Hop til indhold

Øv, Mysla pigen har HD.:(


luckyluna
 Share

Recommended Posts

Mysla var ved dyrlægen idag for at få taget røngten, da hun i længere tid ikke har bevæget sig optimalt.

 

Hun har skiftet med at halte på nærmest alle 4 ben, forbenene blev skønnet til at være overbelastning pga aflasting af bagparten.

Og det var lige nøjagtig også tilfældet.

 

Svær HD på begge hofter, værst med den venstre og med tydelige gigtforandringer.:megaked:

Dyrlægen syntes det var utroligt at hun ikke havde udvist symptomer før eller mere tydelige symptomer nu..Men det er Islandske fårehunde desværre kendt for kunne jeg så fortælle ham.

 

Albuer, skuldre og lænd var helt perfekte til gengæld.

 

Dyrlægen foreslog at lægge guld ind, er der nogen der har erfaringer med dette?

 

I første omgang har vi fået noget smertestillende, vi lige skal se hvor godt virker og så må jeg jo prøve at tage mere hensyn til hvad hun kan og ikke kan, så hun ikke skal gå og overbelaste så meget som hun gør.

Andre med ældre hunde med hd og hvad kan jeres holde til at lave?

 

Jeg vil prøve at have fat i noget vital animin, men gerne i pilleform i stedet for pulver, nogen der ved hvor man kan få dette?

Redigeret af Dorte
Link til indlæg
Del på andre sites

Øv noget skidt:(

 

Luna har ikke svær HD, så jeg kan ikke hjælpe så meget. Jeg håber ihvertfald I finder en brugbar løsning

 

Hvor slemt myslas er er jo svært at sige, der bliver jo ikke sådan sat bogstaver på, når det ikke skal sendes ind. Men er det ikke sådan i følge skalaen at hvis de har gigtforandringer så er det en D hofte?

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, det er jeg ked af at høre:(

 

Håber i får hende lindret mest muligt! Har du overvejet at smutte omkring Magtor? Han viste mig en ret fantastisk video af en hund der var blevet behandlet med waterwalker.

 

Prøv at se på www.chemistdirect.co.uk, www.animeddirect.co.uk, www.hyperdrug.co.dk eller www.mypetcaresupplies.com. De er alle fra England, og produkterne kan godt hedde noget andet. Inden du evt. bestiller, er den en god ide at spørge dem om fragten til Dk:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Spilop har fået lagt guld ind på sin unge hund der har svær HD, kan ikke huske om der er andre herinde...

 

og pis med mysla :-( Jeg har et pilleglad Vitalanimin, som ikke har været åbnet. Havde købt det til mig selv :oops: mod min gigt, men fik aldrig taget mig sammen til at komme igang....

 

Orv, kan jeg få dig til at læse på glasset, hvilke ingredienser der er i, jeg kan ikke finde det på nogen sider hvad det indeholder af bærestoffer. Vil jo gerne vide om Sheila kan tåle det også:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh nej, det er jeg ked af at høre:(

 

Håber i får hende lindret mest muligt! Har du overvejet at smutte omkring Magtor? Han viste mig en ret fantastisk video af en hund der var blevet behandlet med waterwalker.

 

Prøv at se på www.chemistdirect.co.uk, www.animeddirect.co.uk, www.hyperdrug.co.dk eller www.mypetcaresupplies.com. De er alle fra England, og produkterne kan godt hedde noget andet. Inden du evt. bestiller, er den en god ide at spørge dem om fragten til Dk:-)

 

Tak.

Vi har skam gået ude ved christian det sidste halve år mindst en gang om måneden;)

 

Hun startede med skævt bækken og christian troede så det måske var det der havde forårsaget at hun overbelastede sine forben, men det blev bare aldrig rigtig godt. Jo lige efter en behandling kan hun være godt gående nogle dage, men så er den gal igen.

 

Tak for links:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen foreslog at lægge guld ind, er der nogen der har erfaringer med dette?

Det gør mig ondt for dig. Pis, at vores hunde ikke bare kan være sunde og raske og blive ældtussegamle.

 

En af vores venners hunde fik gr. HD indsat guld i hofterne og hun levede mange år uden problemer.

 

Selv har jeg erfaring med Gold Treat-metoden fra Københavns Dyrehospital

 

Vores forrige airedale havde godt nok ikke HD, men en svær spondylose. I følge deres statistik blev 70-90% af hundene totalt smertefri. Men prøv at læse om metoden.

 

Jeg ønsker jer held og lykke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor slemt myslas er er jo svært at sige, der bliver jo ikke sådan sat bogstaver på, når det ikke skal sendes ind. Men er det ikke sådan i følge skalaen at hvis de har gigtforandringer så er det en D hofte?

 

Jo det er det nok.

 

Vi har fået canidryl.

 

Canidryl har ingen effekt på Luna. Undrer mig, I ikke fik Previcox, det skulle være det bedste ved gigt lidelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bygholm Dyrehospital anvender meget guld Goldtreat - lokal guldbehandlling - Bygholm-dyr.dk - Dyrehospital i Horsens. Hayly fik det lagt ind i sin has, men desværre nåede vi jo aldrig og se effekten, da hun døede.

 

Jeg har også et glas Vital Animin med 200 piller, du må få - den er uåbnet. Der står det indeholder 200 tabletter af 500mg. Indholdsgaranti: råprotein 10,50%, råfedt 1%, træstof 1,9%, råaske 50%. Sammensætning: mineralkoncetral 75%, sepiolit 25%.

 

Sikke noget øv med hende! Håber hun reagerer fint på det smertestillende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bygholm Dyrehospital anvender meget guld Goldtreat - lokal guldbehandlling - Bygholm-dyr.dk - Dyrehospital i Horsens. Hayly fik det lagt ind i sin has, men desværre nåede vi jo aldrig og se effekten, da hun døede.

 

Jeg har også et glas Vital Animin med 200 piller, du må få - den er uåbnet. Der står det indeholder 200 tabletter af 500mg. Indholdsgaranti: råprotein 10,50%, råfedt 1%, træstof 1,9%, råaske 50%. Sammensætning: mineralkoncetral 75%, sepiolit 25%.

 

Sikke noget øv med hende! Håber hun reagerer fint på det smertestillende.

 

Jamen det vil jeg da mægtig gerne! hvor sødt af dig, skal du ikke selv bruge det?

 

Det håber jeg også:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, hvor en træls besked. Vi blev også anbefalet guld hvis Molly på noget tidspunkt begyndte at være generet af det (7-9-13 viser ingen af dem tegn på at have ondt). Sille er så slemt at hun har fået fjerne den ene hoftekugle for ca. 3 år siden og når hun viser tegn på problemer, så skal den anden også fjernes. Vi går hver halvanden uge hos Christian og træner rally med dem en gang om ugen og ellers går vi små ture med dem. Det virker til at fungere fint for nu.

Jeg tror det handler om at finde en balance gang, med hvor meget de kan tåle. De skal jo også have trænet musklerne op og have dem holdt ved lige. Men det må ikke være for meget, så de er generet af det.

I får lige et kæmpe :bighug: med på vejen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor slemt myslas er er jo svært at sige, der bliver jo ikke sådan sat bogstaver på, når det ikke skal sendes ind. Men er det ikke sådan i følge skalaen at hvis de har gigtforandringer så er det en D hofte?

 

Der kan også være forandringer ved C, men ikke grelle. Ved D og E skal der i teorien være forandringer (praksis er så noget andet, når man ser bedømmelserne).

Link til indlæg
Del på andre sites

den lokale "narko-baron" der boede i min mors kvarter, havde en kæmpe grand danois/schæfer blanding, som fik lagt guld ind med rigtig godt resultat, han blev glad og frisk igen, og kunne løbe. Det er mange år siden nu, men det er den eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg kender.

Håber i finder en rigtig god løsning for Mysla pigen :bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...