Hop til indhold

p*sse træt af l*rte pensionister herude..


Gæst S'eren
 Share

Recommended Posts

ÅH! nu havde jeg lige skrevet et langt indlæg.. og så forsvinder det bare...

 

Men kan det virkelig passe at fordi man er ung med hund skal man forfølges, råbes af og tiltales grimt af gamle mænd...

 

kan ikke længere gå 100m med nissan uden der står folk i vinduerne, skynder sig ud og følge efter mig...

 

og beordrer mig til at samle lorte op som ikke er vores..

 

bare fordi andre ikke samler op er det åbenbart mig alle mistankerne falder på...

 

hiver flere metre med poser op af lommen og prøver at forklare at jeg altså altid samler op..

 

eneste svar jeg får er at "jeg har altså lige set din hund skide, så du skal samle op.. og nu hvor du har poser med.. hvor er så den fyldte?? nu er du jo næsten hjemme?"

 

øh.. min hund skider ikke på hver eneste tur?? :???:

 

 

Hvorfor fanden kan jeg ikke længere gå en hyggelig tur med min hund, uden at skulle tales grimt til og råbes af??

 

føj for nogle mennesker der bor herude...

 

sagde til den venlige mand at han da endelig bare skulle tage et billede af min hund skide, så skulle han være velkommen til at henvende sig..

hans svar var at hvis jeg ikke samlede op skulle jeg da bare holde mig langt væk fra området??

 

wtf??

 

hvorfor skal det gå ud over mig at andre ikke samler op efter deres hunde...

 

og hvorfor skal jeg have alt mistanken bare fordi jeg er den eneste unge herude med hund??

 

tror jeg vil skrive et sødt brev til samtlige, og bede dem passe sig selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da godt nok også en mærkelig stil at lægge for dagen! Men har prøvet det samme engang jeg luftede Azuro ovre i en lille flække i Jylland (ok, måske ikke SÅ lille, men jeg Københavner synes altså at Brørup er lille :mrgreen:). Vi passerer et hus, hvormed en kvinde åbner vinduet og råber, at jeg skal samle op efter ham - æh, qué? Han har sgu da ikke skidt! Jo, og jeg kan bare se at samle op, åbenbart. Svarer, at hun da selv kan komme ud og finde den lort, der ikke er der, hvormed hun lukke vinduet og ser heldigvis ikke mere til hende. Nægtede endog så meget som at kigge efter en ekstra gang, for jeg vidste at han ikke havde skidt - han havde stået og snust, nothing else.

 

Nogle mennesker er bare mærkelige... Håber virkelig folk finder ud af, at det ikke er dig og Nissan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare træls.. for det er flere gange om ugen nu, vi ikke kan gå i fred..

 

og jeg nægter altså at gå flere hundrede meter udenom området, bare fordi nogle har lidt ondt i numsen..

 

men forstår virkelig ikke hvorfor de mener at de kan tillade sig at tale sådan til folk?...

 

manden i dag var virkelig dybt ubehagelig...

 

og jeg har i forvejen haft en lorte uge.. og gider ikke rigtig danmark længere..

 

så lige sådan en portion svineri oveni... gik jo tudende hjem :S

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da også trælst!! Jeg har også prøvet at folk råbte at jeg skulle samle op, den ene gang fik jeg en skideballe af en mand efter Cookie havde dryppet 2 dråber meget tynd mave (hun havde skidt 7 gange den dag så der var jo ikke mere tilbage) på en af de små beplantede lygtepælssteder og jeg ikke samlede det op.. jeg skulle jo have brugt en klud for at vaske de par græsstrå rene.. jeg er også træt af de blikke man altid får herude når hunden sætter sig, for der er faktisk en del som ikke samler op her i området. Men jeg har tilgengæld også prøvet at en kvinde standsede på sin cykel da jeg boede i odense for at sige hvor dejligt det var at se et ungt menneske samle op.. det var en rar oplevelse :) men jeg kan efterhånden se hvornår hun vil sætte sig, så jeg skynder mig at hive en pose frem når jeg kan se det..

Jeg er tilgengæld også ret harm over de hundeluftere jeg ser, som bare går videre.. jeg har sådan lyst til at spørge om de vil låne en pose.. det værste var dengang jeg trådte i en ordentlig gang snask fordi jeg skulle samle op efter min egen hund.. det stank så galt at jeg var ved at brække mig hver gang jeg forsøgte at skrabe det af mine børne-termostøvler med dybt mønster under.. ad ad ad!

