Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Det ER en jungle. Der er så mange forskellige slags og jeg kan simpelthen ikke gennemskue forskellen på dem Så ja, man må nok bare prøve sig frem
  2. Jeg tror måske heller ikke lige, at jeg forstår hvad det er vi skal diskutere. Er det fordi du gerne vil have, at flere vælger udstillingslinjer Ascha? Eller hvad? Er lidt forvirret
  3. Hvilket kosttilskud endte du med at købe?
  4. Jeg har det som dig, Sitto. Jeg holder mig helst til en dyrlæge, fordi det nemlig er en tillidssag. Både Bobo og jeg skal være trygge ved dyrlægen. Ikke at jeg ikke kan kontakte en specialist på et bestemt område, men til "hverdagsbrug" vil jeg helst holde mig til den faste dyrlæge.
  5. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Nej, men vi er jo også enige Skrev netop, at man selvfølgelig skal se noget af landet og kulturen, når man nu er rejst til et andet land. Det ville jeg da også selv gerne Men jeg synes også, at der skal være plads til, at man kan bruge en dag på stranden eller i et badeland. Men okay, måske er det bare fordi jeg selv elsker at bade
  6. Til dels enig Hvalpefabrikker er selvfølgelig altid en dårlig ide, men jeg synes sagtens, at man kan købe en hund i udlandet. De fleste kennelklubber herhjemme samarbejder med klubber i andre lande og det vil derfor være muligt at finde en hund med stamtavle, der er godkendt ift. de bestemmelser der er i den klub, hvor man har valgt at købe sin hund. Det er lidt indviklet, men giver det mening?
  7. en besked i et emne svarede på Therese i TV / Film
    Så har jeg også fået det set. Og må erklære mig enig i, at Emma og familie er favoritten Dejlige, nede-på-jorden-mennesker :hjerte: Jeg har også lidt ondt af Stephanie og de andre. De har godt nok flyttet meget og oplevet mange svigt og omvæltninger Håber ikke det kommer til at påvirke dem for meget. Så er jeg stadig imponeret over Rakel. Hun virker sygt intelligent Dog er det lidt ærgerligt, hvis de aldrig får lov til at komme i badeland på deres ferier Jeg er med på at kulturen skal opleves, når man nu er i et andet land, men... Man skal også have lov til at være børn
  8. Det tror jeg da også man gør og hunden kan selvfølgelig sagtens trives hos en ejer, selvom denne ikke er jæger Det var mere det der med, at hvis man som opdrætter avlede hunde til jagt og var irriteret over mængden af hunde, der blev solgt som brugshunde til unge piger, der troede, at de kunne klare det hele med den her hund, så lod man vel bare være med det.
  9. Men ja, udover det har jeg heller ikke gode erfaringer med trækkende hunde og halsbånd - ikke kun kvælerhalsbånd, men i det hele taget. Ud af 4 hunde har de 2 af dem gået med halsbånd en stor del af deres liv og det er sjovt nok de eneste to, der døjer med halsen og gav sig til at hoste, hvis halsbåndet trykkede på deres hals. Tror aldrig jeg kommer til at bruge halsbånd igen, medmindre jeg er 100 % sikker på, at hunden går pænt i snor altid.
  10. Måske er det fordi jeg ikke har forstand på schæferhunde, men jeg synes han lyder som en stresset hund Hans adfærd lyder i hvert fald rigtig meget som min gamle hund, hvor alting også skulle foregå med 117 km/t og hvor det var helt umuligt at opretholde en kontakt til ham, fordi han skulle være med i alt. Hvis du har lyst, vil jeg gerne skrive lidt om hvad der virkede for os. Så du kan bare sige til, hvis du er interesseret. Gider nemlig ikke skrive en hel roman, hvis du ikke er interesseret - så doven er jeg
  11. Hvis man opdrætter jagthunde for at bruge dem til jagt, så sælger man dem vel kun til jægere og ikke til pigen med agility ambitionerne, tænker jeg. Men som udgangspunkt er der vel ikke noget i vejen for at købe den hund der egner sig til det man gerne vil.
  12. Ja, det afviser jeg bestemt ikke. Har da selv en derhjemme Men synes nu det virker som om der er stor forskel på ham og jagtlinjer.
