Hop til indhold

Hvor ofte kommer jeres hund(e) i bad?


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Liva kommer sjældent i bad. Hun er heldigvis udstyret med en selvrensende pels, så selv mudder ender med at drysse af igen af sig selv.

 

Det er kun hvis hun har rullet sig i lort eller et dødt dyr, at hun kommer i bad.

 

Børstet bliver hun når fældeperioden sætter ind. Så kommer jeg med furminatoren. :mrgreen: Kløer bliver gået igennem, men hun slider dem heldigvis meget selv, så det er sjældent, at jeg bliver nødt til at klippe.

 

Jeg har tit undret mig, når jeg har set hundeprogrammer fra USA, hvor der bliver nævnt, at alle hunde skal vaskes tit. Herhjemme er anbefalingen, at man vasker så sjældent som muligt, da man går ind og piller ved pelsens naturlige olieforhold m.v.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 117
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Miss_menelli

Kaia kommer ret ofte under bruseren - En eller to gange i måneden ca.

Men det er fordi hun er verdensmester i at finde ulækre ting at rulle sig i.

Det er helt vildt som hun kan få mudret sig ind i alt muligt :mrgreen:

 

Og da pigebarnet gerne vil være meget tæt på os og putte helt oppe i hovedet på os, så kræver det en del shampo og balsam at få hende til at lugte nogen lunde normalt igen :engel:

 

Bamse kommer derimod sjældent i bad.

 

Jeg er så heldig, at hans pels er næsten selvrensende og i sommer halvåret så er alt mudder og snavs faktisk væk inden vi kommer hjem fra gåture.

 

Men i fælde-perioden vasker jeg ham en gang imellem for nemmere at kunne børste underulden ud.

Ellers plejer de også at klare sig med de badeture de selv tager i søerne - Og så bliver de lige spulet igennem for at fjerne evt. klamt vand fra pelsen når vi kommer hjem.

 

Men når mien hvide hunde på mystisk vis er blevet mere sorte end hvide, så er en selvrensende pels ikke nok og så vanker der altså bad:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vasker, føner, klipper osv selv alle hundene..

1-2 gange om ugen..Løveren 1 gang, robotstøvsugeren 2 gange..Det er virkelig et kræ som kommer til at stinke hurtigt :roll:

 

Går cleo under løve- eller robot-kategorien?:slem:

 

Her om vinteren har det været 1 gang pr mdr plus de ekstra vasken bagtil, hvis hun har haft spladdermave.

 

Hun elsker badet og hopper selv ind i brusekabinen, når jeg finder champoo frem:lun: Hårtørren bagefter er også ret hyggeligt :lun:

 

men hun er en "ruller", så jeg kunne godt forestille mig at det blir hyppigere i sommerhalvåret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Troglodyt

Min løwchen bliver børstet næsten hver dag for tiden, og efterhånden er det blevet til en hyggetid, hvilket det bestemt ikke var til at begynde med - især ikke poterne.

 

I bad tror jeg hun kommer ca hver 14 dag. Og hun vil rigtig gerne føntørres bagefter - så bliver man nemlig så dejlig varm!

 

Jeg forsøger også at trimme hende selv, men mangler min bedre halvdel til at hjælpe mig. Så den ender ofte med at en jeg kender trimmer hende for mig.

 

Hmmm.... men jeg kan huske den hund vi havde, da jeg var teenager, en golden retriever blanding. Hun kom kun i bad, hvis hun havde rullet sig i noget ..... Og hun kunne bestemt ikke lide det. Og slet ikke duften af ren hund ...... Så det var bare ud igen og rulle sig i noget, der lugtede, hvis muligt ENDNU VÆRRE.:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla bliver børstet hver dag med karte eller furminator og efterfølgende støvsuget.

Hun bliver vasket 1 gang om ugen og føntørret. Og så får hun sit bone-dryer dækken på og bliver puttet med en varmedunk. :mrgreen:

 

Lige nu får hun vasket undervognen hver dag, da hun er i løbetid.

 

Det er ikke pga rengøringsvanvid men pga allergi. :???: Men heldigvis trives hendes pels og hud fint med det.

 

:?:Jeg har bare en alm føntørrer, men kunne virkelig godt tænke mig at vide om det var værd at købe en prof hårtørrer. Går det hurtigere? Er den tung at manøvrere med? (Jeg får lynhurtigt myoser :rolleyes:)

 

:?:Hvad med shampoo - er det bedst at skrifte mellem et par stykker? Vi er rigtig glade for B&B Jojoba shampoo. Kan I ellers annbefale en MILD én?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bassil har prøvet bad med sæbe to gange - første gang sidste sommer i haven og anden gang for en måneds tid siden i brusekabinen.

