therese's pivpiv i Hvalpe
    Det bliver så spændende :hjerte:
  11. Ej, men altså :hjerte: Tillykke med hende :klap:
  12. topic svarede på Therese's Maki i Hvalpe
    Et eller andet sted forstår jeg godt frustrationen. Det er jo træls, hvis man ikke fornemmer fremskridt, men omvendt er hun også meget ung. Det er godt nok mange år siden jeg har haft hvalp sidst, men det er ikke mit indtryk, at mange hvalpe er renlige, når de er 16 uger. Især ikke, hvis hun har været vant til at tisse indenfor Det bliver en vane og det tager lidt tid at ændre billedet for hende. Så slå koldt vand i blodet, betragt det som ganske normalt, vask med rodalon og tag hende ud, når hun har spist, drukket, leget eller sovet. Så kommer det helt af sig selv på et tidspunkt
  13. topic svarede på Therese's Maki i Hvalpe
    Nej, sådan mente jeg det ikke Jeg ville bare ikke gå langt væk hjemmefra, hvis hovedformålet med at gå ud er at få hende til at tisse. Hun skal jo også socialiseres, så man kan blive nødt til at bevæge sig lidt udenfor matriklen, men som sagt er nogle hvalpe mest trygge ved at besørge derhjemme, så bliv i haven, hvis det er for at prøve at se om hun skal tisse. Og hun ser da så sød ud - sikke nogle ører :lun:
  14. topic svarede på Therese's Maki i Hvalpe
    Prøv det. Det kan ikke skade Og så vil jeg foreslå jer at lade være med at gå ture. I hvert fald, hvis formålet er at få hende til at besørge. Hvalpe er små tryghedsnarkomaner og vil helst besørge på kendte steder (ofte tæt på hjemmet) fordi der er noget tryghed forbundet med det. Hvis I har en have, så gå derud. Hvis I ikke har, så vælg et af de steder, hvor hun allerede har besørget før. Og ja, så bliv derude indtil hun har gjort det. Det kan godt tage tid, men på et eller andet tidspunkt er hun nødt til at tisse og så er det jo selvfølgelig bare at rose hende helt vildt. Dog hjælper det selvfølgelig ikke, hvis hun har blærebetændelse, så godt at du får det tjekket. Tiden hos opdrætter kan også have meget at sige. Hvis hun der har været vant til bare at sætte sig lige der hvor hun nu befandt sig, når hun skulle af med noget, kan det godt tage lidt længere tid at ændre hendes opfattelse af hvor man gør sådan noget henne Hvad hedder hun egentligt?
  15. Ej, hvor spændende! Glæder mig til en update i morgen Hun er da slet ikke til at stå for
  16. Jeg synes, at hvis I begge to gerne vil give en genbrugshund et nyt hjem, så er det det I skal Så må I gøre hvad I kan ift. sundhedstjek og få det tjekket inden I beslutter jer, som du også skriver længere oppe. Og ja, så kommer I måske til at vente lidt på den helt rigtige dukker op, men det kunne I omvendt også komme til med en hvalp Så hvis I begge to brænder for at overtage en omplacering, synes jeg altså bare I skal gøre det
  17. topic svarede på Therese's PBC i Hvalpe
    Sjovt nok lærer de altid at holde af dem alligevel
  18. topic svarede på Therese's PBC i Hvalpe
    Æv, troede lige du kom herind for at fortælle, at du også skulle have hvalp. Nu er jeg skuffet
  19. topic svarede på Therese's PBC i Hvalpe
    Jeg ser frem til hvalpetråde med mange billeder i løbet af næste år :blink:
  20. topic svarede på Therese's PBC i Hvalpe
    Hvor spændende :banan:
  21. Altså, hvad fanden sker der
  22. topic svarede på Therese's Bøvle i Debat
    Han lyder som en rigtig dejlig hund :hjerte: Og det lyder som om du kan tilbyde nogle virkelig skønne rammer for en hund, så ja, ren win-win
  23. Ja, man bliver da lidt overvældet, når man lige pludselig får sådan en nyhed Men ja, det bliver da en oplevelse Forhåbentligt har I en god opdrætter til at støtte jer?
  24. Men altså... Er I overhovedet interesserede i hvalpe? Jeg bliver lidt i tvivl om I allerede har planlagt at skulle have hvalpe, men bare gerne ville have ventet lidt eller om I overhovedet ikke havde overvejet det Hvis det er det sidste og I faktisk ikke rigtig har lyst, er der jo den mulighed at give tæven en abortsprøjte. Det bliver 8 lange uger, hvis I i virkeligheden helst var fri og der er måske heller ikke nogen grund til at lade tæven gennemgå både drægtighed, fødsel og de efterfølgende 8 uger, hvis man ikke rigtig føler for det. Det tærer jo lidt på tæven Hvis det er det første, vil jeg bare ønske jer et rigtig stort tillykke Hvad I skal anskaffe jer ved jeg ikke, og jeg har heller ikke nogle gode råd, så jeg må hellere nøjes med bare at ønske tillykke

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.