Alt der er opslået af Therese
-
Bobos slankekur
Jeg har ikke noget problem med at snakke om det, for det er da et ret interessant emne, hvorfor der er en stigende tendens til at hunde også bliver overvægtige. Jeg har bare mere lyst til at det skal være på et generelt plan og ikke specifikt møntet på os og at det ikke skal være i denne her tråd, for det var ikke lige hensigten med den
- Bobos slankekur
-
Bobos slankekur
Jeg havde egentligt ikke tænkt mig, at denne her tråd skulle ende i en debat og jeg har heller ikke rigtig lyst til at indgå i en debat, hvor mig og min hund er omdrejningspunktet, men... Ja, det er relevant for mig, at min hund bliver mæt. Han skal ikke sulte, fordi han skal tabe sig. Så derfor får han fedtfattige tyggeben, som han kan spise, hvis han er mere sulten efter han har fået hans mad. Og jeg "nurser" ham ikke til at spise. Som jeg skriver i mit sidste indlæg, så er jeg kommet til et punkt, hvor han enten må spise eller lade være. Håber du fik svar på dine spørgsmål Hvis du ikke gjorde og gerne debattere det mere, håber jeg det er okay at bede dig lave en anden tråd. Den her tråd er som sagt mest til vores fremskridt og hvordan det går med at få ham slanket
-
Bobos slankekur
Jeg har lige siddet og kigget på billeder fra den sommer, hvor jeg fik Bobo og bliver helt trist på hans vegne, fordi han var så flot slank dengang, inden han kom ud til os paphoveder, der gav ham alt for meget mad og alt for mange godbidder Så jeg har besluttet, at hans nytårsforsæt skal være at tabe sig Og jeg kommer til at overvåge ham, mens han spiser, for jeg ved, at min mor godt kan finde på at putte en klat leverpostej eller noget andet lækkert ovenpå maden, hvis han ikke rigtig vil spise. Og det er jo bare en virkelig dårlig vane! Han dør absolut ikke af at springe et måltid over. Faktisk vil det jo bare være godt for ham. Og han skal jo nok spise, hvis han er sulten nok - foderet kan han sagtens lide. Han er bare blevet vant til at skulle have et eller andet ovenpå og derfor gider han ikke altid spise. Så... Min plan er, at han må spise det mad han skal have og hvis han er mere sulten, må han spise nogle af alle hans tyggeben. Desuden har jeg en stor pose oksestruber til at ligge og en pose tørrede andehalse på vej og begge dele skulle være fedtfattige. Han er vild med oksestruberne, så sådan en kan han få, hvis han skal have lidt lækkert. Det er bedre end leverpostej Og så skulle han gerne snart komme til at se sådan her ud igen:
-
Gåture i løbetid.
Og jeg siger bare, at det i mine øjne er totalt unødvendigt at komme med kommentarer om hvorvidt folk skal snuses i røven, slikke på urin eller bides i øret, fordi man vælger at agere på en måde du ikke er enig i eller bruge en betegnelse, som du ikke ville have brugt. Eller hvad det nu er der får dig til at skrive sådan...?
-
Gåture i løbetid.
Det kan da ske for alle. Selvfølgelig behøver man ikke lige gå i en hundeskov, når tæven er i løbetid, men det kan jo også ske uden for hundeskoven. Om man vælger at kalde det leder, chef, førerhund eller hvad man nu kalder det, kan vel være lige meget. Bare man passer på sin hund :blink:
-
Gåture i løbetid.
Der står, at han går frem mod hunden og skælder ud. Så det er vel det han gør. Måske tager du det med førerhund lidt for bogstaveligt? Der bliver bare skrevet, at det ikke er unormalt, at førerhunde passer på deres tæver og det er da rigtigt nok. Det betyder vel ikke, at man skal opføre sig som en hund. Blot at man passer på sin hund i de situationer, hvor den ikke selv kan eller hvor det kan gå galt.
-
At bruge linjehunde til noget andet, end det de er lavet til...
