Hop til indhold

Hvor tit?

Gæst Tom-Mie
 Share

Recommended Posts

Gæst Tom-Mie

Hvor tit giver i jeres hunde et bad?

Tænkte bare for der er mange delte meninger om at de ikke må bades særlig tit, deres pels har ikke godt af det og bla, bla, bla.. Så kunne bare godt tænke mig at vide hvor tit i giver jeres hunde et bad? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke svømmer hver anden dag...:mrgreen:

HVIS hun ruller sig i rævelort, så ryger hun under bruseren når vi kommer hjem. Uanset om hun har været ude og svømme for nyligt.

Hunde skal vel skylles hvis de stinker.

Hvornår man synes de gør det, er vel et spørgsmål om hvor følsom en næse man har.. Ikke om hvor sart en hundepels er.

Der findes jo glimrende milde UPAFUMEREDE hundeshampooer til alle typer pels. Så man behøver jo ikke bruge opvaskesæbe. ;-)

---Men det er år siden, jeg har brugt shampoo eller anden sæbe til Silke. Vand er nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Med mine bordere har jeg mest brugt den Dorte også skriver om - lad det tørre og drysse af (eller børste ud). Ellers er de kun blevet vasket (evt. kun pletvasket) hvis de er synligt beskidte, har haft dårlig mave, rullet sig i noget klamt etc.. Iso på knap 2 år er lige kommet rigtig i bad (hele kroppen) for første gang her i forgårs.

Men min coton kom i bad en hel del oftere. Ellers var hendes pels ikke til at holde. Alm. muddersnavs lod jeg også bare tørre og drysse, og hendes pels holdt sig faktisk ok hvid og ren af sig selv. Men hun kom regelmæssigt i bad, uanset om hun var synligt beskidt eller ej, for at underlette pelsplejen og ikke filtre helt sammen. Til hende brugte jeg også en del pelsplejemidler (balsam, udredningsspray m.m.), hvilket jeg ikke har gjort med BC'erne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når de har rullet sig i lort eller gylle, kommer de i bad.

På billedet har Liva "hygget" sig i en ny-gyllet mark

dorte-albums-liva-iii-picture20506-dsc00043.jpg

Kæææft hun stank bagefter.

Hvis hun "bare" er mudret, får det lov til at tørre og drysse af.

Jeg er med på Dorthes vogn... Bad sker hvis man har rullet sig i klamhed. Fx den dag hun havde hygget sig i resterne af elefantmøddingen efetr cirkus havde været i byen :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo 6 hunde og de 5 semilanghårede. De ældste kommer sjælden i bad , men den yngste relativ tit.

Her kommer hvorfor: Og det er Freddy i sine værste stunder.

1ste billede efter almindelig havearbjde.

Andet efter en svømmetur efter ænder i lokal regnvandsresoir fyldt med mudder.

3 de billede fra igår: bare et mudderbad i en grøft.

Normalt lader jeg ham tørre,og lader det drysse af og skifter så sengetøj dagen efter, men nogengange må han altså i blød i badekarret og godt med champoo. Hans mor Debbie er også et svin.

juli 2011 015.jpg

juli 2011 032.jpg

juli 2011 075.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Hugo har boet her 3 mdr og ikke været i bad endnu:hmm:

De gamle ejere har fortalt, at de var flere om at slæbe ham ud og fastholde ham imens han skreg... Så jeg håber det kan vente lidt endnu:-)

Herhjemme skal man nemlig selv træde derud og bestemt ikke skrige imens... Men det er nu dejligt, at de fortalte det, for så ved jeg, hvad jeg er oppe imod af fejlindlæring

Han er "med" mig i bad - på den måde, at jeg har taget ham med ud i baderummet, når jeg bader. I starten sad han helt henne i bagerste hjørne. Nu sover han i sin kurv - så træningen er startet - han ved det bare ikk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo 6 hunde og de 5 semilanghårede. De ældste kommer sjælden i bad , men den yngste relativ tit.

Normalt lader jeg ham tørre,og lader det drysse af og skifter så sengetøj dagen efter, men nogengange må han altså i blød i badekarret og godt med champoo. Hans mor Debbie er også et svin.

Hahhaha herlige fotos! (og det kan jeg jo let sige:-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Nurj, hvor ser han bare skøn ud!!! Beskidt - men skøn! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlige billeder, Ulla :lol:

Jeg bliver pludselig glad for min lille "gris" som jeg troede var slem, men det kan jeg da godt se at han ikke er :klap:

Chinook har været i bad to gange i de 2 mdr vi har haft ham. 1. gang fordi hans pels var så fedtet - af hvad ved jeg ikke og 2. gang fordi han var pladdervåd og møjbeskidt......

Ellers holder jeg mig til at bade Chinook, når der er brug for det, som efter en tur som Ullas vapser :engel: eller hvis han ruller sig i noget klamt.... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst wheaten terrier

Ulla sikke nogle herlige billeder og skønne udtryk i øjnene.

Jeg har en Wheaten terrier som har den helt fantastiske evne ikke at være en fældehund :banan:. Han skal klippes ca hver 3. måned.

Det udløser til Hemi's ærgelse et bad hver 3-4 uge. Uden disse jævnlige bade, ville han ende med at hade mig når han skal børstes igennem. Beskidt og fedtet pels er nemlig her ensbetydende med filter.

Så her børster vi altså hverdag og bader som ovennævnt.

Der er nu intet som en nyvasket wheaten :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Aldrig...eller dvs. Victoria fik et tidligere i år, fordi hun rullede sig i en af de latterlige nabo-kattes lort...:badr:

Pablo elsker en tur i åen eller ved stranden...men pt. synes jeg åen ser klam ud...så han har ikke været i længe...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tro det eller lad være, men Freddy skal holdes i snor hvis jeg ikke gider ordne pels på ham.Hvis det tisser ned, lægger han sig i rendestenens vand, . Det lader sig gøre, fordi jeg jo skal 6 hunde i snor.

Det er helt utrolig svært at få ham 100 % ren til en udstilling.

Og jeg har haft hunde før, der var nogle værre svin, men Freddy Fræk her slår dem alle. Han er 1 1/2 år nu.

Når jeg møder andre hundeejerer på den lokale mark eller andre steder, så skriger de af grin, nu igen???, hvordan kan det lade sig gøre.???

Jeg aner det ikke, han er selvfølgelig løs og leger med de andre der kommer rimeligt rene tilbage til mig.

Men Freddy har bare næse for svineri ala hans mor.Ejeren af hans far påstår, det ikke kommer fra ham, han er rimelig renlig.Så nu er morfar , der godt nok er død, under mistanke for arvelig svineri. Han var ellers en superlækker hund og tillige også agilitychampion.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg elsker rene hunde :lun:

Så selv om mine basenjier er helt korthårede og aldrig lugter af hund, så bliver de badet ca en gang om måneden + det løse ved siden af, hvis de har rullet sig i noget klamt ;-)

Jeg er jo også så tosset, at jeg bader hundene, hvis de skal til rally stævner - selv hvis de er med som heppekor :blink:, og også hvis de skal til behandling... :blink:

Kort sagt... jeg kan bare godt li', når de er rene.

Den ældste, Mille, har en del allergi, så hun begynder at klø sig mere og mere, hvis jeg ikke overholder badetiden ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites