Hop til indhold

Hvilke gummistøvler gnaver ikke??


KarinaO
 Share

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg vil have snører i mine gummestøvler, og så er udvalget ikke så vanvittigt stort, men jeg har lige fået et par Hunter-gummistøvler efter at have haft Ilse Jacobsen i en del år.

Og der er en verden til forskel, Hunter sidder bare SÅ godt på foden i forhold til de andre. De sidder nemlig til og selvom jeg godt kan have en tykkere sok i, så svupper de slet ikke.

 

Jeg har ikke haft oplevelser af at de skulle gås til eller gør ondt i starten, de sidder perfekt.

 

(Jeg har haft dem i 1½ måneds tid og ikke i stykker endnu ;-) )

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har tre par Hunters:genert: og et par fra Tommy Hilfigger. Rigtig glad for, at jeg købte Hilfiggerne på tilbud, for de er ikke særlig gode at ha på og de gnaver. Men .. . . . . . de er smarte:mrgreen:

 

Hunters er bare totalt :lun: Jeg har gigt og mine led svulmer op engang imellem, men Hunterne "indretter" sig ligesom:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg købte et par Viking for et par år siden. De gik i stykker efter 8 mdr., byttet til et par magen til som også gik i stykker efter 8 mdr. Så købte jeg et par Lacrosse. De er VARME, og så gik de i øvrigt i stykker i svejsningen efter en uge. Dog havde jeg købt et par Lacrosse indlægssåler - sådan nogle til omkring 100 kr. Dem har jeg så smidt i mine billige gummistøvler fra Føtex, og det er bare fantastisk! Så køb et par billige støvler og et par dyre såler, så er lykken gjort:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, kunne være jeg i førsteomgang bar lige skal kigge lageret af gummistøvler igenne,og finde et par hvor der er plads til en sål. Det er da det billigste.

Hvis det duer, tror jeg at jeg vil købe mig et par korte LaCrosse til når det er mindre vådt. De virker til at have en rigtig god pasform.

 

Jeg har meget sarte fødder, utroligt med den størrelse de har :genert: og jeg elsker mine korte la crosse

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med at ofre de penge et par ordentlige vandrestøvler koster.... de er vandtætte, dejlige at gå i og holder mange mange år :-D Gummistøvler er den direkte vej til dårlig fødder:(

 

Jeg kan ikke se på et par gummistøvler uden at få vabler. Derfor købte jeg har et par Haglofs vandrestøvler, de er 100% vandtætte. - Er afprøvet.... De er måske knap så smarte i designet, men til gengæld støtter de foden meget bedre.

 

Men kan I også have dem på, en sommerdag med regn? Bliver det ikke alt for varmt?

 

**************************************************************

 

Min ene gummistøvle er revnet:megaked: Og selvfølgelig lige et sted på "kanten", hvor man bøjer foden og når man bøjer, gaber hullet:megaked: Prøver i første omgang at lappe dem, som Sanne (BamseIda) har lappet sine, og håber det virker. Jeg har bare ikke lige 800 kr til et par nye:genert:

 

IMG_1081.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan I også have dem på, en sommerdag med regn? Bliver det ikke alt for varmt?

 

**************************************************************

 

Min ene gummistøvle er revnet:megaked: Og selvfølgelig lige et sted på "kanten", hvor man bøjer foden og når man bøjer, gaber hullet:megaked: Prøver i første omgang at lappe dem, som Sanne (BamseIda) har lappet sine, og håber det virker. Jeg har bare ikke lige 800 kr til et par nye:genert:

 

[ATTACH=CONFIG]95242[/ATTACH]

 

ÆV! Hvad er det for et mærke? Hvor længe har de holdt? Hvordan vil du lappedem?

Har vist ogsået par revnede et sted?

 

Du har en pointe med de vandrestøvler. Det bliver varmt.

 

Jeg har fundet et par såler og smidt i mine gummistøvler. Synes ikke rigtig jeg kan bevæge fødderne, og bare jeg tager dem på, kan jeg mærke mine hæleføles meget ømme efter de sidste dages gåture. Men jeg må ud og gå rigtigt med dem i morgen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm, kunne være jeg i førsteomgang bar lige skal kigge lageret af gummistøvler igenne,og finde et par hvor der er plads til en sål. Det er da det billigste.

Hvis det duer, tror jeg at jeg vil købe mig et par korte LaCrosse til når det er mindre vådt. De virker til at have en rigtig god pasform.

 

Vær bare obs. på at de korte (Hamptons) er kommet i en ny variant også. Jeg tror muligvis de har en lidt bedre bund, men har ikke set dem IRL endnu. Sørg bare for at få kigget på begge varianter!

 

EDIT: lige et lille tillæg - jeg har haft mine Lacrosse i... hmm... 2-3 år? Og går i dem dagligt stort set fra efterår til tidligt forår. De har holdt super. Købte så et par i julegave til søster - de er slidt igennem i bunden! Så man kan åbenbart være uheldig med dem også. Bunden på de nye Hamptons ser lidt mere robuste ud på billeder, måske er de forbedrede? Ikke at mine er i nærheden af at være slidt igennem, på trods af hård brug...

Link til indlæg
Del på andre sites

ÆV! Hvad er det for et mærke? Hvor længe har de holdt? Hvordan vil du lappedem?

Har vist ogsået par revnede et sted?

 

Du har en pointe med de vandrestøvler. Det bliver varmt.