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis de havde talt sådan til alle var jeg sikkert ikke blevet så harm..

 

men han siger direkte til mig at de altså allesammen er enige om at det mig der ikke samler op..

 

siger han samtidig med han afleverer avis hos hende som plejer at følge efter mig..

 

jeg kan jo intet stille op mod sådan en række selvfede mennesker, som ikke har andet at foretage sig end at sidde i vindueskarmen med kikkert.

 

men forstår bare ikke hvorfor de har konkluderet at det må være mig? jeg samler jo altid hvis han en sjælden gang skulle skide langs en sti.. resten af tiden nægter han, hvis ikke han kan sidde 5 meter inde i et krat.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis de havde talt sådan til alle var jeg sikkert ikke blevet så harm..

 

men han siger direkte til mig at de altså allesammen er enige om at det mig der ikke samler op..

Bed ham dokumentere det' date=' og aflevere dokumentationen til din advokat. Har du en et eller andet der kan optage ordvekslingen, så optager du og har dermed dokumentation for både hvad han og du selv har sagt. Du gør selvfølgelig manden opmærksom på at du optager (da det ellers kan underkendes som bevis), og forklarer at dette er ment som dokumentation til brug i retten.

 

men forstår bare ikke hvorfor de har konkluderet at det må være mig? jeg samler jo altid hvis han en sjælden gang skulle skide langs en sti.. resten af tiden nægter han, hvis ikke han kan sidde 5 meter inde i et krat.

 

De keder sig. Pensionister finder nogen gange på sådan noget når de keder sig. Men faktisk alle ændrer markant adfærd når man holder et kamera (eller noget der ligner) frem. De vil jo ikke kunne hænges op på noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm ironisk nok ser jeg tit ældre hunde ejere som ikke samler op her i området:hmm: Det er da super respektløs at du får skyld for noget pga. deres fordomme!

 

Selvom vi har flag-bander, sedler med opfordringer, og gratis poser indenfor 10 meters afstand, måtte jeg selv skrabe en lun brun af skoen i aftes :badr: Det er simpelthen for klamt når folk ikke samler op

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes virkelig det er så dybt respektløst som noget kan være...

 

han råber af mig at jeg da vist har glemt noget...

 

venlig som jeg er vender jeg mig om, smiler og spørger pænt, hvad det er jeg har tabt.

Jeg ved at muligheden for at jeg taber noget af mine hundetingsproppede lommer er stor.. så jeg henvender mig jo og spørger hvad pokker det er hvad jeg har tabt og hvorhenne.

 

så er det han begynder at snakke om hundehaps?? .. hvad??.. har jeg tabt en godbid?:. jo jeg gik rigtig nok og trænede..

 

det var så bare hundelort han mente jeg havde tabt henne på græsplænen.. og jeg skulle da bare vende om jeg samle op..

 

havde jeg tydeligt fra starten af forstået at det var hundeprutter vi snakkede om var jeg nok ikke blevet så chokeret...

det gik jo først op for mig da han begyndte at svine og sige jeg skulle holde mig langt væk, hvad han talte om..

 

indtil da var jeg sød og smilende..

 

hold nu kegle en idiot.. vurderer at lægge prutterne udenfor hans dør..

 

er glad for jeg snart skal flytte..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok træls, når man rent faktisk gør det rigtige.. :-)

 

Jeg har tidligere prøvet at min hund tissede ude på en græsplæne, hvorefter en dame åbner et vindue og skriger ud til mig, at jeg dog for helvede skal samle op! Inden jeg overhovedet nåede at sige noget, smækkede hun vinduet i og hev gardinerne for. Så kunne jeg bare stå derude og tænke "øøøh, skal jeg stille en kop under næste gang eller hvad"? :vedikke:

 

Det føles dog rart når man får en kompliment for at samle op! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er desværre den strømning der er i samfundet i øjblikket, at der er visse grupper som det socialt set er accepteret at man hakker på. Hundeejerne er en, rygerne en anden og om ikke så længe bliver det sikkert de fede.

 

Vi er rigtig mange hvis vi ellers kunne finde ud af at sætte os ud over race-/ interesse forskelle, men det lader sig vist ikke gøre. Ellers ville vi nok have en del flere fritløbsområder og en mere fornuftig hundelov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg boede i Italien havde vi sådan en hyacinth bucket type lidt op af vejen, som altid skulle give mig og søster skylden for cigaretter fløj op af bakken op til hende og hundelorte på gaden... Jeg blev så træt af hende, at jeg samlede alle lorte fra haven i en stor sort affaldspose, og da den efter knap 4mdr var fuld og råden tog jeg den en tur op af vejen og tømte den over hegnet ind i hendes have. :S Føler mig lidt flovt berørt nu så længe efter, men hold kæft jeg var gal på den kvinde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Derfor er jeg glad for at vi bruger store farvestrålende hundeposer!

 

Ingen er i tvivl om at vi samler op, for vi går med den fiiiine pose hele vejen hjem.. Og ingen kan beskylde os for at samle op og så bagefter smide posen et eller andet sted som mange osse gør! Så er det faktisk bedre de bare lader lorten ligge!

 

Du må ind og ringe på og spørge om du må smide den i deres skraldespand hver gang du har en pose? Det skal de nok blive trætte af!

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen er i tvivl om at vi samler op, for vi går med den fiiiine pose hele vejen hjem..

 

Det kunne jeg forestille der ikke er nogen der kan blive. Det er jo en anseelig mængde du skal rende rundt med :lol:

 

 

Jeg ville nok, hvis det var mig, beholde mine fyldte poser indtil jeg var kommet forbi det sted hvor de er så emsige.

Skulle han begynde, ville jeg vifte med den hen i fjæset på ham, og bede ham flette næbet.

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Min far bruger faktisk af og til Cookie som hævn når han går med hende.. "så sked hun ovre ved ***** og SÅ samlede jeg ikke op hahaha" og så går han rundt med et triumferende smil i et par timer..

Jeg synes faktisk problemet er at hunde jo kan have for vane at æde andre hundes afføring og det kan de blive pænt syge af..

Jeg synes også du skal konfrontere dem næste gang og sige at du selv samler op og at du er enig i at det er svineri de andre laver og at hvis de kan dokumentere hvem det er, evt med et billede, så vil du gerne være med til at tage en snak med vedkomne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christine-toft

Vi har også en fighte med naboerne her (ældre boliger) da de ikke selv må holde hund mener de ikke at vi må gå på den offentlige sti som går i gennem området. Problemet er bare at her hvor vi bor er privat område, men de får lov at gå igennem. Så fa*dme om vi vil finde os i at det så ikke gælder begge veje. Den anden dag kom jeg gående på vej ind til ældreboligerne da jeg bliver råbt an af deres havemand, at jeg altså ikke måtte gå der! Ventede med at svare til jeg stod ovre ved ham og spurgte så hvad han sagde. Jamen at de (de gamle) ikke ville have at jeg gik der med min hund. kunne ikke dy mig for at spørge om han så var blevet sådan en slags politimand. Naaarj der var han jo ikke men at de altså ikke ville have det fordi de ikke selv må have hund. Fik så på en knap så pæn måde forklaret "politimanden" at den eneste grund til at de brokkede sig var sku fordi de sad der inde bag deres hæklede gardiner og ikke havde en skid og lave! Og samtidig kunne jeg sku ikke se problemet i at gå der når hunden ALTID har snor på og vi ALTID samler op efter os! Og hvis det var sådan tingene skulle til at være så ville jeg personligt lukke portene nede hos os og så måtte de gamle tosser sku til at bevæge sig uden om! Siden har vi ikke hørt mere til det :)!

Så det kan altså betale sig at blive hidsig :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er så en del af flag-patruljerne og de sure pensionister:lol: Dog råber jeg ikke af uskyldige mennesker, men sætter glad og gerne små "Husk lige at samle op" notitser i vores lille landsbyblad. Her hvor vi bor, er der meget få der samler op. Faktisk tror jeg at vi er måske 5 der samler op - resten lader lortet ligge. Det værste er når hundene skider direkte på en gangsti eller grusvej, hvor det er ret sikkert at nogen snart vil træde direkte i lorten. Men nede i pensionistområdet hvor der er et fint, asfalteret stisystem med pænt trimmet græs i siden, ligger der ofte lort. Og det ser bare træls ud!

 

Nå, men synes egentlig bare at du skal gøre som foreslået af andre. Tag det med et smil, og næste gang du møder den gnavne, gamle idiot, kan du sige til ham at det kom lidt bag på dig at han sagde som han sagde, for du samler skam altid op efter din hund, og at du også synes det er noget svineri når der ligger lort over det hele.

Link til indlæg
Del på andre sites

De hakker på dig fordi de kan!

De mangler åbenbart noget foruftigt at tage sig til og har så fundet ud af at komme af med noget galde over deres triste liv ved at føle sig vrede på dig.

 

Tud ikke, så vinder de!

 

Næste gang så stop op hør dem færdig og smil samtidig med at du siger noget i retning af: "Hjalp det at komme af med noget vrede? Du må have en god dag og nyde den pension jeg betaler til dig" og gå roligt derfra. Det er ualmindeligt flabet og de vil muligvis blive mere mopsede, men du får det godt af at sige fra på en rolig måde i stedet for at påtage dig offerrollen og de vil tro du har så meget overskud at de ikke kan skyde dig i sænk igen.

Du ved lortene ikke er dine, så lad være med at forsvare dig for det ser sådanne vrede personer som svaghed og en indgang til mere svineri. Glem din alder, du aner ikke om den spiller ind på de gamles adfærd. Disse triste mennesker kan ikke gøre dig mere end du tillader dem!

 

For et års tid siden var jeg i Viby, Århus, til behandling med Pelle. Dyrlægen havde klinik i underetagen i en beboelsesejendom hvor der iøvrigt lå andre butikker.

På hjørnerne af boligblokkene var der "hund forbudt skilt", men jeg skulle kun parkere på P pladsen og ikke ind på selve området.

Forud for dette strakte Pelle og jeg benene på offentlig vej, en sidevej til Skanderborgvej, og jeg så to pensionister stå og iagttage os og hviske og tiske. Når jeg så på dem kikkede de væk. Efter nogle minutter på denne måde henvendte jeg mig og sagde jeg ikke kunne undgå at se de iagttog min hund og mig? Ikke et ord, de så bare væk. Så gik jeg nærmere og gentog det.

Så kunne de ikke undgå mig og de sagde at jeg ikke måtte gå med hund der!

Jeg spurgte hvorfor ikke og de svarede at hunde var forbudt på området.

"Hvilket område, vi går på offentlig vej?"

 

"Vi så du parkedere der og gik på P pladsen med din hund" og pegede på min bil.

 

"Ja, det er jeg jo nødt til, når jeg skal til dyrlægen"

 

Hele tiden holdt jeg øjenkontakt og var afslappet i tone og kropsprog og de blev noget forfjamskede. "Nåe ja, når du skal til dyrlægen.." og så forsvandt de ellers i en fart.

 

Dyrlægen fortalte at den historie fik hun ofte fra klienter.

 

Jeg er lagt fra ung, men alligevel fik jeg den behandling, så det behøver ikke have med alder at gøre, selvom man tror det.

 

Øv dig på rolige sætninger du har parat, det gør det hele meget nemmere for dig :-D Du kommer ingen vegne med disse mennesker hvis du bliver ked eller vred, så tror de bare de har ret, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg går med alle hundene, bliver jeg da også visse steder spurgt, om jeg samler op. Og ofte har jeg da en pose med 2 lorte i lommen, så jeg griner, trækker den op af lommen, og spørger , om de da vil have turens høst indtil nu..og siger f.eks-disse er fra Molly og Laura, de andre har intet kunne præsterer endnu.

Det skaber så lidt forvirring hos spørgeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg går med alle hundene, bliver jeg da også visse steder spurgt, om jeg samler op. Og ofte har jeg da en pose med 2 lorte i lommen, så jeg griner, trækker den op af lommen, og spørger , om de da vil have turens høst indtil nu..og siger f.eks-disse er fra Molly og Laura, de andre har intet kunne præsterer endnu.

Det skaber så lidt forvirring hos spørgeren.

 

 

Hehehe... Hvis bare folk var lige så meget om sig, når de så andre smide affald rundt omkring!

 

For år tilbage, mens jeg gik med mine tre hunde, trådte jeg i en lort og bandede højlydt. En forbipasserende cyklist, en VOKSEN mand råbte at lorten sgu nok var min egen. Jeg nåede at råbe tilbage at jeg sgu da bruger toilettet, inden han var væk..

 

Det er noget svineri med alle de hundelorte, men jeg bliver lige så forarget, når kommunens folk vil jage mig væk fra en boldplads, eller i det mindste viser deres mistanke om at jeg vil lade Pelle skide der, når jeg så kan se kilovis af affald som er fløjet op mod hegnet. Der er alskens plastic, glemt tøj, øldåser, cigaretpakker mm. Det går ikke i sig selv som lorte trods alt gør

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...