Alt der er opslået af Therese
-
Månedens hund november 2009 "Hund i bad"
ja prøv da igen - jeg LOVER at stemme på hende og måske er det lige pletskuddet idag.. Og under alle omstændigheder ser hun jo skide sød ud alligevel :5up:
-
The Akinator!
det er genialt :klap: Især med de skiftende ansigtsudtryk :5up:
-
Nye billeder af Charlie som nu er 16 uger!
Hvor er han charmerende :hjerte:
-
Nye billeder af Charlie som nu er 16 uger!
Ja det må det vel være
-
Nye billeder af Charlie som nu er 16 uger!
Jamen hvorfor lægger de ned på de andre :hmm:
-
Dominans???
Præcis. Jeg har oplevet begge dele på nært hold, og deres "sigen fra" udspillede sig på to vidt forskellige måder, og i vidt forskellige situationer.
-
Nye billeder af Charlie som nu er 16 uger!
Han er nuser - men hvad sker der lige for ørerne på det sidste billede
-
Mickimus
Hej og velkommen Han lyder stadig som en bølle, synes jeg Har du et billede af ham?
- Herning 7+8 nov.
-
Nye hvalpekøberer.
Det har du ret i. Det havde jeg ikke lige tænkt over
-
har hun spist så meget at det kan være farligt.???
Man kan i hvert fald ikke beskylde den for at være kræsen
- Snapper
-
har hun spist så meget at det kan være farligt.???
Nej det skal du altså ikke dunke dig selv oven i hovedet med.. Vi laver allesammen fejl :ae:
- Danmarks dygtigste agilityhund
-
Snapper
Jeg har selv haft en hund, der stressede enormt nemt. For ham virkede det at holde ham væk fra andre hunde, og kun lade ham møde dem, han ikke stressede over. På den måde blev han ikke fastholdt i mønstret med at stresse over andre hunde. Det kunne selvfølgelig ikke lade sig gøre helt at undgå andre hunde, når vi bor i byen, men når vi stødte på andre hunde, bad jeg ham om at sætte sig. I starten ville han ikke æde de godbidder jeg forsøgte at proppe i kæften på ham, men efterhånden lykkedes det at få ham til at spise dem og med tiden kunne han også koncentrere sig om at udføre nogle små tricks, som han selvfølgelig kendte i forvejen. Målet var at han skulle lære at forholde sig til andre ting med andre hunde i nærheden og lære, at man ikke behøver stresse over andre hunde, og erstatte en dårlig vane med en bedre vane. Måske kunne det også virke for Dumle?
-
Dominans???
Jeg tror ikke der sker noget ved det, hvis du sørger for at hun samtidig er sammen med andre hunde, der ikke hopper på hende.
-
Dominans???
Enig med de to andre. Dog vil jeg tilføje at jeg synes du skal fjerne de andre hunde fra hende, hvis hendes knurren ikke virker efter hensigten. Altså hvis de bliver ved med at hoppe på nakken af hende eller snuse hende bagi. Jeg synes ikke det skal være sådan at hun ikke bestiller andet end at knurre når I er sammen med andre hunde. Så er det ikke rart for hende længere og det skal det jo helst være.
- Spørgsmål til ny hund
-
Spørgsmål til ny hund
Så galt synes jeg nu ikke det er. Det eneste der bliver spurgt om, er om de mener at de har nok overskud til at have barn, hvalp og nyopstartet firma på én gang - synes ikke det er voldsomt.
-
Spørgsmål til ny hund
Jeg prøver skam at formulere mine spørgsmål og tanker på en rimelig måde - det er slet ikke min hensigt at støde nogen. Og jeg synes absolut heller ikke, at det er en dårlig ide at de får en hund. Bare det er gennemtænkt med alt hvad det indebærer, og det synes jeg umiddelbart ikke at første indlæg bar præg af. Så derfor forsøger jeg selvfølgelig at sætte nogle eventuelle problemstillinger op, som TS måske ikke havde overvejet. At det så viste sig, at jeg tog fejl, er jo bare dejligt. Men det ER altså ikke alle der tænker så langt og når man af gode grunde ikke kan vide det på forhånd, må man jo spørge ind til det. Man kan jo altså også pakke tingene for meget ind
-
Spørgsmål til ny hund
Det var en rigtig god ide med at kunne følge hvalpen gennem dens opvækst - det er en rigtig god måde at gøre det på, synes jeg
-
Spørgsmål til ny hund
Det er rigtigt - der er mange der påstår den slags, men det er altså noget pjat Det skal du ikke bruge tid på at spekulere i. Det hele stammer fra en undersøgelse lavet på høns, der netop levet i et hieraki, der ikke er til at ændre på. Dette blev automatisk ført over til hunde, men sådan hænger det slet ikke sammen. I en velfungerede hundeflok vil alles evner blive udnyttet og den, der er bedst på pågældende område, vil tage styringen i den situation. Lederen sørger som regel kun for at der er ro og orden i flokken og sørger for at tage initiativ til forskellige aktiviteter. Det er ham, der sætter dagsordenen. Det kan du føre direkte over til dit liv med hunden - det er dig, der laver reglerne og sørger for at igangsætte spændende aktiviteter for hunden, men det er stadig med plads til det enkelte individ og der er plads til at udvikle sig. Så det handler altså ikke om at gå først ud af døren eller spise før hunden eller andet i den dur, men bare om at fastsætte grænser på en rolig og konsekvent måde. Og selvfølgelig lærer du en masse godt til træning, hvis du vælger et ordentligt sted :blink:
-
Spørgsmål til ny hund
Jeg vil nok råde jer til at vente. At have en baby og en hvalp på samme tid er utrolig tidskrævende og kræver masser af overskud. Socialisering, prægning, alene-hjemme træning, renlighedstræning, almindelig træning hjemme og hos en klub + baby der skal mades, skiftes, leges med og nusses om, almindelige dagligdagspligter som rengøring, indkøb og madlavning + dit arbejde som selvstændig, som jo ikke bare er et 8-16 job, kan meget nemt give nogle problemer. Jeg ved selvfølgelig ikke hvad I kan magte, men personligt ville det være alt for stressende for mig. Under alle omstændigheder synes jeg I skal låne et hundeleksikon på biblioteket og læse om nogle forskellige racer. Der findes også bøger om de forskellige racer, som I så kan læse lidt om. Lån også gerne nogle gode hundebøger om hvalpe, så I er rigtig godt forberedt Og velkommen til forresten
-
Nye hvalpekøberer.
Jeg tror ikke du finder nogen herinde der ikke er enig med dig. Selvfølgelig har hunde krav på et ordentligt liv og selvfølgelig skal man sætte sig ind i hvad en hund er for en størrelse, inden man køber den - men det er bare ikke alle der gør det alligevel.
-
Nye hvalpekøberer.
Den situation tror jeg alle førstegangshundeejere står i. Man kan ikke være 100% forberedt på alting, nogle ting overvælder en eller kommer bag på en. Men det lærer man jo også af. Jeg har haft medansvar for tre hunde gennem min opvækst, men derfor vil jeg også blive usikker og spørge om 117 mærkelige ting herinde, fordi man netop så gerne vil gøre det bedste for sin hund. Og det vidner jo netop om en stor ansvarlighed - hvis man var ligeglad, ville hunden bare blive solgt eller aflivet, når den ikke er pussenusse sød mere og tingene ikke går som man havde håbet. Så nej, jeg synes bestemt ikke du er en dårlig hundeejer