Dina Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Jeg spurgte og spurgte og har glemt alle svarene. Fatter i bund og grund ikke om spondylose er en begyndelse til diskus, om det er en skade eller om det er gigt der er opstået langsomt ? Ved spondylose dannes en masse overflødigt knoglevæv mellem to eller flere ryghvirvler (?). Dette knoglevæv adskiller sig fra almindeligt knoglevæv ved, at det - udover at det er gennemsyret af rigtig mange nervetråde - er meget porøst. Ved forkert bevægelse bliver dette stykke knoglevæv trykket sammen, fordi der af gode grunde ikke er plads til dette "ekstramateriale", så der kommer en revne - og det gør allerhelvedes ondt på hunden. Vi fik Sofus' forgænger behandlet på Københavns Dyrehospital. Behandlingen hed Gold Treatment og bestod i, at hunden blev lagt i narkose, blev smidt i en scanner og så indførtes nogle guldspiraler omkring de inficerede knogler. Denne behandling gjorde ham øjeblikkelig smertefri - og det holdt lige præcis i 6 måneder. Så var den gal igen og det blev kun værre. Tilsidst måtte vi aflive ham, for det var ikke et liv at byde ham. Har din hund også "en svær spondylose" som vores blev diagnosticeret som, så ville jeg i dit sted få ham aflivet. Det er et helvede at se og høre en hund, der skriger af smerte. Du skal tænke dig rigtigt godt om, så du ikke bagefter bebrejder dig selv, at du var for længe om at beslutte dig for aflivning, såfremt han virkelig har så mange smerter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Det gør mig virkelig ondt at høre, Stella. :ae: til både dig og Tjaldur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Dina, hvad kostede sådan en operation ?? Så vidt jeg forstod havde han flere smerter end man kunne forvente ud fra hvad røgten billedet viste af spondylose, dyrlægen kunne ikke udelukke en diskusprolaps. Hvorfor har han ikke kunnet se det præcist ?? Dyrlægen sagde han havde set langt værre tilfælde af spondylose hos hunde, uden de havde reageret så voldsomt. Men alt er jo individuelt. Jeg er total på par bund, jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal starte eller slutte eller hvad jeg skal gøre eller forsøge. Aflivning er ikke på tale endnu for mit vedkommende, eftersom intet er prøvet endnu, udover smertestillende. Er villig til at prøve alt, så længe HAN kan holde det ud. Dyrlægen havde set gode resultater med akupunktur. Håber binyrebarkhormonen hjælper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Dina, hvad kostede sådan en operation ?? Så vidt jeg forstod havde han flere smerter end man kunne forvente ud fra hvad røgten billedet viste af spondylose, dyrlægen kunne ikke udelukke en diskusprolaps. Hvorfor har han ikke kunnet se det præcist ?? Dyrlægen sagde han havde set langt værre tilfælde af spondylose hos hunde, uden de havde reageret så voldsomt. Men alt er jo individuelt. Jeg er total på par bund, jeg ved virkelig ikke hvor jeg skal starte eller slutte eller hvad jeg skal gøre eller forsøge. Aflivning er ikke på tale endnu for mit vedkommende, eftersom intet er prøvet endnu, udover smertestillende. Håber binyrebarkhormonen hjælper. Det er snart 4 år siden, så prisen er sikkert ændret. Prøv at surfe på Københavns Dyrehospital og Gold Treatment. Det er din egen afgørelse, hvad du vil forsøge. Vi ville også forsøge noget først, men det gør jeg aldrig igen. Det er så min erfaring. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 kan desværre ikke finde noget om nogen priser, hellere ikke på KBH dyrehospitals hjemmeside og er helt blank, har ingen ide om hvad det koster. 5000-15000 eller 40.000 kr ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Åhh nej Stella hvor skrækkeligt for Tjaldur. Det var en skidt prognose at få - håber sådan han bliver bedre over de næste 14 dage. Jeg har ingen anelse om hvad sådan en operation koster - har læst et sted at en har betalt omkring 20.000 - men det er sikkert individuelt fra sted til sted. Alternativ kunne du høre Landbohøjskolen om hvad det vil koste? Sender masser af trøstekrammer til jer begge Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 kan desværre ikke finde noget om nogen priser, hellere ikke på KBH dyrehospitals hjemmeside og er helt blank, har ingen ide om hvad det koster. 5000-15000 eller 40.000 kr ? Prøv dette link: Københavns Dyrehospital Jeg kan ikke huske prisen, men mener, at det var ca. 5.000 kr. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Prøv dette link: Københavns Dyrehospital Jeg kan ikke huske prisen, men mener, at det var ca. 5.000 kr. Hej har været inde på hjemmesiden og har kigget på alt de linker til, men der er ikke oplyst priser nogen steder. Øv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Åhh nej Stella hvor skrækkeligt for Tjaldur. Det var en skidt prognose at få - håber sådan han bliver bedre over de næste 14 dage. Jeg har ingen anelse om hvad sådan en operation koster - har læst et sted at en har betalt omkring 20.000 - men det er sikkert individuelt fra sted til sted. Alternativ kunne du høre Landbohøjskolen om hvad det vil koste? Sender masser af trøstekrammer til jer begge Tak, jeg er faktisk også helt i opløsning, forstår ikke hvorfor nogen hunde og mennesker skal så meget igennem Er landbohøjskolen ikke i kbh ?? Der er jo mega langt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Prisliste hund - rslev Dyreklinik Bygholm Dyrehospital Horsens Pris på Goldtreatbehandling: Prisen på behandlingen afhænger af antallet og typen af led, der skal behandles og af narkosens længde. De fleste behandlinger kan udføres for 9.000 - 15.000 kr.inkl. moms Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Hej har været inde på hjemmesiden og har kigget på alt de linker til, men der er ikke oplyst priser nogen steder. Øv Det er ikke mere øv end at du kan ringe dertil. Der står telefonnummer. Vi havde en kanongod dyrlæge, en Jens et eller andet. Han havde også indlagt guldspiraler i sin egen unge hunds ene forben, men han syntes, at det ikke hjalp nok, så hun er nok aflivet nu. Stella, du skal virkelig overveje, hvad du gør, for det er så smertefuld en tilstand for hunden, så hvis du ikke næsten omgående kan få en slags løsning (som sagt virkede guldet kun et halvt år for min hund), så er det mest barmhjertige at aflive ham. Man skal ikke give det FOR lang tid, for det fortryder man bagefter. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Stella, du skal virkelig overveje, hvad du gør, for det er så smertefuld en tilstand for hunden, så hvis du ikke næsten omgående kan få en slags løsning (som sagt virkede guldet kun et halvt år for min hund), så er det mest barmhjertige at aflive ham. Man skal ikke give det FOR lang tid, for det fortryder man bagefter. Jeg kan kun erklære mig enig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Goldtreatment Prisliste hund - rslev Dyreklinik Bygholm Dyrehospital Horsens Pris på Goldtreatbehandling: Prisen på behandlingen afhænger af antallet og typen af led, der skal behandles og af narkosens længde. De fleste behandlinger kan udføres for 9.000 - 15.000 kr.inkl. moms Almindelig spondyloseoperation lå et sted ml. 2600 - 3000 kr Du er ski' da ret genial sådan at finde prisen! Jeg kender så ikke lige den "almindelige spondyloseoperation", kun Gold Treat'en. Jeg kan slet ikke huske, at vi betalte så meget, men lidt senil er man vel altid. Jeg husker det som ca. 5.000 kr., men der blev også sat spiraler ind omkring 3 led. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ninjamor Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Du er ski' da ret genial sådan at finde prisen! Jeg kender så ikke lige den "almindelige spondyloseoperation", kun Gold Treat'en. Jeg kan slet ikke huske, at vi betalte så meget, men lidt senil er man vel altid. Jeg husker det som ca. 5.000 kr., men der blev også sat spiraler ind omkring 3 led. Min erfaring med operationspriser er at de aldrig holder, der kommer altid lige noget ekstra til og så svinger prisen garanteret også fra sted til sted. En pris ml 9000 - 15000 er også ret bred i det Men ja, jeg er genial Tak.. Jeg ved heller ikke hvad den almindelige operation indebærer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Shii Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Øv, aner intet om det men hvor er du bare uheldig med "sygdoms ramte hunde" :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Beaglepack Besvaret Februar 8, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 8, 2013 Tak, jeg er faktisk også helt i opløsning, forstår ikke hvorfor nogen hunde og mennesker skal så meget igennem Er landbohøjskolen ikke i kbh ?? Der er jo mega langt Jo selvfølgelig er det i KBH - tænkte mig ikke lige om :stupid: Nej det er uretfærdig at du skal gå så meget igennem. Jeg kan ikke huske hvor du er henne af i landet? - hvad med Århus dyrhospital? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 Min venindes 8 årige hanhund fik jo en diskosprolaps i nov og opereret staks efter den var diagnostiseret. Han måtte åbnes igen 2 dage efter for fjernelse af blodansamling og igen 2 dage efter for fjernelse af mere knoglevæv. Han havde så i starten urindræn for at tømme blæren og fik mange gange dagligt elektroterapi på sygehuset.Kom hjem da han kunne tisse og pølle selv. Hver anden dag igen til elektroterapi ++ hjemmemassage og øvelser efter hvad han kunne klarte. Da han kom op på bagbenene igen overgik han til vandgangstræning, igen hver anden dag + hjemmeøvelser. Det skal nævnes at han er en meget pzykisk stabil hund, med stor energi, altså en overskudshund. Men det har været hårdt, for hele dagen har drejet sig om ham.Stor del af stuen lukked ned til, at een skulle sove der på madras på gulvet med ham og de andre hunde holdes væk fra ham. Genoptræning skal fortsætte, ingen ved hvor længe og ingen ved, om han bliver sig selv som før. Men nul spring eller bare lidt agility mere, men håber han får et godt smertefrit liv. Men prisen er nu på langt over 50.000 kr.Og tidsforbrug og kørsel er mange timer. Man skal have en god økonomi og selv et personligt stort overskud, for at lade en hund udsætte for dette. Det skal lige siges at han har det fint, meget fint humør og har da i sidste uge selv hoppet op i en sofa. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Februar 9, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 9, 2013 stakkels jer !! 14 dage er utroligt hårdt ! Lige nu har jeg jo Racer som lige har fået konstateret kræft , så jeg forstår rigtig godt din frustration , det er BARE SÅ HÅRDT og man føler også at det bare er så urimeligt- Mange krammere og gode ønsker til jer . PS hvis du skulle vælge landbohøjskolen på trods af afstanden bliver prisen måske lidt mindre , for her betaler man kun for forbrug ikke dyrlægens løn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 Kære Stella. Tror, vi er mange der ønsker lidt godt nyt fra jer.Håber at høre lidt nyt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hoppebolden Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 Er så ked af at læse om Tjaldur... Sender tanker og kram til jer begge - x'ser fingre for ham! :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 Hej, det går bedre med ham. Han er mere frisk i dag, mere glad, har selv kunnet stå op og tisse og forsøgt at lette ben. Piver ikke så meget mere og går mere rundt samt kan spise og drikke fra stående stilling. Henter bamser og ville lege med "tankespil". En kæmpe forandring i forhold til for bare knap et døgn siden. Han får stadig to medrol om dagen og 2 piller jeg ikke kan huske hvad hedder som er smertestillende. Gav ham en halv indsprøjtning morfin i går. Fuld dosis til ham er 3 ml, så går han helt i gulvet. Så gav ham kun 1,5 ml og har i dag nøjes med 0,7 ml. Han er dog lidt spøjs her til aften, han puster og er varm og drikker og drikker. Han virker som om han har feber. Hvilket er lidt underligt. Hans mave er stort set i orden igen. Han slinger primært til venstre, men kan gå længere og længere uden at dreje/vælte til venstre. Han vælter ikke med et brag, men sætter sig til venstre ved at dreje den vej rundt. Det er gået hurtig fra at være HELT skidt til at være så meget bedre på så kort tid, så krydser virkelig alt hvad krydses kan. Ville se om jeg kan finde en i morgen som kan kigge på ham i form af akpunktur, men det skal være en dyrlæge og der er bare ikke meget her omkring. Har ledt og ledt og fundet to, men den ene er primært homøpat og den anden primært kiropraktor. Skriv endelig hvis i kender nogen i århus/djursland området. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 STakkels lille hund! MEd hensyn til kiropraktik, så kender jeg en golden som engang i mellem får en lignende tur..Han kan kun stå eller ligge på siden , alt andet gør ondt i ryggen. HAn kommer til osteopat og Så er Han klar igen. Går hos magtor. tidligere fik Han samme behandlig hos gudrun frantsen tilsat akupunktur. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 Kender en jeg ville ringe til i morgen, hun kommer tit ude på rideskolen til behandling af heste, mener også hun behandler hunde, hun er dog desværre ikke dyrlæge, så ville have dyrlægen til at vurdere først. Men hun arbejder nemlig både med akupunktur, ledmanipulation og osteopatose ? ( hedder det det ? ) . Gad godt kunne finde en dyrlæge der behandlinger alternativt, både fordi de så kan se på billederne først, give medicin og fordi min sygesikring så dækker. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
luckyluna Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 DEt kan jeg sagtens følge dig i. Uanset håber jeg det hjælper. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Februar 10, 2013 Rapporter Share Besvaret Februar 10, 2013 Stella er det Regitze som kommer ud til hestene ? Hvor godt at høre det går fremad. Binyrebark kan gøre hundene meget varme imens de får det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts