Hop til indhold

Martha skal være storesøster


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Når nu Aslan forventer en opdateringstråd, så kan jeg lige så godt få startet den:mrgreen:

 

Vi har jo besluttet, at Martha skal være storesøster, og idag kom den glædelig nyhed fra opdrætter, at hvalpene er født. Racen er stadig mastiff, og det er samme opdrætter, som Martha er fra. Vi havde besluttet os for, at denne gang ville vi have en han - det har manden længe drømt om. Men jo mere vi snakkede om det, jo mere i tvivl blev vi, om vi ønskede en han eller tæve. Derfor sagde vi til opdrætter, at hvis der var andre, som kun ønskede en han, så ville vi gerne have en tæve, omvendt hvis der ikke var nogen tæve, så tog vi gerne en han. Eneste krav var, at jeg ønsker en fawn, og den skal have god udstillings potentiale:mrgreen:. Nå men idag fik så meddelsen om hvalpenes ankomst, og vi ved nu, at vi skal have en lille tæve:lun:.

 

Opdrætter havde 2 tæver drægtige, som begge er Marthas helsøstre, men som er 2 år ældre end Martha. Den ene fik foretaget kejsersnit i fredags, hvor der desværre viste sig kun at være 1 hvalp i maven, og den var død. Tæven var meget ked af det efterfølgende:megaked:. Så ville skæbnen, at den anden fik veer mandag aftenen, så opdrætter og tæve holdte hinanden i hænder/pote hele natten. Da der ikke var sket noget den næste dag, valgte opdrætter i samråd med dyrlæge, at der skulle laves kejsersnit. Og ud kom 9 skønne fawn hvalpe:lun:. Vel hjemme med alle hvalpe har opdrætter ladet den anden tæve overtage 4 af hvalpene, så de begge nu er blevet mødre, og de er begge rigtig glade og gode mødre for de små. Hvalpene bliver dog pt byttet lidt rundt mellem de 2, da opdrætter vil være sikker på, at alle hvalpe får den gode råmælk. Og det har tæverne det helt fint med.

 

I får selvfølgelig lige billederne også - det er den lyse, som er den "rigtige" mor, og den mørke som har fået lov at overtage nogle:

 

Hvalpe Yhala, og Herta 21-8-12 021.jpg

 

 

Hvalpene er kun 1 døgn nu, så vi skal ikke lige på besøg foreløbigt, men vi regner da stærkt med at gå opdrætter lige så meget på nerverne (venligt ment), som da vi fulgte Marta. De kommende billeder af det lille vidunder vil blive smidt herind løbende, så interesserede kan følge med:-D.

DSC_1779.jpg

DSC_1791.jpg

Hvalpe Yhala, og Herta 21-8-12 013.jpg

Hvalpe Yhala, og Herta 21-8-12 019.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uh!:klap:

Glæder mig til at følge din tråd/din nye hvalp:-D

 

Altså nu hvor de er født, er der jo ikke så meget andet valg at træffe. Men var planen denne gang at I ville have en fawn?

 

Ja denne gang skulle det være en fawn - det var mit eneste krav:-D. Manden var længe til en han, men trak i land til sidst, da det nu en gang er lidt nemmere med 2 tæver, når Martha er intakt og der ikke er planer om en steralisation.

 

TILLYKKE! Og sikke en bittersød historie. Men opdrætter lyder som et dejligt menneske der prioriterer hundenes ve og vel:hjerte:

 

Glæder mig til spam af mini-kæmpen det næste laaaaange stykke tid:-)

 

Tak:hjerte: - og ja opdrætter går meget op i sine hundes ve og vel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Martha og Karla :lun: Eller Alma...

 

Eller BERTHA :lun:

 

*For det er Prop og Beeertha, den lille tykke mand; Og så hans ko! De lever livet til hverdag. De har det sjovt ka du tro!* *danser lidt rundt*

 

Tillykke med den bette kæmpe :lun:

 

Uhhhh gode navneforeslag:klap:

 

 

Bertha:lun: - kunne være en rigtig god mulighed (vi afventer dog lige stambogsnavn, og ser om vi kan lide det)

 

Alma - kommer til at tænke på Skippermors Alma, og er ikke sikker på, at hun er vild med den sammenligning:lol:

 

Karla - rigtig sødt, men så tænker jeg straks på Amoccas Karla, og så er Karla et lille-hunds-navn:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh gode navneforeslag:klap:

 

 

Bertha:lun: - kunne være en rigtig god mulighed (vi afventer dog lige stambogsnavn, og ser om vi kan lide det)

 

Alma - kommer til at tænke på Skippermors Alma, og er ikke sikker på, at hun er vild med den sammenligning:lol:

 

Karla - rigtig sødt, men så tænker jeg straks på Amoccas Karla, og så er Karla et lille-hunds-navn:oops:

Hahah.. Sådan havde jeg det også.. Hun kan da ikke hedder Alma og Karla :engel:
Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh gode navneforeslag:klap:

 

 

Bertha:lun: - kunne være en rigtig god mulighed (vi afventer dog lige stambogsnavn, og ser om vi kan lide det)

 

Alma - kommer til at tænke på Skippermors Alma, og er ikke sikker på, at hun er vild med den sammenligning:lol:

 

Karla - rigtig sødt, men så tænker jeg straks på Amoccas Karla, og så er Karla et lille-hunds-navn:oops:

 

Vi havde samme problem da vi navngav Penny.. Vi havde SÅ mange gode navne, men jeg blev nød til at sige "Nej det navn passer til en labrador.. nej det dur ikke, det er en lille brun hund" osv :lol:

 

Så det endte med vi aldrig har navngivet hende.. Helt ligesom Dexter :lol: Det er simpelthen bare blevet ved det navn vi brugte som "midlertidig navn" fordi det ikke var "godt nok" men vi ikke havde fundet det helt rigtige endnu :lol:

 

Hvem ved måske en dag vågner jeg op og VED bare at dexter skal hedde KING! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...