  13. Jeg synes sgu heller ikke jagtlabber er ret kønne og ville nok ikke vælge en, men hvis jeg havde ambitioner indenfor hundesport og ville have en labrador, så var det klart den vej jeg ville kigge. Der er godt nok knald på nogen af dem
  14. Arh, men det er jo umuligt at vælge en race for resten af livet Der er jo så mange lækre hunde. Men hvis jeg skulle, og det ikke måtte være en labrador, ville jeg nok vælge en flot, ræverød golden :hjerte:
  15. Jeg har kun set Eragon og det gider jeg ikke rigtig igen. Som det bliver nævnt, slutter den på en træls måde, hvor det er tydeligt, at der skulle være lavet flere. Men altså... Selve filmen er ret god, synes jeg. Og man kan jo sagtens se den, hvis man bare er indstillet på en ret åben slutning
  16. Det er nok en ting man aldrig skal sige til en fyr under akten. "Din pikhud minder mig om en elegant, lækker hund."
  17. En anden hund, som jeg ikke kunne se mig selv sammen med er en pyrenæisk hyrdehund. Synes det er en lækker hund, men da jeg læste, at den som udgangspunkt er mistroisk overfor fremmed, blev jeg godt nok lidt usikker på den også Til gengæld synes jeg, pikhud eller ej , at en kinesisk hårløs er en elegant, lækker hund. Og så er det jo heldigt, at de også fås med hår på
  18. Ville iøvrigt godt kunne eje en schæfer, hvis de var ligesom dem vi mødte i hundeskoven i dag. Kæft, nogle lækre hunde!! De var slet ikke som de schæfere jeg plejer at møde, som stresser rundt uden at kunne finde ud af hvilket ben de skal stå på, mens de piver højlydt. Eller snapper og bider efter alt og alle - selv små hvalpe Ved godt, at det ofte har noget med ejeren at gøre, men puha... Hvor har jeg mange dårlige erfaringer Men de her var bare så rolige. De kom forsigtigt hen, hilste pænt og ordentligt (ingen stress eller noget) og futtede så tilbage til ejerne igen. Var meget imponeret over deres ro Måske det havde noget at gøre med at de var brugslinjer :hmm: Alle de andre jeg har mødt, som skaber sig helt tosset, har i hvert fald været udstillingslinjer.
  19. Nå, men for at få tråden tilbage på sporet, så tror jeg aldrig, at jeg kommer til at eje en ruhåret hund. Kan virkelig ikke lide at røre ved dem og for en person der elsker at ligge i ske og nusse hunden, så er det bare en dårlig kombination Blød pels, tak :5up:
  20. Gina, hold nu... Det er jo ikke personligt. Hvis nogen havde skrevet til dig direkte, at din chi var grim var det en anden snak, men det er helt generelt. Nogen kan bare ikke lide dem og sådan er det. Der er da også en del, der har skrevet, at de synes labradorer er kedelige og det skal de da have lov til at synes, selvom jeg ikke selv kan se det. Jeg synes selvfølgelig ikke, at min hund er kedelig og du synes selvfølgelig ikke, at din hund er grim - det vigtigste er jo også, at vi selv knuselsker vores hunde :blink: Så kan andres mening da være ligegyldig. Desuden er det jo ret generelt og ikke møntet på nogle bestemte hunde i den her tråd.
  21. Tillykke til Eddie Tissetrold :5up:
  22. Ja, trimmeracer har jeg også opgivet. Det lyder temmelig omfattende med alt det klipperi og jeg er ikke sikker på at jeg ville gide det i 12+ år - så hellere svinge støvsugeren et par gange om ugen. Det er lidt ærgerligt, for mange af racerne er jo skønne. Så hvis der en dag bliver lavet en pudel der fælder eller korthåret løwchen bliver godkendt, så er jeg frisk
  23. Jeg tænkte præcis det samme som det markerede, da jeg sendte indlægget. "Jaja, Therese, du kan lave alle de lister i verden som du orker - hvis du en dag støder ind i en hund, der har brug for et nyt hjem, kigger du sgu ikke på racen alligevel"
  24. Det er svært at svare på, for jeg har det med at ændre mening mht. sådan noget. Jeg har f.eks. aldrig forestillet mig, at jeg skulle have en labrador og nu kan jeg ikke se mig selv uden. Terrier skulle jeg heller ikke have, men min mors terrierblanding faldt jeg også pladask for. Rottweiler var absolut heller ikke noget for mig, men de er jo også ret skønne. Det er lige det der med når fordommene bliver modbevist :blink: Men der er selvfølgelig racer, som jeg har en ret god ide om at jeg aldrig kommer til at eje. Spidshunde - mange af dem er alt for selvstændige og jeg nyder at kunne gå løs med min hund. Men de er gudesmukke! Schæfere - mange af dem er skønne, men jeg kan ikke leve med en hund, der ikke kan bevæge sig naturligt Ja, i det hele taget racer der er skamavlet; mops, bulldogs, mastiffer. Og så er jeg alligevel lidt dobbeltmoralsk, for en cavalier vil jeg gerne have og det er jo ikke ligefrem en sund race, desværre. Og mynder er nok heller ikke lige mig. Eller chihuahua. Alt for lille til min smag

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.