Alt der er opslået af Therese
-
Hvilken race "træningsglad hund"
Hvis I vælger en Border Collie fra en god opdrætter, er det ikke mit indtryk, at de er specielt sarte eller ustabile. Jeg forstår godt jeres frygt, når I nu allerede har haft en hund med et vanskeligt sind, men jeg tror bare I har været uheldige. Det er ikke meningen, at de skal være nervøse. Jeg "kender" i hvert fald et par stykker herinde fra og selvom jeg aldrig har mødt dem, så tør jeg godt skrive, at de bestemt ikke virker nervøse eller sky Men ellers er der jo altid muligheden for at få endnu en labrador. Så er der i hvert fald stor chance for, at det kan fungere med jeres nuværende hund :blink: Aussien og pudlen ved jeg ikke så meget om, men tænker umiddelbart, at det godt kunne være gode bud også. Jeg tænker i hvert fald ikke, at pudlen er specielt doven. Jeg tror gerne, den vil arbejde, hvis den altså får lov Men altså... Du har jo allerede fundet nogle gode racer, som alle sammen gerne vil arbejde. Men det er også meget forskellige racer. Så i sidste ende handler det nok mest om hvilken race der tiltaler jer mest?
- Dogwhisperer Henrik L., endnu engang
-
Endnu en julegavehvalp <3
Hvor er de nuttede Heldige kartoffel!
-
Dogwhisperer Henrik L., endnu engang
Ja, den fangede jeg godt
-
Dogwhisperer Henrik L., endnu engang
Ja, eller stemmen. "Gå pænt" har altid fungeret ualmindeligt godt for mig
-
Dogwhisperer Henrik L., endnu engang
Ja, den kæde irriterer godt nok også mig. Og så det at han ikke virker til at have specielt meget grundlæggende viden om hunde og indlæring. Det er altså ikke godt nok.
-
Oluf har lige haft et mærkeligt anfald :(
Puha, sikke en forskrækkelse! Håber ikke det sker igen
-
Kuno det nye familiemedlem
Hvor er han sød
-
Knurrer når man kæler for ham - han er selv forvirret
Jeg kan godt forstå, det virker forvirrende på dig og jeg kan også godt forstå, at du udlægger det som om din hund selv er forvirret. Hvis jeg ikke kendte til hundesprog, kunne jeg have fået samme tanke. Men jeg tror faktisk slet ikke, han er forvirret. Både det at slikke i hovedet og vende sig om på ryggen med maven i vejret er dæmpende signaler. Det betyder, at hunden forsøger at undgå en konflikt. Så jeg tror, at han simpelthen bare er en rigtig blid hund, som meget gerne vil undgå en konflikt og forsøger at fortælle jer, at han egentligt ikke har lyst til at skulle blive "sur" og knurre, men han vil bare gerne være i fred, når han ligger på sin pude. Så løsningen ligger jo lige til højrebenet: lad ham være, når han slapper af. Han skal nok opsøge jer, når han vil kæles med igen. Derudover kan det muligvis være en god ide at få ham tjekket for smerter - enten ved dyrlægen eller en kiropraktor. Bare for at udelukke, at han har ondt. Hunde kan nemlig godt blive mere irritable, hvis de har ondt.
-
Et godt hundefoder er?
Med så stor forskel i indholdet på henholdsvis et billigt og et dyrt foder, kan jeg ikke tro, at prisen på ingredienserne ikke spiller en rolle, når prisen skal sættes. Selvom jeg selvfølgelig ikke kan udelukke, at andre ting for nogle producenter har større indflydelse på prisen. Ja, men det er jeg da enig i. Jeg kiggede altid på ingredienslister, inden jeg købte. Desværre fandt jeg bare aldrig et billigt foder, som jeg synes var godt nok. Det er da ærgerligt, for hvis jeg kunne spare 300 kroner på at købe et foder tilsvarende det dyre jeg købte, så havde jeg da gjort det. Det er jo ikke fordi jeg ligefrem insisterer på at bruge masser af penge på foder og jeg har ikke en eller anden ide om at billigt foder pr. definition er dårligt. Det er det bare rigtig, rigtig tit, synes jeg.
-
Et godt hundefoder er?
Et billigt foder kan jo i teorien sagtens være et godt foder. I virkeligheden hænger det bare sjældent sådan sammen. Jeg har kigget på en del ingredienslister og det har typisk været sådan, at de billige fodermærker havde en større del affaldsprodukter end de dyrere mærker og der var også tit mere korn i de billige mærker. Det synes jeg ikke er godt nok. Og jeg vil ikke betale for affaldsprodukter, når jeg i stedet kan købe et rigtig lækkert foder, hvor ordet 'biprodukt' ikke er nævnt en eneste gang. Desuden mener jeg ikke, at hunde bør fodres med et foder hovedsageligt bestående af korn eller grøntsager. Der er jo en god grund til, at billigt foder er billigt og dyrt foder er dyrt. Når man laver et billigt foder, forsøger man at holde omkostningerne nede og eftersom grøntsager, biprodukter og korn er langt billigere at producere eller skaffe end kødprodukter, så bliver det selvfølgelig det man bruger.
-
Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?
Det er fandeme utroligt at man ikke engang kan diskutere lorteposer i skraldespande uden at komme op og skændes over det
-
Dogwhisperer Henrik L., endnu engang
Jeg undrer mig også over hvad han vil opnå med den træning. Han siger godt nok, at Molly skal lære at være rolig, men det klarer hun da rigtig fint? Jeg ser i hvert fald ikke en hund, som kører i et højt gear og som Anne påpeger, så var problemet jo heller ikke at være rolig generelt. Hvis jeg husker rigtigt, så var problemet, at hun blev vild og hoppede op, når der kom gæster eller der var mennesker, der gerne ville snakke. Så nytter det da ikke noget at træne ro blandt andre hunde Og hvorfor hunden ikke må ligge og kigge rundt, fatter jeg så heller ikke helt :hmm: Og ja, alle de lyde og beskeder hele tiden - der er da ikke noget at sige til, hvis Molly bliver lidt forvirret, når manden ikke engang selv ved hvad han vil have hende til
- Over- eller understimuleret?
-
mundkurv
Okay, det har jeg misset - men det er jo godt
- mundkurv
-
Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?
Jeg ville ikke have noget imod at folk brugte min skraldespand, hvis de spurgte først. Men at gå ud fra at den er til fri afbenyttelse ville nok blive lidt træls. Hvis der bare går 5 hundeejere forbi her hver dag og de alle sammen smed en lortepose i skraldespanden ville det blive til ret mange poser på bare en enkelt uge. Og det er jo ikke fordi fem mennesker ikke kan fylde skraldespanden på egen hånd
-
Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?
Nu bliver jeg lidt nysgerrig på, om det kun er lorteposer der ryger i andres private skraldespande eller om andet affald også ryger den vej?
- Et godt hundefoder er?
-
Et godt hundefoder er?
Jeg tænker, at det er meget forskelligt fra hund til hund hvad et godt foder er. Nogle hunde trives godt med blank pels, fin mave og god energi på det meste foder, mens andre stiller nogle andre krav til foderet. Der kan være hunde som min egen, der ikke kan "tåle" noget med korn uden at få tynd mave og der kan jo også være andre ting. Måske får nogle hunde lidt kedelig pels af en bestemt slags foder (eller en bestemt ingrediens...) og andre får måske noget andet, som gør at man vælger et andet foder. Da jeg fodrede med tørfoder, købte jeg gerne noget foder i den lidt dyrere ende, fordi Bobo som sagt ikke trives på foder med korn i og det meste billige foder har en pæn andel korn i. I hvert det jeg kunne finde. Til gengæld har jeg også haft en hund, der trives forholdsvis fint i 8 år på billigt foder fra den lokale brugs. Og det fik han jo så. I dag ville jeg nok ikke vælge at fodre med det, fordi der i det meste af den slags foder er mere korn end kød i og en hund skal altså have kød efter min mening. Jeg føler mig dog ikke fuppet. Det er et helt bevidst valg jeg tager efter jeg er begyndt at kende mere til hundes ernæring og behov.
-
Smider du prutteposer i fremmedes affaldsspande?
Jeg smider ikke poser i andre folks skraldespande. Det kunne jeg faktisk aldrig drømme om. Især ikke her, hvor der er offentlige skraldespande på hver anden gade. Der er ikke rigtig nogle grund til at gøre det.
-
November-billeder
Nå ja, på den måde Men vi er jo nogle, der stadig gerne vil se billeder af Tyson
-
Hvad gør dig til en god hundeejer?
- Eurasier - agility eller udstilling?
- November-billeder
Lemon er virkelig smuk, men... Hvor er billederne af Tyson