Nu var det bare for at forklare, at man ikke behøver kaniner for at have en glad hund, der gerne vil løse opgaven :blink: Og ja, kragevinger på tørresnoren må kræve lidt tilvænning - måske især fra naboerne :hmm: Men okay, jeg er faktisk til dels enig. Jeg ville ikke selv gå ud og købe en jagtlab, hvis jeg ikke havde tænkt mig at bruge den til noget i den retning. Jeg synes bare ikke, at det er så ærgerligt, hvis de bliver brugt til andre ting. De egenskaber der gør dem til gode jagthunde er vel også det, der gør dem til gode familiehunde eller gode til andet hundesport. Ikke at jeg ikke godt kan forstå hvorfor man kan se det som et tab, hvis en hund efter rigtig gode forældre ikke bliver brugt til det den er avlet til, men ja... Jeg synes bare ikke, at det bør være helt vildt nødvendigt at bruge den til det. Og nu går vi vist bare lidt i ring, så...
-
Gåture i løbetid.
Nå, er vi ude i at latterliggøre hinanden nu? :hmm:
-
Gåture i løbetid.
Nå, jeg var ikke helt klar over, at vi diskuterede luftning i hundeskoven. Synes bare der blev skrevet, at PBC luftede hunde som normalt. Min fejl...
-
At bruge linjehunde til noget andet, end det de er lavet til...
Jeg er ret sikker på, at Bobo er fuldstændig ligeglad med, om han skal hente en dummy, en pind, en bold eller en kanin. Det fede for ham er at få lov til at hente noget og indtil videre har jeg ikke set nogen forskel - han er tændt på opgaven uanset hvad han bliver bedt om at hente. Faktisk er jeg ret sikker på, at han slet ikke ville tage en kanin i munden, da han aldrig har prøvet det før. Så det tror jeg vi holder os fra, men det kan da godt ske, at det skal have en chance en dag :blink: Til det andet, så mener jeg som sagt ikke, at man absolut skal bruge en hund til det, den er skabt til. Hvis man ikke er interesseret i jagt, så synes jeg ikke, at det er en nødvendighed at gå til det. På samme måde med andre hundesportsgrene. Jeg synes, at der bare herinde er mange gode eksempler på, at hunde sagtens kan trives, selvom de ikke bliver brugt til deres oprindelige formål. Behovene og kravene til hunde ændrer sig i takt med at arbejdsområder ændrer sig. Det synes jeg er helt naturligt. Der er f.eks. slet ikke nok får til at alle hyrdehunde i Danmark kan få en flok at hyrde på. Skulle man så lade være med at avle hyrdehunde eller hvad tænker du?
-
Gåture i løbetid.
Ej, jeg kan virkelig ikke se problemet i, at man jager hanhunde væk fra sin løbske tæve. Hvad skal man ellers gøre
-
At bruge linjehunde til noget andet, end det de er lavet til...
Jeg vil lige kommentere det her indlæg fra den anden tråd. Jeg er nemlig ikke ubetinget enig i, at man pr. definition kan sige, at en hund har et dårligt liv, fordi den ikke bliver brugt til dens oprindelige formål. Min hund gør ikke og hvis du kunne spørge ham, er jeg sikker på, at han ville sige, at han har et godt liv. Hans behov bliver bestemt ikke undertrykt, fordi han aldrig nogensinde har været med på jagt. Han får lov til at gå spor et par gange om ugen, han får lov til at bade, bære og apportere. Det er selvfølgelig ikke dyr han får lov til at bære og apportere, men det er vist også den eneste forskel. Hans personlighed og egenskaber er tydeligt beregnet til at komme med på jagt. Det vil altså også sige, at hvis jeg beslutter mig for at træne ham til jagt, så ville han sagtens kunne blive en fin jagthund. Så derfor tror jeg egentligt ikke, at man behøver være så bange for, at de egenskaber, som gør racerne helt specielle vil forsvinde, fordi de ikke blive brugt til det de nu er avlet til. Og det er egentligt også mit indtryk med en masse andre racer, at der bliver lagt vægt på, at egenskaberne skal bevares. Det er jo ofte dem, der gør hundene gode til andre ting end lige det de er avlet til. Og for at vende tilbage til labradoren, har rigtig mange avlshunde været på markprøver og lign., så opdrætterne avler jo ikke bare løs på alt.
-
Hej Hunde-Forum
Velkommen til Synes simpelthen Hovawart er så smuk en hund :banan:
-
fristelser....
