Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Det lyder som om det går rigtig godt Stella.. :5up: Så skal vi bare lige have dig på højkant også :ae:
  2. Jeg ved ikke noget om Mittelspitz, så jeg kan ikke råde dig Jeg vil bare sige, at det er godt, at du nu har fået sat nogle kriterier på - det gør det meget nemmere at rådgive dig :5up:
  3. Hahahaha... "Få det kamera væk, jeg spiser!"
  4. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Det tror jeg også du gør - så kan du ikke lave en liste med nogle tjek-punkter, som du kan sætte flueben ved, hvis racekarakteristika stemmer overens med dine ønsker? Det synes jeg personligt selv er en rigtig god måde at få snævret "feltet" ind til nogle racer, som er realistiske at kigge efter
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror heller ikke på, at sådan en prøve vil virke optimalt. Altså, selve ideen er jo ganske god, men der er bare så mange huller. Og et eller andet sted, så må folk altså også selv lære at tage ansvar. Helt generelt synes jeg vi har vanvittig mange regler og love i det her land og jeg synes efterhånden, det er begyndt at blive sådan, at så længe en handling ikke er ulovlig, så er det ok. Det er i hvert fald en sætning, jeg tit hører. "Men jeg må gerne, for det er ikke ulovligt." Og det synes jeg bare er lidt skidt. Folk må sgu også lære at tage stilling og tænke over hvad de synes er okay i stedet for bare at læne sig op af en eller anden lovgivning. Så det er egentligt mest en principsag for mig, når jeg synes, at et lovkrav om et kursus er forkert, for der er i min verden ingen grund til at pådutte os flere regler. Jeg synes det er langt bedre, hvis folk selv prøver at tænke over, om de er gode hundeejere for denne her type hund frem for at tage et kursus, der skal be,- eller afkræfte, om de er gode hundeejere. Og jeg ved godt, at det er et stort problem, som det ser ud i dag med mennesker, der anskaffer sig hunde, som de slet ikke burde eje. Men jeg mener altså, at oplysning er vejen frem. Også fordi regler i det her land har det med at være ekstremt firkantede, men det er så en helt anden snak Og så er der alt det andet praktiske, som også kan være ret bøvlet, men det har andre jo været inde på.. Forstår dog godt hvor du kommer frem, når du fremlægger den ide, 1stkholm Tror bare ikke helt på den..
  6. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Okay, så gider jeg ikke bruge tid på at skrive et langt svar
  7. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Nå, men Caro.. Prøv at sætte dig ned og lav en liste over hvad du godt kunne tænke dig i en hund og hvad du kan tilbyde den - og vær realistisk. Selv voksne mennesker kan "forregne" sig, når de skal vurdere hvor meget tid de vil bruge på hunden. Når den så er der og det er blevet hverdag, kan det lige pludselig være svært at nå det hele. Så måske skal du lave en liste og så lige trække lidt fra i tiden, som du mener du kan bruge på hunden. Om nogle år skal du jo også starte i nogle større klasser, hvilket betyder flere lektier, fester osv. Så det er vigtigt at have en plan for hvad du gør, hvis du engang imellem får brug for at nogen hjælper dig med hunden. Og udover det er der jo kommet en del andre forslag tidligere i tråden om hvad I bør overveje. Når du så har brugt et par dage på at overveje det og tænke frem og tilbage, kan du vise dine forældre listen og så kan de sige, hvad de synes. Når I er blevet enige om noget, kan I for alvor gå i gang med det sjove og finde den race, der passer til jer Held og lykke med det og kom gerne ind og opdater
  8. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Det er jeg så enig i
  9. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Jo, det mener jeg helt alvorligt. Jeg spørger, hvorfor det skal være anderledes for en 11-årig at søge informationer omkring hundehold, når nu alle os andre bliver opfordret til det hele tiden og du svarer, at det skal det, fordi 11-årige ikke bare kan gå ud og købe en hund. Hvis du ikke mener, at det handler om alderen og muligheden for at få hund, hvad mener du så? Nej tak. Fuldstændig uenig. Der er masser af tråde herinde, hvor man kan sludre og der kan hun vel godt deltage. Så vidt jeg ved, er der også et par andre, der er en 12-13 år, så hvorfor man skal udelukkes, fordi man er 11, kan jeg ikke se. Kan dog godt følge dig i, at TS kunne have lyttet lidt mere til de råd hun fik. Så der var alligevel noget vi blev enige om :blink:
  10. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Ja. Der er da forhåbentligt ingen forældre, der køber en hund bare fordi deres datter kommer og siger, at hun vil have sådan en.
  11. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Du kan da ikke helt alvorligt mene, at det er uansvarligt at søge info, for man ikke er gammel nok til at købe sin egen hund? Og du kan da ikke mene, at det giver andre fripas til at snakke præcis som de vil? Det er en jungle at finde rundt i med alle de hunderacer der findes og hvis man slet ikke er inde i det overhovedet, kan det nok godt virke flagrende, når man smækker mange forskellige racer på bordet. Men man skal sgu da også lige lære det, inden man bare bliver stemplet som umoden.
  12. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Nej, man gør sgu ikke. Der er aldrig nogen, der har fået ret meget ud af at blive kaldt umodne og uansvarlige. Det er godt nok ikke særlig konstruktivt.
