Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Ja, det var også det jeg tænkte den var beregnet til
  2. Ahh, jeg kan se, at tråden nok ikke helt var henvendt til "gamle" brugere her på hunde-forum, så jeg daffer lige så stille igen
  3. Og velkommen til de to andre også :blink:
  4. Jeg har en bruger på HG, men bruger stort set aldrig siden - synes tit debatterne ender i noget værre personfnidder og det gider jeg simpelthen ikke :blink: Men velkommen til, håber du bliver glad for at være her
  5. Bare fordi jeg formoder at min hund synes det ville være skægt at gå til rally betyder det ikke at han ikke laver noget....
  6. Hvordan pokker kom du frem til, at jeg mener, at gåture i snor er nok? Jeg har da skrevet præcis det modsatte?
  7. Det tror jeg kommer an på hvad hunden er vant til, for min labrador ville trives super fint med "kun" at gå rally. Jeg har aldrig trænet noget med ham, så han er ikke vant til at lave noget bestemt i hverdagen og jeg er sikker på, at han ville synes det var skide skægt bare at komme på en træningsplads og lave noget andet. Men det er klart, at hvis han var vant til at træne intensivt og være meget aktiv flere gange om ugen, ville rally måske ikke være så sjovt, hvis det var det eneste, han skulle lave. Udover det tænker jeg faktisk, at en labrador burde kunne trives i en aktiv familie, hvor den bliver luftet på nogle gode ture, bliver aktiveret (får lov til at bære noget eller lave et spor f.eks.) og ellers bare følge med i hvad der sker i hjemmet. Jeg mener ikke, at man absolut skal have stor interesse i træning for at få en labrador.
  8. Min pointe var bare, at hunde som regel godt kan skelne mellem om de er i gang med en opgave eller om de har fri til at lege. Når jeg kaster en pind til Bobo, er det en helt specifik opgave, han skal løse. Han har ikke "fri," så han skal helst ikke komme tilbage med en eller anden tilfældig pind, som ligger i skovbunden. Derfor kan han stadig godt komme med en pind bagefter, som vi så skal hjælpes ad med at ødelægge. På samme måde hvis man er på træningspladsen og beder hunden udføre en bestemt. Det er nogle helt andre rammer end når man fjoller rundt derhjemme og leger og jeg tror sagtens hunde kan skelne mellem de to situationer
  9. Man kan sagtens lave et fodersøg indenfor ved at gemme maden rundt omkring i lejligheden En del aktivering kan laves indendørs - det er bestemt ikke et must, at man skal udenfor
  10. Og jeg ville ikke anbefale en pudel til en, som ikke har lyst til ret meget pelspleje Sådan er der så meget... Jeg foreslår en race, som jeg synes passer godt på mange af kriterierne og så må TS jo selv undersøge racen nærmere efterfølgende. Desuden synes jeg faktisk ikke det er så slemt. Ja, man skal da have støvsugeren frem minimum et par gange om ugen, men pelspleje og børstning er der ikke meget af, synes jeg. Jeg børster måske Bobo en gang om ugen, når han fælder allermest. Men det er jo som man tager det om man synes det er meget
  11. Og ja, som hofferne skriver, så undgår man ikke fældning eller pelspleje - en af delene følger med Hvis du vil undgå fældning, skal du have en race, der ikke fælder, men så skal de klippes i stedet for.
