Hop til indhold

Ignorerliste


Gæst Tullesen
 Share

Recommended Posts

Gæst Tullesen

Hvad sker der sådan helt praktisk hvis jeg sætter en bruger på ignorerlisten? Kan de så ikke se mine indlæg? Besvare i mine tråde? Eller kan jeg ikke se deres indlæg?

 

Jeg er bare nysgerrig:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Du kan ikke se deres indlæg

 

Hvilket i praksis gør ignorer temmelig ubrugeligt, i forhold til deciderede filtre som man kender det fra andre sider...når man sætter nogen på ignorer burde man som min. kunne slippe for at vedkommende kan skrive i ens tråde...

 

Jeg ved godt det på sin vis blokerer den enkeltes ret til at ytre sig(men jo kun i tråde der er startet af vedkommende), samtidig med at de ikke kan komme med guldkorn og gode råd...men det er vel ikke for sjov de kom på filterliste i første omgang...(det ville selvfølgelig være mega nitten, ikke at kunne skrive i AOI i en hel måned...men thats life...:mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt det på sin vis blokerer den enkeltes ret til at ytre sig(men jo kun i tråde der er startet af vedkommende), samtidig med at de ikke kan komme med guldkorn og gode råd...[b[men det er vel ikke for sjov de kom på filterliste i første omgang...[/b](det ville selvfølgelig være mega nitten, ikke at kunne skrive i AOI i en hel måned...men thats life...:mrgreen:)

 

Hvis et medlem opfører sig umuligt må det være forumledelsen der skal tage tstilling til medlemmets fremtid. Derfor synes jeg at igorefunktionens eneste formål må være at personer der ikke kan tåle at få deres verdensbilled forstyrret af folk med andre holdninger, kan iføre sig skyklapper for derefter kun at kunne læse rygklappernes debatindlæg. Det er jo også en måde til at beholde sit verdensbilled intakt.

 

I grunden ville det være fair nok hvis man kunne se hvem man var på ignorelisten hos. Sådan at man ikke behøver spilde tiden på at svare på deres indlæg, eller måske endda søge efter deres hund når den stikker af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hvis et medlem opfører sig umuligt må det være forumledelsen der skal tage tstilling til medlemmets fremtid. Derfor synes jeg at igorefunktionens eneste formål må være at personer der ikke kan tåle at få deres verdensbilled forstyrret af folk med andre holdninger, kan iføre sig skyklapper for derefter kun at kunne læse rygklappernes debatindlæg. Det er jo også en måde til at beholde sit verdensbilled intakt.

 

I grunden ville det være fair nok hvis man kunne se hvem man var på ignorelisten hos. Sådan at man ikke behøver spilde tiden på at svare på deres indlæg, eller måske endda søge efter deres hund når den stikker af.

 

 

Synes det er lidt at latterliggøre det, at påstå at det er folk der ikke kan tåle at få forstyrret deres verdensbillede...det handler jo formentlig for de færrestes vedkommende om at man ikke tåler andres holdninger...

Link til indlæg
Del på andre sites

I grunden ville det være fair nok hvis man kunne se hvem man var på ignorelisten hos. Sådan at man ikke behøver spilde tiden på at svare på deres indlæg, eller måske endda søge efter deres hund når den stikker af.

 

Enig - også bare fordi jeg ville være vildt nysgerrig efter at se, hvem der havde mig på ignorer. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh, jamen jeg springer da bare over en persons indlæg, hvis jeg ikke gider læse hvad den person skriver... Hvorfor ikke bare gøre det frem for at bruge ignorer-knappen?

:vedikke: hvis folk ser rødt af en bestemt person??? det sjove er jo at hvis du svarer en (som er på min ignoreliste) med citat, så kan jeg se hvad vedkommende skriver via din citat-besked... Og så er man sådan set lige vidt

Jeg har ingen på ignorer (heller ikke dig, kun på min mobil :mrgreen:). Dem jeg ikke kan holde ud kommer heldigvis mest i tråde jeg ikke interesserer mig for :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis et medlem opfører sig umuligt må det være forumledelsen der skal tage tstilling til medlemmets fremtid. Derfor synes jeg at igorefunktionens eneste formål må være at personer der ikke kan tåle at få deres verdensbilled forstyrret af folk med andre holdninger, kan iføre sig skyklapper for derefter kun at kunne læse rygklappernes debatindlæg. Det er jo også en måde til at beholde sit verdensbilled intakt.

 

I grunden ville det være fair nok hvis man kunne se hvem man var på ignorelisten hos. Sådan at man ikke behøver spilde tiden på at svare på deres indlæg, eller måske endda søge efter deres hund når den stikker af.

 

Arh den er for firkantet KimC!

 

Jeg har da haft et medlem på ignorer fordi vedkommende synes at have fået lyst til at "komme efter mig" i en meget negativ og personlig tone stort set hvad jeg skrev eller kommenterede på. Til sidst var det nemmeste bare at sætte vedkommende på ignorer, som jo så alligevel ikke fungerer optimalt, da man som andre har sagt stadig kan se hvad vedkommende skriver, når h*n citeres af andre.

 

Jeg håber at trådstarters spørgsmål er rent hypotetisk for det ville da være trist at skulle sætte nogen på ignorer efter kun at have været her nogle få dage :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en ny opdrætter på ignorer, fordi jeg så kan nå at tælle til 10, trække vejret dybt og finde den virkeligt store rummelighed frem, før jeg læser vedkommendes indlæg, det er ikke fordi mit verdensbillede bliver omvæltet af hende, men fordi jeg bliver oprigtigt ked af den tilgang til hunde, der ligger bag og den (bevidste?) misforståelse af ethvert nok så venligt indlæg (også fra andre, hvis det kun er mig der pisser en bruger af kan jeg godt gennemskue, at det er personligt og så er jeg så venlig at holde mine guldkorn helt fra mig selv)

 

Uanset hvem på min ignorerliste (hø hø, den er laaaaaaaaaaaaaaang), der mistede en hund, så ville jeg godt nok komme spurtende, hundene kan jo ikke gøre for at deres ejer er idiot.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvem på min ignorerliste (hø hø, den er laaaaaaaaaaaaaaang), der mistede en hund, så ville jeg godt nok komme spurtende, hundene kan jo ikke gøre for at deres ejer er idiot.

