Hop til indhold

Bruger I andre folks skraldespande til høm-høm-poserne?


MissMilladk
 Share

Recommended Posts

Jeg smider aldrig høm høm poser i andre folks skraldespande. Heller ikke selv om de står ud til vejen. Ville selv blive irriteret over, at andre smed i vores skraldespand, hvis den stod ved vejen.

Vi er til gengæld flittige brugere af de offentlige skraldespande der står i skove, ved søer, strande:-D

Det mærkeligste er dog dem der samler lorten op i pose og så derefter smider posen i naturen...:stupid:

Dem har vi også herhjemme ved os og jeg fatter det heller ikke, heller ikke hvis posen er nedbrydlig. Hvis lorten lægges hvor andre går så kan men jo bare bruge posen til at flytte lorten lidt væk med, hvis man ikke vil vade i halve og hele timer med en fyldt høm-pose. Men at putte lorten i og så lade posen ligge, forstår jeg ikke meningen med. Jeg er pænt sikker på at lorten nedbrydes hurtigere end posen...

 

Når jeg bruger andre menneskers skraldespande er det udelukkende steder hvor jeg ved der ikke findes nogen offentlige spande, inde for den nærmeste ½-times gåtur.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg bruger ikke andre folks skraldespande, heller ikke, hvis det er torsdag og de alle er stillet ud til vejen.:blink: Men jeg kunne ikke blive sur over, hvis nogen puttede en høm pose i vores. :vedikke:Manden derimod ville blive meget vred over det. Så nu tør jeg i hvert fald slet ikke bruge andres i frygt for at få et møgfald fra en fremmed. :lol:Det er også fair nok egentligt... Det betyder ikke noget for mig, at tage den med til nærmeste busstoppested's skraldespand eller helt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, jeg bruger ikke andre menneskers skraldespand. Kunne måske godt have fundet på det, men det sidder så dybt i mig at vi her i kommunen har skulle betale pr/kg affald som afhentes og jeg mener ikke andre skal betale for at få afhentet min hunds lort. Heller ikke at min hunds lort skal stinke i anden mands skraldespand.

Jeg lægger heller ikke en pose lort i en offentlig affaldsspand hvis denne er lige ved en bænk eller andre steder folk typisk opholder sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger som udgangspunkt ikke andre folks skraldespande, og hvis jeg en sjælden gang gør, så føler jeg mig nærmest kriminel. Vores skraldespande står helt oppe ved vores skur, altså omkring 20 meter inde på vores grund op af indkørslen. Jeg har oplevet at der var smidt lort i pose samt snotpapir i vores biospand, og det gør mig skide sur, fordi vi går højt op i at bruge den rigtige spand til det rigtige formål. Desuden gider jeg ikke fremmede mennesker på min grund (også fordi havelågen er lige ved siden af skraldespanden, og hvis vores hunde er ude og der står en fremmed lige på den anden side af lågen og endda med hund, så bliver de stiktossede). Jeg bliver gal, når folk krænker min ejendomsret. Men jeg er nok lidt dobbeltmoralsk på det punkt, for jeg bliver også forarget over alle de poser med lort vi møder på vores vej. Og det er på grusveje og marker, hvor der ikke lige kommer nogen andre og samler dem op! Så lad dog for fanden hellere lorten ligge! Jeg selv bærer som regel lorten med rundt de ca 3 km., hvis mine hunde ikke kan vente til vi kommer ud på marken. Så tung er den altså heller ikke og jeg synes ikke det er pinligt at gå med en lort i hånden (altså i en pose). Det viser jo tværtimod at jeg er en af dem, som samler op!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg bruger som udgangspunkt ikke andre folks skraldespande, og hvis jeg en sjælden gang gør, så føler jeg mig nærmest kriminel. Vores skraldespande står helt oppe ved vores skur, altså omkring 20 meter inde på vores grund op af indkørslen. Jeg har oplevet at der var smidt lort i pose samt snotpapir i vores biospand, og det gør mig skide sur, fordi vi går højt op i at bruge den rigtige spand til det rigtige formål. Desuden gider jeg ikke fremmede mennesker på min grund (også fordi havelågen er lige ved siden af skraldespanden, og hvis vores hunde er ude og der står en fremmed lige på den anden side af lågen og endda med hund, så bliver de stiktossede). Jeg bliver gal, når folk krænker min ejendomsret. Men jeg er nok lidt dobbeltmoralsk på det punkt, for jeg bliver også forarget over alle de poser med lort vi møder på vores vej. Og det er på grusveje og marker, hvor der ikke lige kommer nogen andre og samler dem op! Så lad dog for fanden hellere lorten ligge! Jeg selv bærer som regel lorten med rundt de ca 3 km., hvis mine hunde ikke kan vente til vi kommer ud på marken. Så tung er den altså heller ikke og jeg synes ikke det er pinligt at gå med en lort i hånden (altså i en pose). Det viser jo tværtimod at jeg er en af dem, som samler op!

