Hop til indhold

Er din steriliserede tæve inkontinent?

AnneMangetal
 Share

Recommended Posts

Ja, som overskriften lyder, er din tæve blevet steriliseret og efterfølgende blevet inkontinent? Spørgsmålet er afledt af en diskussion i en anden tråd, og er ikke en diskussion om hvorvidt det kan ske, om man er for/imod sterilisation eller lign.

Skriv gerne alderen da den blev steriliseret og hundens nuværende alder/alder da den blev inkontinent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores genbo har en puddel på 2,5 år, steriliseret efter 1. Løbetid. Hun blev inkontinent ret hurtig efter operationen. Medicinen har aldrig virket 100%. De er i gang med endnu et forsøg med mere medicin, og virker det ikke, er overvejelserne om det er et værdigt liv for hunden. På alle måder en trist trist historie :-(

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores genbo har en puddel på 2,5 år, steriliseret efter 1. Løbetid. Hun blev inkontinent ret hurtig efter operationen. Medicinen har aldrig virket 100%. De er i gang med endnu et forsøg med mere medicin, og virker det ikke, er overvejelserne om det er et værdigt liv for hunden. På alle måder en trist trist historie :-(

Det lyder godt nok grimt! Så det er altså ikke bare dryp, men egentlige problemer med at holde sig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder godt nok grimt! Så det er altså ikke bare dryp, men egentlige problemer med at holde sig?

Ja der er søer hver gang hun har sovet. Det variere meget fra dag til dag, men hun er altid "utæt" og mere end par dråber. Står vi og snakker for længe på vejen. Drypper hun. Det er så synd. De er hunde mennesker til fingerspidserne, og har udvalgt hunden nøje. Det er sidste chance nu, de fået noget nyt medicin der skal afprøves. (Uden jeg ved hvad det er for en slags)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, Luna er lige blevet det.

Luna blev steriliseret som 3 årig og er nu godt og vel 9½ år. Hun er sat på medicin, Propaline Vet (startede fredag), så det afventer jeg lige effekt af. Og det vil hun så skulle have fremover, dog skal det trappes ned, så vi finder den dosis, der skal til for at holde hende tør so to speak.

Der er en anden slags medicin vi skal prøve (Incurin), hvis dette her ikke virker.

Og så bliver hun sat på rå igen, da det mindsker hendes væskeindtag

ETA: Vi er ikke sikre på om det skyldes sterilisationen og/eller hendes alder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, Luna er lige blevet det.

Udfra din beskrivelse i alt og intet, at hun skal ud midt om natten, så er hun ikke inkontinent, men har problemer med at holde sig - inkontinens er, når det drypper sivende. Problemet med at holde sig, sjovt nok præcis 3 timer ad gangen som Luna, havde Petrine et par gange før hun blev steriliseret og en enkelt gang efter, det forsvandt af sig selv :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra din beskrivelse i alt og intet, at hun skal ud midt om natten, så er hun ikke inkontinent, men har problemer med at holde sig - inkontinens er, når det drypper sivende. Problemet med at holde sig, sjovt nok præcis 3 timer ad gangen som Luna, havde Petrine et par gange før hun blev steriliseret og en enkelt gang efter, det forsvandt af sig selv :hmm:

Du læser kun bidder:-D Det her i nat havde intet med inkontinensen at gøre:-D. Det var blot, at hun ikke kunne finde ud af at få sk*dt i går aftes.

Og det var jo netop sivende tapdryp i torsdags, der gjorde at jeg opdagede det:-D Hun har bare ikke fået lov til at gå så længe, at hun har kunne dryppe, siden jeg opdagede det. Det er mig, der har valgt intervallerne, da jeg torsdag så, at hun ca begyndte at dryppe mellem 1½-2 timer. Da hun så begyndte på medicin fredag valgte jeg at rykke det til 2 timer, så 2½ og nu er vi nået på 3 timer

Så jo, det er inkontinens. Hun kan normalt holde sig i minimum 11 timer.

Jeg tror det er noget med foderet, der gør at hun skal sk*de så meget, men det bliver der også ændret på, så snart jeg har brugt eller solgt disse mange kg tørfoder, jeg har købt.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites