Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Nu er det ikke fordi jeg bare skal opfinde et problem, som måske ikke findes, men jeg tænker altså godt, at hendes opførsel som du beskriver den her kan skyldes dårlige oplevelser. Det er selvfølgelig jeres hund, så I kender hende bedst og det er selvfølgelig suverænt jeres vurdering/beslutning, men jeg oplever bare rigtig mange små hunde, som reagerer aggressivt på større hunde eller hunde, som bliver så nervøse, at de forsøger at stikke af, når de møder en anden, større hund. Jeg skriver det bare, fordi det for mig lyder som et klassisk eksempel på en hund, der har fået sine grænser overskredet lidt for mange gange. Især når du skriver, at hun er blevet trådt på, tænker jeg, at hun måske ikke ligefrem oplever hundemøder som noget særlig behageligt. Og det kan sikkert også give nogle ømheder. Jeg håber ikke I tager det ilde op, at jeg bliver ved med at køre i det. Det er egentligt mest fordi jeg oplever en del hunde, der som sagt ikke kan tåle synet af andre hunde og hvis Lyda er ved at få samme problem, så tænker jeg, det er med at tage fat i det, inden adfærden bliver for indgroet. Men ja, nu skal jeg nok holde min mund og så kan I jo selv vurdere, om det er noget, der skal gøres noget ved Håber også I vil opdatere med hvordan det går - og held og lykke med hvalpen
  2. topic svarede på Therese's cool i Træning
    Hvis det kun er på træningspladsen problemet opstår, vil jeg umiddelbart hverken kalde hunden ulydig eller overstimuleret. Han er nok bare ikke vant til at arbejde med forstyrrelser omkring sig?
  3. topic svarede på Therese's cool i Træning
    Ja, godt spørgsmål. Kort sagt vil en overstimuleret hund typisk have svært ved at finde ro. Den vil vade rundt og forlange mere og mere aktivitet. En ulydig hund vil bare vælge at gøre noget andet end det den bliver bedt om, fordi den af en eller anden grund er mere motiveret for at gøre det. Men der skal flere oplysninger til før det er muligt at komme med et bud. Ligesom Niels skriver, kunne det f.eks. være relevant at fortælle mere om hundens opførsel generelt. Derudover ville det være relevant at fortælle om nogle konkrete eksempel, hvor hunden har været ulydig. Og til sidst vil jeg opfordre dig til at fortælle lidt om hvad I laver i hverdagen og hvordan hunden bliver aktiveret.
  4. Jeg kender ikke rigtig til sygdommen, men kan næsten regne ud, at det er noget kronisk? Håber at medicinen kan holde det nede Hvordan har hun det nu?
  5. Ja, børnegitter er en god ide. Men jeg synes også, det kan være gavnligt at finde frem til hvordan hun reagerer som hun gør overfor andre hunde og prøve at arbejde med problemet. Jeg ved selvfølgelig ikke, om I allerede har en ide om hvad adfærden skyldes, men nogle gange er det noget, som udvikler sig, fordi hunden gentagne gange har oplevet hundemøder, som måske har været lidt over grænsen for hvad hunden synes er sjovt. En anden mulighed kunne være, at hun har ondt et eller andet sted og har fået opbygget en forventning om, at det gør ondt at lege/hilse på andre hunde, fordi de er kommet til at ramme det ømme sted. Så reagerer nogle hunde aggressivt på forhånd for at forhindre, at det gør ondt.
  6. Da Bobo synes, det var meget smartere at kaste sig henover mig fra forsædet i bilen om på bagsædet i stedet for at gå udenom og gå ind af den åbne dør :stupid:
  7. topic svarede på Therese's Memochou i Adfærd
    Nu har jeg aldrig haft en hund på konstant smertestillende, men kan man mon ikke give noget andet, hvis den medicin hun får nu giver mavesår? Jeg synes, jeg hører om så mange forskellige slags, så jeg tænker, at der måske kan findes et, som er lidt mildere mod maven? Der var i hvert fald nok det jeg ville starte med at undersøge for at se om det ikke kunne hjælpe på hendes stress og aggressive adfærd, at hun ikke gik og havde ondt hele tiden.
  8. topic svarede på Therese's Ulla H i Sygdomme
    Det er jeg rigtig ked af at høre, Ulla :ae: Sov sødt Debbie :hjerte:
  9. topic svarede på Therese's Linda i Træning
    Okay, på den måde. Det er ikke altid til at finde rundt hvad de forskellige prøver betyder
  10. topic svarede på Therese's Linda i Træning
    Er du blevet udtaget til VM på baggrund af den prøve? For så har jeg slet ikke fanget, at det var det, det drejede sig om Jeg troede bare, det var en mindre prøve for at teste de nye regler. Men ja, det er da mega spændende og virkelig flot! Hvor gammel er Bonus?
