Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Umulia i Muskelhunde
    Muskelhunde racen? Ej, det er måske ikke lige sådan nogle udsagn som de to der skal overbevise folk
  2. topic svarede på Therese's Umulia i Muskelhunde
    Nej, det har du ret i. Men den er sørme svær. For vi synes jo det er helt fair, hvis de her hunde ikke kan med andre. Og jeg kunne aldrig finde på at se ned på en ejer og hans/hendes hund, hvis det ikke lige var den mest sociale hund i verden. Men det er der nok mange andre, der kunne - og en listehund skal ikke træde ret meget ved siden af, før det bliver blæst op til noget kæmpe stort. Så på den måde forstår jeg godt, at man kan have behov for at vise omverden, at det ikke er så slemt. På den anden side kan jeg også godt forstå, hvis det bliver lidt trættende, at man skal have skudt i skoene, at man har et problem med dem, når man slet ikke har det. Det er lidt ligesom, når Muhammed råber op om racisme, når han får en dårlig karakter i skolen. Så er læreren racist, selvom alle andre elever ville have fået samme karakter ud fra samme præstation. Man er automatisk imod kamphunde i nogens øjne, selvom man bare opfører sig som man ellers altid gør overfor alle andre hunde. Og det er jo altid nederen, når folk trækker det kort
  3. Hahah, han har ligeså lang tunge som Bobo
  4. topic svarede på Therese's Umulia i Muskelhunde
    Jeg ville støtte op om det, fordi jeg sagtens kan sætte mig ind i hvordan det må være, at ens hund bliver forbudt og bliver så begrænset i sin hverdag. Jeg ville selv gøre alt hvad jeg kunne for at gøre opmærksom på at min hund altså ikke var farlig, hvis labradorer blev forbudt. Og så er det møg synd for hundene, synes jeg. Hvis de fx. aldrig kan gå løse mere. Men jeg synes jo så heller ikke det er voldsomt med opmærksomhedskrævende hundeejere og er heller ikke træt af det - så det kan jeg jo sagtens sidde og sige
  5. topic svarede på Therese's Umulia i Muskelhunde
    Jeg vidste det heller ikke. Men gad da godt have været i Århus og kigge på nogle fine vovser og støtte lidt op om det.
  6. Desværre kan jeg ikke bidrage med kage, men jeg drikker hverken kaffe eller the, så hvis der er andre end mig, der ikke drikker det, så kan jeg nok godt finde på at købe en sodavand eller sådan noget :blink: Så.. Er alle andre kaffe/the drikkere?
  7. Jeg vil rigtig gerne have et lift Sender dig lige en pb med mobilnummer, så vi lige kan kommunikere lidt, hvis det bliver nødvendigt :blink:
  8. Nej - det er simpelthen logikken i det, der halter, synes jeg. Det har ikke som sådan noget med mit forhold til dyr at gøre. Men det er ikke logisk for mig, at det er helt fjong at anskaffe sig en stor papegøje eller to undulater, hvis man samtidig forbyder hunde og katte.
  9. Men at man kan gå ud og få sig en stor papegøje, men ikke en hund.. Fordi den ene sidder i bur og den anden ikke gør.. Det kommer jeg altså ikke til at forstå..
  10. Jeg kan bare huske hvor meget mine undulater larmede - jeg kunne høre det helt ned i opgangen gennem to lukkede døre. Kan ikke forestille mig andet end at det har generet naboerne engang imellem. Især når de begynder kl. 5 om morgenen. Og selvfølgelig kan det scenarie også godt finde sted med en hund, men min pointe er bare, at det under alle omstændigheder er nemmere at lære en hund at tie stille igen end en undulat eller en anden slags fugl. Og at jeg slet ikke forstår, hvorfor der i mange boligforeninger er så strenge regler mht. dyrehold.