  13. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    *slam* Du husker lige, at der potentielt kan sidde en 11-årig ude på den anden side af skærmen ikk? En 11-årig, der faktisk kan blive rigtig ked af at læse sådan noget om sig selv? Og så kan det da godt være, at vedkommende er en troll, men hvad hvis det ikke er??
  14. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Hold da...? Det er sgu da langt bedre at søge råd omkring hundekøb, hvis man ikke er inde i det i stedet for bare at suse ud og købe en. Det får alle andre hele tiden at vide, så hvorfor skal det være anderledes for en 11-årig?
  15. topic svarede på Therese's caro2001 i Debat
    Ja, det synes jeg fandeme godt nok også.. Helt ærlig.. Hvis man ikke har noget andet at byde ind med end at kalde folk umodne og uansvarlige, så synes jeg ærlig talt at man skal holde sin mund.. Hvad skulle det lige gavne?? Sådan bør man sgu ikke snakke til andre mennesker, der bare glæder sig til at få hund. Da jeg var 11, sad jeg også og kiggede på hunderacer i forskellige hundebøger og fandt mange, som jeg gerne ville eje engang.. Fordi jeg bare elskede hunde og glædede mig så meget til jeg kunne få min helt egen. Hvis jeg var kommet ind på et hundeforum uden at vide ret meget om racer og hvor stor forskel der er på de forskellige, så ville I også være blevet super forargede, for det var vidt forskellige racer. Men man hjælper da ikke nogen ved at opføre sig sådan der.
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Og i dag kan man rigtig se fine Pablos farve
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hehe.. Sikke de hygger..
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    :klap::klap::klap:
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Jeg krydser fingre Stella!
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg har boet i ti år på landet og jeg har mødt to hunde, der strejfede. Altid i forbindelse med løbetid. Så jeg kan personligt slet ikke genkende det billede du tegner her Men det kan jo igen være, at det kommer an på hvor man bor.
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    For 30 år siden? Jeg tror, der er sket rigtig meget på de 30 år. Det er i hvert fald ikke mit indtryk, at folk generelt bare lader deres hunde løbe rundt omkring mere, hvis de ellers er ansvarlige. Hvis ejeren er uansvarlig, lader han den rende uanset om det er en Chihuahua, en Labrador eller en Tosa. Og det er selvfølgelig rigtig uheldigt at gøre det med en hund, der potentielt kan være nem at trigge og som kan forvolde stor skade på en anden hund, som jeg kan forstå at Tosaen er? Og jeg ville nok også være nervøs, hvis ejeren ikke gav mig det indtryk, at h*n vidste hvad h*n havde med at gøre og passe ekstra godt på min hund, men jeg ville slet ikke være nervøs i samme grad, hvis ejeren ellers levede op til sit ansvar.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Så så Stella Selvfølgelig kan du da finde ud af at holde hund og vi har alle sammen gjort ting, som set i bakspejlet har været rigtig dumme. Men sådan er det jo at være menneske. Man begår jo fejl, men det betyder slet ikke, at du gør alt forkert. Sådan hænger det heldigvis ikke sammen Men jeg forstår nu godt din bekymring, for selvfølgelig har du ikke lyst til at gennemgå det samme en gang til, men slå nu koldt vand i blodet og se hvad der sker. Det hele løser sig jo nok :ae:
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Inden for mennesker ved jeg, at det har hjulpet en del at begynde at spise på en måde, der ikke belaster deres krop. Fx. ved at spise økologisk, så kroppen ikke bliver bombarderet med tilsætningsstoffer. Jeg har i hvert fald hørt om mennesker, der har haft rigtig god gavn af at ændre deres madvaner og jeg synes det giver god mening, at kroppen kommer mere i balance, når den ikke skal bruge energi på at komme af med alle de affaldsstoffer. Og jeg troede egentligt bare det samme gjorde sig gældende for hunde - jeg var ikke klar over, at det kun ville hjælpe på en bestemt type allergi. Du skal ikke blive sur, det var bare for at hjælpe Når jeg tænker nærmere over det, ved jeg selvfølgelig godt, at du har sat dig ind i det efter din tid med Teitur, men det tænkte jeg ikke lige over på det tidspunkt
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Har du overvejet BARF eller hjemmelavet mad? Det skulle have en god effekt på en del hunde med allergi?
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Til minde om...
    Kender det godt :ae: Da Buster blev aflivet, blev jeg bedt om at fortælle historien om regnbuebroen. Det kunne jeg da heller ikke. Og jeg er sikker på at hunde godt kan sørge i en eller anden grad. King lå ude foran lågen i 14 dage, da Buster blev aflivet. Buster havde været der siden King var en lille hvalp og han forstod jo ikke, hvorfor han lige pludselig bare var væk. Vi kørte af sted med ham til dyrlægen og King så ham så bare ikke mere - det er da svært at forstå for et lille hundehoved.. Så jeg tror såmænd bare, at dine hunde savner hende. I skal jo alle sammen vænne jer til det her. Men gå nu en tur ud på toilettet og saml dig lidt og kom så herind igen, når du kommer hjem og græd igennem

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.