  11. topic svarede på Therese's Trei i Sygdomme
    Ja, hvordan går det med frk. Ozzie?
  12. topic svarede på Therese's Linda i Træning
    Jeg så godt i Hunden, at det var gået ret godt for jer - det er lidt sjovt, når man lige pludselig ser et navn, man genkender Tillykke med det!
  13. Altså, jeg forstår egentligt heller ikke problemet med at sætte et hegn op Ja, man kan lære hunden at blive på grunden, men det gælder måske kun, indtil hunden beslutter sig for at skride Jeg ville i hvert fald ikke turde satse på, at hunden aldrig ville smutte og det er jo også meget normalt at sætte et hegn op, når man får hund. Især er det jo nødvendigt i det her tilfælde, hvor hunde ikke må gå løse på fællesarealerne eller på camping, hvor man åbenbart heller ikke må lade hunde gå løse. Alternativet er at binde hunden og hvis man ikke har lyst til det, så...
  14. Jeg har modtaget en bullerbox og jeg synes egentligt indholdet var fint nok. Der var 3-4 små poser med godbidder - det er nok mest ment som en smagsprøve, så man forhåbentligt køber det en anden gang - og så var der to stykker legetøj. Et træktov og noget lignende den her: http://www.zooplus.dk/shop/hund/hundesport_hundelegetoej/kong/plys/403373 Ingen af delene gider min hund lege med. Godbidderne røg fint ned, men det havde jeg også forventet Jeg betalte 288 kroner for det og det synes jeg ikke det er værd. De kan selvfølgelig ikke gøre for, at min hund ikke kan bruge det legetøj de sender med, men det er stadig en alt for dyr pris for noget, man reelt ikke kan bruge - også selvom godbidderne var fine. Mængden var for lille til, at jeg vil betale så mange penge for det. Så vil jeg hellere bruge de penge på noget, som jeg ved, han gerne vil lege med.
  15. topic svarede på Therese's KimC i Til minde om...
    Ja, også mig.
  16. topic svarede på Therese's KimC i Til minde om...
    Sov sødt Blistay :hjerte:
  17. topic svarede på Therese's AnneMette09 i Sygdomme
    Det der er godt nok også en temmelig voldsom tolkning af et ret uskyldigt spørgsmål :hmm:
  18. topic svarede på Therese's AnneMette09 i Sygdomme
    Fik du snakket med dyrlægen?
  19. topic svarede på Therese's AnneMette09 i Sygdomme
    Håber I kan få en hurtig tid til hende - god bedring :ae:
  20. Samme her. Jeg forventer helt klart, at opdrætteren oplyser mig om ting, der potentielt kan give problemer senere hen. Jeg vil gerne selv være med til at afgøre, om det er et problem, som jeg kan leve med eller ej. Og det burde også være i opdrætterens interesse, at hvalpene kommer ud i hjem, som kan håndtere eventuelle problemer. I øvrigt ville jeg ikke føle, at jeg kunne have tillid til en opdrætter, som bevidst fortiede ting, for selvom det måske var et mindre problem første gang, hvad kunne det så blive næste gang? Og så er det jo bare slut med at købe der og anbefale den opdrætter til andre.
  21. topic svarede på Therese's AnneMette09 i Sygdomme
    Hvis hun skiftede foder deromkring, lyder det meget sandsynligt, at der var noget i foderet, hun ikke kunne tåle. Håber at det nye foder snart hjælper - det er ret synd for hende :ae:
  22. topic svarede på Therese's AnneMette09 i Sygdomme
    Min hund har temmelig tit ret løs mave - ikke decideret diarre, men bare tyndere end det burde være. Han har dog aldrig haft det i flere måneder. Jeg tænker umiddelbart, om der er noget i foderet, hun ikke kan tåle. Skiftede du tilfældigvis foder omkring nytår? Ellers kan der være flere grunde til det og når det har stået på så længe, synes jeg det er svært at komme med et reelt bud på hvad der er galt. Det kan skyldes mange ting og jeg synes helt klart du skal tage til dyrlægen med hende. Tvivler på det bliver bedre, når det allerede har varet så længe. Har du en tid ved dyrlægen?
  23. topic svarede på Therese's Bolette i Debat
    "Kalder" lige på @Siri og @Miss_M - de ved nok, hvordan man kan løse problemet :blink: Og heldigt, der ikke skete mere!
  24. Tja, troede egentligt vi jokede... Det gjorde jeg i hvert fald :blink: Men ja, hvis det skal tages helt bogstaveligt, så har du ret.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.