Alt der er opslået af Therese
- Seperationsangt
-
Seperationsangt
Han er måske ikke decideret utryg ved at blive ladt alene, når han kun hyler en enkelt gang. Måske bare lidt ked af at blive forladt. Enten det eller også har han lært, at det ikke hjælper at hyle og derfor affinder han sig med situationen, selvom han egentligt ikke er glad for det. Ved du om han har hylet før?
- Seperationsangt
-
Seperationsangt
Det lyder som om du gør alt det rigtige Du skal bare huske at være tilbage, inden han bliver utryg og ked af det. Derfor er det rigtig godt, at du filmer ham. Så kan du nemlig se, hvad han laver og hvordan han har det i de 2-3 minutter du er væk. Det skal være en tryg oplevelse at være alene hjemme og derfor er det jo godt at kunne se, om han er utryg og stresser i de 3 minutter, der går inden han begynder at hyle. Hvis han lige fra starten af bliver urolig, er du nok nødt til at gå helt tilbage til start og kun lige gå udenfor døren, inden du går ind igen. Hvis han ikke virker urolig før der er gået de der 2-3 minutter, kan du måske være væk i et 1 minut, så du når at komme tilbage, inden han bliver urolig og får forstærket sig selv i, at det er ubehageligt at være alene. Giver det mening?
- Bygning og holdbarhed
- Separations angst.
-
Rigtig hundearbejde
Måske kunne det også være en ide at tage et kig på finsk hyrdehund. Jeg ved godt nok ikke så meget om dem, men umiddelbart lyder det som et godt bud, hvis du er mest klar på en spidshund Aner ikke om Norsk Elghund kunne være et bud
-
Gode råd mod skæl?
Det er godt, at I trods alt fandt ud af hvad det skyldes selvom det er synd for Luca. Håber det er meget bedre om 14 dage
-
Rigtig hundearbejde
Okay, på den måde... Jeg ved ikke helt, hvad den der eftersøgningstjeneste går ud på eller hvad hunden skal kunne, men går ud fra at det handler om at finde ting, der af en eller anden grund er blevet væk? I så fald er der umiddelbart en del racer, der vil egne sig fint, tror jeg. Schæfere, Rottweiler, måske en schnauzer igen, howavart, en af belgierne, tjekkisk hyrdehund (eller hvad de hedder) eller en aussie, som du nævner i en anden tråd som en mulighed.
- Rigtig hundearbejde
-
hvor meget og hvad?
Bobo bliver råfodret og får 650 g. om dagen inklusive godbidder.
-
Kuno det nye familiemedlem
Det kan jeg godt forstå og det er jo også helt okay :ae:
-
Kuno det nye familiemedlem
Hvor ser han dejlig ud :hjerte: Er det mig der er gået glip af noget eller har du bare ikke skrevet om det? Er nemlig både gået glip af at Koda er blevet aflivet og at du skulle have ny hvalp
-
Råd og erfaring ved avl på Labrador
Jeg ved, at i hvert fald Dansk Kennel Klub (og sikkert også nogle af de andre foreninger) har udarbejdet en kontrakt, som er specifikt rettet om køb og salg af hvalpe. Tænker at det ville være bedst oplagt at bruge sådan en forudsat at hunden har en stamtavle et sted
-
Råd og erfaring ved avl på Labrador
Allerførst synes jeg du skal overveje grundigt hvorfor du gerne vil avle. I min verden er det nemlig ikke noget man bare gør "for sjov." Jeg synes det er et stort ansvar at sætte små liv i verden og man er nødt til at træffe sådan en beslutning baseret på facts om ens hund og ikke bare fordi den er sød og dejlig. Det er den uden tvivl og man ville også være en mærkelig hundeejer, hvis man ikke synes det om sin egen hund Men begrundelsen bør i min verden stikke lidt dybere end at den er sød. Udover sundshedstjek synes jeg det er rigtig relevant at overveje om din hund psykisk lever op til standarden for en labrador og hvordan en labrador bør opføre sig. Det gælder i øvrigt også for hanhunden. Det er jo små kopier man laver og derfor er det jo rigtig vigtigt, at begge hunde er sunde og raske på alle måder. Man er nødt til at kigge objektivt på sin hund og ikke lade sig forblænde af hvor dejlig man selv synes den er Hvad er det hun kan bidrage med til racen? Og så er det nok heller ikke billigt at lave hvalpe, tænker jeg. Ekstra foder, dyrlægetjek, ormekure m.m. som bare er "det faste." Det bliver jo endnu dyrere, hvis der opstår komplikationer under drægtigheden eller efter fødslen - eller hvis tæven skal have lavet kejsersnit. I skal nok også overveje, hvad der skal ske med hvalpene, hvis de ikke får dem solgt alle sammen, når de er 8-10 uger. I er nødt til at finde ud af om I kan beholde dem, indtil de bliver solgt eller hvad der skal ske med dem Beklager skræmmekampagnen, men der sidder jo sagt rigtig mange hunde rundt omkring, som mangler et hjem og der bliver fortsat avlet en masse. Så jeg synes man skal have en god grund til at sætte endnu flere i verden
-
Buster, verdensmester i at snorke og ellers bare verdens bedste hund
Han ser rigtig dejlig ud, tillykke med ham Og velkommen til
- Dulletråden
-
hundetrivsel.dk - professionel hundelufter
Jeg spekulerer både på hvordan man kan holde styr på 10+ hunde på en gang, men også hvordan man sikrer sig, at alle hunde hygger sig. Man kan da nemt komme til at overse om en af hundene er trykket eller usikker i sådan en stor flok - og det er vel meningen, at det skal være en god oplevelse Det virker ikke som om der er blevet tænkt ret meget over hvad man både potentielt kan udsætte ens egen flok hunde for og hvad man kan udsætte andre forbipasserende hunde for. Jeg tror ikke, der er ret mange hunde, der bryder sig om hvis der kommer 10-12 hunde stormerende imod dem. Og det er jo ikke urealistisk, at det er det der sker, for når en hund løber følger flokken jo med. Ikke særlig gennemtænkt :stupid:
- Labradoodles
-
Passer racestandarden og rygterne på din hund?
Nå ja, rygter... Det eneste rygte jeg lige kan komme i tanke om er at labradorer er altædende og det passer ikke Han kan sagtens lade være med og vælger også engang imellem mad fra/springer et måltid over, hvis han ikke lige er sulten eller gider det han bliver tilbudt. Han er lidt selektiv hvad det angår
-
Septembers billedtråd
Det er så hyggeligt. Bobo falder tit i søvn med poten i min hånd, jeg smelter lidt hver gang
-
Passer racestandarden og rygterne på din hund?
Ifølge racestandarden skal labradoren være godmodig og meget adræt. Den skal have blød mund og være en passioneret vandhund. Derudover skal den være intelligent, have let ved at tilpasse sig og have et stort ønske om at behage. Den skal også være venlig uden antydning af aggressivitet eller skyhed. Jeg synes, at næsten det hele passer ret godt på Bobo. Han er meget godmodig og venlig og ligesom Ozzie skal han helst hjælpes ud af situationer, hvor hans grænser bliver overskredet, fordi han skal presses langt før han selv siger fra. Han er heller ikke sky eller nervøs - hvis han er utryg ved noget, bliver han selvfølgelig anspændt, men han har alligevel altid mod på at undersøge genstanden nærmere. Virkelig god egenskab, synes jeg Vandhund passer også. Han ELSKER vand. Intelligent og med et stort ønske om at behage er heller ikke helt forkert. Man kan se på ham, hvordan de små grå kommer op i omdrejninger, når han skal lære noget nyt og når han først har fanget fidusen, sidder det rigtig godt fast. Til gengæld kan han godt være "slem" til at putte øvelser i kasser, så de SKAL udføres på en bestemt måde. Ellers bliver han forvirret og kan ikke finde ud af det. Blød mund har han ikke. Han tygger rigtig meget i bolde og andet, som han bliver bedt om at hente. Er glad for han ikke skal være jagthund, for det ville godt nok blive nogle hullede fasaner han ville komme retur med
-
Septembers billedtråd
Nå, hun vil også holde i hånd? :hjerte:
- Andre der har oplevet uregelmæssig løbetid i starten?
- Andre der har oplevet uregelmæssig løbetid i starten?