Hop til indhold

Ikke også det... Knude


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Jeg fandt en knude på Møffe i mandags :???:

 

Er pisse bekymret og Møffe topper det hele op med at præstere at have madlede i dag (hele dagen)... Jojo,han spiser da... Men langt fra entusiastisk, her til aften var min mor nød til at håndfodre ham, førend han fandt lysten (og jeg plejer altså at kunne træne ham med tørkosten på gåturene)... Og han forsøge at kaste op.

 

Jeg havde ellers bestilt en tid inde på Landbohøjskolen/KVL/Institut for minde husdyr/Universitetshospitalet for familiedyr ved Lise Nielsen, der står for kræftprojektet hos berner sennen... Men det er først på tirsdag og kun til forundersøgelse og jeg er ikke sikker på, at jeg tør vente så længe... Jeg aner intet om kræft, hvor hurtigt det spreder sig eller noget som helst... Men for helvede altså...

 

Jeg kan formodentligt få Møffe ind hos min egen dyreklinik på fredag og har Møffe stadig madlede i morgen, så tager vi afsted der, men spørgsmålet er, om de kan operere ham den dag... Det håber jeg virkelig, at de kan, hvis det er nødvendigt (jeg håber inderligt, at det bare er en kombination af fedtknude og harmløs virus! :x:)...

 

Argh, for helvede, hvor måtte Møffe godt snart bare være en sund og rask hund, altså :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Afganskmynde

fedtknuder er SAA alm. som mon ikke det bare er disse irriterende tingelster. Nemo, vores cocker, fik en og den groede saa paa str. med en ti krone. Ikke noget saerligt andet end et rent kosmetisk sporgsmaal erklarede dyrlaegen, men vaek ville jeg ha' den. Alt hvad der hedder knude gor mig ogsaa utilpas.

Link til indlæg
Del på andre sites

Håber virkelig også på noget ala fedtknude eller talg eller hvad end der ikke er nederen :???:

 

Jeg tror ikke på talgknude, dertil er den for stor.. Har set flere, da jeg var i praktik på klinikken og de var ikke nær så store :-/

 

fedtknuder er SAA alm. som mon ikke det bare er disse irriterende tingelster. Nemo, vores cocker, fik en og den groede saa paa str. med en ti krone. Ikke noget saerligt andet end et rent kosmetisk sporgsmaal erklarede dyrlaegen, men vaek ville jeg ha' den. Alt hvad der hedder knude gor mig ogsaa utilpas.

 

Jaa, men de skulle primært være almindelig for ældre hunde så vidt jeg ved og Møffe er stadig stort set ikke andet end en stor hvalp.. Han er næsten færdigudviklet, men ikke helt endnu.

 

Men jeg håber sq, at det bare er en fedtknude...

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Jeg håber, at det ikke er noget alvorligt. Madleden kan godt skyldes noget af det kennelhoste, der er i omløb? Hvor sidder knuden?

 

Han blev vaccineret mod kennelhoste for nogle uger siden og har aldrig haft kennelhoste før - og hoster heller ikke. Så jeg har min tvivl? Selvom vaccineret måske kan have givet noget...

 

Knuden sidder for enden af ribbenene, et kort stykke fra rygraden. Den er svær at "tage fat om", men sidder umiddelbart kun fast i huden, da den både kan sidde på rygradden, lidt under rygraden og et godt stykke under rygradden, alt efter om Møffe står op eller ligger ned og hvordan han ligger. Det regner jeg med, at egentlig i og for sig er positivt - så har den vel ikke fat i det neden under. Men har ingen forstand på det :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Akita fik en fedtknude da hun var ret ung, ca 4-5 år? Den var på størrelse med en 20'er, og fulgte hende som en ven resten af hendes dage. Sally havde en lille knude på ryggen, nogenlunde hvor du beskriver. Kan ikke huske hvad dyrlægen kaldte den, men det var ikke kræft og ikke en fedt/talgknude Den blev fjernet da hun blev steriliseret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du får også en bunke krydsede fingre herfra.

 

Min gamle gæve tøs fik også en talgknude i en ret ung alder. Omkring to tror jeg? Den var meget lille til at starte med (husker ikke hvor fast den var). Den kunne ofte tømmes, men blev ved med at komme igen. Og blev også større med tiden.

 

Fik den fjernet den da hun blev steriliseret for tre år siden. Har ikke set noget til den siden.

 

Håber det kan være noget lignende der er gældende for Møffe dyret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke få en akuttid på KVL og evt til en udtagning til biopsi.

 

Snakkede med dem i tirsdags og eneste grund til, at jeg ville bruge KVL var, at Lise Nielsen er der og hende ville jeg jo gerne have ind over. Og så var det først muligt på tirsdag - og ikke engang muligt med operation der. Så det bliver min normale klinik, der må kigge på Møffe, hvis det skal ske før.

 

Har lige gået en god time med Møffe, han er sprængfyldt med energi, heldigvis. Tror vi sammenlagt har løbet lidt over en kilometer - vi har jo fået besked på at løbetræne - og han har bare været happy-go-happy (og ikke noget der bare mindede om træthed i det opererede ben :banan:). Mad gad han til gengæld overhovedet ikke på turen, men spiser nu veltilfreds et madsøg ude i haven - skøre kræ, altså. Må lige se, hvordan det står til i morgen og tage den derfra. Måske han bare er blevet tilpas sulten nu, oven på opkast og lang tur und alles.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. knuden: Jeg kender nogen som havde en hund med en KÆMPE knude på siden af halsen og jeg mener virkelig KÆMPE :shock: Det så helt abnormt ud! Den havde den i mange år (jeg ved ikke hvad det var, men kræft var det ikke). Så der er altså flere muligheder for knuder og gevækster end kræft :ae: Jeg ved godt at bernere er disponeret for kræft, men for fanden, han er jo kun en stor hvalp, så fa'en heller vel? :ae:

 

Skulle det vise sig at der skal tages en biopsi, så ville jeg forlange at knuden blev fjernet i stedet :genert: For HVIS det nu er kræft, så tror jeg ikke at det er nogen god ide at prikke hul i.... Det kan godt være at det er en fiks ide jeg har, men sådan har jeg det og du kan da lige tænke tanken om hvordan du har det med det hvis der bliver foreslået at tage biopsi :genert:

 

Mht. madleden: Er du sikker på at der ikke er en lækker tæve i løbetid i nærheden? :slem: Jeg slæbte Futte til Doktor Dyr fordi han nægtede at spise, drak nærmest heller ikke og lignede en der ville begå selvmord hvis han kunne finde et reb :stupid: Og så var han bare forelsket :mrgreen: Der behøver jo ikke at være en sammenhæng mellem knuden og madleden ;-)

 

Jeg krydser ALT hvad jeg har for at det er helt banalt! :x::x::x::x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare ikke kræft, det er det ikke!!!!!

 

Ved godt de er disponeret for det, men så ung som han er?

 

Har altid fået den tommelfingerregel, at hvis knuden flytter sig med huden, så er det ikke noget ondartet.

 

Jeg stemmer i koret med dem der siger, de to ting ikke er relateret. Håber du snart kan få ro i sjælen, og så sig lige til Møffe, at han forlængst har opbrugt sin "driv Rikke til vanvid med bekymring" kvote.

Link til indlæg
Del på andre sites

Han kan jo være ved at få kennelhoste - Motor startede osse med at kaste op, uden at hoste, jeg troede han havde spist noget mærkeligt. Kan du flytte på knuden??

 

:x: for et beroligende svar ved dyrlægen i dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...