 

Det er jo ikke, at være dobbeltmoralsk.

 

Det havde været dobbeltmoralsk, hvis du selv brugte andre skraldespande, men ikke ønskede, at andre brugte din.

 

Jeg kan godt forstå dem, der ikke gider andres hundelorte i spanden, men det har jeg jo også skrevet tidligere... og ja, en hundelort i pose i spand lugter altså - også grimmere end alm. affald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det havde været dobbeltmoralsk, hvis du selv brugte andre skraldespande, men ikke ønskede, at andre brugte din.

 

Jeg kan godt forstå dem, der ikke gider andres hundelorte i spanden, men det har jeg jo også skrevet tidligere... og ja, en hundelort i pose i spand lugter altså - også grimmere end alm. affald.

Nu skrev vedkommende jo altså også, "hvis jeg en sjælden gang gør", så vi kan da i det mindste kalde det halvanden-moralsk. :-)

 

Nu har jeg flere gange læst, at hundeposer i skraldespanden lugter og det undrer mig altså. Langt de fleste af Sofus' efterladenskaber ender i vores skraldespand, der står ude ved hækken, hvor vi flere gange daglig går forbi på vej ud eller ind. Og selv i sommervarmen kan jeg ikke lugte en - øh - skid, for låget er jo på? Jeg er berygtet for at være en reinkarneret sporhund, for jeg kan normalt lugte både røg og gamle bananskræller på en kilometers afstand, men der kommer ingen lugt fra min skraldespand?

 

Jeg forstår, at det generer mange mennesker, at der ryger en pose i fremmed spand i ny og næ og indrømmet - helt lovmedholdeligt er det da sikkert heller ikke. Men jeg ville nu vælge at smile glad til en fremmed hundeejer, der pænt samlede op efter sin hund ude ved min indkørsel, OGSÅ selvom vedkommende sluttede af med at smide posen i min skraldespand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skrev vedkommende jo altså også, "hvis jeg en sjælden gang gør", så vi kan da i det mindste kalde det halvanden-moralsk. :-)

 

Nu har jeg flere gange læst, at hundeposer i skraldespanden lugter og det undrer mig altså. Langt de fleste af Sofus' efterladenskaber ender i vores skraldespand, der står ude ved hækken, hvor vi flere gange daglig går forbi på vej ud eller ind. Og selv i sommervarmen kan jeg ikke lugte en - øh - skid, for låget er jo på? Jeg er berygtet for at være en reinkarneret sporhund, for jeg kan normalt lugte både røg og gamle bananskræller på en kilometers afstand, men der kommer ingen lugt fra min skraldespand?

 

Jeg forstår, at det generer mange mennesker, at der ryger en pose i fremmed spand i ny og næ og indrømmet - helt lovmedholdeligt er det da sikkert heller ikke. Men jeg ville nu vælge at smile glad til en fremmed hundeejer, der pænt samlede op efter sin hund ude ved min indkørsel, OGSÅ selvom vedkommende sluttede af med at smide posen i min skraldespand.

 

Jeg ville såmænd heller ikke tage sådan på vej, hvis "folk" brugte den korrekte affaldsspand, men at jeg skal til at gensortere alt mit affald og hive fremmede menneskers skidt og lort (bogstavlig talt) op af mine skraldespande, det er simpelthen ikke i orden! Og i vores tilfælde, hvor folk er langt inde på vores matrikel for at nå skraldespanden, der synes jeg heller ikke, at det er ok. Mine hunde er trænet til at forsvare deres territorium, og jeg synes ikke det er rimeligt, at mine hunde skal bøde for, at en klaphat ikke kan finde ud af, hvad det er andre folks private grund og vader op og konfronterer mine vovser, som passer på deres have. (den store kan godt få fat i et ærme, hvis han springer op ad lågen, som er meget tæt på skraldespanden) Men igen bliver jeg også sur, hvis folk lader deres hunde skide på vores fortov eller i vores bede uden at samle op. (Naboens mor gjorde den en dag, så jeg måtte ind og bede hende samle op, hvis det neutrale naboskab skulle bevares. Men så igen - de har en Cairn. Vi har to STORE vovser plus vores gode naboer har to store vovser, så hvis der skal være lortekrig, så BRING IT ON! :-D)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skrev vedkommende jo altså også, "hvis jeg en sjælden gang gør", så vi kan da i det mindste kalde det halvanden-moralsk. :-)

