Alt der er opslået af Therese
-
Indy
Hun HAR haft det helt vildt dejligt - det er jeg heller ikke i tvivl om. Og selvfølgelig venter hun på dig :ae: Da vi fik aflivet vores drenge, aftalte jeg med dem, at de skulle tage godt imod alle de hunde, der kom derop. Så de passer på hende :ae: Er sikker på at Buster og Indy lige nu løber og leger, han kunne også godt flytte fødderne, så de kunne få nogle heftige kapløb. Og King vil garanteret vise hende alle de gode snuse steder og ligge i ske med hende om natten og varme hende med hans lange pels, når det bliver for koldt. Og Charlie vil vise hende, hvor man graver sine kødben ned, hvis man er smart, så de andre ikke kan finde dem - det er han mester i Er sikker på de alle sammen passer på hinanden deroppe, så vi kun skal koncentrere os om at glæde os til at se dem igen
-
Pas på, hunden bider - stadig
Nå nå nå Jamen, så er vi vel enige..
-
Pas på, hunden bider - stadig
Men det er nok et fortolkningsspørgsmål. Altså, jeg kan godt se, hvad du mener med, at man godt kan kategorisere amstaffen som farlig ift. stor kropszone (hvis de har det?) stor styrke osv. Men jeg synes bare ikke det er selve hunden, der er farlig. Den er vel først farlig, hvis den ender hos en ejer, der ikke forstår at kende hans hunds grænser. Der er mange hunde, der kan være farlige, hvis de bliver pressede nok. Så det handler vel om at forholde sig til, hvor ens hunds grænser går. Men jeg tror egentligt ikke vi er grundlæggende uenige Vi læser bare ordene forskelligt..
-
Dulletråden
Hahaha.. Det holdt da næsten en hel måned Men tillykke med den :5up:
-
fristelser....
Rigtig, rigtig flot Ser ud som en rigtig glad dreng!
- fristelser....
-
Pas på, hunden bider - stadig
Jeg citerer lige mig selv:Det er bare ikke mit indtryk, at to hunde kan komme ud af en regulær slåskamp uden at en af dem kommer til skade
-
Pas på, hunden bider - stadig
Men hvis hunden vil slås - og altså ikke kun skræmme - så tvivler jeg på, at det ikke ender med at nogen bliver bidt. Og så har du da ret i, at der er mange ting, der spiller ind på hvor farlig en hund potentielt er. Og jeg vil slet ikke argumentere imod at man skal sætte sig ind i racen for at kunne forebygge situationer, hvor hunden bliver så presset, at den vil bide. Man skal selvfølgelig være opmærksom på hvor meget ens hund kan tåle. Men det er overhovedet heller ikke det jeg mener Det er bare ikke mit indtryk, at to hunde kan komme ud af en regulær slåskamp uden at en af dem kommer til skade. Jeg har set hunde to gange, der angriber fordi de virkelig vil slås og begge gange kom de involverede hunde til skade. Og jeg ved da godt, at to tilfælde ikke er meget at bygge min erfaring op omkring, men efter at have set hvordan det foregik, har jeg virkelig svært ved at tro, at hunde kan komme ud af en slåskamp uden at en eller anden kommer til skade.
-
Pas på, hunden bider - stadig
Men det kan de da? Hvis én hund vil slås med en anden hund, så er der da stor sandsynlighed for at de går derfra med skrammer? Det handler ikke om at cockeren er ligesom amstaffen, men om at hunde der er aggressive og har tænkt sig at bide ikke nøjes med at nappe.
-
Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"
Åh nej, det gad jeg virkelig godt overvære! :banan:
-
Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"
Sådan er det vist desværre blevet. Folk mener, at de er i deres gode ret til at kommentere og blande sig, hvis hunden bare ligner en af de forbudte racer en lille smule. Eller i det hele taget har folk rigtig travlt med hvad andre gør.
-
Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"
Det var mere fordi hun var den eneste Nå, men jeg har ikke noget konstruktivt at bidrage med ift. de der fordomme, så jeg siger bare smuk hund, velkommen til og vi ses
-
Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"
Det er sgu da heller ikke ret svært at leve op til? Hehe
-
Dogue de Bordeau-dreng og hans menneske siger "Hej"
Men det gør Sara måske?
-
Pas på, hunden bider - stadig
Og det gælder vel egentligt for de fleste hunde - for ikke at sige alle? Hvis de rigtigt vil slås, slipper man ikke derfra uden skrammer. Bare lige for at nogen ikke skal få den ide, at amstaff er meget farligere end andre hunde
-
ville ønske at hunde tænkte højt
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvorfor Bobo er så stresset over at køre bil og hvad jeg kan gøre for at hjælpe ham. Og om han virkelig er så bange for at blive forladt som han virker til nogle gange.
-
Pas på, hunden bider - stadig
Nej, så er det selvfølgelig ikke i orden. Slet ikke.
-
Afstemning - månedens hund juli 2012
Jeg er enig. Og personligt synes jeg ikke, at det virker som et problem, at man stemmer på dem, man bedst kan lide. Det er jo ikke engang de samme, der deltager hver gang? Eller er det bare mig, der ikke kan genkende folks hunde? Nå, men i hvert fald synes jeg vi skal tilbage til den gamle måde og så må man jo tage den derfra, hvis der bliver et problem med, at det er de samme, der vinder hver gang.
-
Pas på, hunden bider - stadig
Ja. Bobo kunne også finde på det med at lægge poterne på ryggen, hoppe og danse og nappe lidt i den anden hund for at få den til at lege. Og det kan sikkert godt virke voldsomt, hvis hunden er følsom, men han vil kun lege. Og det er jeg jo som ejer ansvarlig for at stoppe, hvis den anden hund ikke bryder sig om det.
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Løbetid er heller ikke et problem for os, Bobo er kastreret
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Tænkte bare på at komme til Silkeborg Men Århus er fint med mig
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Er vi i Århus? Både dig og S kommer fra Silkeborg ikk?
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Det er den 1 på onsdag i næste uge.. Så det må passe meget godt med at weekenden i uge 31 er 4 og 5 august..
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Jeg aner ikke engang hvilken uge vi er i nu
-
Træningstræf i midt/østjylland i uge 31
Jeg vil muligvis også gerne med, men det afhænger lidt af transportmulighederne