 

Det kan ikke anbefales, når hunden ikke kan lide det! :stupid:

 

Derudover er han kun blevet spulet lidt når han har rullet sig i noget.

 

Ellers bader han næsten dagligt i Øresund (så gør vand jo ikke noget vel..) :slem:

 

Men lørdag skal vi i hundesvømmehal, hvor han jo altså skal skylles inden han (måske) kommer i vandet.

 

Men det bliver da sjovt - vi er 4-5 stykker, der skal prøve det for første gang med vores hunde.. :-D

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de har rullet sig i noget meget ildelugtende, kommer de i bad, hvilket er yderst sjældent, så ikke engang et bad om året, kan jeg "prale" af, at jeg giver mine.

Nu har jeg jo så lige fået en hanhund af trimmerace, så der bliver badet min. 1 gang om måneden, og nu her hvor der skal udstilles tit, bliver det oftere.

Mine drenter har den mest fantastiske pels, det virker som om at de er imprægneret, så selvom de er møgmudrede når de kommer ind, er det bare en ½ time på et lunt bryggers gulv, så er deres pels fin og lækker igen.

Og ingen af dem lugter "af hund".

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Hector har også en dejlig selvrensende pels og jeg tror ikke han kommer til at skulle i bad ret mange gange.

Men vi er dog blevet nødt til det en enkelt gang, hvor han legede med en anden hanhund, som stoppede op og lettede ben- imens hector kom fræsende gennem tissestrålen. Han havde sådan en fin gul klistret stribe hele vejen fra venstre øre ned over hals, ryg og ud til halespidsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hector har også en dejlig selvrensende pels og jeg tror ikke han kommer til at skulle i bad ret mange gange.

Men vi er dog blevet nødt til det en enkelt gang, hvor han legede med en anden hanhund, som stoppede op og lettede ben- imens hector kom fræsende gennem tissestrålen. Han havde sådan en fin gul klistret stribe hele vejen fra venstre øre ned over hals, ryg og ud til halespidsen.

 

Men er det ikke noget, der er godt at vænne ham til som hvalp? Jeg vaskede Smilla rigtig meget i starten (og føntørrede). Det fik jeg så også brug for senere.... :???: Men måske ville hun have blevet lige så god til at bade, selv om ikke havde været tilvænnet som hvalp. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko kommer i bad, når han er helt fuld af mudder.. når han har løbet rundt på gylle-marker eller når han lugter af hund (det er ikke så tit)..

 

Han synes ikke det er sjovt, men det er blevet bedre med tiden..

 

Han var i bad en gang hos kennel... og her er billede af første gang han var i bad hos mig, som 8 ugers hvalp. Han lugtede af tis :badr:

 

Pajko%20048.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine kommer i bad ca. hver tredje uge. Og selvfølgelig dagen før en udstilling. Men indtil videre har jeg bare trukket tiden ud, så det kom til at passe med dagen før udstilling.

 

Men hvis jeg ikke har dækken på Dexter, når vi går tur, så overp*sser han hele sin undervogn. Så udover at dækkener holder ham varm og tør, så holder de også hans pels tæt til kroppen, så det ikke hænger ned og er i tissestråleområde. Og så er det altså lettere at vaske et dækken, end en hel hund.

Hvis han ikke har dækkener på, på gåture, så hedder det i bad i hvert fald hver 14. dag.

 

Men nøj, Dexter kan se helt selvlysende gul ud under maven i snevejr og lugte(!!!), når det er ved at være tid til et bad:genert:

 

Løver ligner også rotter, når de er våde:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Btw.. Så ser Dexter altid ud som om at han er fuld af selvmedlidenhed, når han er i bad, men han finder sig pænt i det hele.:genert:

 

Boris ligner desværre lidt en, som tror jeg er ved at drukne ham. Men vi er ved at arbejde på, at han tager det mere roligt og der er blevet lidt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kleo bliver 7 år nu i april, hun har været i bad 1 gang i sit liv, Alfen som bliver 2 i juni har aldrig været i bad, men hun må nok snart til det:) hun har nemlig opholdt sig under traktoren og den har lækket olie øv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jessie kommer i bad dagen inden hver udstilling, så i sæsonen er det vel 2-3 gange om måneden.

