Hop til indhold

Hvad gør vi af?


Umulia
 Share

Recommended Posts

Vil bare lige vide om andre evt. havde en hund, der var lige så dum som min... :???:

 

Jeg har to hunde. Hund nr. 1 elsker at gø, så hun gør hellere end gang for meget end en gang for lidt.

Hund nr. 2 gør kun når der virkelig er noget på færde (og af gule nettoposer).

 

I går var nr. 2 alene i haven og begyndte pludselig at gø. Nr. 1, som ligger i sofaen, hører det og begynder også at gø. Hun bliver ved med at gø idet hun rejser sig og løber ud i haven, og for en sikkerheds skyld farer hun derefter rundt og gør mod alle fire verdenshjørner. Det er tydeligt at se at hun ikke selv aner hvad hun gør af :stupid:

 

Det viser sig at nr. 2 har fået øje på en kat, der sidder inde i vores hæk. Nummer 1 opdager den aldrig, for hun har for travlt med at løbe rundt og gø :roll:

 

Er der andre med flere hunde, der oplever den slags selvsving, eller er det bare en af de der Vinnie-ting? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg passede gård henover nytår, hvor der udover 8 heste også er 3 andre hunde (Duffys farmor, halvbror og faster) og så lige en kat.

 

De tre hunde er de værste gø-maskiner - og der skal bare et lille bjæf til fra en, så går de igang. Der er ingen af dem som egentlig ved, hvad og hvem der er grunden til at der skal råbes af, så de (hvis de er i haven) deler sig i tre og snupper hvert sit hjørne. :stupid:

 

Duffy tillagde sig selvfølgelig denne vidunderlige vane på ca 5 min.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork, helt velkendt i et hus med 6 grander :mrgreen:

Specielt nu hvor tre hanhunde er fordelt i tre rum og en løbetidstæve i et fjerde. Huset består af to længer og det som een hund (måske) ser ud af vinduet ser de andre ikke nødvendigvis. Men er der noget som en af de andre har vurderet at der skal gøes af, ja så gør vi altså for her er vi nemlig enige om tingene - osse selvom vi ikke ved hvad vi er enige i :nar:

Link til indlæg
Del på andre sites

Audrey gør sjældent, og det kan være ad en havetraktor i mørke...

 

Men min nabos Franske Bulldog har en småirriterende vane. Stort set hver dag, når de skal ud og gå, starter den turen med at fare ud i opgangen og snøvle og gø ad ingenting!

 

I wonder why... :hmm:

 

Den vane har Vinnie også. Nu ved jeg tilfældigvis at hun er en kæmpe kylling, så jeg har en mistanke om at det er "forebyggende gøen", for at skræmme eventuelle bussemænd væk, så hun ikke bliver nødt til at forsvare sig ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Med tre beagler er det også et velkendt scenarie...

 

Min lille igangsætter aka Svea formår virkelig at starte noget... Svea synes hun hører/ser et eller andet, meeeen hun er ikke sikker. Så hun kommer med et lille brum - dette gør at Willa tænker "Det er noget" og hun går selvfølgelig igang med at gø. Resultatet er at Svea bliver bekræftet i at der er noget der er værd at gø af og så har vi hele balladen.

 

Ogge gør ikke altid med, medmindre han ved hvad der gøes af...

Link til indlæg
Del på andre sites

Den har jeg også set.. når cookie hørte noget farligt og begyndte at skælde ud, sad hendes veninde pænt ved siden af og stemmede i. Forskellen på de var tydelig. Cookie var fokuseret på noget bestemt, veninden sad bare og kiggede skiftevis på cookie og mig og logrede mens hun gøede som om hun tænkte "jeg ved ikke hvorfor vi larmer, men det er så SKÆGT!"

Link til indlæg
Del på andre sites

Den vane har Vinnie også. Nu ved jeg tilfældigvis at hun er en kæmpe kylling, så jeg har en mistanke om at det er "forebyggende gøen", for at skræmme eventuelle bussemænd væk, så hun ikke bliver nødt til at forsvare sig ;-)

 

Den virker ellers til at være meget frembusende og selvsikker. Hun er en rigtig vildbasse. Har tænkt, at det måske bare ligger til den race at være lidt rappenskralde i det... :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Audrey gør sjældent, og det kan være ad en havetraktor i mørke...

 

Men min nabos Franske Bulldog har en småirriterende vane. Stort set hver dag, når de skal ud og gå, starter den turen med at fare ud i opgangen og snøvle og gø ad ingenting!

 

I wonder why... :hmm:

 

Min den yngste har den trælse vane, og det er ren begejstring hun simpelthen ikke kan rumme :lol::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores CKCS gøede også en del, men det var mere sådan: "Her regerer jeg, og jeg er faaaaarlig, så du kan lige så godt holde dig langt langt væk, og for øvrigt hader jeg katte!"

 

Når vi stødte på en eksempelvis Golden Retriever, som ikke lige forstod budskabet, havde han held med at springe op i klapvognen til min lillebror... :lol: Så var man heller ikke farligere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva gør meget - af katte i haven (der bor en kattedame på den anden side af vejen), fyrværkeri, genboen, bildøre der lukker osv osv osv.

 

Hvis hendes gøen bliver lidt for intens, hopper den lille med på vognen, men det er så tydeligt, at hun ikke har nogen som helst idé om, hvorfor de gør.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør Ozzie også :mrgreen: Når hun besøger Elvis, og de er i haven, så gør han ved havelågen, når der kommer en hund forbi - i flere år har Ozzie ikke anet hvad Elvis gøede af, men satte i med høje vovvovvovvov rundt i hele haven, og det var tydeligt at hun ikke anede hvad hun gøede af, men hun mente at det var vigtigt helt klart. :mrgreen: For nylig opdagede hun hvad Elvis gør af, så nu løber hun med op til lågen og gør.

 

Og så hver e n e s t e gang hun bliver lukket ud i haven når det er mørkt (til info så er der altid en med hende) så skal hun også bare gøøøøøøøøøøøø..... der er tilsyneladende intet at gø af men alligevel farer hun rundt og larmer løs - skøre kugle :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Liva gør meget - af katte i haven (der bor en kattedame på den anden side af vejen), fyrværkeri, genboen, bildøre der lukker osv osv osv.

 

Hvis hendes gøen bliver lidt for intens, hopper den lille med på vognen, men det er så tydeligt, at hun ikke har nogen som helst idé om, hvorfor de gør.

 

Nøjagtigt det samme her. Johan siger aldrig et kvæk af sig selv, og heller ikke hvis Karla bare sådan lige siger "vruuf, der er folk der er stoppet op på fortovet udenfor mit hus, det må de ikke"... Men hvis hun virkelig mener det, som I: Åh, gud, jeg er ret oevrbevist om, at jeg netop hørte døden fra Lübeck snige sig ind af kældervinduet" så glammer hun hysterisk med - uden at aaaaane hvad hun gør af... Og hun er så stor en kylling, at hun som regel bliver stående oppe på 2 sal og gør ned af trappen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Audrey gør sjældent, og det kan være ad en havetraktor i mørke...

 

Men min nabos Franske Bulldog har en småirriterende vane. Stort set hver dag, når de skal ud og gå, starter den turen med at fare ud i opgangen og snøvle og gø ad ingenting!

 

I wonder why... :hmm:

 

For en sikkerheds skyld... Hvis nu der er noget farligt, er det jo med at jage det væk, inden det tager en :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Izzie gør det også...men der er ingen at gø med herhjemme, så her begynder hun bare hvis jeg råber højt af forskrækkelse fordi jeg taber noget eller brænder mig osv. :lol: Men hun går også gø amok hvis nogen siger AV! :mrsgreen: Hun passer bare på os, så det lige meget hvad der skal skræmmes hun gør det bare. Heller et gø for meget end et for lidt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gø-psyko og almindelig hund, har vi. Benny tropper altid op og glor øjnene når gø-psyko går i gang (ikke altid han gør med men det kan da ske), er de på hver deres side af hoveddøren er det meget forfærdeligt.

 

Det er virkelig sjovt når det er Benny der slår alarm, nogle gange ignorerer Egon det fuldstændigt, andre gange kommer han luntende langsomt, kigger, går i seng igen :mrgreen: Stakkels Benny som ellers virkelig lige troede..

 

 

Den vane har Vinnie også. Nu ved jeg tilfældigvis at hun er en kæmpe kylling, så jeg har en mistanke om at det er "forebyggende gøen", for at skræmme eventuelle bussemænd væk, så hun ikke bliver nødt til at forsvare sig ;-)

 

Vi har den slemmeste udgave af ovenstående for tiden, Egon går HELT i selvsving, han har altid glædet sig højlydt til gåture men nu er det alligevel nået dertil hvor jeg giver ham godbidssøg mens jeg gør mig klar, for ellers eksploderer mit hovede :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst simbaogsille
Vil bare lige vide om andre evt. havde en hund, der var lige så dum som min... :???:

 

Jeg har to hunde. Hund nr. 1 elsker at gø, så hun gør hellere end gang for meget end en gang for lidt.

Hund nr. 2 gør kun når der virkelig er noget på færde (og af gule nettoposer).

 

I går var nr. 2 alene i haven og begyndte pludselig at gø. Nr. 1, som ligger i sofaen, hører det og begynder også at gø. Hun bliver ved med at gø idet hun rejser sig og løber ud i haven, og for en sikkerheds skyld farer hun derefter rundt og gør mod alle fire verdenshjørner. Det er tydeligt at se at hun ikke selv aner hvad hun gør af :stupid:

 

Det viser sig at nr. 2 har fået øje på en kat, der sidder inde i vores hæk. Nummer 1 opdager den aldrig, for hun har for travlt med at løbe rundt og gø :roll:

 

Er der andre med flere hunde, der oplever den slags selvsving, eller er det bare en af de der Vinnie-ting? :genert:

 

 

hej,

 

nej må sige at det ikke bare er en Vinnie ting :-)

jeg har to Cairn terrier og de gør lige nøjagtigt det samme, det er dog for det

meste hanhunden der starter med at gø i haven, og så starter hunhunden Sille

inde i stuen, og præcis som du beskriver det, løber gøende rundt i haven, og man

kan bare se at hun ikke aner hvem eller hvad hun gør af.....tosser :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...