Alt der er opslået af Therese
- Hvad betyder farven
-
Hvad betyder farven
Jeg vælger nu ikke at gøre så meget. Jeg opdrætter jo ikke Men hvis jeg gjorde, er jeg ikke sikker på jeg ville vælge en skide god hund fra, fordi den tilfældigvis er bærer af en sygdom. Ikke ud fra tanken om at jeg skulle være ansvarlig for hvad hvalpekøbere vil gøre engang ud i fremtiden i hvert fald. Jeg mener ikke, at en opdrætter kan gøres ansvarlig for hvad alle andre opdrætter. Man kan råde og vejlede og sørge for at man kan stå inde for sit eget opdræt, men hvad ens hvalpekøbere gør kan man ikke styre. Heller ikke selvom man forhåbentligt bliver ked af hvis ens opdræt bliver brugt til avl på den måde.
-
Hvad betyder farven
Man kan jo ikke gardere sig imod alt. Der findes uden tvivl mennesker, som vælger ikke at sætte sig ind i tingene og det kan man nok ikke gøre så meget ved. Ikke udover at give folk muligheden for at henvende sig, så man kan få en god snak med dem inden avl. At kassere gode hunde, fordi nogle mennesker måske på et tidspunkt vil opføre sig dumt er lidt voldsomt, synes jeg.
-
Her er han så - Fæhvalpen
Hvor er han flot :5up:
- Passer racestandarden og rygterne på din hund?
-
Hvilken race vil passe til os??
Det tror jeg ikke nødvendigvis er rigtigt. Jeg ved ikke, hvordan en Goldens pels er, men jeg kan se på min labbe-dreng, at vandet slet ikke kommer i kontakt med huden. Det ligger i stedet som fine perler ovenpå pelsen og falder jo så af der. Så han bliver ikke rigtig kold efter en tur i vandet og det er jo ganske praktisk, hvis han skulle bruges til jagt en hel dag og skulle apportere fra vand flere gange. Så dur det altså ikke ret godt med en hund, der bliver våd og kold.
-
Ny på forum
Endnu engang velkommen til dig og prinsesse Frida
-
Ny på forum
Hej og velkommen til. Hvad hedder din hund?
-
Er det for sent at rette op på?
Hvor er det godt 😊
-
Forarget, overrasket, uforstående.
Det forstår jeg heller ikke. Jeg ville selv have taget en voksen hund til dyrlæge, hvis den havde haft det så skidt, at den ikke ville spise i tre dage, så jeg ville helt afgjort også tage en hvalp til dyrlægen, da den vel hurtigere vil blive dehydreret og rigtig dårlig end en voksen hund. Det er da ikke rimeligt at lade den gå og kaste op i tre dage
-
Diverse problemer med HF
Like knappen er der sradig, den er bare blevet flyttet over i den anden side
-
Nyt koncept - forkæl din hund hver måned!
Jeg kunne godt være interesseret, men son jeg skrev i den anden tråd, så vil jeg gerne vide lidt mere om hvordan jeg kan være sikker på at få noget min hund gider æde eller lege med? Måske kunne I lave nogle kategorier, så det blev nemmere for folk at finde det rigtige...?
-
DogTreats - forkæl din hund hver måned!
Selvfølgelig er det reklame Men når det nu skal være, så vil jeg da gerne høre lidt mere om hvad det er for noget? Hvad koster det, hvilke ting kunne jeg forvente at modtage hvis jeg tilmeldte mig og hvordan er jeg sikker på, at jeg får noget min hund rent faktisk vil spise eller lege med? Og velkommen til i øvrigt
-
BARF hjælp. Hvad gør jeg forkert?
Jeg er enig med Tullemus. Det er ikke meningen at en hund skal være dårlig i 14 dage :-(
- Kloning
-
Kærlig familie søger omplacerings hund (gerne lab eller blandingshund)
Det gik sørme stærkt. Hvad for en endte I med? En herinde fra?
-
Giardia infektion
Øv, noget møg Håber han snart bliver rask!
-
Jeg er bange for hudkræft /modermærkekræft (billeder)
Jeg ved godt, det slet ikke er sjovt i situationen, men når du genfortæller det lyder det altså virkelig sjovt :klap: Og så håber jeg selvfølgelig at det er noget ganske harmløst
-
Aussiehvalpen Pepper
Søde, lille vaps Er sikker på han nok skal blive rigtig smuk!
-
Nytårs aften og hunde
Nytåret gik så fint her. Bobo var fuldstændig ligeglad hele aftenen. Vi gik en tur omkring kl. 21 og den eneste reaktion fra ham var at han stoppede op og gloede efter det der som sprang oppe på himlen. Han er bare så dygtig :hjerte: Vi havde ham endda med ude til midnat og det gik rigtig fint, bortset fra da de fyrede af ved begge naboer på samme tid. Der blev han lidt utryg over at stå i midten af det hele, men vi gik bare længere ind i haven og legede lidt med bolden for at være sikker på at han ikke ville forbinde fyrværkeri med noget dårligt og satte os så på trappen ved døren, indtil de andre ville ind. Men han klarede det bare så fint, min dygtige dreng Ikke at jeg havde forventet andet, men altså...
- Efterlysning Ødum/Hadsten
-
Hvordan man kan arbejde sig ud af et adfærdsproblem.
Hvor er det godt :banan:
-
Foder til lille ny hvalp (Golden R./Samojede)
Hvor er det dejligt med en opdatering så længe efter - det er et sjældent syn Og han ser både rigtig dejlig ud og lyder rigtig skøn, så det kunne jo ikke være bedre
-
December billeder
Tak Hopsa og i lige måde
-
December billeder
Hvor er hun bare sød hende Alma