Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Googlede lige lidt og fandt det her skema, som viser hvordan labradoren skulle have udviklet sig gennem tiderne. Det er lidt sjovt at se - og måske heller ikke helt ved siden af :hmm: Men udover det må jeg erklære mig enig i, at det ikke er helt ligegyldigt hvordan en hund ser ud Jeg synes godt, at den må ligne den race den er og jeg synes at nogle hunde adskiller sig ret meget fra hinanden. Det er selvfølgelig naturligt, når de er avlet i to forskellige retninger og måske har jeg også bare et "forældet" syn på det og skal have ændret mit billede af hvordan en labrador bør se ud, men de der super spinkle (jagt)hunde som man kan få i dag synes jeg ikke ligner en labrador. Overhovedet. De passer i hvert fald ikke på det billede af labradoren som jeg har. Derimod synes jeg, at de to labber som Dorte linkede til tidligere (maggie og broderen eller hvem han nu var ) og Maries Katla er rigtig fine labber. Ikke for tykke, ikke for tynde - og så ligner de labradorer :blink: Og jeg synes altså ikke at udseendet skal tages helt ud af ligningen, når man avler hunde. Egenskaber er også vigtige, men i min verden bør de to ting gå hånd i hånd - eller hvad man siger
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Men vil man ikke kunnr se det på en korthåret hund, hvis der er lopper? Altså, jeg ved det jo ikke, men Bobo har ikke så meget pels nederst på maven og på lårene og der kan jeg altid se hvis han er blevet bidt - og også finde nogen af "synderne." Så tænker bare, om man ikke ville have opdaget det, hvis det var lopper?
  3. Nå ja, det med at blive voksen afskriver nok også labben. Har i hvert fald mødt en del, der bliver ved med at være store legebørn størstedelen af deres liv
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg synes personligt ikke, at det er nogen dårlig ting, hvis dyrlægen gerne vil se en hund, der klør sig meget. Det kunne jo være allergi elle andet, der ikke skyldes lopper. Hvis der ikke er tegn på lopper, synes jeg ikke at det er nogen dårlig ide at rådføre sig med dyrlægen.
  5. Okay Jamen synes da dem du nævner kunne passe meget godt
  6. Er der en grund til, at du ikke vil have en golden igen?
  7. Det var det han hed!
  8. topic svarede på Therese's Vivi1 i Præsentér dig selv
    ja, det må være et skjult talent
  9. topic svarede på Therese's Vivi1 i Præsentér dig selv
    Ej, hvor sjovt... Sad lige og tænkte på dig den anden dag og at det godt nok var længe siden du havde været herinde meget pudsigt! Velkommen tilbage
  10. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det er vist mig, der skal lære at læse :stupid: Du havde jo skrevet det Men ja, det er en rigtig god ide Buddha
  11. Jeg synes det er dyrt at BARFE. Jeg undersøgte det for nyligt og jeg ville komme af med 400 kroner mere end nu. Elvis skal selvfølgelig ikke have så meget, så hvis I f.eks. køber 2 kilo kød hos en forhandler har I jo til laaaang tid Så måske er det ikke helt vildt dyrt for jer. Jeg fandt denne her beregner, som jeg vil tro, at man kan bruge som et udgangspunkt: http://hundeejere.dk/barf/foderplan.html Ellers har ham der Ian et-eller-andet jo skrevet en bog, som vist er meget populær og værd at kaste et blik i? Og du kan jo snakke med en forhandler, der sikkert gerne vil hjælpe dig med at lægge en plan. Men det er selvfølgelig altid godt med lidt baggrundsviden selv Mht. grønt så er der en del, der ikke mener, at hunde har brug for det overhovedet, nogle siger at cellevæggen skal smadres (eller sådan noget) for at hunde kan optage det og nogen giver det bare engang imellem uden at det rigtigt er en del af en madplan. Personligt ved jeg ikke hvad jeg mener, men hælder nok mest til nej-siden Dog tror jeg ikke at det skader overhovedet! Menneskemad skal Elvis selvfølgelig ikke have, men måske mente han hjemmelavet mad? Og ja, det er rigtigt nok, at jeg skrev sådan, men synes da du skal prøve det og hvis han så danner for meget mavesyre af det, kan du jo skifte foder igen :blink:
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Altså, hvis der ikke er tegn på lopper, ville jeg ikke bruge loppemiddel. Der er ikke rødme i huden eller tør hud eller sådan noget?