 

Enig! Man må kunne holde tingene adskilt.

 

Jeg har p.t. kun én på ignore. Vedkommende har været der i flere år, og er der sandsynligvis på livstid. Andre er røget af og på alt efter hvordan mit toleranceniveau har været :lol: Der er dog også en, som jeg synes har ændret tone, og i dag kan jeg faktisk rigtig godt lide vedkommende - sådan, uden at kende personen IRL selvfølgelig.

 

Synes ignorelisten på dette forum virker perfekt. Man begrænser ikke andre menneskers ytringsfrihed, og er samtidig selv herre over hvad man gider lægge øre til :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft nogen på ignorer, fordi jeg simpelthen er for nysgerrig. Desuden er jeg ikke stødt på brugere (altså af dem der holder mere end en måned) der ikke har haft fornuftige/ lærerige ting at sige, også, og derfor kommer jeg sikkert ikke til at bruge den funktion nogensinde.

 

Jeg kan tilgengæld godt blive frygtelig paranoid og tænke: shit det er mig, det dèr,... når nogen fortæller om grunden til at de har sat folk på ignorer, eller generelt bare ytrer utilfredshed over andres adfærd. Synes ikke om al for meget snak om hvad der er irriterende ved andre brugere (hvis det ikke har indflydelse på HF som sådan) for det får en hel masse mennesker til at sidde og fundere over om det er dem der bliver langet ud efter. Og altså, man kan jo ikke tilfredsstille alle og ikke være best buddies med alle, heller, så egentlig mener jeg at man bør holde den slags lidt for sig selv, for man kan ikke ændre andre, alligevel. Navnlig ikke hvis der bare bliver talt generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig haft nogen på ignorer, fordi jeg simpelthen er for nysgerrig. Desuden er jeg ikke stødt på brugere (altså af dem der holder mere end en måned) der ikke har haft fornuftige/ lærerige ting at sige, også, og derfor kommer jeg sikkert ikke til at bruge den funktion nogensinde.

 

Jeg kan tilgengæld godt blive frygtelig paranoid og tænke: shit det er mig, det dèr,... når nogen fortæller om grunden til at de har sat folk på ignorer, eller generelt bare ytrer utilfredshed over andres adfærd. Synes ikke om al for meget snak om hvad der er irriterende ved andre brugere (hvis det ikke har indflydelse på HF som sådan) for det får en hel masse mennesker til at sidde og fundere over om det er dem der bliver langet ud efter. Og altså, man kan jo ikke tilfredsstille alle og ikke være best buddies med alle, heller, så egentlig mener jeg at man bør holde den slags lidt for sig selv, for man kan ikke ændre andre, alligevel. Navnlig ikke hvis der bare bliver talt generelt.

 

Helt helt enig :lol: Vi må lave en klub for paranoide :lol:

 

bare husk: Just because your paranoid doesnt mean they´re not after you!:slem:

 

:hmm:Jeg er, eller har helt sikkert været på ignore hos nogen.. Men det synes jeg er okay, så længe folk vælger at blive ved at se folk i et nyt lys... Jeg har aldrig selv brugt ignorer, da jeg netop er for nysgerrig, plus at jeg rigtig gerne vil se om folk ændre sig f.eks.

 

Men det betyder skam ikke at der ikke er folk herinde jeg synes har mærkelige holdninger, eller holdninger jeg er dybt uenige i... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:vedikke: hvis folk ser rødt af en bestemt person??? det sjove er jo at hvis du svarer en (som er på min ignoreliste) med citat, så kan jeg se hvad vedkommende skriver via din citat-besked... Og så er man sådan set lige vidt

Jeg har ingen på ignorer (heller ikke dig, kun på min mobil :mrgreen:). Dem jeg ikke kan holde ud kommer heldigvis mest i tråde jeg ikke interesserer mig for :slem:

 

 

Li præcis - jeg syntes også det bare er nemmere at scrolle over de indlæg der i en periode kan irritere en :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en bruger på ignorer. Eller, jeg tror ikke hun er herinde længere? Og jeg kan ikke huske hvad hun hed.

 

Det var i en kampunde-debat. Jeg er blevet bedre til ikke at se rød, men af og til glipper det. Hun pissede mig så gevaldigt af, og trykkede virkelig på alle mine knapper. Jeg kunne mærke hvordan behovet for at komme med en personlig, sikkert forkert, og total umoden tilsviner pressede sig frem hos mig, og næste var helt ude ved mine fingre. Jeg var RØDGLØDENDE.

 

jeg satte hende på ignorer, lukkede computeren ned, og gik en lang tur med hunden. Det hjalp ret meget!

 

Jeg synes ikke nødvendigvis er ignorer-funktionen betyder at man ikke respekterer andres meninger eller kan tåle ikke at få klappet ryg - nogle gange kan der være andre årsager.

 

Jeg har også i perioder brugere på mental ignore, hvis de for en kort stund irriterer mig lidt. Så vælger jeg bevidst at overse deres indlæg, til jeg befinder mig på et lidt mere voksent niveau (og har lidt sværere ved at lade mig provokere).

Redigeret af AnjaCS
rødflødende :sjov:
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...