Hop til indhold

Så er det krøllede får flyttet ind


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 478
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

KOS! hvor ser Tjaldur fræk og smuk ud på det første billede. Og bedøvende ligeglad med tjavset pels og karteboller under armene..

Han bliver da fuldstændig uimodståelig, når du får styr på hans pels. Sikkert også endnu frækkere:lol:.

 

Han har sikker savnet en god snak med sin tidligere ejer om hvad det er fint nok at gøre, og hvad det ikke er så smart at gøre.

Det var da superheldigt, at I fangede ham hurtigt igen..

 

Og heldigvis har han ikke Teiturs helbred, så Tjaldur tager nok ikke skade af at hugge en pose brød.

 

Når du ikke har fået mad med hjem fra internatet, så kan du lige så godt give ham det foder, du har stående. Hvis han alligevel skal skifte brat, så er allergifoder nok ikke det værste at skifte til.

 

Og så kan du købe foder af den slags, du helst vil give ham og blande i, når du skal til at finde et varigt foder til ham.

 

--Hvis det ikke var så dyrt, så ville Viacutan være en god ting til den "mystiske pels", han har..... Men en god fiskeolie kan sikkert også gøre det. Tjaldur har måske aldrig oplevet et kosttilskud. Så alt kan være en forbedring.

 

Jeg vil rigtig gerne se billeder af ham om en måned... Så er han helt sikkert en helt anden hund at kikke på. (Jeg vil osse rigtig gerne se billeder inden... for han ser da helt uimodståelig sød ud:lun:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, også tillykke med fødselsdagen. Se nu at blive rask.:-)

Hedder han Tjaldur? Det hed min kulsorte islænder sjovt nok også, og folk troede altid han var broget ud fra navnet, da det åbenbart hentyder til en eller anden tofarvet fugl. Men bortset fra det, så klinger det meget godt med Teitur og Tjalfe.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med at du fik ham i hus.

Mht pelsen, så bare klip det af, du kan komme til. Der vokser ud igen. Hvis der er meget skal du mindst betale 600 kr for udregning + 600 kr for trim. At pelsen er så filtret er vel nok enten fordi han slet ikke er holdt, men hvis han er kastreret så kan han som sort være næsten umulig at trimme på normal vis. Synd du bor så langt væk, eller kunne vi klippe ham ned med maskine, bare een gang og så fortsætte med pelspleje.

Da Guffy var mindre, filtrere han også meget efter sine åbade, så jeg tog saks og remedier med i seng og ordnede ham , når han døsede hen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Mange tak for alle tillykkeønskningerne.

Men her er der sku ikke noget at fejre. Har lagt i sengen siden kl 14 med kulderystelser, høj feber osv, det er virkelig ikke særlig sjovt :megaked:

Min mor passer ham, en gang i mellem kommer han lige ind og ser om jeg stadig er i live, da er da meget rart at vide :engel:

 

 

Han hed Joey, men har omdøbt ham til Tjaldur som er navnet på en islandsk fugl der er sort og hvid.

 

Han har lidt hvid på brystet.

 

Han er ikke ren cocker, han er en blanding af en amerikansk cocker spaniel og en engelsk cocker spaniel, han er 4 år gammel og ikke kastreret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Tillykke med fødselsdagen og stort tillykke med Tjaldur, hvor ser han sød ud :-D

 

Rigtig god bedring Stella, ikke noget at sige til, at din krop reagerer efter den stresstilstand den har været/er udsat for, husk at spise og drikke godt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Kiggede lige i hans sundheds attest fra dyreinternatet, kan se hans analkirtler blev tømt i går, ligesom han fik vaccine i går. Så det kan jo være derfor det klør lidt i rumpen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, sikke en fræk bandut du der har fået :mrgreen: Han er godt nok kær. Sikke en masse han lige oplevede på så kort tid. At løbe væk, at spise brød, at putte og møzze. Du skal nok få lært ham nogle ting :5up:

Jeg tror I nok skal kunne hjælpe hinanden. Han hjælper dig med din sorg og du hjælper ham med alt den svigt han har oplevet.

 

Hvor er det kært at han er inde og kigge til dig :lun:

 

Tror måske også at det er en god idé at få trimmet alt pelsen væk og starte "forfra". Eller måske "bare" klippe ham, selvom han måske kommer til at se lidt skæg ud, men så bliver han i hvert fald ikke skræmt over larmen fra en trimmer lige til at starte med. Det er tit mere humant at klippe pelsen af, end frisere det ud, men det kommer selvfølgelig an på hvor meget der er. Det vil bare være trist, hvis det gør ondt på ham når han lige er flyttet ind hos dig, så hellere en knap så pæn pels et stykke tid. Han skal sikkert også først til at vænne sig til en børste... Ja, sikkert vænne sig til alt ting.

Hvor er det godt han er havnet hos dig :hjerte:

 

Hvis han har fået tømt analkirtlerne i går er det sikkert derfor de er ømme. Men du kan jo lige holde øje med dem...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Tjaldur gjorde sig utrolig upopulær hos min mor og hendes mand. Min mor har også kaniner og han havde i et uopdaget øjeblik fået revet løbegården i stykker for at komme ind til kaninen, det var meget meget tæt på at der ikke var nogen kanin tilbage, men heldigvis var min bror hurtig til at hive kaninen op i sine arme. Tjaldur var helt blokeret og slet ikke til at komme i kontakt med. Han har også jagtet alle duerne og hønsene og der er nok at jage, de har over 400 til sammen.

 

Når man kalder på Tjaldur reagere han lidt spøjst, først så ignoere han en, så kryber han, så logre han helt vildt glad, kryber igen. Jeg tror han er meget usikker på sine mennesker.

 

Jeg tror ikke Tjaldur er blevet behandlet dårligt som sådan, og slet ikke i ond mening, jeg tror egentlig bare han har været overladt utrolig meget til sig selv, og muligvis er blevet købt pga " nuttethed " og de mennesker han har haft har ikke anet hvor meget energi sådan en cocker har.

 

Jeg tror måske han er så overglad i et forsøg på at blive elsket, lidt ala " elsk mig, elsk mig " han ville så gerne gøre alt rigtig og blive holdt af og blive ens trofaste ven. Det får han så muligheden for nu, for han skal være hos mig indtil han bliver gammel engang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med ham Stella. Og tillykke med fødselsdagen. :-)

Det lyder som lidt af en udfordring du har fået dig - men jeg er sikker på i nok skal blive rigtig glad for hinanden og få det dejligt sammen. Lyder til at det er godt han kom væk fra internatet og ud til et kærligt hjem - det lyder til at være tiltrængt. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Til Tantemaier.

Faktisk tåler spanielpelse kun maskinklipning , ihvertfald på ryggen af nød. I hvertfald nok kun een gang. Pelsen kan blive supermærkelig efterfølgende. Og de døde hår bliver jo siddende i huden, hvor de burde fjernes med udtrækning , enten med fingre eller trimmekniv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Tænkte på om internatet ikke burde have trimmet ham helt ned. han var jo trods alt ikke gratis og man kan vel til dels forvente en hund der ikke er SÅ filtret. De har typisk nok lukket i dag, men ligger også stadig syg, men ville ringe derud i morgen og hører om de ikke kan trimme ham gratis. Hans pels er jo også en del af hans velfærd og helbred. Han klør ørene en del, men det er jo ikke så mærkeligt. Sjovt nok tror jeg ikke de ville gøre det, men kan da altid ringe og spørge, men forventer et nej.

 

Han kastede op i morges, øv, håber det bare er forbigående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Jeg syntes jo også godt de kunne have ordnet hans pels - kommet ham i bad og fået ham filtret ud - det fremmer jo også internatets rygte når de gør sådan noget. Der sker jo ikke noget ved at ringe og spørge - men når de heller ikke ville give ham foder med - så er chancen nok ikke så stor.

 

Måske skulle du give ham lidt skånefoder her i starten - det kan jo sagtens være han er stresset over alt det nye der sker og det er derfor han har kastet op - vi krydser fingre for at det kun er derfor :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...