 

Nu har jeg flere gange læst, at hundeposer i skraldespanden lugter og det undrer mig altså. Langt de fleste af Sofus' efterladenskaber ender i vores skraldespand, der står ude ved hækken, hvor vi flere gange daglig går forbi på vej ud eller ind. Og selv i sommervarmen kan jeg ikke lugte en - øh - skid, for låget er jo på? Jeg er berygtet for at være en reinkarneret sporhund, for jeg kan normalt lugte både røg og gamle bananskræller på en kilometers afstand, men der kommer ingen lugt fra min skraldespand?

 

Jeg forstår, at det generer mange mennesker, at der ryger en pose i fremmed spand i ny og næ og indrømmet - helt lovmedholdeligt er det da sikkert heller ikke. Men jeg ville nu vælge at smile glad til en fremmed hundeejer, der pænt samlede op efter sin hund ude ved min indkørsel, OGSÅ selvom vedkommende sluttede af med at smide posen i min skraldespand.

 

Det lugter altså - når man løfter låget så strømmer der en stank af hundlort op. Fluerne kan godt lide det, men jeg kan ikke. Det værste er nok at selve plasticcontaineren også kommer til at lugte hvis der deponeres mange lorte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nix, jeg bruger ikke andre menneskers skraldespand. Kunne måske godt have fundet på det, men det sidder så dybt i mig at vi her i kommunen har skulle betale pr/kg affald som afhentes og jeg mener ikke andre skal betale for at få afhentet min hunds lort. Heller ikke at min hunds lort skal stinke i anden mands skraldespand.

Jeg lægger heller ikke en pose lort i en offentlig affaldsspand hvis denne er lige ved en bænk eller andre steder folk typisk opholder sig.

 

Lige præcis sådan har jeg det også. Når man betaler pr. kg. tænker man rigtig meget over hvad man smider i spanden, og ville aldrig drømme om at lægge noget i en andens spand. Heller ikke nu, hvor vi er gået væk fra det system (f.ø. dumt, IMØ...).

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lugter altså - når man løfter låget så strømmer der en stank af hundlort op. Fluerne kan godt lide det, men jeg kan ikke. Det værste er nok at selve plasticcontaineren også kommer til at lugte hvis der deponeres mange lorte.

Men slår du en grundig knude på posen, inden du kyler den ned? Hvis du kommer forbi på en sommerhed dag, så skal jeg invitere dig på kaffe og blødt brød i indkørslen - lige ved siden af spanden. Du får lov at æde det hele, hvis du kan lugte noget.

:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men slår du en grundig knude på posen, inden du kyler den ned? Hvis du kommer forbi på en sommerhed dag, så skal jeg invitere dig på kaffe og blødt brød i indkørslen - lige ved siden af spanden. Du får lov at æde det hele, hvis du kan lugte noget.

:banan:

 

Der er forskel på lorteporser. Vi bruger de tyndeste, som er lette at bære med sig - hvilket også betyder at vores skraldespand stinker af hundelort om sommeren. Det vil jeg ikke byde andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er forskel på lorteporser. Vi bruger de tyndeste, som er lette at bære med sig - hvilket også betyder at vores skraldespand stinker af hundelort om sommeren. Det vil jeg ikke byde andre.

Så forstår jeg bedre indvendingen om stanken. Jeg bruger de kraftigste. Jeg har en gang (for meget) haft fornøjelsen af at skrabe op fra asfalt med en tynd pose. Aldrig er jeg kommet så hurtigt hjem igen. Føj for psatan, når der går hul på sådan en én. :badr:

 

Det har jeg aldrig risikeret med de kraftige poser - og de holder desuden hørmen inde. JÆS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nu skrev vedkommende jo altså også, "hvis jeg en sjælden gang gør", så vi kan da i det mindste kalde det halvanden-moralsk. :-)

 

Nu har jeg flere gange læst, at hundeposer i skraldespanden lugter og det undrer mig altså. Langt de fleste af Sofus' efterladenskaber ender i vores skraldespand, der står ude ved hækken, hvor vi flere gange daglig går forbi på vej ud eller ind. Og selv i sommervarmen kan jeg ikke lugte en - øh - skid, for låget er jo på? Jeg er berygtet for at være en reinkarneret sporhund, for jeg kan normalt lugte både røg og gamle bananskræller på en kilometers afstand, men der kommer ingen lugt fra min skraldespand?

