Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. et emne tilføjede Therese i Pleje
    Siri nævner i Bobos slanketråd, at det måske kunne være en meget god ide at lade en fys kigge på ham, så han ikke får skader, hvis han skal til at være lidt mere aktiv. Jeg er ikke afvisende overfor ideen og har derfor ledt, ledt og ledt lidt mere uden at kunne finde en. Aner ikke hvor de gemmer sig, men hvis nogen af jer har prøvet en god en, må de meget gerne smide et link Det må gerne være i Randers, men det behøver det ikke være. Bare jeg ikke skal køre flere timer for at komme dertil
  2. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Bum, det med olien havde jeg faktisk ikke tænkt over - det er selvfølgelig ikke så godt :hmm: Men ja, jeg kan godt se forskellen på Bobo og Silkes ben.
  3. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg kan godt se hvad du mener med hans benstilling, når du nu nævner det. Jeg har ikke tænkt over det før, men nu kan jeg da godt se det. Og tror bestemt også, at han er belastet af hans vægt - det ville vi jo også være. Så tænker også at svømning er godt til en start. Der er vist omkring 2 år mellem de to billeder du har lagt ind i dit indlæg. Og han er 4 år nu, bliver fem om et par måneder. Han får fiskeolie, fordi han ellers får rigtig meget skæl og kløe, så det er nok det, der får pelsen til at se blank ud
  4. Jeg tror ikke, at alle roller har samme "magt." Og jeg tror skam også på ideen om et alfa par. Det ses i stort set alle andre dyreflokke (jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om en dyreart, hvor der ikke er en alfa i en eller anden form) og jeg synes, at det giver god mening, at der er nødt til at være en i en flok, som har tilstrækkeligt med overblik og overskud til at passe på flokken og bestemme hvornår man gør hvad. Men jeg tror til gengæld ikke på teorien om et fasttømret hierarki, hvor lederen aldrig kan lade andre "komme til." I en velfungerende flok vil alle vel byde ind med det de nu kan for at udnytte alles ressourcer bedst muligt. Den "gammeldags" opfattelse af et hierarki er jo, at hierarkiet er nøje fastlagt og ikke kan rokkes ved overhovedet. Samtidig vil det hierarki blive slået fast hver dag gennem en masse "små-skænderier" hvor lederparret sørger for at minde resten af flokken om deres position. Man mener åbenbart også, at en lederulv altid vil bære halen højt løftet og en lavere rangerende ulv vil bære halen lavt hængende/mellem benene og ørerne tilbagelagt. Og det tror jeg som sagt ikke på. Det ville kræve en del energi at skulle fastslå sin position hver eneste dag og det kunne risikere i slagsmål og det er jo ikke specielt hensigtsmæssigt at have skadede ulve i flokken. Jeg synes også, at det er noget vås at en lederulv ikke kan have halen hængende lavt og at denne ikke vil kunne lægge ørerne tilbage, fordi det er et svaghedstegn. Det er vel bare en del af sproget og har ikke som sådan noget med ulvens position i flokken at gøre. Og nu kom jeg så lige ud af en tangent Men jo, alfaparret eksisterer... Hierarkiet er bare ikke opdelt efter gamle model, som jeg forestiller mig ligner en stige en smule: alfa øverst, beta nederst og så alle dem imellem de to yderpunkter - og det kan der ikke rokkes ved. Jeg tror, at det er langt mere dynamisk og flydende opbygget, hvor man kan flytte rundt på stigens trin alt efter hvad der er mest hensigtsmæssigt i situationen. Dermed bliver lederens opgave at sørge for at passe på flokken, bestemme hvornår de skal jage, hvornår de skal hvile osv. Andre kan så lede jagten, fordi de er gode til det eller finde frem til byttet, fordi de er bedst til det.
  5. Lyder ellers interessant! Det vil jeg i hvert fald gerne høre mere om, hvis du på et tidspunkt skulle få lyst til at læse det igen
  6. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jamen det var egentligt også meningen, at vi skulle have været i gang med at løbe, men så kom han til skade og er først lige kommet over det. Og nu er jeg bange for at gå i gang igen
  7. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Planen er at han skal i gang med at svømmeigen for at passe lidt på hans led.
  8. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Tak for komplimenterne - og ja, blød er han jo nok Og tak for rådene. Nogle af dem kunne sikkert fungere
  9. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Og nå ja... Tak for komplimenten
  10. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Her er et par billeder. Det første er taget d. 14 og det andet er taget d. 19 - og der er jo ingen forskel og vi er stadig ret langt fra idealvægten. Men forhåbentligt kan jeg snart poste billeder, hvor man kan se forskel :blink:
  11. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Tak for de mange gode råd. Vil helt klart tage nogen af dem med mig
  12. Personligt tænkte jeg egentligt, at det handlede om, at opdrætter kunne hjælpe med at finde en ny ejer eller evt. selv tage hunden, hvis det blev påkrævet, men jeg kan godt se, at formuleringen ligger op til noget lidt andet. Og i det tilfælde vil jeg heller ikke mene, at det er rimeligt, at opdrætter har krav på at få hunden, hvis man selv har et godt hjem på hånden. Jeg tror ikke, at ret mange opdrættere ville gøre det, men det er rigtigt, at den formulering kan misbruges og måske skulle man overveje at formulere det på en anden måde, hvis man skriver sådan i sin kontrakt :hmm:
  13. topic svarede på Therese's Siri i Debat
    Okay Synes bare ikke det er så markant på billede 2, men tror også det er lyset der fremhæver og får hendes øjne til at næsten helt orange ud Og bøvet kan også være godt...
  14. topic svarede på Therese's Siri i Debat
    Flotte vovser - selvom mor har lidt uhyggelige øjne på det første billede og far ser lidt bøvet ud på billede 2
  15. topic svarede på Therese's Siri i Debat
    Måske har jeg overset det, men har vi set billeder af forældrene?
  16. Så du mener, at man ikke bør avle på hunde, der f.eks. ikke ville kunne klare sig i naturen?
  17. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det er det jo også blevet, når alt overflødigt er skåret væk :blink: Man sparer nogle kalorier, når han ikke får andet end tørfoder og et enkelt tyggeben engang imellem.
  18. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Vi har kun været i gang i 11 dage. Jeg prøver lige at vente lidt, inden jeg begynder at sætte maden yderligere ned. Han kan jo også sagtens have tabt sig, selvom jeg bare ikke kan se det endnu.
  19. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nej, ikke specielt meget. Han har fået den her mængde hele tiden og har tabt sig på den før. Nu er alt det overflødige bare blevet skåret væk og så må det vel have en effekt på et eller andet tidspunkt.
  20. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Langsomt, synes jeg :hmm: Jeg har ikke vejet ham, men kan absolut heller ikke se nogen forskel. Så han har ikke tabt sig alverden, tror jeg. Men så længe jeg holder hans kur, må det da gå nedad på et tidspunkt, så vi fortsætter bare
  21. Sådan skulle mit indlæg i hvert fald ikke læses. Jeg hader bestemt ikke hunde og har endnu ikke mødt en hund, som jeg ikke brød mig om. Men for mig er der også forskel på at kunne lide en hund og så på at kunne leve med den i 12-14 år. Det er, når jeg kigger på hvalp. Hvis der en dag er en bekendt eller en ven, som skal af med en hund og hunden måske ikke altid har haft de bedste betingelser, så er det en anden situation og der ville være færre hunde, som jeg ville sige nej til. Men altså... Nej, er bestemt ikke hunde hader Der er bare racer, der har bedre af at komme et andet sted hen end hos mig, fordi de mennesker har bedre forudsætninger for at give hunden et godt liv
  22. Fristende... Hvis man dog bare havde plads og råd til en til
  23. Søde Joppe på små, tykke hvalpeben :lun:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.