Hop til indhold

Så er det krøllede får flyttet ind


Gæst Stella
 Share

Recommended Posts

  • Svar 478
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Stort tillykke med ham Stella, han ser sød ud :)

 

 

Rå kartofler, ja? Ligesom med os mennesker. Men da ikke kogte/tilberedte? Der er kartofler i det meste kornfri foder - en god del, endda. Møffe får altid en kartoffel eller mange, når vi spiser aftensmad, hvis der altså er nogle. Har aldrig før hørt at der skulle være noget galt ved kartofler :vedikke:

 

De hunde mine forældre har haft gennem min opvækst har også ofte fået kogte kartofler. Gerne moste og med soooovs :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Berner: Kan ikke quote. Hundekan godt tåle kogte kartofler. Men som jeg skriver ikke hele kartofler. De skal moses. Mener der er noget med at hundemaven ikke kan spalte dem eller lign.

Link til indlæg
Del på andre sites

Freja elsker også kogte kartofler - sider troligt og venter på et par stk nå vi har spist -ivrgt det samme med gulerødder

 

Berner: Kan ikke quote. Hundekan godt tåle kogte kartofler. Men som jeg skriver ikke hele kartofler. De skal moses. Mener der er noget med at hundemaven ikke kan spalte dem eller lign.

 

Altså, også selvom de er kogt?

 

Jeg aner ikke hvor meget næring Møffe får fra dem, men han spiser dem hele og han får en helt almindelig bum-bum ud i den anden ende. Men altså, aldrig rå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella

Så har jeg været ude at lufte det krøllede får, i guder, den sorte satan går cirka lige så råddent som Teitur. Han hiver og rykker og zigzagger, det er faktisk ligesom at lufte Teitur, dejligt velkendt, så ved man at man har fået fat i en cocker spaniel, så er alt ved det gamle :lol::stupid:

 

 

Han har ikke kastet op i morges og fik ingen kartofler i går, så det er helt sikkert bare det, måske han ikke har fået kartofler i sit liv nogensinde.

 

Han spiser næsten ingenting. Godbidder har ingen interesse, han spytter dem ud igen, har prøvet med lidt ost og kød, men næ det var ikke spændende. Han spiser lige knap ca 100 gram foder om dagen.

 

Han klør ører og læber hen af gulvene, ligesom Teitur gjorde, håber virkelig virkelig at det blot er pga alt den pels og at det hjælper når han bliver trimmet.

 

Jeg lyder muligvis parnoid, men er skrækslagen for at få en allergihund igen eller en syg hund.

 

 

Han ligger med bagbenene bagud på sådan en skør måde, sådan at trædepuderne vender op af, kalder man det mon at ligge i frøstilling ? har kun set mops gøre det. Er det mon usundt ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke: Rolig nu. Ja jeg har oplevet en hund kaste blod op pga hele kartofler. Men som jeg skriver er der bare nogle hunde, der ikke kan fordøje/spalte hele kartofler. Og så er jeg bare selv den type, der hellere moser end at risikere at kartoflen fx kommer hel ud igen eller kan give hunden ondt.

 

Fx kan jeg se at nogle hunde kaster op af hele kartofler og/eller bare kartofler. Dermed ikke sagt at de får blodforgiftning eller andet :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Billede 025.jpg

Hej Stella.-

Hvis det er sådan eller også på maven med bagbenene mere spredte, så kan mange hunde dette.Her er det Freddy og han har HD = A. Ser dog ikke mange gamle hunde i den stilling, de er nok for stive i det.

Tror slet ikke, at de kan dette med dårlige hofter , men ved det ikke med sikkerhed.

HUSK STELLA: Når han skal trimmes- få efterset for læbefoldseksem/betændelse. Det er mere almindeligt ved hunde, der er uplejede og langhårede.Og så gør det ondt når de spiser. De har åbne sår i læbefolderne.Så der skal klippes helt kort. Få ,hvis der er antydning , en recept på noget der hjælper.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Rikke: Rolig nu. Ja jeg har oplevet en hund kaste blod op pga hele kartofler. Men som jeg skriver er der bare nogle hunde, der ikke kan fordøje/spalte hele kartofler. Og så er jeg bare selv den type, der hellere moser end at risikere at kartoflen fx kommer hel ud igen eller kan give hunden ondt.

 

Fx kan jeg se at nogle hunde kaster op af hele kartofler og/eller bare kartofler. Dermed ikke sagt at de får blodforgiftning eller andet :blink:

 

Regnede heller ikke ligefrem med en dødsdom :lol:

 

Men kroppen spytter det i hvert fald ud igen. Og syntes det lød ret voldsomt med blod, det er ikke ligefrem noget jeg har lyst til at udsætte en hund for.

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stella
[ATTACH=CONFIG]90827[/ATTACH]

Hej Stella.-

Hvis det er sådan eller også på maven med bagbenene mere spredte, så kan mange hunde dette.Her er det Freddy og han har HD = A. Ser dog ikke mange gamle hunde i den stilling, de er nok for stive i det.

Tror slet ikke, at de kan dette med dårlige hofter , men ved det ikke med sikkerhed.

HUSK STELLA: Når han skal trimmes- få efterset for læbefoldseksem/betændelse. Det er mere almindeligt ved hunde, der er uplejede og langhårede.Og så gør det ondt når de spiser. De har åbne sår i læbefolderne.Så der skal klippes helt kort. Få ,hvis der er antydning , en recept på noget der hjælper.

 

Hvor er Freddy altså bare nuser, dine cocker er simpelthen så smukke. og ja det er lige præcis sådan Tjaldur ligger :-D

 

Jeg har prøvet at kigge lidt efter i læbefolderne, men kan ikke umiddelbart se eller lugte noget.

 

Men jeg har lige en lille liste skrevet ned over de ting de skal kigge efter, bla hans ører som han klør rigtig meget, og hans læber og hans tisseleif, den bider, slikker og klør han virkelig tit. Synes ikke der er specielt mange filtknuder omkring den, troede først det var det. Men kan ikke lide han sådan bider og slikker på den hele tiden.

Det bliver så skønt for ham at komme af med alle de filtknuder i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

[ATTACH=CONFIG]90827[/ATTACH]

Hej Stella.-

Hvis det er sådan eller også på maven med bagbenene mere spredte, så kan mange hunde dette.Her er det Freddy og han har HD = A. Ser dog ikke mange gamle hunde i den stilling, de er nok for stive i det.

Tror slet ikke, at de kan dette med dårlige hofter , men ved det ikke med sikkerhed.

HUSK STELLA: Når han skal trimmes- få efterset for læbefoldseksem/betændelse. Det er mere almindeligt ved hunde, der er uplejede og langhårede.Og så gør det ondt når de spiser. De har åbne sår i læbefolderne.Så der skal klippes helt kort. Få ,hvis der er antydning , en recept på noget der hjælper.

 

Jeg har også altid haft den opfattelse at hunde der kan ligge sådan må have super hofter, men har ikke noget bevis for min lille lommeteori.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Beaglepack

Alle mine beagler ligger ofte i den stilling - flere gange om dagen. Jeg har en teori om at de køler sig af på denne måde, for jeg oplever det ofte når det er varmt eller de lige har været aktive. Det er i sær lækkert at ligge sådan på græsset hvor der er køligt.

 

Min Oscar har jo lige fået fotograferet både hofter, ryg og knæ - så intet at komme efter. Desuden er der ingen besvær når de rejser sig fra liggende stilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht til godbider, mon så ikke bare han er alt for stresset til at spise endnu?

 

Det tænker jeg også :5up: Alternativt at han spiser det han har behov for. Det gjorde Futte også indtil han blev kastreret, så var det ligesom ødelagt :genert:

 

[ATTACH=CONFIG]90827[/ATTACH]

Hej Stella.-

Hvis det er sådan eller også på maven med bagbenene mere spredte, så kan mange hunde dette.Her er det Freddy og han har HD = A. Ser dog ikke mange gamle hunde i den stilling, de er nok for stive i det.

Tror slet ikke, at de kan dette med dårlige hofter , men ved det ikke med sikkerhed.

HUSK STELLA: Når han skal trimmes- få efterset for læbefoldseksem/betændelse. Det er mere almindeligt ved hunde, der er uplejede og langhårede.Og så gør det ondt når de spiser. De har åbne sår i læbefolderne.Så der skal klippes helt kort. Få ,hvis der er antydning , en recept på noget der hjælper.

 

Ulla, du er da bare en kæmpe ressource :5up::klap: Hvor er det sødt af dig at hjælpe så meget og komme med alle de gode råd, jeg ville være oversuperlykkelig hvis det var mig der havde en cocker :hjerte: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg været ude at lufte det krøllede får, i guder, den sorte satan går cirka lige så råddent som Teitur. Han hiver og rykker og zigzagger, det er faktisk ligesom at lufte Teitur, dejligt velkendt, så ved man at man har fået fat i en cocker spaniel, så er alt ved det gamle :lol::stupid:

 

 

Han har ikke kastet op i morges og fik ingen kartofler i går, så det er helt sikkert bare det, måske han ikke har fået kartofler i sit liv nogensinde.

 

Han spiser næsten ingenting. Godbidder har ingen interesse, han spytter dem ud igen, har prøvet med lidt ost og kød, men næ det var ikke spændende. Han spiser lige knap ca 100 gram foder om dagen.

 

Han klør ører og læber hen af gulvene, ligesom Teitur gjorde, håber virkelig virkelig at det blot er pga alt den pels og at det hjælper når han bliver trimmet.

 

Jeg lyder muligvis parnoid, men er skrækslagen for at få en allergihund igen eller en syg hund.

 

 

Han ligger med bagbenene bagud på sådan en skør måde, sådan at trædepuderne vender op af, kalder man det mon at ligge i frøstilling ? har kun set mops gøre det. Er det mon usundt ?

 

Tillykke med ham, han er smuk.

 

Groa ligger ofte i frøstilling, det har alle vores hunde gjort.

 

Angående godbider: Havd med at koge nogle kyllingeschnitzler og så skære dem ud i tern? De skal koge i ca. 20 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

okt 2011 034.jpg

Til Nollike+ andre.

Nu er jeg jo på nr 7 cocker, så lidt får man da ind på rygraden, og desuden kender jeg et utal af spanielejerer.Og har været medlem af klubben fra vel 1990 mindst.

Så hvorfor ikke give lidt viderer for at en hund måske kan få det bedre.

Hvis du er cockerfan, er Guffy stadig til salg.Her kommer han nu snart 1 år.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...