Hop til indhold

Min elskede lille Teiturskat


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

Har skrevet en lang og sur klage til dyrklinikken, den oplevelse var bare ikke i orden :megaked: kan ikke tænke på den uden at græde.

 

Rigtig godt, Stella! Altså, at du har klaget. Jeg er mildest talt FORARGET over den behandling, I har fået :-( Det skal de fandme have at vide.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 229
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

:megaked::megaked: har lige været i maxizoo i tilst, der var Teitur altid med, da vi boede der, vi cyklede derned ca en gang om ugen og jeg købte altid et eller andet til ham. Engang valgte han selv i en bold med piv i derinde, og bar den stolt i munden hele vejen hjem.

 

Nu var det bare så hårdt, men skulle have foder til mine kaniner.

 

Oven i det havde de fået de der hjorteskank som var det eneste han kunne tåle. Da han var i live, havde de dem ikke og jeg købte dem sjælden, fordi de med porto var dyre over nettet og ingen andre butikker havde dem.

 

Nu havde så fået dem i butikken og så var Teitur ikke engang til at kunne få et :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella, jeg er simpelthen så ked af det på dine vegne :megaked: :ae: Det at miste sin sjæleven kan slet ikke beskrives, det er så rædselsfuldt :megaked: Derfor har jeg også måttet tage tilløb for at gå ind i denne tråd, for ud over at ingen ord kan mindske din sorg, så ribber det også op i min egen :cry: Jeg har stortudet mig igennem tråden, for jeg ved desværre alt for godt hvordan du har det nu :megaked: Den der altopslugende sorg er fuldstændig ubærlig og jeg er meget ked af at du oven i det hele også skal kæmpe med en dårlig oplevelse hos dyrlægen, som om det ikke var slemt nok i forvejen :megaked:

 

Du og Teitur fik alt for kort tid sammen, til gengæld var Teiturs tid her på jorden fyldt med al den kærlighed han kunne ønske sig og jeg er sikker på at han ville vælge dig igen hvis han fik muligheden, også selv om den indebar en krop som den han havde. Han er blevet elsket betingelsesløst, det liv er ikke mange hunde forundt :lun:

 

 

 

Jeg "faldt" over et digt forleden, som jeg synes er ubeskriveligt smukt og jeg er ikke i tvivl om at det er sandt:

 

Before I grow too frail and weak,

and all that’s left is peace in sleep.

I know you’ll do what must be done,

To end this fight that can’t be won.

 

I don’t fear death as humans do,

so let me try to comfort you,

Come: Let us take a quiet stroll,

And share some quietness soul to soul.

 

No need for words ´tween you and I,

no need to say a last good-bye,

We’ve grown so close in mind and heart,

It seems so cruel that we must part.

 

Be sure I sense the pain you’ll feel,

without me walking at your heel,

the days will feel full of despair,

Your "Sunshine" simply won’t be there.

 

In time the pain will slowly wane,

you’ll think of me and smile again.

 

Now take me where my needs they’ll tend,

and stay there with me to the end,

hold me close with soft good-byes,

till life’s bright light has left my eyes.

 

The final sound I need to hear,

Is your soft voice upon my ear.

Your loving face will fade and dim,

As the rush of heaven closes in.

 

And when you start your journey home

I'll be right behind, you are not alone...

 

 

 

​R.I.P. Teitur

lys.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Det er som om jeg ikke har flere tåre, som om jeg græder, bare uden tårer. Det føles rigtig mærkeligt. Har fået ondt i alle mine led og i halsen, kan man mon blive syg af sorg ?

 

Min ansigt og krop folder sig sammen som om jeg græder, men der kommer bare ingen tåre.

 

 

Jeg er glad og dybt ulykkelig på samme tid, holder stadig virkeligheden lidt på afstand, den gør for ondt endnu. :megaked:

 

 

Jeg er bange for at Teitur også er ked af det, ked af at han ikke længere kan være der for mig og udfylde min dag med alt has kærlighed. At tænke på at han er ked af det, får mit hjerte til at gå i stykker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at Teitur også er ked af det, ked af at han ikke længere kan være der for mig og udfylde min dag med alt has kærlighed. At tænke på at han er ked af det, får mit hjerte til at gå i stykker.

Det er han ikke Stella, han har fået fred og er endeligt sluppet for alle de problemer og smerter han døjede med til dagligt. Hvis han stadig "er", er han glad, taknemmelig og lettet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om jeg ikke har flere tåre, som om jeg græder, bare uden tårer. Det føles rigtig mærkeligt. Har fået ondt i alle mine led og i halsen, kan man mon blive syg af sorg ?

 

Min ansigt og krop folder sig sammen som om jeg græder, men der kommer bare ingen tåre.

 

 

Jeg er glad og dybt ulykkelig på samme tid, holder stadig virkeligheden lidt på afstand, den gør for ondt endnu. :megaked:

 

 

Jeg er bange for at Teitur også er ked af det, ked af at han ikke længere kan være der for mig og udfylde min dag med alt has kærlighed. At tænke på at han er ked af det, får mit hjerte til at gå i stykker.

 

Ja, sådan havde jeg det da Speedy var væk for evigt. masser af trøstekram til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er som om jeg ikke har flere tåre, som om jeg græder, bare uden tårer. Det føles rigtig mærkeligt. Har fået ondt i alle mine led og i halsen, kan man mon blive syg af sorg ?

 

Min ansigt og krop folder sig sammen som om jeg græder, men der kommer bare ingen tåre.

 

 

Jeg er glad og dybt ulykkelig på samme tid, holder stadig virkeligheden lidt på afstand, den gør for ondt endnu. :megaked:

 

 

Jeg er bange for at Teitur også er ked af det, ked af at han ikke længere kan være der for mig og udfylde min dag med alt has kærlighed. At tænke på at han er ked af det, får mit hjerte til at gå i stykker.

 

Det er han ikke Stella, han har fået fred og er endeligt sluppet for alle de problemer og smerter han døjede med til dagligt. Hvis han stadig "er", er han glad, taknemmelig og lettet.

 

Lykkeliv siger det så smukt og sandt. Hvis Teitur kunne tale til dig, ville han sige tak fordi du hjalp ham af med al smerten og ubehaget.

 

 

Har bare næsten sovet hele dagen væk i dag, orker ikke at være vågen, det gør alt alt for ondt :megaked:

 

Sorg er både psykisk og fysisk hårdt. Du skal huske på, at passe godt på dig selv lige nu, spis sundt og drik masser af vand. Eller spis noget junk hvis det er det, der skal til, men sørg for at få næring og ikke mindst væske i dig.

 

Teitur vil dig det bedste, og han vil at du er glad. Så tænk over, hvad der ville gøre dig allermest glad lige nu - og så gør det. Ved godt det første svar, der falder dig ind - men find noget, der er realistisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er bange for at Teitur også er ked af det, ked af at han ikke længere kan være der for mig og udfylde min dag med alt has kærlighed. At tænke på at han er ked af det, får mit hjerte til at gå i stykker.

 

Jeg er sikker på, at det eneste Teitur er ked af, er at du er så ked af det :ae: Og at han intet kan gøre for at gøre dig glad :megaked: Teitur har det godt nu, men det ville slet ikke være i hans ånd at du skulle gå rundt og være så ulykkelig som du er vel? :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Jeg er sikker på, at det eneste Teitur er ked af, er at du er så ked af det :ae: Og at han intet kan gøre for at gøre dig glad :megaked: Teitur har det godt nu, men det ville slet ikke være i hans ånd at du skulle gå rundt og være så ulykkelig som du er vel? :ae:

 

Nej han ville elske at se sin mor glad igen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
Hvem flytter ind? :-D

 

En sort cocker spaniel der i den grad har brug for en kærlig mor.

Den har haft 2 hjem, den har siddet i flere måneder på 2 dyreinternater og den er blevet indleveret og har været så filtret at den ikke kunne gå. Den var så ulykkelig at dyreinternatet måtte give den beroligende den første måned.

 

Den er 4 år gammel, det er næsten lidt symbolsk, Teitur blev 4 år, nu forsætter den så hos mig hvor han slap

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Har besøgt den 2 gange og den ligner på ingen måde Teitur i udseende eller sind, men det skal den hellere ikke. Kom frem til at jeg ikke kunne bære lige nu at få en blue roan cocker, det ville konstant minde mig om Teitur.

 

Men Ulla, du skal vide at jeg er meget meget taknemlig for dit tilbud om Guffy, du er et godt menneske :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Stella

Formoder det er cockeren fra Tingskoven eller andet internat og så var dette nok nærmest forudbestemt i dit liv.

Da jeg tog Victor i pleje , opdagede jeg hurtigt hvor skide besværlig han var. Jeg sagde kun ja, fordi det for mig var urimeligt at blive aflivet som 13-14 mdr´s pga voldsom stress. Og dårligt opvækst med tvangsfjerning. Han gjorde i starten udfald mod alle hunde , vi mødte og indimellem også på almindelige fodgængerer, der bare kiggede lidt på ham.

Faktisk var han sådan at jeg skulle tage 2 glas rødvin og ryge 3 smøjer, før jeg magtede at tage ham udenfor haven i starten. Hans frustrationer gjorde tillige at han ofte vendte sig mod mig, så kun et held , jeg ikke blev bidt i benene.

Vi trænede aleneture og ture med tæverne og han blev virkelig min soul matehund.

Da Victor blev syg og vi kom på uni med ham , fordi diagnose var svær at stille, var jeg totall fortabt, fordi cancer spøgede og også var årsagen. Han blev aflivet dagen inden jeg skulle på hospitalet og have skiftet mit ene knæ.

Da jeg fik opringning vedr Snoopy , måske cockermix, der blev smidt ud over klipperne i det Athenområde, hvor visse hunde bliver reddet, vidste jeg straks, at Victor netop ville påskønne, at jeg igen reddede en hanhvalp fra internat livet.

Så modtag din nye hund med friske øjne og åbent sind, og vær dens bedste fremtidige kammerat. Han har sansynligvis brug for din omsorg og forståelse. Og lad være at sammenligne, ting tager tid.

Glæder mig på din nye hunds vegne og venter at høre nyt fra hans nye liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...