Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Næste gang kunne et af tricksene være et eller andet med at åbne og evt. lukke en skabslåge? Eller det kunne være at trække en strømpe af foden og smide den i vasketøjskurven?
  2. Ej men, så meget nuttethed på ét sted :hjerte:
  3. Hvor er det bare dejligt. Jeg kan virkelig godt unde dig at få en hund, som er helt ukompliceret at bo sammen med efter alt det med Oliver Og så ser hun jo bare virkelig skøn ud :hjerte:
  4. Helt enig - og heldigvis er de stadig flotte hunde, selvom udseendet ikke er en faktor :blink:
  5. Ret vildt, at hunde af den samme race kan se så vidt forskellige ud!
  6. Æv, hvor er det trist. Det er jeg ked af at høre :ae: Håber I finder en løsning, så I alle sammen slipper for så hyppige anfald
  7. Måske Jeg synes bare, jeg husker noget om at Dorte ikke orkede det mere og derfor spurgte om der var andre, der havde lyst. Og det var der så ikke rigtigt Men det kunne da være hyggeligt, hvis nogen gider arbejdet med det
  8. Ja, hvor langt nåede I andre egentligt? Her kom vi aldrig rigtig videre fra at han bakkede ved siden af ham. Jeg kunne ikke rigtig få ham til at bakke rundt og det gjorde bare os begge to ret frustrerede (måske mest mig ) så vi opgav det og gik i gang med at lære at bakke rundt om mig i stedet for rundt om sig selv og det gik lidt bedre, men vi er ikke helt i mål endnu Vi er stadig der, hvor jeg laver en bane af stole midt i stuen, så han ikke bare bakker rundt i vildskab, men rent faktisk bakker rundt på et spor Og skal vi ikke have et nyt trick?
  9. Det kunne være hyggeligt, men som jeg husker det, var der vist ikke nogle, der ville stå for det med stemmer osv.
  10. topic svarede på Therese's Tjeaz i Adfærd
    Det var måske også formuleret forkert. Jeg mente nødvendige hensyn i hverdagen, så man undgår flere episoder.
  11. topic svarede på Therese's Tjeaz i Adfærd
    Jeg tror nu heller ikke der er planer om at avle på tæven Det synes jeg i hvert fald ikke fremgår nogle steder? Ellers enig med en del af det du skriver her i tråden. Det er helt klart super vigtigt at overveje, om man kan tage de nødvendige hensyn til tæven fremover, så man undgår flere af disse episoder.
  12. Men hvad hedder de? Er de begge to dine?
  13. Så er det godt man lige kan tage en lur på sin storebror Stadig fart over feltet :hjerte: Tillykke med dem - hvem er det, der har haft fødselsdag? Hun kunne da bare være gået i dække under maven
  14. Det er jeg rigtig ked af at høre - mange tanker herfra
  15. Hvor er det godt :banan:
  16. Simpelthen så søde :hjerte:
  17. Helt enig. Jeg havde heller ikke holdt en hund i live, som overfalder en hund, der bare ligger og sover - det lyder altså ikke normalt. En ting er at hunde kan komme op at slås, det sker jo og så må man prøve at se om man kan indrette sig efter det eller skille sig af med den ene, hvis det går helt i hårdknude. Men at overfalde en anden hund fuldstændig umotiveret er også over min grænse for hvad jeg kunne acceptere.
  18. Hvor er det vildt, stakkels hund Heldigvis ser det ud til på billederne, at han sagtens kan fungere i en flok, så det er jo altid noget :hjerte: Men det var vist godt han kom væk derfra, det kunne godt lyde som om den Dobermann har nogle issues som gør, at den virkelig ikke skal bo sammen med en anden hund :hmm:
  19. Hvad er der dog sket med ham?
  20. Han er godt nok også flot - man får jo næsten lyst til at få en mynde :hjerte:
  21. Nå, så forstår jeg
  22. Jamen jeg siger skam heller ikke, at du skal være ligeglad Selvfølgelig skal man ikke være ligeglad med, hvis ens hund bider en anden hund. Det er vel en situation de fleste helst vil undgå. Jeg siger bare, at selvom det måske er en "hård dom," så er det ikke grebet ud af den blå luft. Selvom der selvfølgelig findes mennesker, som har helt fint styr på hunden, så er der altså også mange, som ikke har.
  23. Det har jeg også, men jeg oplever over dobbelt så mange, som overhovedet ikke har styr på hunden - og som også virker ret ligeglade. Desværre...
  24. Et light foder ville være en god start. Her kan jeg anbefale essentials (mener det staves sådan) som jeg selv har haft rigtig gode erfaringer med. Derudover ville jeg begrænse mængden af godbidder og tyggeben - hvis han altså får sådan nogle Brug i stedet hans tørfoder eller et elsket stykke legetøj som belønning på gåture og i forbindelse med træning Og ja, som du selv er inde på ville jeg ikke lade maden stå fremme. Det bliver alt for svært at administrere hvad han spiser på den måde, tror jeg. Hæld foderet op og fjern det igen efter 10-15 minutter, hvis han ikke spiser det. Du kan fordele foderet på 2 måltider eller give ham det hele på én gang - det afhænger lidt af hvad I begge to trives bedst med En anden mulighed er også at erstatte nogle af måltiderne med dåsefoder eller andet hjemmelavet mad - der skal en større mængde til at mætte hunden end ved tørfoder. Jeg tænker også, at du sagtens kan skrue lidt på motionen. Øg gåturene en lille smule af gangen, tag i en hundesvømmehal/til stranden hvis han kan lide at svømme, spor/søgelege hvor du gemmer hans legetøj i skovbunden m.m. (tilfredsstiller både fysisk og mentalt) og ja, fortsæt med jeres agility i skoven - bare pas på hans ben. Det kan godt være hårdt med en masse spring, hvis der er lidt for mange kilo på sidebenene. Alternativt kan du begynde til soft agility, som er en lidt blidere form for agility og ikke så hårdt for kroppen.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.