 

Mollie kommer i bad, hvis hun har rullet sig i et eller andet ildelugtende.... Jeg tror det er flere år, siden Mollie har været i bad - jeg hader at bade hende og hun hader at komme i bad, så er vi er blevet enige om, at hun tisser på ting hun vil rulle sig i og så slipper hun for at komme i bad :mrgreen:

 

Rosie kom i bad et par gange om måneden på grund af hendes allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

1-2 gange årligt - min hund ligner meget ofte Kaia, og det er altså ikke det hele der falder af, af sig selv. Eller, meget gør, men han bliver sådan grumset beskidt, han er altså også et lille møge-sig-øre. Jeg eeeeelsker at frisere og blowe og dulle den stakkels hund, hunden hader det meste af processen, men det går da fremad :5up: Han glæder sig til at vi får en hund mere, så tror han at jeg kun vil dulle ham halvt så meget, han skulle bare vide :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine kommer i bad hvis jeg synes de er for beskidte...

 

Min gamle coton kom i bad jævnligt, indtil jeg besluttede mig for at holde hende kortklippet - hverken hun eller jeg syntes det der pelspleje var en hit. Efter den beslutning kom hun meget sjældent i bad, hendes pels holdt sig faktisk forbløffende ren og hvid af sig selv.

 

Frostie har en hudsygdom, og kommer derfor kun i bad hvis hun absolut trænger til det. Hun elsker at rulle sig i klamme ting, så det sker indimellem, selv om det oftest kan klares med pletvask.

 

Iso har ikke været i bad ret mange gange, og jeg har heller ikke i sinde at bade hende hvis ikke hun er beskidt, eller hvis hun skal udstilles på et tidspunkt.

 

Meeeen, jeg har nu altid badet og føntørret mine hunde som hvalpe, sådan lidt jævnligt, for at lære dem det fra start af... Jeg synes nemlig at det er en god ting, at de kan bades uden at gå i panik. For panik er jo ikke liiige hvad man trænger til, når man står med en hund der er smurt ind i l**t eller andet lækkert..! :shock: :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Mine kommer i bad ca. hver tredje uge. Og selvfølgelig dagen før en udstilling. Men indtil videre har jeg bare trukket tiden ud, så det kom til at passe med dagen før udstilling.

 

Men hvis jeg ikke har dækken på Dexter, når vi går tur, så overp*sser han hele sin undervogn. Så udover at dækkener holder ham varm og tør, så holder de også hans pels tæt til kroppen, så det ikke hænger ned og er i tissestråleområde. Og så er det altså lettere at vaske et dækken, end en hel hund.

Hvis han ikke har dækkener på, på gåture, så hedder det i bad i hvert fald hver 14. dag.

 

Men nøj, Dexter kan se helt selvlysende gul ud under maven i snevejr og lugte(!!!), når det er ved at være tid til et bad:genert:

 

Løver ligner også rotter, når de er våde:mrgreen:

 

Sikke dygtig du er til at ordne dem. Det er ihvertfald de flotteste 'rotter' jeg nogensinde har set:blink::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Mine kommer i bad hvis jeg synes de er for beskidte...

 

Min gamle coton kom i bad jævnligt, indtil jeg besluttede mig for at holde hende kortklippet - hverken hun eller jeg syntes det der pelspleje var en hit. Efter den beslutning kom hun meget sjældent i bad, hendes pels holdt sig faktisk forbløffende ren og hvid af sig selv.

 

Frostie har en hudsygdom, og kommer derfor kun i bad hvis hun absolut trænger til det. Hun elsker at rulle sig i klamme ting, så det sker indimellem, selv om det oftest kan klares med pletvask.

 

Iso har ikke været i bad ret mange gange, og jeg har heller ikke i sinde at bade hende hvis ikke hun er beskidt, eller hvis hun skal udstilles på et tidspunkt.

 

Meeeen, jeg har nu altid badet og føntørret mine hunde som hvalpe, sådan lidt jævnligt, for at lære dem det fra start af... Jeg synes nemlig at det er en god ting, at de kan bades uden at gå i panik. For panik er jo ikke liiige hvad man trænger til, når man står med en hund der er smurt ind i l**t eller andet lækkert..! :shock: :5up:

 

Lige praecist:5up:. Tror mange goer sig selv en bjoernetjeneste ved at undgaa at bade sin hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke dygtig du er til at ordne dem. Det er ihvertfald de flotteste 'rotter' jeg nogensinde har set:blink::lun:

 

Tak:-)

Men trimningen er nu min søde opdrætter der sørger for (kennel-lowchen). Jeg skal have lært det af hende engang. Men det er ikke helt blevet til noget endnu..:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Pajko kommer i bad, når han er helt fuld af mudder.. når han har løbet rundt på gylle-marker eller når han lugter af hund (det er ikke så tit)..

 

Han synes ikke det er sjovt, men det er blevet bedre med tiden..

 

Han var i bad en gang hos kennel... og her er billede af første gang han var i bad hos mig, som 8 ugers hvalp. Han lugtede af tis :badr:

 

Pajko%20048.jpg

 

ahhh. der er da ikke noget mere laekkert end en ny vasket vovse:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...