Selvom den her tråd er hyggelig, så bliver jeg godt nok også lidt ked af nogle af de hundeskæbner Får lyst til at hente dem allesammen lige nu!
-
Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?
Okay, nu er jeg med - så se bort fra mit sidste indlæg Jeg må indrømme, at det er en vinkel jeg ikke lige har haft på det og du har da en pointe. Så det vil jeg tænke lidt over. Det er nu heller ikke fordi jeg har tænkt mig at købe en jagthund, medmindre jeg har en ide om at skulle træne markprøver , brugsprøver eller andet i den dur - og have en hund, der kan ligge i toppen. Jeg har bare set videoer med jagtlabber, der virkelig kunne flytte poterne og tænkte, at det ville være en kanon agilityhund.
-
Det farlige spørgsmål: Hvilke(n) race(r) vil du ALDRIG eje?
Kan du ikke prøve at forklare, hvordan jeg vil bidrage til at ødelægge racen ved at købe en jagtlab uden at bruge den til jagt? Er nemlig stadig ikke helt med
-
hvilken race vil du have, hvis du kun måtte vælge en?
Ja, jeg er altså også lidt nysgerrig på den race. Kan jo som udgangspunkt godt lide schæfere, men synes bare der er så meget bøvl med den race. Har i hvert fald hørt mange skrækhistorier! Så hvis man kan få en der minder en hel del om, ville det jo være perfekt
-
fristelser....
Og ja, det er på tide vi får lidt gang i denne her tråd igen
-
fristelser....
Jeg er blevet ret vild med lille Mollie. Hun ser simpelthen så kær ud http://www.dady.dk/Hunde-der-s%C3%B8get-nyt-hjem Og Mille, Mille og Freja :hjerte: https://www.ddaa.dk/dyreinternatet/hunde-til-nyt-hjem
-
hvilken race vil du have, hvis du kun måtte vælge en?
Yes, godt valg
-
Årgang 0 (2013)
Jeg tror bare Rakel er helt vildt klog. Det er resten af hendes familie jo også - tror hun har fået nogle kloge gener Og så tænker jeg, at hendes forældre har været efter hende med lektierne og generelt bare proppet en masse viden ind i hendes hoved. Da hun var yngre, kan jeg i hvert fald huske, at jeg tænkte, at hun blev pacet lidt og lød mega gammelklog. Hun brugte nogle ord og sagde nogle ting, som andre børn på hendes alder ikke anede hvad betød
-
Lære en hvalp at gå pænt.
Det er ikke helt rigtigt. Hunde kan sagtens trække, selvom de får nok motion - det er slet ikke så sort/hvidt. Hunde kan faktisk også trække, fordi de får for meget motion Og jeg vil vove at påstå, at hunde sagtens kan trække, fordi de stresser. Min gamle hund gjorde det som sagt og det var altså ikke fordi han ikke blev aktiveret og motioneret. Hvis jeg skulle sætte aktivitetsniveauet i vejret med ham, ville det bare have gjort situationen værre. Desuden bør man ikke cykle og gå kilometerlange ture med en hvalp, så det vil jeg nok fraråde.
-
Unghund, der ikke kan holde sig om natten
Det er rigtigt nok, at hunde ikke laver "nr. 2" så ofte, hvis de får et godt foder. Hvis de optager foderet godt, vil de skide mindre, fordi der netop ikke er så meget de skal af med igen. Det er bare meget forskelligt hvad et godt foder er. Det afhænger af den enkelte hund. Selvom mange hunde trives fint på et godt foder, vil der være nogle hunde, der ikke trives så godt, fordi de ikke optager det så godt som andre. Det kan der så være forskellige grunde til, men det jeg prøver at sige er egentligt bare, at det ikke lyder som om din hund trives så godt på det nye foder og jeg ville derfor skifte foder.
-
Lære en hvalp at gå pænt.
Okay, det er da dejligt, at det ikke er hele tiden Misforstod det åbenbart bare i første omgang - det skrevne ord er en svær en Men ja, der er jo nok ikke noget at sige til, at han er lidt forvirret, hvis der ikke rigtig er nogle, der har haft overskuddet til at opdrage ham og træne ham. Håber der kommer endnu mere ro på, når han lige falder til og bliver aktiveret lidt mere