AnneMangetal Skrevet September 22, 2012 Rapporter Share Skrevet September 22, 2012 Ja, som overskriften lyder, er din tæve blevet steriliseret og efterfølgende blevet inkontinent? Spørgsmålet er afledt af en diskussion i en anden tråd, og er ikke en diskussion om hvorvidt det kan ske, om man er for/imod sterilisation eller lign. Skriv gerne alderen da den blev steriliseret og hundens nuværende alder/alder da den blev inkontinent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 22, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Bella er 19 måneder, blev steriliseret da hun var 11 mdr., og er ikke inkontinent. Svigerfars tæve er 12 år, blev steriliseret da hun var 2 år, og blev let inkontinent (enkelte små dryp) da hun var 11 år. Hun blev behandlet i et par uger, og der har ikke været problemer siden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Petrine - steriliseret som 2,5-årig, kontinent som 6-årig Buller - steriliseret i første løbetid som 5-6 måneders, kontinent som 2,5 årig Onkels schnauzer - steriliseret som lille, kontintent som 5-årig søsters bastard - steriliseret i første løbetid, kontintent som 2,5-årig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Svea blev steriliseret slut juli og hun er ikke blevet inkontinent. Hun er 4 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Kiki var vidst 5 og er nu 9 og ikke inkontinent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Potemis Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Cookie var 5 år, og drypper lidt af og til. Ikke noget vi mærker meget til, så vi behandler hende ikke for det. Det er kun når hun slapper af men hun er meget dygtig til at tisse mange gange på hver gåtur så hendes blære må være ret tom det meste af tiden Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Min gamle Daiwa blev steriliseret som godt voksen, husker ikke alderen præcist, men hun har nok været i 5-årsalderen sådan ca. Hun blev 11 år, og var aldrig inkontinent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret September 22, 2012 Rapporter Share Besvaret September 22, 2012 Næh ikke det fjerneste Noomi var omkring 2 år da hun blev steriliseret og hun bliver 5 år i december Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stefano Fava Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Så lærte man da lige et nyt ord! Min søsters hund var 5mdr, og er stadig ikke inkontinent. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Vores genbo har en puddel på 2,5 år, steriliseret efter 1. Løbetid. Hun blev inkontinent ret hurtig efter operationen. Medicinen har aldrig virket 100%. De er i gang med endnu et forsøg med mere medicin, og virker det ikke, er overvejelserne om det er et værdigt liv for hunden. På alle måder en trist trist historie :-( Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
PinPoynter Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Lexus steriliseret som ca halvandet årig, død som 11 årig, aldrig inkontinent Akita steriliseret som to et halvt årig, ød som 12 årig, aldrig inkontinent Indy steriliseret som 1 årig, død som 7 årig, aldrig inkontinent Sally steriliseret som knap 2 årig, nu 3 et halvt, endnu ikke inkontinent Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Min Mollie blev steriliseret da hun var 5½ år, hun er nu snart 9, hun har siden indgrebet, dryppet lidt engang imellem, men ikke nok til at jeg vil medicinere hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Vores genbo har en puddel på 2,5 år, steriliseret efter 1. Løbetid. Hun blev inkontinent ret hurtig efter operationen. Medicinen har aldrig virket 100%. De er i gang med endnu et forsøg med mere medicin, og virker det ikke, er overvejelserne om det er et værdigt liv for hunden. På alle måder en trist trist historie :-( Det lyder godt nok grimt! Så det er altså ikke bare dryp, men egentlige problemer med at holde sig? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnneMangetal Besvaret September 23, 2012 Forfatter Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Og bare lige en hurtig statistik: Der er besvaret vedr. 18 hunde. 3 har problemer med dryp og 1 har store problemer. Altså 4 ud af 18 hunde indtil videre kan kaldes inkontinente. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Flica blev steriliseret som 4 årig, hun er nu tæt på 13 år og er ikke inkontinent.