 

Jeg forstår, at det generer mange mennesker, at der ryger en pose i fremmed spand i ny og næ og indrømmet - helt lovmedholdeligt er det da sikkert heller ikke. Men jeg ville nu vælge at smile glad til en fremmed hundeejer, der pænt samlede op efter sin hund ude ved min indkørsel, OGSÅ selvom vedkommende sluttede af med at smide posen i min skraldespand.

 

Du har ret - jeg læste indlægget for hurtigt :genert::mrgreen:

 

Jeg vil da også hellere have, at folk samler op og bruger vores spand, end de bare lader lorten være - jeg skrev også, at jeg ikke ville sige noget til det, men at jeg dog ville undre mig.

 

Vores poser er de tynde rasle nogen og derigennem kan lorten altså lugtes. Jeg bruger også fryseposer af og til og der lugter lortene også igennem... det kan godt være det er fordi, at vores hunde bare laver nogle stinkere i forhold til andre hunde, men syntes altså at skraldespanden lugter af ren råddenskab, når der er dumpet en lortepose deri.

Link til indlæg
Del på andre sites

det kan godt være det er fordi, at vores hunde bare laver nogle stinkere i forhold til andre hunde, men syntes altså at skraldespanden lugter af ren råddenskab, når der er dumpet en lortepose deri.

At dømme efter lugten, når jeg samler op efter Sofus, så lever han udelukkende af silderester og strandvaskere. Kæft, det stinker. Men jeg bruger de tykkere hundeposer fra Brugsen, og så snart jeg har bundet (tæt) knude, er stanken forsvundet.

 

Jeg har ikke nerver til at bruge fryseposer. Det må se heftigt ud. :badr: Men jeg har som sagt brugt de helt tynde poser og det gør jeg for eksempel aldrig mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men slår du en grundig knude på posen, inden du kyler den ned? Hvis du kommer forbi på en sommerhed dag, så skal jeg invitere dig på kaffe og blødt brød i indkørslen - lige ved siden af spanden. Du får lov at æde det hele, hvis du kan lugte noget.

:banan:

 

jada jeg knuder altid posen og nogle gange, hvis jeg skal bære den et stykke, lægger jeg den ned i en anden pose. Jeg har brugt meget forskellige poser: Dem til hunde, bleposer og så de bedste hvad lugt angår: Fryseposer som ofte endda er billigst. Bleposer er de ringeste hvad lugt angår.

 

Tak for invitationen, hvad er det jeg skal æde? :sjov:

 

Det minder mig om for år siden, hvor jeg var på et ugelangt kursus i Skåne. Vi boede på vandrerhjem på Romeloåsen og der var gammeldags lokum. I maj måned med bagende sol var det ingen fornøjelse at skulle på "toilet". Så slem er min skraldespand ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
At dømme efter lugten, når jeg samler op efter Sofus, så lever han udelukkende af silderester og strandvaskere. Kæft, det stinker. Men jeg bruger de tykkere hundeposer fra Brugsen, og så snart jeg har bundet (tæt) knude, er stanken forsvundet.

 

Jeg har ikke nerver til at bruge fryseposer. Det må se heftigt ud. :badr: Men jeg har som sagt brugt de helt tynde poser og det gør jeg for eksempel aldrig mere.

 

Fryseposer syntes jeg er geniale - så kan man klemme på lorten og tjekke den for voksne orm og andre sjove ting :mrgreen:

 

De tynde er så dejlig nemme - sådan en rulle fylder ikke ret meget i lommen, i forhold til de kraftige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for invitationen, hvad er det jeg skal æde? :sjov:

 

Da jeg gen-læste indlægget, blev jeg faktisk selv i tvivl. Men ork, der er skam frit valg på alle hylder og noget for enhver smag.

 

Dit kursus med gammeldaws lokum minder mig om barndommens glade ferieophold. Jeg tror, at jeg præsterede at holde mig i tre uger. Forkælet københavnerunge, tsk tsk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...