  13. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Ja, det var da en god ide at bruge et andet mærke til godbidder, så det ikke bliver så kedeligt. Nu får han jo både tørfoder som måltid og godbidder. Så hvis du kommer i tanke om hvad det tørfoder hedder, må du godt sige til Hvis hans mave kan holde til det, så er det nok det vi gør
  14. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nå, på den måde Jamen jeg har faktisk gjort sådan noget tidligere, hvor jeg kogte noget vand og opløste en bouillon terning deri eller en lille klat leverpostej. Men nu får han for det første ikke så meget mad i skålen mere - kun når han skal have olie og evt. tilskud - og han virker som om han meget vil spise på den her måde og han drikker også fint, så ekstra vand er ikke helt nødvendigt. Men måske til sommer
  15. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Ja, det må vi lige finde ud af
  16. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Det vil vi da gerne. Tak!
  17. Hm, så ved jeg ikke. Hvad gør han, når du siger nej?
  18. Jeg ville personligt overhovedet ikke være i nærheden af at tænke kastration, fordi hunden strinter. For mig er det klart et opdragelsesspørgsmål og at hunden skal lære at man ikke tisser indenfor. Har du prøvet at sige "nej" til ham, når han markerer indenfor og rose ham, når han gør det udenfor? Ikke skubbe eller noget - bare sige nej?
  19. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Han får også mad i hans foderbold, men har også en tendens til at skubbe den ind under sofaen eller andre steder, hvor han ikke kan få den fri, så hvis der ikke lige kan være nogen ved ham i stuen, så får han det i skålen Men udover det, så får han også fodersøg et par gange om ugen og får en del ved træning også
  20. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jamen, det kan da godt være, at hans krop bare skal vænne sig til en mindre mængde. Det havde jeg slet ikke overvejet, men selvfølgelig Hælder du vand blandet med kødsaft over maden eller misforstår jeg?
  21. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Jeg skar dem i små stykker Men det var egentligt meningen, at han skulle have det i stedet for hans tørfoder, hvis hab blev sulten midt på eftermiddagen... Sådan for at give en mæthedsfornemmelse uden at spise "rigtig mad." Men at rive dem kan jeg selvfølgelig godt prøve
  22. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nej, jeg har prøvet at give ham gulerødder, men det er ikke et hit. Han tygger på det et par gange og spytter det så ud, mens han næsten rynker på næsen Og tak for tippet. Jeg gør allerede det der med at veje maden af og have det stående fremme, så jeg lige kan tage noget, hvis jeg skal bruge det. Men det er en god ide, ja
  23. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Nå, men jeg synes vi har kørt en god stil de sidste par dage I går fik Bobo serveret morgenmad, aftensmad og blev tilbudt en oksestrube om eftermiddagen og en om aftenen. De er fedtfattige, mener der stod 1,2 % fedt, så det tør jeg godt give ham :blink: Senere om aftenen gik han i gang med et tørret tyggeben og tiggede overhovedet ikke. I dag fik han morgenmaden serveret som fodersøg, så han ikke bare stod ved en skål og åd, men var i bevægelse imens. Det er selvfølgelig ikke mange kalorier, han forbrænder ved det, men lidt har også ret - og så kommer man hjem med en dejlig træt hund Efter frokost var vi ude at løbe en lille tur. Ikke langt, for han er kun lige holdt op med at halte efter en skade i det ene forben og jeg skal ikke risikere noget Men jeg havde købt nogle løbesko, som jeg lige ville ud og prøve og tog ham bare med. Og igen; lidt har vel også ret. Da vi kom hjem, virkede han ret sulten. Han gik rastløs og ledte efter foder, slikkede i hans madskål og kastede med hans foderbold, så til sidst overgav jeg mig og gav ham lidt tørfoder i hans skål. Jeg havde besluttet mig for, at hvis han ikke ret hurtigt gik i gang med at spise, ville jeg fjerne det igen og først tilbyde ham igen i aften, hvor jeg før i tiden bare ville have ladet det stå. Men han spiste det og nu ligger han og snorker. Så det lagde vist lige bunden :5up: Hvis han gør det samme igen i morgen, vil jeg overveje at fordele hans mad i tre portioner, så han kan få lidt her til middag også. Jeg har i hvert fald ikke rygrad nok til at nægte ham mad en hel eftermiddag, når han tydeligvis er sulten. Men nu må vi se
  24. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Royal Canin virker ikke ret godt for ham. Og for at være helt ærlig, orker jeg faktisk ikke at skifte igen. Vi har prøvet en del forskelligt og jeg synes ikke, at han skal have ondt i maven hver gang jeg finder på at han skal have et nyt foder
  25. Efter at have læst kommentarerne herinde, turde jeg ikke se videoen. Får ondt i maven bare ved at læse om det Men fik da skrevet under!

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.