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Charlotte1970 Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Det lyder godt nok grimt! Så det er altså ikke bare dryp, men egentlige problemer med at holde sig? Ja der er søer hver gang hun har sovet. Det variere meget fra dag til dag, men hun er altid "utæt" og mere end par dråber. Står vi og snakker for længe på vejen. Drypper hun. Det er så synd. De er hunde mennesker til fingerspidserne, og har udvalgt hunden nøje. Det er sidste chance nu, de fået noget nyt medicin der skal afprøves. (Uden jeg ved hvad det er for en slags) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Jeps, Luna er lige blevet det. Luna blev steriliseret som 3 årig og er nu godt og vel 9½ år. Hun er sat på medicin, Propaline Vet (startede fredag), så det afventer jeg lige effekt af. Og det vil hun så skulle have fremover, dog skal det trappes ned, så vi finder den dosis, der skal til for at holde hende tør so to speak. Der er en anden slags medicin vi skal prøve (Incurin), hvis dette her ikke virker. Og så bliver hun sat på rå igen, da det mindsker hendes væskeindtag ETA: Vi er ikke sikre på om det skyldes sterilisationen og/eller hendes alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Museklik Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Freya blev steriliseret for en måned siden, og der har intet været endnu. Håber vi slipper! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Ingen af mine tæver er blevet inkontinente. Groa var 14 mdr. da hun blev steriliseret, nu er hun 6 år. Kan ikke huske alderen på de tre andre. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
ccmi Besvaret September 23, 2012 Rapporter Share Besvaret September 23, 2012 Isa blev steriliseret 2006. Hun er nu 11 et havlt år og hun har ikke haft problmer med dryb Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Jeps, Luna er lige blevet det. Udfra din beskrivelse i alt og intet, at hun skal ud midt om natten, så er hun ikke inkontinent, men har problemer med at holde sig - inkontinens er, når det drypper sivende. Problemet med at holde sig, sjovt nok præcis 3 timer ad gangen som Luna, havde Petrine et par gange før hun blev steriliseret og en enkelt gang efter, det forsvandt af sig selv :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Udfra din beskrivelse i alt og intet, at hun skal ud midt om natten, så er hun ikke inkontinent, men har problemer med at holde sig - inkontinens er, når det drypper sivende. Problemet med at holde sig, sjovt nok præcis 3 timer ad gangen som Luna, havde Petrine et par gange før hun blev steriliseret og en enkelt gang efter, det forsvandt af sig selv :hmm: Du læser kun bidder:-D Det her i nat havde intet med inkontinensen at gøre:-D. Det var blot, at hun ikke kunne finde ud af at få sk*dt i går aftes. Og det var jo netop sivende tapdryp i torsdags, der gjorde at jeg opdagede det:-D Hun har bare ikke fået lov til at gå så længe, at hun har kunne dryppe, siden jeg opdagede det. Det er mig, der har valgt intervallerne, da jeg torsdag så, at hun ca begyndte at dryppe mellem 1½-2 timer. Da hun så begyndte på medicin fredag valgte jeg at rykke det til 2 timer, så 2½ og nu er vi nået på 3 timer Så jo, det er inkontinens. Hun kan normalt holde sig i minimum 11 timer. Jeg tror det er noget med foderet, der gør at hun skal sk*de så meget, men det bliver der også ændret på, så snart jeg har brugt eller solgt disse mange kg tørfoder, jeg har købt. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret September 24, 2012 Rapporter Share Besvaret September 24, 2012 Spilop, steriliseret som 2 år, intet som 9 år hvor hund døde Dipsy steriliseret som 9 år, fik problemer som 11 år, som varede indtil hun døde som 12 årig og intet medicin stoppede det helt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 25, 2012 Rapporter Share Besvaret September 25, 2012 SHeila blev steriliseret som 9 årig og er nu blevet 11 uden at få problemer med inkontinens . Endnu.. MEn min venindes corgi fik problemer kort efter hun blev det og har stadig problemer da medicinen ikke virker.. Hun lækker en hel sø efter hun har sovet nogengange.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret September 25, 2012 Rapporter Share Besvaret September 25, 2012 Hov, sidstnævnte corgi blev steriliseret som 3 års og er idag 4 år. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts