Hop til indhold

Liste over foder og tilskud til hunde med led-, HD og gigtproblemer


Dorte
 Share

Recommended Posts

Vil anbefalde glucosamin til hunde med gigt problemer. Det er oftest lavet af knuste skaldyr og det hjælper med at vedligeholde ledbrusken. Dermed også sagt at det ikke virker fra den ene dag til den anden. Det optimale brug af det vil så nok være at forebygge slid og ledgigt ved at give det til hunden enten hele livet eller når den begynder at komme op i årene. Særligt store hunde har gavn af det.

Men med e hund der har fået slidgigt vil jeg nok forsøge at sætte den på det alligevel:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil anbefalde glucosamin til hunde med gigt problemer. Det er oftest lavet af knuste skaldyr og det hjælper med at vedligeholde ledbrusken. Dermed også sagt at det ikke virker fra den ene dag til den anden. Det optimale brug af det vil så nok være at forebygge slid og ledgigt ved at give det til hunden enten hele livet eller når den begynder at komme op i årene. Særligt store hunde har gavn af det.

Men med e hund der har fået slidgigt vil jeg nok forsøge at sætte den på det alligevel:)

 

De fleste af de tilskud, der er nævnt i tråden indeholder glucosamin i en eller anden form.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør vi skam også, men derfor kan man jo også lige så godt se om der er foder, der OGSÅ kan hjælpe:-D

 

Jeg er lige startet på Canosan (Canosan) til Luna. Den dyrlæge, der fjernede hendes tand for en måneds tid siden har haft masser af succes med det og her er sidste solstråle-historie:

 

"Ved flere lejligheder har det vist sig at Canosan - et glukosamin lignende tilskud sammen med Hill´s J/D fuldfoder , som indeholder glukosamin og chondroitin- virkes så fantastisk sammen at hunden ikke længere behøver at tage så stoe doser smertestillende.

 

Vi har i flere tilfælde haft stor succes med at sætte de gigtplagede hunde over på denne diæt.

 

Men Jeg vil gerne fremhæve Lupa, en 8 år gl labrador som igennem det meste af sit voksneliv har fortæret en større mængde smertestillende tabletter.......

 

Her er den skønne nyhed.......siden august 2012 har Lupa spist canosan for at se om det kunne have en gavnlig effekt på netop ham.

Han spiser j/d og har gjort det i et stykke tid allerede.

 

DET VIRKER OGSÅ PÅ LUPA :-) :-) :-)

 

Han er blevet en meget gladere hund og ejer har sat ham ned i HALV STYRKE på de smertestillende tabletter, som han har spist gennem de sidste 4 år.

 

 

Vi håber at han kan komme helt ud af "kemien" til januar, og glæder os til ejers tilbagemeldning først i 2013"

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg synes det er en kæmpe jungle, det her glucosamintilskud, jeg kan slet ikke finde ud af hvad jeg skal bruge.

Jeg har prøvet flydende Flex Vital, uden effekt. Og så er jeg sådan set gået lidt i stå. Men nu hvor Mingus er blevet lidt stiv i ryggen, skal jeg altså prøve noget. Det skal bare være uden alle mulige urter, for det duer ikke til hans sarte mave. Vi er lige skiftet til RC Hypoallergenic, og det fungerer super.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

Hopper lige i denne tråd uden rigtigt at have læst den, men den er kilometer lang og har ikke så meget tid lige pt :genert: Hvilket foder og tilskud vil I anbefale til en Duffy hund med PL?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopper lige i denne tråd uden rigtigt at have læst den, men den er kilometer lang og har ikke så meget tid lige pt :genert: Hvilket foder og tilskud vil I anbefale til en Duffy hund med PL?

Inspireret af det Janni skrev følger jeg også lige med :-)

 

Selv kan jeg anbefale dig at give Duffy tilskud til led/sener gennem olie (jeg bruger fiskeolie baseret på torsk) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hopper lige i denne tråd uden rigtigt at have læst den, men den er kilometer lang og har ikke så meget tid lige pt :genert: Hvilket foder og tilskud vil I anbefale til en Duffy hund med PL?

 

Jeg kan ikke lige huske præcist hvad vi fandt frem til (om vi overhovedet fandt et foder :hmm:) men dyrlægen anbefalede noget olie, mener vi endte med lakseolie fra Olivers.. Og så er det noget med grønlæbet musling (som vidst fås både som tilskud og i foder..)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack
Hopper lige i denne tråd uden rigtigt at have læst den, men den er kilometer lang og har ikke så meget tid lige pt :genert: Hvilket foder og tilskud vil I anbefale til en Duffy hund med PL?

 

Et almindelig lødigt foder uden for mange "tunge" ting som korn - et fiskeolie produkt (jeg bruger Grizzly lakseolien) tilskud af Luposan gelenk eller Canosan

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 weeks later...
Gæst HundeMor

Hej alle sammen!

Vi bruger også lakseolie, og er kommet igang med at bruge fodertilskud fra SvenskaDjurApoteket.Jeg kan kun anbefale disse produkter især MSM som vi har kombineret med deres Grønlæbet Musling. Dette har hjulpet os meget! Håber det kan hjælpe andre :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Hiver lige denne tråd frem igen. Jeg er på udkig efter et tilskud til Buster, ikke fordi han har led- eller gigtproblemer men for at forebygge og lindre aldersrelaterede problemer. Har kigget på Matrix samt SDA Senior, men er lidt i tvivl om der er den store forskel i produkterne, udover prisen (afhænger selvfølgelig også af dosis). Umiddelbart ser SDA Senior ud til at have lidt flere ingredienser, være lidt mere komplekst i indhold, men har det den store effekt?

 

Matrix:

Indholdsstoffer: HA (hyaluronsyre), muslingekstraktmel, MSM(methylsulfonmethan), chondroitinsulfat, boswellin, dextrose og aroma.

 

Spcifikation pr. kg. : muslingekstraktmel: 300 g. MSN :400 gr., chondronitinsulfat :133 gr., boswellin: 133 gr. , HA :10 gr.

 

SDA Senior:

 

Ingredienser:

Glukosaminsulfat 2kcl, Metylsulfonylmetan, Kondroitinsulfat, frystorkat pulver fra Grønlæbet musling, Spirulina alger, L-arginin, Kalciumakorbat (C-vitamin), Mangan.

 

Glukosamin 400 mg

MSM 400 mg

Grønlæbet musling 250 mg

Spirulina 150 mg

Kondroitin 100 mg

L-arginin 50 mg

C-vitamin 50 mg

Mangan 11 mg

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...

jeg faldt over denne tråd og må sige der er mange rigtige gode råd m.m. Jeg har jo ligesom mange andre prøvet en del :-)

 

Andy har jo haft skinne på hele sit ene forben " helt op til albuen to gange siden Januar ", så det kræver jo noget at få det rettet op og gjort stærkt igen.

Schæfer Bassen har jo alder og sin races bagkrop og efter påske i år gik det ned af bakke med ham :-(. - Han har været på Hill´s Prescription Diet Canine j/d Joint care som jo er rigtig godt, men han gider ikke spise det og så får Basse en del skæl i pelsen.

 

Nu får de begge to Royal Canin Mobility C2P+ og så tilskud af Canasan fodertilskud.

Jeg kan se en bedring på begge hunde så tak for råd og tips i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna får et nyt tilskud. Flexadin Advanced. Det er en pille, i samme konsistens som Bravecto. Hun får den hver morgen, som "rense munden"godbid efter hun har fået sit propaline (inkontinensmedicin). Det har givet hende helt nyt liv. Samtidig er jeg så ved at skifte hende over fra Hills J/D til Orijen 6 fish. Dette er efter anbefaling fra kiropraktoren, der mener, at det helt klart er meget bedre (det er det også rent indholdsmæssigt). Hun får en helt fantastisk pels af det. Og heldigvis ser det ud til at maven også kan tåle det.

 

Men ellers får hun intet andet tilskud end Flexadin Advanced. Ingen smertestillende. Massage ca hver 3. uge. Også massøren kunne mærke forskel på Luna, efter vi begyndte på Flexadin. Så det er fedt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 years later...

Altså, en reklame for en hundebutik kan jeg så forstå. Men jeg forstår virkelig ikke, at de der reklamer om alt muligt mellem himmel og jord, der intet har med hunde at gøre, kan få lov at blive stående. Hvorfor bliver de ikke slettet? Er det mon fordi de ikke bliver set eller? 

Uanset hvad er det skide ærgerligt, for det sender da et rigtig træls signal og virker ikke som en særlig seriøs side. 

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...