  12. Ja, det gør det Har du tænkt over, hvor meget tid du kan sætte af i hverdagen til hunden ift. aktivering og gåture? Jeg tænker umiddelbart, at labrador kunne være et godt bud. Det er en venlig hund, som elsker alle og virkelig gerne vil gøre dig glad. Men den kræver jo lidt aktivering. Ikke nødvendigvis i form af jagt - det bruger jeg f.eks. ikke min til - men den har brug for at bruge næsen og hovedet for at være glad. Så udover gåture, vil jeg mene, at der skal sættes noget tid af til mental aktivering. Det kan f.eks. være at få sin morgenmad som et fodersøg på en græsplæne, apport eller et aktiveringsspil. Og det er nok noget, du kommer til at gøre næsten uanset hvilken race du vælger, tror jeg. Det er i hvert fald noget de fleste hunde nyder, så det er værd at tænke ind i hverdagen
  13. Hej og velkommen til Har du planer om at træne noget bestemt med hunden? Og hvad med pelspleje?
  14. Heldigvis begyndte han hverken at krampe eller smide sig ned - han sprang ned af sofaen, løb en omgang rundt om sofabordet, indtil jeg fik fat i ham og så røg det jo så op af sig selv. Jeg kan se, at vi slap ret billigt!
  15. Jeg tror også godt hunde kan skelne. Min kan i hvert fald. Hvis jeg kaster en pind ind i skovbunden og beder ham finde pinden, så kommer han retur med lige præcis den pind, men han kan sagtens finde en pind på en græsplæne og komme hen med den for at lege med den. Så ja, der er forskel på "arbejde" og fri leg.
  16. Også et godt råd :5up:
  17. Bobo har det heldigvis helt fint igen. Han ligger ved siden af mig på ryggen i sofaen og bliver kløet på maven og dasker mig med forbenet, hvis jeg tillader mig at holde en pause. Alt er med andre ord ved det gamle
  18. Ja, det har du nok ret i. Det er bare sådan noget, det er godt at være forberedt på og have tænkt igennem nogle gange, så man ikke står og er helt på bar bund, hvis det sker. Man når nok ikke lige at google det
  19. Tak, det hjælper virkelig meget! Jeg tror virkelig på ingen måde, jeg ville kunne få ham over skulderen - slet ikke når han i forvejen er helt panisk. Så det bliver nok en heimlich manøvre. Eller ja, et par fingre i halsen. Så kan man måske også være heldig at han giver sig til at hoste og får det op på den måde :hmm: Men ja, det er simpelthen så grimt og jeg er virkelig glad for, at det gik så hurtigt og han selv kunne få det op.
  20. I dag fik Bobo et par lammekoteletter med ben og fik så et eller andet til at sidde fast i halsen. Det gik ret stærkt, så jeg nåede ikke rigtigt at tænke så meget andet end at han var ved at blive kvalt og skynde mig hen til ham, hvor han så selv fik det op, men det er ret grimt at se på ens hund løbe rundt i panik, fordi den ikke kan få luft Og næste gang er vi måske ikke så heldige og det er gået op for mig, at jeg faktisk ikke aner hvad jeg ville gøre, hvis det rigtigt satte sig fast. Jeg har googlet og rådene jeg fandt var, at man skulle vende bunden i vejret på hunden eller vente til hunden besvimer, så man kan grave det ud. Det første går vist lidt bedre med små hunde :blink: Det sidste har jeg simpelthen ikke nerver til Hvad ville I andre gøre? Banke hunden i ryggen?
  21. Det er svært at svare på, synes jeg. For ja, man kan sikkert godt være så forsigtig, at det faktisk skader mere end det gavner og ja, det kan sagtens smitte til hunden, hvis man selv er nervøs i en eller anden situation. Men hvis man oplever, at det virker at have hunden i snor, så er man vel ikke for forsigtig, men bare fornuftig. Oplever du, at det bliver værre eller bedre af at hun har snor på?
  22. topic svarede på Therese's Siri i Hvalpe
    Hvor er han fra? Danmark? Og ja, det er da ekstra spændende, når de er i familie!
  23. topic svarede på Therese's Siri i Hvalpe
    Nå ja, det er sgu da rigtigt Han ser også dejlig ud
  24. topic svarede på Therese's Siri i Hvalpe
    Hvor spændende Er det snart hun skal parres? Og hvem er hanhunden?
  25. topic svarede på Therese's Siri i Hvalpe
    Skal du også lave hvalpe? :banan:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.