 

Jeg har fundet et par såler og smidt i mine gummistøvler. Synes ikke rigtig jeg kan bevæge fødderne, og bare jeg tager dem på, kan jeg mærke mine hæleføles meget ømme efter de sidste dages gåture. Men jeg må ud og gå rigtigt med dem i morgen.

 

Det er Lacrosse. De er lidt over 2 år gamle og har gået RIGTIG mange kilometre:-D Jeg går stort set ikke i andet fra sent sommer til midt december og så igen når den værste kulde er væk. De er nemlig dejlig varme, så jeg kan udskyde vinterstøvlerne rigtig længe:-D

 

Nu er sålen slidt i stykker, så jeg skal have nye såler i:-D Jeg lapper først med en cykellap, og så har jeg købt sådan noget her:

 

Mørk oliven nylon reparationslap 10 x 20 cm | FJØLNER

 

Det har Sanne (BamseIda) brugt med stor succes på hendes støvle:-D Jeg har lige bestilt lappen og nu skal jeg lige have købt en cykellap og noget lim. Og så håber jeg de kan holde en sæson mere:x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har seriøst ikke haft en eneste vabel eller irritation i de støvler. Trinen havde dem med herover til en rallyprøve, hvor jeg var med og kigge på. Det var lidt mudret, så jeg skiftede til dem i bilen. Og har ikke set mig tilbage siden:mrgreen:

 

Og jeg får ellers nemt vabler i nyt fodtøj. Har et bare Kangaroo vinterstøvler, jeg slet ikke kan bruge, for de gnaver mig i knysterne, når jeg går:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, er godt nok i tvivl om jeg skal vølge med eller uden skaft.

Har godt set der er 2 forskellige Hamptons, og hos Originalfootwear koster begge modeller 500 kr. Synes faktisk den ældre odel ser bedst ud?. de har så også tilbud på et par lacrosse med længere skaft til 400. De er så utroligt grimt brune med hestemotiv.

 

Men disse lyder også fine, og er på tilbud. De lover endda at man kan gå mange km i dem.

Nogen der kender mærket?

 

Nokian Trek Plus - Gummistvler til jagt og fiskeri

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm, er godt nok i tvivl om jeg skal vølge med eller uden skaft.

Har godt set der er 2 forskellige Hamptons, og hos Originalfootwear koster begge modeller 500 kr. Synes faktisk den ældre odel ser bedst ud?. de har så også tilbud på et par lacrosse med længere skaft til 400. De er så utroligt grimt brune med hestemotiv.

 

Men disse lyder også fine, og er på tilbud. De lover endda at man kan gå mange km i dem.

Nogen der kender mærket?

 

Nokian Trek Plus - Gummistvler til jagt og fiskeri

 

Uh den ser da god ud. Men øv i restordre i min størrelse:genert:

 

Det var den så i denne: Nokian Finnjagd jagtstvler i olivengrn til kvinder og mnd

 

Men der er ikke neopren i af hvad jeg kan se:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uh den ser da god ud. Men øv i restordre i min størrelse:genert:

 

Det var den så i denne: Nokian Finnjagd jagtstvler i olivengrn til kvinder og mnd

 

Men der er ikke neopren i af hvad jeg kan se:hmm:

 

Nej Jeg tror heller ikke der er neopren i. Har det meget betydning for pasformen, eller er det bare for at holde varmen.

Her er deres gummistøvler med foer af forskellige slags, men der er de ikke med. De har ellers mange gode tilbud, men det er svært, når man ikke kan prøve dem.

Gummistvler med foer til kvinder online: Viking gummistvler med foer. Forede LaCrosse gummistvler

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej Jeg tror heller ikke der er neopren i. Har det meget betydning for pasformen, eller er det bare for at holde varmen.

Her er deres gummistøvler med foer af forskellige slags, men der er de ikke med. De har ellers mange gode tilbud, men det er svært, når man ikke kan prøve dem.

Gummistvler med foer til kvinder online: Viking gummistvler med foer. Forede LaCrosse gummistvler

 

 

Det har vist også noget at sige mht det med vabler:-D Det er ihvertfald det jeg synes jeg kan læse ud af denne tråd:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men kan I også have dem på, en sommerdag med regn? Bliver det ikke alt for varmt?

 

Jeg har et par Goretex sko fra haglofs også. Dem bruger jeg når støvlerne er for varme. De har lige klaret en tur dag i regn, og jeg havde tørre tæer :-).

Nu er jeg nok lidt speciel, og i sær mine fødder. Ikke nok med jeg burde have aktier i compeed, med alle de pakker jeg har købt, jeg har også alt for store fødder. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har et par Goretex sko fra haglofs også. Dem bruger jeg når støvlerne er for varme. De har lige klaret en tur dag i regn, og jeg havde tørre tæer :-).

Nu er jeg nok lidt speciel, og i sær mine fødder. Ikke nok med jeg burde have aktier i compeed, med alle de pakker jeg har købt, jeg har også alt for store fødder. ;-)

Jeg har meget små fødder. Men for mig er det mere mine knæ, der er problemet. Jeg har ikke meget fodtøj, jeg kan gå langt i. Et par gode gummisko, et par letvægts Sorel vinterstøvler (hvor den ene bliver for stor, når jeg har gået lidt) og så mine lacrosse.

 

Alt andet får jeg ondt i knæene af i løbet af no time:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...