Hop til indhold

Hvor samvittighedsfulde er i?


Trinek
 Share

Recommended Posts

jeg samler op herinde i byen, altid. også i en busk. her er så mange hund på så lille et areal, at det er ret vigtigt, at der holdes en vis opsamlingsstandard. så jeg har altid lommerne fulde af poser. i naturen samler jeg ikke op med mindre han skider på en sti. der kan jeg så også finde på at finde en pind og skubbe til side i stedet, hvilket faktisk er helt efter naturstyrelsens nye lorteanbefalinger, har jeg læst på politiken.dk i dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Uanset foder, så kan en papillonlort stinke gennem to poser - og jeg lægger dem da i lommen, forstår ikke det der med at flashe posen :mrgreen:

 

Jeg er ikke parat til at putte posen i lommen. Tænker bare, en lort er en lort. Også selv om den er pakket ind i plast.:shock:

Det ville bare være praktisk hvis jeg overvandt frygten, og fyrede den i lommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes nu ikke det er slemt at slæbe rundt på sådan en pose. Når Luna er på råt, så lugter de faktisk ikke særlig meget:-D Og som sagt køber jeg dem med håndtag.

 

Har jeg kamera og kameratasken med, så kan jeg godt finde på at hægte den fast i skulderremmen:lol:

Jeg ved ikke, måske er jeg bare sart med lugte.. Hehe.. Synes i hvert fald det lugter :genert: Og så er det bare træls at bære rundt på, synes jeg..
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler sjældent op når vi går tur herhjemme, men har altid lommerne fyldt med poser hvis det skulle være. Hvis Iso laver noget på gåturene så er det som regel ude på markerne, og der samler jeg altså ikke op... Skulle hun sætte sig på vejen, eller på den ene "gå-sti" vi har på én af markerne, så ville jeg samle op. Det er dog ikke sket endnu. Er vi i mere beboede områder så samler jeg altid op, hvis jeg overhoved kan få fat i lorten. Inde i en busk - njaaeeh, det er nok tvivlsomt... Skulle jeg løbe tør for poser, hvilket er sket, så finder jeg en pind eller nogle større blade, så jeg i det mindste kan få flyttet lorten ud i siden hvor folk ikke går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg samler altid op, medmindre det er ude på brakmarken.

 

Jeg bliver træt af at se folk lade være med at samle op, bare fordi den skider i sand, blade eller langt græs, fordi der går min hund. Teitur fik tit lort på ørene eller trådte i en, det er virkelig ulækkert, så sent som på morgenturen trådte jeg i en hundelort i langt græs. Virkelig træls.

 

Lige nu ligger der feks sådan et langt stykke ved en sti hvor der ligger MANGE blade fejet sammen, og kigger man efter kan man se der ligger utrolig mange hundelorte. Hunden skider, folk dækker det til med blade. og det er det samme om vinteren, når sneen er smeltet, vælter det bare frem med hundelorte over alt.

 

 

Men folk er generelt nogle svin her hvor jeg bor. Der er faktisk visse ruter jeg ikke længere går, fordi der er lort over alt. Man kan ikke gå 1 meter uden der ligger en hundelort og der er sat skilte op flere steder og lige lidt hjælper det.

 

Klassikeren er også folk der ser på at deres hund skider, feks midt på fortovet og så går videre som om intet er hændt. Har også set utrolig mange stå og glo efter om der er nogen der ser det og hvis de ikke tror det så lader de være med at samle op. Flere lader også som om de ikke kan finde den.

 

Kender også flere som ikke gider samle op efter sig i en hundeskov, så hundeskoven til sidst er fyldt med lort, det er simpelthen så klamt.

 

Jeg har altid 2-3 poser med.

 

 

Der er dog en undtagelse, hvis min hund sætter sig helt inde i en hæk, ikke bare i kanten, men helt inden i hækken ( hvilket hverken er nemt for hunden eller noget der sker tit ) og der er mørkt og jeg ikke kan se den, så ligger jeg mig altså ikke ned på alle 4 og lugter mig frem til hvor den er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Samler altid op og har næsten altid mere end en pose med mig.

Skulle jeg komme afsted med kun én pose, og hun sætter sig, så binder jeg knuden op og samler op.

 

Når min kæreste går med hende om aftenen, så er han begyndt at tage en lygte med, for med så små nogle lorte som hun lægger, så er de ikke nemme at finde i mørke :mrgreen:

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler ALTID op efter bøffen...

Der er virkelig mange, der ikke samler op efter sig her og jeg er ved at gå amok hver morgen, når jeg skal aflevere mine piger i institution... Vi har ca. 50 meter vi skal gå fra bilen til lågen og HVER morgen ligger der friske lorte midt på stien, så jeg skal hive og flå tøserne i zigzag mellem lortene, AD! At folk ikke skammer sig... Tsk...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er alt for sart til at smide lorten i lommen. :oops: Heldigvis er der masser af skraldespande hvor vi går.

De gange jeg har glemt at tage pose med, der har jeg haft rigtig dårlig samvittighed. Går kun tilbage og samler op, hvis det er her i kvarteret.

I hundeskoven er der både skraldespand og gratis poser. :-D

Nogen gange samler jeg ikke op, men det er også fordi Eris elsker at trave så langt op af skrænter og SÅ langt væk så muligt, når hun skider. Det er simpelthen umuligt for mig at kravle op de steder, hvor hun vælger at skide..

Hun skider meget sjældent på stier og veje, men hvis hun gør, bliver der altid samlet op.

Bottomline, jeg samler op ALLE de steder jeg kan komme til. Heldigvis er der mange andre, der også samler op.

Mødte engang en dame der sagde "hvorfor lader du ikke bare lorten ligge?" 20 meter fra en skraldespand.. Så ved man da hvem der er skyld i hundelortene en gang imellem. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Samler yderst sjældent op - vi bor på landet, og der hvor Rex skider kommer der antageligt ikke andre. Han skider stort set aldrig på sti/vej(og skulle han gøre det, vil det selvfølgelig blive samlet op.) Vi går oftest på mark og langs grøfter og i skoven - og han kan altså ikke bare skide hvor som helst - lort skal pladseres så højt som muligt:roll: Så hundebåsen bakkes ind i buske, grene og højt græs/ukrudt. Der er ingen der går, de steder han gider lægge en dej.

Sjovt nok er han kold hjemme i haven:hmm:der kan han skide over det hele...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

hæhæ....nu i snakker om at binde poser på snoren, så undrer jeg mig tit over dem der går med en gammel laset pose på snoren....

 

er det lidt ligesom det der gule bånd i snakkede om for nyligt? "advarsel...jeg har kun den her pose, og der er hul i....watch your step"....

Link til indlæg
Del på andre sites

Samler yderst sjældent op - vi bor på landet, og der hvor Rex skider kommer der antageligt ikke andre. Han skider stort set aldrig på sti/vej(og skulle han gøre det, vil det selvfølgelig blive samlet op.) Vi går oftest på mark og langs grøfter og i skoven - og han kan altså ikke bare skide hvor som helst - lort skal pladseres så højt som muligt:roll: Så hundebåsen bakkes ind i buske, grene og højt græs/ukrudt. Der er ingen der går, de steder han gider lægge en dej.

Sjovt nok er han kold hjemme i haven:hmm:der kan han skide over det hele...

Der kommer jo heller ikke andre hunde han skal imponere med hvor højt han kan skide :slem:
Link til indlæg
Del på andre sites

hæhæ....nu i snakker om at binde poser på snoren, så undrer jeg mig tit over dem der går med en gammel laset pose på snoren....

 

er det lidt ligesom det der gule bånd i snakkede om for nyligt? "advarsel...jeg har kun den her pose, og der er hul i....watch your step"....

Haha... Det ved jeg faktisk ikke... Det kan da godt være der er en eller anden skjult advarsel i det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidst jeg ved højlys dag havde glemt en pose, tømte jeg papirslommetørklæderne ud af den lille plastik holder de kommer i og fik lirket hundeprutten derned.. det var så klamt, men hellere det end at blive stemplet som en af de der unge mennesker der aldrig samler op. Jeg bruger også tit den samme pose til 2 portioner. En knude helt tæt på prut nr 1, giver masser af plads til en til. Man bliver så kreativ når man er lidt for samvittighedsfuld..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler op hvis det er steder hvor det er til gene for andre. :-D

 

Når vi er i skoven, går vi ofte forbi en hundeskov og tit ligger der lorteposer der er kastet over hegnet og ud på stien udenfor hundeskoven. Det kan forage mig, at folk ikke gider tage posen med ned i den anden ende af hundeskoven og smide det i affaldscontaineren der står der. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler op, altid. Medmindre det ligger langt inde i en busk, hvor der er risiko for, at jeg får stukket et øje ud, men jeg er gennemgående ret ihærdig med at samle op. Tilpas mange skræmmehistorier om hjerte-/lungerorm...

 

Pt. er det dog rimelig træls, da jeg har fået købt nogle ret tynde poser - og Møffe skider helst i så bevokset område som muligt - så gerne midt ned i højt græs med masser af små grene, der kan stikke hul i poserne... Grrr. Glæder mig til nye, kraftigere poser :mrgreen:

 

Og jeps, samler også op i skoven - vil ikke lade det ligge, selvom Naturstyrelsen har opgivet kampen og sagt ok for at man ikke samler op... Børn løber stadig og leger inde i krattene...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror kun, det er sket én gang, at jeg ikke har samlet op efter Tristan. Det var fordi, jeg på den tur allerede havde brugt de to poser, jeg altid har med ud. Jeg bærer rundt på posen, indtil jeg finder en affaldsspand. (Har endda præsteret at tage bussen hjem med Tristan på armen og en fyldt pose i tasken, fordi der ingen affaldsspande var at finde.)

Jeg hører til dem, der finder det helt uacceptabelt, at man efterlader sin hunds fækalier på jorden (gaden, plænen). Det handler ikke kun om, at det er ulækkert at træde i sådan en. Værre er det jo, at hundene kan smitte hinanden med alle mulige sygdomme, når de snuser rundt i området og måske får noget på pelsen eller hører til dem, der hapser andres efterladenskaber. Måske går man rundt og tror, at ens egen hund ikke er smittebærer, men det er jo ikke altid, man har nået at opdage symptomerne på en given sygdom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...