  11. Men ift. støjniveauet vil jeg nu langt hellere bo som nabo til en hund, der gør engang imellem, når det ringer på døren end en fugl der skræpper konstant. Og som ikke kan lære at tie stille. Og det er altså ikke fordi jeg har noget imod fugle, hvis det stod til mig, havde alle de kæledyr de havde lyst til. Men HVIS jeg skulle vælge, så ville jeg nok vælge hunden Ville muligvis blive lidt idiot af den larm
  12. Lige præcis. Og forskellen er at en hund kan lære at holde kæft - held og lykke med at lære en fugl det
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nå, så lige at du har tilføjet noget.. Ved ikke lige hvad du kan gøre, hvis du allerede har forsøgt at sidde med ham til han er rolig? Måske put en snor på ham og stands ham, inden han når at køre sig selv op igen? Eller giv ham noget massage? Det virker i hvert fald enormt afstressende på Bobo. Og så tænker jeg, at afledning måske egentligt bare kan gøre det lidt værre, fordi der så bare sker noget andet? Måske skal han bare forholde sig i ro og så kan han tage et tyggeben, hvis han vil det. Men måske skal du ikke rejse dig og gøre en masse ud af det? Altså, jeg ved det jo ikke - det er svært, når man ikke kender ham eller har set ham. Men kunne godt forestille mig, at nogle hunde ville have svært ved at finde ro på den måde, fordi de så bare forholder sig til noget andet og egentligt ikke er rolige som sådan. Hvis det giver mening?
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvis mine hunde har haft svært ved at finde ro i situationer, hvor jeg VED, at de burde være trætte, har det stort set altid hjulpet at sætte mig sammen med og forlange, at de forholdt sig i ro. Ellers bliver de ved med at traske rundt og finde på alt muligt underligt at lave i stedet for at sove. Jeg tror det hjælper dem rigtig meget, at de får hjælp til at være rolige - for nogle hunde kan ikke selv finde ud af det, tror jeg. Lidt ligesom et overtræt barn Ved selvfølgelig ikke om du har afprøvet det, men det er lige mit første bud?
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Helt i orden, Lykke. Sov godt
  17. topic svarede på Therese's caro2001 i Selskabshunde
    Hvorfor er det, at I ikke bare får en labrador mere?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Og hov, han er en labrador, så ved ikke om det er noget? Havde lige overset det der med at det helst skulle være små hunde
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Min hund kunne godt bruge lidt træning i at passere pænt forbi andre hunde med fokus på mig. Han bliver ikke sur, dog. Han vil bare rigtig gerne hilse. Så vi er friske, hvis det er Jeg bor i Randers.
  20. topic svarede på Therese's Sille12 i Sygdomme
    Altså, hvis det er billigere, selvfølgelig
  21. topic svarede på Therese's Sille12 i Sygdomme
    Jeg siger det samme som Stella. Jeg ville fodre med tørkost og så bare supplere med råt engang imellem - ben og sådan noget.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg kan da godt sende et par fjendtlige pb'er, hvis det skal være :slem: Gider bare ikke hvis I anmelder mig!
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er jo fordi, man godt ved at det ikke er okay. Så kan man altid gemme sig lidt bag en pb. Hvis man skriver det i en tråd, vil det jo lynhurtigt blive påtalt. Åndssvagt.. Virkelig.. Ville godt nok blive negativ
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er også enig.. Og man kan jo undre sig over hvordan voksne mennesker kan finde på at opføre sig sådan. Jeg ved godt, at ingen har lyst til at være udenfor og det kan måske være en "nem" måde at være med i et fællesskab på. Men mobbe-offeret har da heller ikke lyst til at være udenfor? Jeg skal ikke spille hellig, jeg har da også gjort ting, som ikke er ret pænt gjort. Men når en masse mennesker går efter én person, så kunne jeg aldrig drømme om at hoppe med på den vogn og mobbe med. Tvært imod. Og jeg har godt nok svært ved at forholde mig til at nogle mennesker bare gør det. Selvfølgelig er der undtagelser, for en person der virkelig går langt over grænsen for hvad der er okay - eksempelvis en mand, der banker hans hund eller andre grumme ting - han ville aldrig få min sympati. Og sådan noget kan jo ikke forsvares. Men det sker sgu tit, at der er nogen, der lige finder en syndebuk og så er vedkommende egentligt bare ude i kulden uden at der er nogen særlig årsag til det. Og det synes jeg bare ikke er i orden. Jeg kan slet ikke ha det.. Sådan nogen skulle skamme sig

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.