Hop til indhold

Hvad hedder din hund og hvorfor?


AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Dumle hedder Dumle fordi jeg eeeelsker Dumle :mums: og fordi han lignede en lille lækker karamel som hvalp :lol:

 

Nova hedder Nova fordi hun var en turbohvalp vi regnede med, på trods af størrelsen, blev en stor stjerne... og det blev hun jo så også herhjemme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 135
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Trinus

Luffe hedder Luffe fordi ungerne kunne lide navnet. Han hedder Jokke på stamtavlen - og det kunne ingen af os lide.

 

Buddy blev kaldt baby hos opdrætter. Han boede hos opdrætter indtil han var 5-6 måneder, og vi faldt for ham. Hun havde indstillet sig på at skulle beholde ham, og da han var mindste mand, og fra det sidste kuld PBGV hun skulle lave, blev han kaldt baby. På stamtavlen hedder han Kalle. Vi syntes både baby og Kalle var lige slemme, og da vi håbede Luffe og ham skulle blive buddies, lå Buddy lige for - og så minder det jo om baby, som han lystrede.

 

Humle, tja hvorfor hedder han Humle... Jeg synes, jeg var genial og meget opfindsom,da jeg fandt på det, og synes det passede perfekt til en stor Broholmer. Han skulle hedde noget specielt, noget dansk da racen jo er en gammel dansk race - så det blev Humle, og det hedder han også på stamtavlen. Siden har jeg så fundet ud af, at der gennem tiderne har været/er 6 Broholmere ved navn Humle, så jeg var ikke så genial som jeg selv troede...Sønnen ville have han skulle hedde Savle...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Tror min næste skal hedde Fidel...:-D...overvejer om ikke en kastreret bandit kunne gå an sammen med basserne når man engang flytter i hus el. lign...

 

Hahahh, det er også fedt, du skal da klart have en Fidel også :banan:

 

Apropos det, så kom min mors hund jo til at hedde Marx, fordi han oprindeligt hed Max. Så ræverøde som vi er i vores familie, der var det jo nemt at tilføje et "r", og så var det det perfekte navn, og han lystrede det stadig. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Vores lille fis hedder August, da vi i familien allerede har to andre formel 1'er som hedder Anton og Albert, så for at blive en del af "teamet" skulle det jo starte med A :) Samtidig synes vi det passede det godt sammen med navnet på vores kat, som er Julius, og dværghamsteren Eywind :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Min næste hanhund skal i øvrigt hedde Hans Helge Beck Thomsen efter en legendarisk juraprofessor, og min næste tæve skal hedde Esmeralda (Essie) efter hende den fjollede i julekalenderen med det der spaghettihår:-)

 

Preben er altså også et mega godt navn:hmm:

 

Hahh, det er ellers pænt langt, det hanhundenavn :-D.

 

Ja, Preben er guld. Jeg eeeeelsker at sige det til ninussen - og det er godt til kælenavne også. "Prebse", "Prebse-bebse", "Prebber" ... masser af muligheder. Og med "Elkjær" med er der endnu flere :-D.

 

Jeg skal helt klart en dag have en hunkat eller en tæve, som skal hedde Leia efter prinsesse Leia. Så kommer vi til at tweeke lidt på berømtheds-reglen, da Leia jo er fiktiv og jo egentlig er Carrie Fisher. Men det går nok. Ikonisk er hun jo i hvert fald, Leia.

Synes også at "Hitchcock" kunne være fedt ... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hahahh, det er også fedt, du skal da klart have en Fidel også :banan:

 

Apropos det, så kom min mors hund jo til at hedde Marx, fordi han oprindeligt hed Max. Så ræverøde som vi er i vores familie, der var det jo nemt at tilføje et "r", og så var det det perfekte navn, og han lystrede det stadig. :-D

 

haha cool...:-D...det er nu ik engang fordi jeg er rød, men jeg synes det er herresejt at have sin egen ø og så bare sidde der og bestemme alt...det tiltaler min indre diktator..:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Da vi skulle have den første hund snakkede vi om Dexter, men da vi så billeder synes jeg han lignede mere en Anton og det var min kæreste også godt tilfreds med.

 

Så havde vi jo allerede et navn klar til hund nr. 2. Men ham vi valgte hed Dukato på stamtavlen, hvilket vi ikke synes passede til ham og han kom først hjem til os fra opdrætter, da han var ca. 5 måneder gammel, så vi syntes ikke vi skulle ændre navnet for meget. Vi blev derfor enige om, at han skulle hedde Kato.

 

Gad vide om vi nogensinde får en Dexter dreng :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
haha cool...:-D...det er nu ik engang fordi jeg er rød, men jeg synes det er herresejt at have sin egen ø og så bare sidde der og bestemme alt...det tiltaler min indre diktator..:mrgreen:

 

Ha - det er der jo så heller ikke ret meget rødt (hvis noget overhovedet) over at gøre. Fidel og Che og de der gik jo pænt meget over til at være helt modsatte af deres oprindelige værdier, såeh ... Uh, Che - også et godt navn. Det gad jeg også godt kalde en kat en dag. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund var en lilli sort blanding - vist med noget skotte i. Hun hed Susie - efter Suzy Quattro? - i daglig tale Susie Skvatrøv..

 

Senere fik vi labradorblanding, men mine forældre blev skilt så vi havde den ikke ret længe og jeg husker faktisk ikke hvad vi kaldte ham..

 

Endnu senere endnu en labrador som hed Fonzie efter The Fonz.. I daglig tale Fonzie Fussy Anton af ukendt årsager.. Han var en ener.. Stod med poterne på køkkenbordet og gøede og præcis en halv time efter kørte der en bil ind i indkørslen.. HVER GANG!

 

Som voksen fik jeg så en schæfer som hed Arco - fordi jeg dengang så filmen Orca om spækhuggere og elskede den film! Så jeg byttede bare rundt på bogstaverne.

 

Bassil blev kaldt Basse som lille af opdrætter, men manden har haft Newf som hed Bamse så det var lige tæt nok på. Så det blev til Bassil i stedet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson hed Tyson, da jeg fik ham 14 mdr. gammel. Dengang tænkte jeg, at det var synd at ændre hundens navn, når den var så gammel. Det har jeg ændret mening om sidenhen og ville ønske, at jeg havde ændret det, men nu er det for sent - og under alle omstændigheder kalder jeg ham jo alligevel musling eller muss' det meste af tiden. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt at læse historierne bag jeres navne:)

 

Min barndomshund hed Ninka. Se dét er der ikke mange hunde der hedder:) Hun hed Ninka da vi fik hende, opkaldt efter Peter plys vel (børnene havde bestemt) så det forstsatte hun med. Dog fik hun hurtigt et kæle navn der efterhånden blev mest brugt, nemlig Futte. Fordi hun som hvalp var sådan en lille tyk prop der futtede derudaf eller hen mod en, hehe

 

Sheila hed Laura da jeg fik hende 11 mdr gammel, det havde hun heddet fra fødslen, men jeg kunne slet ikke få det til at passe, da først jeg mødte hende...Alt for meget krudt i måsen til sådan et lidt tungt navn. Så jeg ville have noget feminint og elegant og prøvede flere navne af. Men da jeg vågnede tidlig om morgenen efter først nat og kiggede ned på hende, så kom jeg i tanke om Sheila. Hørt i filmen Krokodile dundee og er australsk slang for et pigebarn eller tøs. Så jeg siger højt, "skal du hedde Sheila" og det var da lige det hun skulle:) Det var aldrig nødvendigt at lære hende hendes nye navn, hun var helt klar over at det var hende med det samme..Lidt underligt.

 

Mysla skulle have et islandsk navn og valget lå mellem Freja og Mysla og min mor valgte mysla fordi der ikke var helt så mange der hed det:) Og så fordi det betyder lille grå mus og hun var faktisk ulvegrå som hvalp på ryggen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahh, det er ellers pænt langt, det hanhundenavn :-D.

 

Ja, Preben er guld. Jeg eeeeelsker at sige det til ninussen - og det er godt til kælenavne også. "Prebse", "Prebse-bebse", "Prebber" ... masser af muligheder. Og med "Elkjær" med er der endnu flere :-D.

 

Jeg skal helt klart en dag have en hunkat eller en tæve, som skal hedde Leia efter prinsesse Leia. Så kommer vi til at tweeke lidt på berømtheds-reglen, da Leia jo er fiktiv og jo egentlig er Carrie Fisher. Men det går nok. Ikonisk er hun jo i hvert fald, Leia.

Synes også at "Hitchcock" kunne være fedt ... :-D

 

Her er prinsesse Leia :mrgreen:

 

61752_432307174069_666729069_4711196_515890_n.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Sjovt at læse historierne bag jeres navne:)

 

Min barndomshund hed Ninka. Se dét er der ikke mange hunde der hedder:) Hun hed Ninka da vi fik hende, opkaldt efter Peter plys vel (børnene havde bestemt) så det forstsatte hun med. Dog fik hun hurtigt et kæle navn der efterhånden blev mest brugt, nemlig Futte. Fordi hun som hvalp var sådan en lille tyk prop der futtede derudaf eller hen mod en, hehe

 

Sheila hed Laura da jeg fik hende 11 mdr gammel, det havde hun heddet fra fødslen, men jeg kunne slet ikke få det til at passe, da først jeg mødte hende...Alt for meget krudt i måsen til sådan et lidt tungt navn. Så jeg ville have noget feminint og elegant og prøvede flere navne af. Men da jeg vågnede tidlig om morgenen efter først nat og kiggede ned på hende, så kom jeg i tanke om Sheila. Hørt i filmen Krokodile dundee og er australsk slang for et pigebarn eller tøs. Så jeg siger højt, "skal du hedde Sheila" og det var da lige det hun skulle:) Det var aldrig nødvendigt at lære hende hendes nye navn, hun var helt klar over at det var hende med det samme..Lidt underligt.

 

Mysla skulle have et islandsk navn og valget lå mellem Freja og Mysla og min mor valgte mysla fordi der ikke var helt så mange der hed det:) Og så fordi det betyder lille grå mus og hun var faktisk ulvegrå som hvalp på ryggen:)

 

Ha, det er sjovt, at det er derfor, hun hedder Sheila - det har jeg tit brugt, det slangord for tøse, netop pga. den film. :-D

Det er dejlige navne, Sheila og Mysla ... og dejlige indehavere af dem også, jo. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hund hed Melvin. Han var skotsk terrier, så han skulle have et skotsk navn. Melvin opkaldt efter Mel Gibson aka. William Wallace Braveheart :roll: far-fetched I know, men det gav mening dengang :stupid:

 

Kaya fik sit navn efter meget lang og frustrerende navnedebat. Vi kunne simpelthen ikke blive enige - pludseligt dukkede navnet Kaya op og vi var enige med det samme. Synes også det passer godt til hende :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi valgte Buster, fordi vi syntes det passede godt til en DSV - der er noget gavtyvagtig over navnet, gårdhunde kan jo godt være ret frække :mrgreen:. Jeg fortryder dog at vi valgte et navn, som ender på "er", da det ikke ligger så godt i munden og er svært at kalde. Næste hund skal have mere kaldevenligt navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Joey-Salome
Vi valgte Buster, fordi vi syntes det passede godt til en DSV - der er noget gavtyvagtig over navnet, gårdhunde kan jo godt være ret frække :mrgreen:. Jeg fortryder dog at vi valgte et navn, som ender på "er", da det ikke ligger så godt i munden og er svært at kalde. Næste hund skal have mere kaldevenligt navn.

 

Gud, det er sjovt - jeg synes, det er totalt mundret og fint at kalde "Buster", har slet ingen probs med det. Jeg gør det jo også på daglig basis, hehe. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg valgte 'Smilla' primært efter hvilken ''lyd'' jeg godt kan lide. :genert: Hendes mor og storesøster hed dog også smukke nordiske navne.

 

Peter Høeg, som opfandt navnet, fortæller i sin roman at 'Smilla' er en forkortelse af Smillaaraq. 'Smillaaraq' har han sammensat ud fra det grønlandske navn 'Millaaraq' (betyder den lille brummende, som en bi), samt ordene 'mild' og 'smiler'. :lun: Det passer utrolig godt til min Smillas glade og kærlige sind. Og hun har virkelig fornemmelse for sne. Hun er født en iskold vinter, hvor vi havde voldsom sne... Hun elsker at tumle sig i sne... og jeg synes også hun har den dejligste rene og kridhvide pels.

 

Jeg ville egentlig gerne at vores næste hund skulle hedde Tilde efter Peter Høegs nyeste roman. Men jeg synes det bliver for feminint til en pudelhund.:genert: Der er en cavalier herinde, der hedder Tilde og det er bare så sødt til hende. :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Indy hedder Indy pga manden der opkaldte sig selv efter hunden.... -bedre kendt som Indiana Jones... -at Indy er en tæve er en helt anden historie....

 

Chewbacca hed Chewbacca efter.... Chewbacca fra Star Wars. Hun havde også svær lighed med Chewbacca (hun var newfoundland)

 

Buffy er opkaldt efter Buffy (the vampire slayer), en anden af mine yndlings stener serier

 

Godis fik jeg som 2 års, og hun hed Godis.. Navnet var så skønt så det beholdt vi. Til gengæld gør vi for at ære hende altid holdt ved Godis-flyget når vi kører op gennem Sverige

 

Tussan fik færingen lov til at navngive, og det betyder lille fin dame på færøsk

 

Kai-Kai solgte jeg som 4 mdr. hvalp til nogen der kaldte ham Kaiser.... -Da der allerede findes en hund der bliver rå-udstillet i DK der hedder sådan, så blev han til Kai-Kai istedet. (hvilket jeg i øvrigt også meget bedre kan lide....)

 

Kurt er den hanhvalp jeg pt. har tilbage... jeg har det virkelig dårligt med at skulle af med ham :genert:... Han er lille, tyk, mørkhåret og røv charmerende.... -Derfor er han blevet opkaldt efter min yndlingshustler numero uno..... Kurt Thorsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

At Jacki kom til at hedde Jacki er mig stadig lidt af en gåde :???:

 

På vejen op for at se hvalpene 6 uger gamle, var jeg mest stemt for at kalde min kommende hundepige for Willa, sådan lidt gammeldags og devil-may-care-agtigt :cool: Hvilket 100% passer til tøsehunden :mrgreen:

 

Min bror og svigerinde fik mig til at gen-overveje at bruge tavlenavnet som kaldenavn også, og egentligt var jeg mest hooked på navnene Yessie, Yeni eller Yassy - jeg havde første valg af navn såvel som hvalp :slem: Så stor var min overraskelse, da navnet Yackie røg ud af min mund da spurgt :???:

 

Da jeg altid har læst og udtalt Y-navnene som J, blev Y'et til et J, og da mine hunde altid har navne med 5 bogstaver blev e'et slettet - blev Yackie til Jacki :mrgreen:

 

Min bedste forklaring på, hvorfor det blev til Jacki, er at det ligger tæt på Lucki uden at ligne - og være semi-opkaldt efter min perfekte smukke gamle Lucki er slet ikke nogen skade til :lun:

 

Lucki hed i øvrigt Lucki, da han flyttede ind 7½ år gammel, og det var hans tavlenavn også. Bondos tavlenavn var også Bondo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine - vil ikke en gang til afsløre hvorfor hun har det navn, jeg er helt vildt ikke tilfreds

Ella (Bastarden) - veninden foreslog Ella, jeg sagde det var grimt, så foreslog hun Abui og Ivanka og så var Ella pludslig vildt smukt (Bastarden, fordi jeg stadig er sur over veninden købte en impuls-bastard på dba :evil:)

Zamzam - en hellig kilde i Mekka, men gentagelsen i navnet er ret meget Zamzam, hvad? mig? sig det lige igen?. Startede med at kalde ham Samson, men det hedder alle og jeg klippede pelsen, så kom navnet bare ud af det blå og det blev Zamzam

Fønix - i håb om at han ville rejse sig fra asken og fordi det passer til ham, tror han har en masse indre styrke.

Ny hvalp - glæder mig til at møde ham og se om han er en Gustav eller ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...